***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

Täs mietin et missähän mymmelis ja äippä vuiilettää :)

Kiinteitä en oo edes suunnitellut en edes vellejä viellä vähään aikaan...

Mä kanssa mietin et tosi nopeesti tuli vuva uutisia tähän pinoon..ihanaa. Meiltä ei varmaankaan heti kuulu kun imetän viellä ja keskeytetään lisäksi. vaikkapa en pahaksi panisi vaik menkkoja ei enää tulisikaan :D saas nähä minkainen tästä ekasta kierrosta kehkeytyy...toivottavasti ei mikään mega kierto tule tai kauheen lyhyt.
 
mulla just loppu menkat kesti 2viikkoa :x luulin jo että on jotain vialla.
moroheijasteesta meillä ei tullut sitä 2kk tarkastuksessa mutta lääkäri mitenkään kommentoinut ja nytkin tulee enään hyvin harvoin.
kohta muuteen tulee odotuspuolelle uudet huhti/toukokuulaiset lujaa on vuosi melkein viärähtänyt mä kyllä tein testin vasta 26.9.07 =)
 
Onko kaikkien pikkusilla jo masuvaivat hellittänyt? Meillä ei. Yöt edelleen menee tosi hyvin ilman syöttöjä. Päivisin ei saa nukuttua edelleenkään kun lyhyitä unia. Nukkuis muuten, mutta alkaa vääntää mahaa. Maaginen 3kk ikäkin ens vkolla täyttyy ja masuvaivat vaan jatkuu... Voi kun olis vaan ilmaa.
Iho on kyllä hyvä..silti tulee välillä mieleen että jos onkin jotain allergista.
Kiinteitä on maisteltu, mutta ei se ole pahentanu eikä parantanukaan masun tilannetta.

Marmotta, kiva että saat miehen auttelemaan vauvan hoidossa. Voi kun saatais aikaseks nähdä... oon niin saamaton. Paljon paikkoja missä pitäis käydä, mutta ei vaan saa aikaseks. Meniks se sun rintatulehdus ohi? Onneks mulla ei ole moista ollut..eikä toivottavasti tulekaan.

Millon voin lopettaa pullojen keittämisen? Meillä ei ole astianpesukonetta...ollaan varmaan ainut perhe suomessa! Vihaan tiskaamista.
 
Summer: Määkin keitän pullot aina kun käytän kerrankin...mut kun kaveri ei edelleenkään pidä pullosta pitää sitä suurenluokan huijauksena pientä miestä kohtaan.

Toukonuppu:
Mulla oli kanssa aika pitkä vuoto näissä ekoissa menkoissa nyt vaan oottelen et millon seuraavat alkaavat et asettuuko ne aloilleen vai ei..ois kiva kun asettusivat kerralla normaaliin kiertoon ei aina tartteis vaippapaketti laukussa kulkea.
 
menkoista:täällä alkoi tiheästä imetyksestä huolimatta. pari päivää tuli ihan järkky määrä vuotoa sit rauhottu. 4 pvää onneks kesti vuoto ja loppu sit kokonaan.

summer: ne voi ne masuvaivat kestää 4kk ikäänkin..toivotaan että helpottuu.
meillä ei pahemmin niitä vaivoja ole ollutkaan mutta väliin on edelleen.
äsken ährättiin unissaan pieruja nii tuskallisesti ulos. mut äkkiä se asettuu kuitenkin.
toivotaan että teillä pian helpottaisi. raskaaksi käy päivät jos jatkuvasti vaan vääntää masua. :(
meillä auttaa oikealla kyljellä nukuttaminen. silloin ilma pääsee liikkumaan parhaiden eikä jää jumittamaan.

piikistä tuli illalla kauhea huuto, mikä tosin ei kestäny ku reilu puoli tuntia. mut pistokohta oli tosi kipeä. eikä sylissä voinut viedä ollenkaan. ja rassu ku aamulla venytteli itseään hereille. jalka tärisi vieläkin jännästi.
rotasta ei mitään vaivoja vielä havaittavissa. täytyy toivoa ettei tulekaan.

nemika+timi 3kk
 
Summer81: Meilläkin tiskataan pullot käsin, vaikka onkin astianpesukone. Musta niihin jää niitä pesuainejäämiä ja sit joutuu kuitenkin taas huuhtelemaan ja pesemään. Eikä kyl joka päivä tiskikone pörrääkään ja pullot joutuu kuitenkin lähes kerran vuorokaudes peseen ja keittään. Eli meilläkin käytetään pulloa kerran ja sit pesuun ja keittoon. Aika rumba! Mäkin vaan odottelen et josko vähitellen vois jo vähentää tuota keittämistä... Mä oon lukenu niin ristiriitasia ohjeita tuosta keittämisestä, etten oikein tiedä mitä tekis: ei tartte keittää, tarttee keittää kiinteisiin asti... :| Monella pullolla pärjäätte? Meillä on käytössä 8 pulloa, joilla pärjätään hitusen päälle vuorokaus.

