TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

1v. synttärit Onnea pikkuisille
..................Synttäripäivä..Syntymämitat............1-v mitat

Jenni.................13.3......1380g/42cm/28,5cm...9310g/75,5cm/44,4cm

Nemika...............21.4.....2520g/47cm/32,9cm....7385/72cm/45,5cm
Katrinainen........24.4.
Summer81.........30.4.........3945g/50cm............12kg/80cm/
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm/...........10kg/75cm/

Marimint81..........5.5.
Weiss................. 7.5.
Edla-Mamma........7.5.........2965g/48cm/..............8800g/73cm/
Naukuri................8.5.........3190g/49cm/37cm.....9800g/78,5cm/48
London C...........10.5.
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm/37cm.....8950g/78cm/47
sonja R..............13.5.
Liukumiina.........16.5.
Jossu-71............20.5.
Kurpitsa.............21.5..........2465g/46cm/33,5cm....9060g/76cm/44cm
Hemuli79............21.5.
Vilma..................22.5..........3310g/49cm/34cm.......9250g/74cm/46cm
Matamimimmi68.24.5.
Marmotta...........26.5.
Repa..................26.5.........3400g/49cm/34,5cm..9450g/78,5cm/45,1
Uskonpuute.......26.5
Iina72................28.5..........3685g/51cm/35......10,5kg/79,5cm/46,7
Heinuli81...........29.5.
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5.
Kirsikkatomaatti............3375g/49cm/36cm........10,1kg/75,5cm/47,2

Sarbba...............4.6.
kriisi....................7.6......4045g/52cm/38..........10,45kg/76,5cm/47,5
Majj.....................9.6.........3635g/51cm/33,5........9700g/73cm/46cm

uudet tulokkaat 2009

LASKETTU AIKA

Jenni pikku neiti syntyi 11.1.

Iina72 17.8
Liukumiina 26.8.
Naukuri 4.9.
Carmen 26.9.
Sonja R 4.11.
Uskonpuute 26.11
Katrinainen 2.12 (27.11)

Linkki edelliseen keskustelupinoon:

Toukokuu -09

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1398695

Kiitos uudesta pinosta!!

Lisää Niklaksen synttäripvä myös listaan, se puuttuu vieläki, eli 4.6 :heart: =)

Nyttenkö se virallista ettei meillä oo enää vauvoja? :eek: :'( Kauhee ku menny nopeeta tää vuosi :/

Mutta taas ulkoilemmaan, vähä väliä ollaan pihalla oltu, lämmintä piisaa =)

Pikainen heippa helteestä...

Meillä meni eiliset kemut ok,poika oli ettinyt äitiä katseellaan ja meinannu raivota mut mummu oli saanu pojan häkellyksiin tempuillaan ettei sit ollutkaan muistanut itkee...oli kestänyt kauan nukutus,mut sit oli nukkunut heräämättä sinne vajaaseen kahteen. Olin yhdeltä kotona =)

Koko päivä ollaan oltu ulkona...varjossa poika vadin äärellä leikki nakuna =)

Kiitti edla pinosta:flower:

Matamille tsemppiä nettipimentoon,jahka palailette voitas kattoo senssiä kaupungille puistoon tai jonnekkin jos teille vaan käy =)

palaan paremmalla ajalla... väsyttää :wave:

edla kiitos uudesta pinosta. Taaperoita tosiaan :heart:

meillä käytiin uimassa ihanan lämmintä. Neiti olis halunnut jäädä järveen polskimaan -mut pesasin vaan pyllyn ja pikkasen huljuteltiin ja tepasteltiin. Eipä oo moneen aikaan ollut näin täydellisiä uintikelejä tähän aikaan. Varmaan +18 astetta.

nemika meillä kans neiti niin sulonen mut sit taas tulta ja tappuraa -mäkin ootan et nää uhmat joskus loppuis. Mut molemmat ollaan tällasii härkiä et varmaan kolisee ja kovaa tulevaisuudessakin. Mut ihan napero -mmä koen nyt jaksavani paremmin kun oon päivät töissä. Ei takuta niin paljon.