Vauvan vaatteista: Hassu gallup ja aika turhamainenkin, mutta kun täällä on välillä turhamainen äippä ;) Miten te puette vauvojanne / lapsianne? Tai siis et mietittekö mitä puette lapsillenne vai pistättekö vaan mitä käteen sattuu? Hankitteko kirppareilta vai onko teillä jotain tiettyjä kauppoja / merkkejä, joista pidätte? Täällä mennään sekakäytöllä eli ostan mikä kivalta näyttää oli sitten kirpparilta, H&M:ltä tai Benettonilta (hintalappua toki vilkaisen...). Tämän hetkinen huippusuosikki on ruotsalainen Polarn O. Pyret, jonka alessa tämä mamma suorastaan sekosi :ashamed: Mutta olivat niin ihanan värikkäitä :saint: Mut oli vaatteet mistä vaan, niin mulla on pakkomielle siitä et niiden pitää olla ns. sävy sävyyn eli sopia hyvin yhteen. Huomaa vissiin että esikkoa täällä puetaan ;)

naukuri ja poika 2,5kk
 
keittäminen mä myönnän etten keitä pulloja käytön jälkeen keitän kerran päivässä (on myös päiviä etten keitä pulloja)pesen vaan käytön jälkeen.
pulloja on viisi käytössä ja sitten kolme muuta pulloa joita käytän harvoin.
mites teillä toimitaan tuttien kanssa keitätekö ne joka päivä?
mä keittelen tutteja pari kertaa viikossa.

vaatteista meillä on muuten käytössä 62cm vaatteet.
mä olen kanssa aika turhamainen vauvan vaatteiten suhteen mietin kyllä mitä pistän päälle,kirppareilta olen jotain ostanut mutta olen saanut aikas paljon vaatteita ja ostelen ihan liikaa mutta kun ne on niin söpöjä ei voi vastustaa kiusausta.
merkkivaatteita ei ole muutakun muutamat adidaksen puvut ja shortsisetti.
 
Pulloista: Niin en mäkään siis heti käytön jälkeen pese ja keitä vaan kerään päivän pullot ja pesen ja keittelen sitten kaikki kerralla. Huuhtelen toki huolella heti käytön jälkeen. Tutit on meillä käytössä yleensä yks per päivä ja yks per yö, välillä huuhdon jos käy lattialla kissankarvoissa ;) Sit samaan pesuun ja keittoon pullojen kanssa.

Vielä tuosta pukemisesta; mun mies sanoi yks päivä, et mä puen meidän poikaa kuin pikkutytöt nukkea, kun niin tarkkaan välillä mietin et mitä laittaisin pojalle päälle ja sopiiko nää nyt yhteen... Mut kun oon tarkka omastakin pukeutumisesta niin miksen sitten lapsen :saint: Niin ja meillä käytössä pääasiassa 56cm vaatteet, mutta on pari 50cm vielä käytössä ja toisaalta myös muutama 62cm. Riippuu ihan valmistajasta ja varsinkin bodyissa on valtavia eroja! Meidän poika on mallia pitkä ja kapea.
 
Pukemisesta,

Olen tosi tarkka lasten vaatteista...pitää olla sävy sävyyn sukkia myöten :ashamed: ...6v. pojan kanssa pitää kyllä joustaa, kun pihalla menee kokoajan rikki housun persaus tai polvien kohdat :/ ...tulee konkurssi...joten olen ostanut tosi edukkaita h&m:n vaatteita hänelle käyttövaatteiksi...kiva ostella tytön vaatteita nyt...aina tarttuu jotain kaupoista mukaan...nyt olen ostellut useita tunikoita ja legginsejä...ihanii =) :heart:
 
Pullojen keittäminen Lopetin keittämisen kun aloitin vellit eli parisen viikkoa sitten. Pesen kyllä pullot koneessa joka päivä ja konehan tavallaan kiehuttaa. Huuhtelen kuitenkin aina astianpesukoneen jäljiltä kylmällä vedellä. Ja saatan täyttää pullon uudestaan ilman pesemistä. Huhtelen kyllä tuolloinkin kylmällä vedellä välissä. Tutit keitän kerran viikossa. Ja ei meille mitään mahavaivoja ole tullut. Oon kuullut kans aika ristiriitaista infoa, joten ajattelin, että jos tulee ongelmia, niin aloitan keittelyn uudestaan. No ei ainakaan vielä ole tullut. Toinen juttu mitä en tee, niin en huuhtele tuttiakaan joka välissä eli vaikka se putoaa sitteriin tai kotiin lattialle. Muutoin jos putoaa jossakin muualla, niin silloin huuhtelen. Ja kolmas asia mitä en tee, niin en aina ehdi ( jos muru päättää haluta ruokaa, niin sen on oltava valmiina heti ) maitoa edes lämmittämään. Hyvin uppoaa huoneenlämpöisenä jos hätä on aivan kauhea, mutta kylmänä en raski edes kokeilla, joten jääkaappimaito luonnollisesti lämmitetään. Taidan olla laiska....

Mitä muuta...niin vaatteet: ostan aika paljon hm:ltä, nicky&nellystä ja jonkin verran kirppikseltäkin. Myös Tuttaa ja NameIt:iä löytyy. Tuolla NameIt:llä on tosi kivoja poikien vaatteita. Ja jos joku tässä asiassa on turhamainen niin minä. Siksipä isä ei valitsekaan pojan päivävaatteita. Ne on kuulkaa oltava sävy-sävyyn kaikki :LOL: Musta ei oikeasti ole mikään ikävämpää kuin katsoa hyvinpukeutunutta äitiä jonka muksuilla on ihan karmeat ryysyt päällä :( Mieluummin itse tinkii omistaan kuin antaa lasten kulkea huonoissa vaatteissa...

menkat alkoi perjantaina, ihanaa.... :/
moro heijaste on täälläkin vielä kun säikkyy. Eiköhän tuo muutaman kk:n sisään häviä. Meillä kans säikytään toisinaan melkein kaikkea ja toisinaan ei juuri ollenkaan.
 
böösun pitää lähettää wilhelmiinalle yv: tä.

vaatteistaNaukuri huomaa tosiaan et esikoista puet. Niin samalta meilläkin kuulosti neljävuotta sitten -perheriita oli valmis jos mies pisti väärät housut ja paidan yhteen. Nukkeleikki-aivan samat fiilikset. Nyt ei läheskään niin tarkkaa sävyt yms. mut väriä pitää olla. Sekoon kans ALE hyllyillä ja kirpparilta teen löytöjä. Merkillä ei välii paitsi kun on kyse kengistä ja ulkovaatteista. Oon ihan tykästynyt Remun pukuihin. LINDEX JA HM on suosikki kaupat ja name it merkkiset vaatteet myös. Esikoisella menos prinsessa-ikä joten pinkkii, vaaleenpunaista, punasta -sininen on poikienväri. Ella tykkää onneks kaikesta mistä äitikin. :)
 
sävy sävyyn on oltava tytön vaatteet eikä meilläkään isä likan vaatteita valitse :/
käytiin viime viikolla kiertään alemyynneissä tarkotuksena ostaa itselleen jotain kivaa miten ollakaan en löytänyt muuta kun lapsille vaatteita.
mä tykkään kanssa ostaa tytölle tunikoita ja legginsejä,h&m on kyllä ihania lasten vaatteita ja edulisia.
onhan meillä lasten merkkivaateita tuttaa sun muuta mä kun en osanut yhdistää että lapsillahan on eri merkit kun aikuisten vaatteissa :LOL:
 
Jee! Kiva, että muutkin "pukee" lapsiaan :) Meillä mies saa kyllä valita päivän vaatteet, koska tietää jo mitkä saa yhdistellä ;) Ja on meillä kyllä aika samanlainen makukin, joten ei senkään puolesta mee yleensä pieleen.Ja SUKAT on ehdottomasti oltava sävy sävyyn :LOL: On tää sekapäistä... Mä tykkään kovasti sellasista unisex-värisistä ja tyylisistä vaatteista eli en suoraan mee ostaan sinistä pojalle. Tässä vaiheessa kun äitee voi vielä vaikuttaa...