Mut nyt pitää mennä heittelee palloa. :wave:

Edla-mamma: Kiitos uudesta pinosta! :) Meillä ollaan vielä 9pv vauvoja ;)

Me ollaan koko porukka oltu tänään koko päivä ulkona, syötiinkin ulkona minä ja mies ihan palaineta ( no muuttuuhan se onneksi rusketukseksi :) ) :LOL: Sen siitä saa, mutta aivan ihana ilma ollut.

Moni ollut uimassa tai rannalla varpaita kastelemassa, itse en kyllä vielä uskaltais edes koskea koko veteen, sen verran vilukissa oon! :D

Tarvii katsoa kuinka kauan kestää, ennen kun opin klikkaamaan tälle puolelle enkä haahuile vauvaosastolla etsimässä meidän pinoa. :)

Sarbba, piti oikein miettimällä miettiä mutta ei, en ollut eilen S-kaupassa. Toivottavasti ei Eevakaan. :D Pitää joskus järjestää ne treffit niin ei tarvii arvailla. :)

Ahdistaa, lähtö on viikon päästä ja tsiljoona asiaa hoitamatta. Eikä ne itsestään hoidu kuitenkaan taas, vaikka kuinka odotan.

Moi pitkästä aikaa...

Aurinkoihottumasta mä olen kärsinyt siitä koko ikäni ja tää alkukesä on aina yhtä h**vettiä. Mulla hieman auttaa tuohon nuo reseptivapaat allergialääkkeet, Zyrtec on paras mun kohdalla ja sit illalla tosiaan sivelen mietoa kortisonivoidetta pahimpiin kutina kohtiin. Tälläkin hetkellä syyhyttää niin pirusti... Mut koitan pian vaan saada pohja rusketuksen ni sit helpottaa. Pahimmillaan mulla on turvonnut kasvotkin niin että hyvä kun on silmiä näkynyt. Tosi kiusallinen tauti, mä en voi kuvitellakaan lähteväni aurinkolomalle ilman että käyn ensin solariumissa. Siitä ei tule niin pahaa ihottumaan ja helpottaa oloa lomalla.

Täällä tytöt kasvaa kovaa tahtia. Pari viikkoa sit neuvolassa Neea oli 9,8kg ja 78,9cm ja Netta 4,9kg ja 57,5cm. Hyvin ovat molemmat kasvaneet. Neea on jo nyt kirinyt ikäisensä kiinni noilla neuvolan käppröillä =). Yöt sujuu hyvin, Neea nukkuu 20-8.30 ja Netta 20-7.30 joskus herää yhdelle syötölle ja joskus ei. Kiinteitä pistellään jo kovasti massuun pienemmän kanssa. Netta rakastaa porkkana-perunasosetta jota Neea ei suostunut millään syömään. Tosi hyvin olen pärjännyt kahden näinkin pienen kanssa, päivärytmin on vaan oltava tosi säntillinen. Sillei jää vähän itsellekin aikaa päikkyjen aikaan ja illalla.

Neea juoksee jo kovaa tahtia. Sanoja ei juuri tule, ätä, kato, kukka, kakka ja jotain tollasia mutta hyvin vähän vielä. Tytön suu kuitenkin käy kuin papupata :LOL: Rattaissakin pälpättää kokoajan. Ostettiin emmaljungan tuplat ja olen ollut kyl tosi tyytyväinen. Menee hyvin täällä hiekkäteillä

Marmotta puheltiin siitä Gentistä joskus iät ajat sitten. Olen tosiaan töissä metalliteollisuuden parissa ja olin mukana starttaamassa paperikonetta tuolla Belgiassa. Työmaa sijaitsi 20km päässä Gentistä, Langerbrugge nimisessä kylässä. Mä rakastuin kans tuohon Gentiin sinne voisin jopa muuttaakin kuten myös Slovenia on tehnyt muhun vaikutuksen kun olin siellä töissä. Ja sydän on jäännyt taas Aasiaan, sinne en muuttais mutta ihmiset siellä on niin ihania :heart:

Onnean kaikille 1- vuotialle!

Ja tsemppiä teille joilla on vaikeaa.

Ei ehdi kirjoittaa nyt enempää, pakko mennä nukkuun että jaksaa taas huomisen päivän tyttöjen kanssa. Ne on uskomattomia energiasyöppöjä :LOL:

Kiitos Edla pinosta!

Onnea kaikille pikkuisille jälleen!!! :flower:

Ja ihana kuulla kuulumisia Jenni :flower:

Uskomattomat ilmat kyllä olleet. Eilisen vietin tyttökavereiden kanssa piknikillä, saunomassa ja syömässä (toki kahteen kertaan ;)) ja sit oltiin vielä hotellissa yötä. Ihanaa! Tänään päivä onkin menny pihamaata kuokkiessa ja varastoa järjestäessä. Nyt on tilaa ja kamat ojennuksessa! Ja kukkiakin sain istuteltua.

Me kans tänään korkattiin tuollanen puhallettava allas. Poika tykkäs ihan hulluna, mikä nyt arvattiinkin, kun tykkää niin uida ja pulikoida. Käytiin kolmeen otteeseen lotraamassa ja huomenna vielä uudestaan :)

kurpitsa: Joo, tänään poika oli isän iloksi herännyt klo 5:20... Mä en tiedä mitä sille tekis? Pari viikkoahan meni ihan mukavasti sinne kuuteen-puoli seiskaan, mut nyt taas pari aamua ollu aikasia. Mur. Yöt kyllä nukkuu hyvin, joten ehkei pitäs valittaa vaan mennä vaan itsekin ajoissa nukkumaan... Ikävältä kuulostaa tuo aurinkoihottuma, harmillista.

Äh, nyt on vähän selkä jumissa tuon päivän hösäämisen jälkeen. Piti vielä leipoa niitä pätkis-muffinsseja, kun tulee huomenna 5 mammakaveria kylään lapsineen, mutta taitaa jäädä aamuun... Nyt ei jaksa.

Taaperoita sitten ihan virallisesti =)

Kiitos kaikille haleista ja jaksuista, mä en ite jotenkin koskaan osannut asiaa mitenkään hirveemmin stressata vaan oon ottanut sen ihan siltä kantilta et se on yksi osa meidän elämään ja yksi ominaisuus meidän pojassa. Onhan välillä hermo pinkeellä mutta kun se on muuten niin ihana tapaus. Mä uskon et sit 5 vee neuvolassa saadaan homma pyörimään siihen asti ollaan ihan näin...lääkkeisiin en suostu mut toimintaterapiat, harrastusten valinnat ym..mä oon uutena harrastuksena ottanut mukaan ratsastamisen pojalle koska oon itsekkin ikäni ratsastanut ja sillähän on tosi hyvä vaikutus moneen muuhunkin asiaan. Perjantaina saadaan tohon lähitallille kesäheppa joten sitten päästään ratsastelemaan ihan millon vaan. Itelläkin on aika vähiin viime vuosina jäänyt mutta jospa se tästä virkistys taas tää harrastus.

Kiva et juhlijoilla on mennyt juhlat kivasti ja muksujen hoidossa olo on sujunut hyvin =)

Kiitos uudesta pinosta! :flower: Menee kyllä hetki että tänne osaa tulla....

Marmotta, takasin kaksissa päikkäreissä ollaan. Ei se jaksa kun muutaman päivän sillai yksillä unilla ja pakko palata takasin. Jos yö menis hyvin ja nukkuis ees puoli kasiin, niin sitten toimis....mutta yleensä yöt ei ole hyviä ja heräs tänäänkin 6.30.

Edelleen tuolt vauvapuolelta pinoa etsiskelin... :whistle:

Kiitokset Edlalle uudesta pinosta :flower:

Tosi kiva kuulla pitkästä aikaa Jennistä ja että kaikki on tytöillä hyvin! :)

Matami Oli varmaan meidän esikoiselle pienoinen "järkytys" kun oli niiiiin kiltisti ja hiljainen koko loppu Ikean keikan :LOL: Pitää tosiaan viedä kaverit Helsinkiin vähän Metrolla ajeleen tai sinne Edlan lähi leikkipuistoon näkemään et ihmisiä on erilaisia... :whistle: :LOL:

Me oltiin kans miehen kans ulkona syömässä kaveripariskunnan kanssa ja pojat menivät mun vanhemmille yökylään. Kaikki oli menny tosi hyvin ja mun vanhemmat toivat sit pojat kotiin ja sanoivat että ihan milloin vaan ovat tervetulleita uudelleen :) Joa on muuten mussa kiinni ihan koko ajan ja pelkäsin et kun lähdetään niin siitä tulee itku mut ei. Hän vain vilkutti meille ja jäi leikkimään. Tuli itsellekin paljon parempi mieli =)

Moikka taas pitkästä aikaa kaikille ja kiitos uudesta pinosta.