Annaliina: Täälläkin muuten uppoaa vallan mainiosti huoneenlämpöinen maito, joten ei aina mee lämmityksen kautta. Mielestäni näppärää eikä laiskaa ;) Olishan se ikävä jos vauva ei suostuis syömään ku lämmitettynä, joka paikassa kun ei oo mikroa tms. missä lämmittää. Ja tutin kanssa mäkin ajattelen niin, et saapahan vauva vähän vastustuskykyä, kun ei oo superkliinisen puhdasta koko ajan. Ei meilläkään ole mitään vaivoja ollut. Kissankarvoja löytyy milloin vauvan nenästä ja milloin korvasta :D
 
Morottelusta ja kaikesta muusta lapsen kehityksestä googlaa "lapsen kliininen tutkiminen" therapia fennica osastolta löytyy infoa, tarkoitettu lääkäreille, mutta voi katsoa sillä silmin mitä missä vaiheessa pitäisi olla. Ihan mielenkiintoinen - mutta älkää tarrautuko mihinkään. Ite jäin kummasteleen vuosien takaisia juttuja kun mun esikko on autistinen ja monet merkit olivat ilmassa.....puheterapia yms alkoi sangen myöhään mutta oikeestaan hyvä niin.

Täällä on paljon jälleen kerran sielun kavereita; maitoa en minäkään aina lämmitä, huoneen lämpöinen kelpaa ja pulloja en todellakaan keitä joka käytön jälkeen. Muutaman kerran viikossa ja hyvin o menny. Meillä on koira ja muutenkin ei mikään ylihysteerinen hygienia, mun mielestä on vaan hyvä että totutaan normaaleihin pöpeihin. Mun isot mukulat on kasvanu talli ympäristössä ja eivät ole koskaan sairastelleet, oliskohan toi hevosen kakka kuiteski terveellistä :LOL:
Vaatteista; tarkkana täälläkin ja onhan se ihana pientä pukea :heart: en hirveesti puutu miehen valintoihin kun hää on niin suloinen kun pukee vauvaa ja sillon voi olla kukat ja mehiläiset aivan sekaisin mutta mitäs niistä. Ideaparkissa on paljon kivoja lastenvaatekauppoja; benetton on mun suosikki - tyttöjen kenzot ovat olleet mun suuri juttu, mut niitä ei juuri mistään enään saa kun bambami meni nurin :( eikä kyllä hirveesti oo rahhookaan tällä hetkellä. Ostan jotakin extraa pienistä putiikeista ja sitten on hm linjaa paljon. Pitäs varmaan alkaa itseensäkin taas investoimaan, mut ei raaski. Lapsille kun ostaa niin ei tarkaan edes mieti vaan hupshups sitä ostellaan, voihan nenu.
 
Kyllä meilläkin iskä osais pukea, mutta ihan änskällään laittaa oranssin bodyn, vihreät housut ja sini-valkoraidalliset sukat. Koko komeuden päälle vielä punanen hattu. Tai jotai yhtä karmeaa iloisenkirjavaa. Kotona saapi olla, mutta ulos en suostu lähtemään, jos ei kamoja vaihdeta B)
 
morjens taas piiitkästä aikaa! täytyy lueskella paremmin teiän kirjotuksia, kun kerkee.
Täällä menee ihan hyvin yöllä herätään kerran syömään ja sit aamu kuuden aikoihin kerran ja sit vielä nukutaan, nukkuu nytkin tuolla, sisko jo kattelee lastenohjelmia.
pulloista mä kans keitän kerran päivässä aina illalla pesen ja sit keitän, kun ollan menty yöunille, ja tutit keitän myös siinä samalla.
kiinteistä täällä ei vielä edes mietitty moista, maidolla pärjää hyvin.
onks teiän vaaveilla muutes hiuksia? meillä on kauhee pehko ja ihan tummat.
masuvaivoja täällä ei ole olut ainakaan pahoja, onnneksi niiltä vältytty. Ja nyt oon onneksi alknut muistaa antaa jekovit tippojakin.
maidon lämmityksestä jos reissun päällä ollaan niin sillon menee ihan purkista suoraan, mutta kotona ja siellä missä mikro on niin lämmitän.

Joko teillä jokelletaan/hymyillään?? äiti saa kyllä niin mahtavia hymyjä että toi vaavi on kyllä oikea hymytyttö...ja välillä tulee jokellusta.

Eipä muuta nyt alan lueskeleen teiän kirjotuksia, ja tänään särkkään! :wave:

Tyllerö ja Annika 2kk
 
Huomenta,

kiva tää vaatekeskustelu. Pikkuselle on helppo ostaa ja isommallekin kaikkee kivaa, kun ei viel osaa vaatii. Sit kun ehdottomasti HALUU pitää miettii, koska ostaa ja mitä ettei lapsi luule et kaikkee aina vaan saa. Esikoinen 4v. kysyy kun äiti tulee kaupasta et mitä ostin, yleensä aina jotain :attn: edullista ja niin söpöö tarttuu mukaan. :whistle: Neiti on oppinut äidiltä et kaupas hypistellään vaatteita ja ihastellaan niitä. Siinä on vaikee opettaa et älä koske. Paras mitä neiti teki oli et valitsi vaatteet(näytti ne ja hävis) tokasin et kivat on. Sit neitii etsimään, ei mistään löytynyt - kunnes juoksi ulos sovituskopista ne vaatteet päällä. Oli pyytänyt tätii avamaan mekon napit ja sovitti uusii. Siinä oli äidillä ja Mummolla naurussa pitelemistä :LOL: kun neiti esittelib löytöään -ne vaatteet lähti mukaan ja oli viel oikeen kokoisetkin. Lapset on niin oppivaisii en tiedä päteiskö sama 4v. poikiin. :)

tuttimeidän neiti on vihdoin oppinut syömään tuttia. Se on niin kätevä autos. Löysin sellasen pienen mallin johon ei tukehdu. Ja pullostakin tykkää juoda vettä. Esikoinen kun ei huolinut kumpaakaan.

Nyt se kesä taitaa sit alkaa -ulkona jo nyt lämmintä. B) Aurinkoista päivää kaikille!
 
Huomenta! :flower: Kaunis päivä tiedossa ja meidät tytöt luvattiin viedä Fiskariin jätskille :D Meidän perinteinen kesäreissu, jonne Nirppukin pääsee nyt mukaan.

Pulloja keittäisin ihan mieluusti, mutta kun pimu ei niitä huoli niin vähällä päästään toistaiseksi :LOL: Tosin niinä muutamana viikkona, kun Nirppu korviketta vähän otti niin huuhtelin kylmä-kuuma-kylmä ensiksi, sitten pesin Fairylla ja lopuksi keitin. Joka käytön jälkeen. Olen itse kasvanut tyyliin syöden samoja sapuskoja koiran kanssa ja hyvä immuniteetti minulla onkin, mutta jotenkin olen ihan ylisuojelevainen tämän pikkuiseni kanssa :ashamed: Tosin nyt varmaan uskaltaa pikku hiljaa alkaa rentoutumaan, kun neiti on jo 2,5kk - eikös ne ekat kuukaudet ole ne kriittisimmät?

Vaatteita meillä on NIIN paljon, että en ehtinyt käyttää edes kaikkia 56- senttisiä :p Ostan paljon vaatteita, mutta myös kirppareilta on tullut tehtyä hienoja löytöjä. Eihän tuollaisen vastasyntyneen vaatteet ehdi miksikään menemään, kun eivät edes liiku tai syö muuta kuin maitoa! Lisäksi kävi kiva tuuri, kun kaveri myi meille ison pahvilaatikollisen tyttärensä vauvavaatteita.
Tosin harmittaa, kun itselle on niin helppoa pukea pikkuinen bodyyn ja puolipotkareihin ja jää kaikki mekot sun muut käyttämättä :/ Ja nytkin kun lähdetään autolla liikkeelle niin eihän turvakaukaloon mitään farkkumekkoa voi pukea hiostamaan ja painamaan! Ja minusta kaikki paidat ovat ihan turhia pikkuvauvalla: nousevat koko ajan korviin ja selkä vilkkuu :(
Sekavan sepustuksen jälkeen: meillä puetaan neiti aina sävy sävyyn ja vaatteet valitaan huolella, mutta mukavuus ja käytännöllisyys ovat aivan yhtä tärkeitä ominaisuuksia kuin kauneuskin! Vähän niinkuin mamillakin ;)