Taas on varmaan viikko ainaskin mennyt etten ole pahemmin koneella ollut muuten kuin pakollisia pankki ym asioita hoitamassa.

Lämmintä on tosiaan ollut. Mulla lähes paloivat olkapäät lauantaina kun nurmikkoa leikkasin pikkutopissa. Eilen sit olin maltillisemmin varjossa ja pusero päällä :)

Mustia kuin murjaanit olivat meidänkin muksut eilen illalla kun koko päivän pitkin pihaa möyrivät.

Vanhaa pinoa en ainaskaan vielä jaksanut käydä lukemassa jotan hyppään vaan taas tänne väliin mukaan ihmettelemään mistä oikeen puhutte.

Isommat lapset lähti kesäkerhoon tohon kirkolle joten ollaan pikkumiehen kanssa kahdestaan tämä aamupäivä.

Kilpuria ollaan rassattu ja yhden kerran olen ollut harjoittelemassakin.
Rakennuslupakin olis joten puuhaa riittää. Miehellä viel kolme viikkoa töitä ennen loman alkua.

KURPITSA: Meillä ei viel kävellä eikä nousta seisomaankaan Seisomaan tukea vasten jää nostettaessa. Polvilleen nousee esim sohvan viereen. Tosin meillä löytyi konttauskin vast viime viikolla :) Samalla tavalla ollaan muutama porras kiivetty kohti yläkertaa.

Just kun kerkesin sanoon ettei meillä nousta itse pystyy niin kappas vaan tuollahan tuo pikkumies seisoa tönöttää sohvan reunalla heiluu tosin kuin heinämies mut itse kuitenkin ylös nousi. Ja polvea yrittää reunalle nostaa...

Huomenta...ei ollut näköjään vielä kiinni tää netti =) !

Meillä Edith oli eilen muutaman tunnin naapureil hoidossa...eipä tuumannut mitään vaikka ei olla oltu kummemmin tekemisis lähiaikoina...ei edes ollut itkeny, kun lähin :whistle: :D ...reipas tyttö...

Jenni..mukava kuulla teistä =) !

kurpitsa...eikös ne neuvolas osannut sanoa mitään? Mulla tuttava perhees oli poika, joka lähti kävelemään 1,5v...eikä ollut mitää vialla....sitä ennen vain pyllyllä kiiti...jossain tutkimuksissa taisi käydä...mut en muista minkälaisissa...minä kysyisin neuvolasta, jos mieltä painaa :hug: ...en usko, et mitää hätää kuitenkaan on...

Heips.

Poika päikyillä ja pitäs siivoilla kun kämppä ihan retuperällä kun ollaan ulkona vaan koko ajan,mut tänne eksyin ;)

Kurpitsa,tosiaan se mun pikkuserkun poika nousee nyt polvien varaan...ikää 1v2kk,eikä heille oo väläytelty tutkimuksista tai fyssareista mitään.....

Kiva kuulla jennistä ja jossusta pitkästä aikaa :wave:

Vilma,hienoo et yökyläily oli sujunut hyvin. Mua harmittaa kun Kasper ei oikein sulata muita...mummunsa kanssa nyt joten kuten käy nukkumaan täälä meillä,mut ei puhettakaan että veis sen kylään sinne,kun pelkää päiväsaikaankin jotain siellä kämpässä :( Noh,aika tekee varmaan tehtävänsä ja joskus sitte =)

Nyt hommiin :wave:

Niin,piti sanoman et poika rakastaa tuolla ulkona touhuta,niin hyvällä tuulella....harmi vaan,et on luvannu kylmenevää...

kiitti edla pinosta!!

Mukava kuulla Jennin ja Jossun kuulumisia!!!

Me ollaan oltu kanssa viime päivät tehokkaasti ulkona! Ja nyt on vähän väriä hipiässä. Ja se on kyl hyvä juttu. Ei tarvii perjantaita varten sählätä itseruskettavilla :D

Poitsu on tykänny olla pihalla ihan superpaljon.. Aikamoinen homma on vaan pitää jätkä varjossa.. Niinpä onkin saanut olla aina välillä myös auringossa, ja ihan shortseissa. Tosin hänellä on ollu sitte hyvät suojakertoimet. Hyi meitä.

Meidän pitäs kanssa suunnata to sandaaliostoksille (jep, heti kun kelit kylmenee... ) . ollaan muutenkin menossa isolle kylälle ostoksille joten samalla sitten kengät poitsulle.. Kattelin myös, että pitäs uusia pitkiä housuja ostaa... Meillä kun ihan oikeasti polvet kuluu puhki..

Olin eilen ihanalla ratsastusretkellä!!! Oli niiin ihanaa.. Ja en oo pitkään aikaan ollu. Viime kerrasta varmaan pari vuotta!!! Meen taatusti uudestaankin.

Meillä juodaan jo hiukka paremmin nokkiksesta. Tosin riippuu ihan millä päällä jätkä on, että kuin hyvin juo. Tavallinen ruoka uppoaa kyllä hyvin, kunhan ei oo mausteista.

käveleminen: meillä ei todellakaan kävellä ilman tukea.. Saas nähdä kuinka kauan vielä tuen kanssa köpöttelee... Jätkä on kuitenkin sen 3kk jo kävellyt tukea vasten. No. ei tässä vielä mikään kiirus oo..

sanat: ei tuu vielä muita ku äiti ja isi. Ymmärtää kyllä sanan lamppu ja auto... ja tietää koska saa ruokaa.. alkaa meinaan välitön huuto.

meille on muuten nyt tullu se vaihe, että pojan pitää päästä meidän kanssa samaan aikaan syömään.. Ei onnaa jos yritetään miehen kanssa kaksisteen syödä.. pakko on pojanki olla pöydässä. Ja eilen söi ITSE lusikalla!!!!

nyt meen haukkamaan välipalaa ennen ku suuntaan jumppaan.. Viime kerrasta onkin jo yli viikko, kun oli se kamala flunssa ja yskä. Onneks antibiootit autto ja olo on jo hyvä!

aurinkoista viikkoa!

Kurpitsa, kiitos noista broileririohjeista :flower: =)

Mielelläni otan vastaan kaikkia hyviä ja helppoja ruokaohjeita arkeen :wave:

Meillä on ihania kaikkia taitoja neidillä; uusimpana olohuoneen pöydälle kiipeäminen ja siinä seisominen :/ tv-tason päälle samaten mennään ja sohvat on jo vanha juttu. Sanoja ei kyllä oikein tule mitään, mutta puhetta kyllä hyvin ymmärtää. Kaippa se jossain vaiheessa alkaa puhuakin.
Hirvee kiukuttelu ja narina ollut kummallakin lapsella sen jälkeen, kun palasivat mummuloista tänne kotiin :| Kauhee kun joutu palaamaan tavalliseen elämään ja sääntöihin. Peppi on kyllä ollut tosi väsynyt sen jälkeen...varmaan oli niin erilaista meno siellä.

Summer, mun pitikin kysyä mihin aikaan Peppi herää aamulla että pärjää yksillä unilla.. Eeva kun herää tavallaan vähän kesken uniensa ja jaksaa sit just 2 tuntia hereillä. Saa nähdä miten käy Italiassa, mä ainakin nukun kun tukki meri-ilmassa, jos Eevakin siellä nukkuis pidempään aamulla. Mennäänkö leikkikselle sit joku päivä tässä? Oltiin tänään, mut siellä kuopassa on niiiin kuuma! Huomenna pitäis olla viileämpää jo.

Jenni, mun kaveri on töissä just Langerbruggessa ja Zeebruggessa. :) Ajattelin et jossain siellä säkin varmaan kun niissä on paljon teollisuutta. Mä olin koulussa Unkarissa ja ravasin koko ajan Slovenian puolella, ihanaa kyllä niillä nurkilla.

Seisomaan nouseminen ei onnistu ilman tukea vielä. Konttaa lähimmän pöydän/tuolin/vastaavan luo ja sitä vasten ylös ja kävelemään. Mutta eiköhän se tuosta.. tiedä yhtään edes minkä ikäisenä yleensä oppii nousemaan seisomaan noin vaan.

PoikaHyvähyvä - eläimet on parasta terapiaa. Meillä ihmisillä on omat heikkoudet itse kullakin ja sitten vielä lapsen elämää säätelee kehitysvaiheet. Toi teijän juttu on kuiteski hienosti selvitettävissä - lääkkeitä tuskin saatteekaan, kun terapioita on paljon.

Kurpitsa Maijan suosikki on toi broiskusoossi. Yritä relata ton liikkeelle lähdön kans - kuitenkin vielä on aikaa haitarissa. Ei se helppoa tietty oo, kun sitä oottaa ja siitä huomautellaan. Pakko toivottaa vaan hurjasti valoa ja iloa äidin huoliin :hug:

Seisomaan nousemisesta, meillä osataan nousta ilman tukea seisomaan, kävellä vähän tukea vasten (ainoastaan sivuttain) ei siis esim. kävelyttämällä kävele ollenkaan eikä siis iteksensä ota askeltakaan. Ylöspäin siis marakatin mieli ;) :LOL:

Eucerinin aurinkovoiteista, kävin tänään apoteekissa ja ystävällisesti farmaseutti soitti sitten ko. firman edustajalle ja kysyi näiden 50 ja 25 eroista ja kyllä tosiaan 50 ei suositella näin pienille vaan se 25 on parempi vaikka eihän sen teho ole kuin puolet tuosta 50:stä. Eli se käyttöön ja lisäilyä sitten iholle useammin.

Kävin tänään kattomassa kahta asuntoa tässä samassa talossa. Toinen oli aika pieni kaksio saunalla ja toinen huomattavasti isompi kaksio mut ilman saunaa. Taidan ottaa sen isomman, siinä on melkeinpä parempi pohjaratkaisu ku tässä meidän kolmiossa. Vuokra kummassakin pari sataa vähempi ku tässä. Harmi, et mun oma asunto on yksiö... :( Se vasta olis ollukin edullinen, mut ei sen arvonen et mun oma elämäni loppuis ihan kokonaan siinä sitten.

Hatuista,
miten te saatte hatun pysymään päässä? Meillä tuottaa niin nauhalliset kuin nauhattomat ongelmia...:headwall: Pitääkö tässä alkaa ilmastointiteippiä laittaan? Samoin myös paidat osaa ottaa, bodya ei onneks vielä osaa ottaa pois...

Ruokaohjeista, jauhelihakeitto on mun mielestä aika hyvä, helppo sekä halpa :)

Puhuminen, äiti on ainoa sana, hokee usein joojoota sekä eieieiei. Tänään harjoitteli moikkaa mut puuroutu sekin. Vilkuttaa osaa jos tahtoo, useimmiten vaan nauraa jos joku vilkuttaa sille :D

Herääminen
, ollaan saatu käännettyä rytmiä nyt niin, et neiti herää seiskalta ja menee 7-8 välillä nukkumaan. Edelleen herää sen keskellä yötä kerran, yleensä kolmen neljän maissa. Noi viime viikkojen levottomat yöt johtui varmaan hampaista koska alas taakse on taas tullu lisää, siis luulen mä -ei toivoakaan et se legojaan mulle esittelis...

Noista hampeista tuli mieleen et saatiin elokuun loppuun eka hampitarkastus, on nää mahdottomat nää jonot täällä.... Eli ehditään käymään siis neuvolassakin ennen sitä vielä, puntarille ku joudutaan 1v3kk iässä.

Tää lähtee perjantaina risteilemään :D Likka lähtee nyt sit isänsä kanssa mummille kyläilemään...

Yhteistyössä