Kiinteiden maistelu, vellit yms. Pitää ottaa puheeksi neuvolassa, mutta en ole edes moisia vielä miettinyt - täysimetyksellä kun mennään. Tosin sen verran tiiviisti neiti äidin syömistä seuraa, että taitaa olla kiinnostunut itsekin kokeilemaan muutakin kuin vain maikkia :D Näyttää ihan kerjäävältä koiranpennulta, kun tapittaa voileipää kuola valuen ja kieli käyden :LOL:

Noista vaatteista muuten vielä: inhoaako muiden vauvat pukemista? Meillä neiti saa hirveän raivarin, jos puetaan esim. päänyli bodeja :/ Tosin aamulla tai muuten pirteänä ja hyväntuulisena ei ole moksiskaan, mutta mitä pidemmällä päivä on niin sitä vähemmän vältän vaatteiden vaihtoa :whistle:

Loppuun arkaluontoinen kysymys :ashamed: Minulle tuli loppuraskaudessa pari pukamaa eivätkä ne ole mihinkään kadonneet vieläkään (tosin en ole lääkinnytkään niitä mitenkään..). Nyt parina päivänä ovat olleet _todella_ kipeät ja vuotavat veskissä käydessä ihan tipottain verta :x Olen tänään tilaamassa lääkäriä, mutta ajattelin kysyä, jos muilla on ollut vastaavaa ja miten olette niitä hoitaneet?

Mutta nyt pitää hakea neiti sisään vaunuistaan! Otti tunnin tirsat ulkona.

c
 
merika Mitä tuttia sait vauvelisi syömään? Ja miten? Meillä on MAMmin pienimpiä tutteja, mutta niihin meinaa tukehtua lähes joka kerta. Sitten on NUKin minitytteja, mutta ei kelpaa kuten ei myöskään sairaalasta saatu "perustutti". Olisi kyllä iso apua varmasti, jos saisi neidin syömään tuttia! Just hermostuessaan saisi muuta mietittävää..
 
huomenta :wave:
vaateista viälä muutaman vuoden päästä ei enään pysty lasta pukea niinkun haluaa joten nyt täytyy ottaa siitäkin ilo irti.
mun poitsu alko noin 3-4 vanhana määrää mitä pistää päälleen pakkohan se oli suostua että päästään tarhaan lähteen aamut oli muutenkin aika härdelliä.
yleensä se piti olla se sama batman/spiderman paita :LOL:

hiuksista sitä riittää syntymätukka edeleenkin päässä saa nähdä lähteekö ollenkaan,toivottavasti ei lähde en osaisi tyttöö katsoa kaljuna.
2kk kuva profiilissa.

olipahan eilen ilta pitkästä aikaa mahavaivoja tuntu olevan oliskohan johtunut maissivellistä.
ei meinannut kiia nukkua ollenkaan sai sellaset uniraivaritkin ,mellä meni jo muutama päivä hyvin ei ilmavaivoja eikä tullut uniraivareita.

mulle on tullut kans pukama ei viälä vaivaa paljoa en ole lääkäriin joutunut meneen.

mä en tiädä mitä pitäs noitten käsien kanssa tehdä ne niihin tulee vesirakkuloita jotka kutiaa ihan älyttömästi ja sitten ne aukee menee hermo,mulla oli sama ongelma kun poika oli vauva tulehtu niin pahasti että jouduin syömään pari antibiootti kuuria.

ai niin pukemisesta sitä inhotaan täytyy venyttää bodyjen pääaukkoo ettei vahingossakaan kiristä päätä kun pukee.
 
Huomenta,

vaatteista: täälläkin pyritään kivoja yhdistelmiä tekemään. Ollaan sekä saatu että ostettu vaatteita, kaupasta ja kirppikseltäkin. Ite tykkään et vielä omatkin vaatteet natsaa vauvan kanssa! ;) No ei vaan, joskus vaan sattuu niin kun vauvaa pukee tietty omiinkin lemppariväreihin.

Kakkaaminen: täällä noin kerran päivässä, välillä vaan jokatoinen pv tai kaksi kertaa päivässä.

Mikä teillä on hankalin aika vrk:ssa rytmin kannalta? Meillä yöt ja aamupäivät menee hyvin, mut sit ilta noin klo 15-20.30 on itkuista ja rytmi puuttuu. Monetko unet teillä nukutaan päivässä? Haluisin alkaa sitä päivärytmiä paremmin rakentaa mut en oikein tiedä miten se onnistuu... tai onko ees järkee ennenkuin joskus 3 kk:n iässä?
 
Toukonuppu, ihanat pitkät mustat hiukset :heart: ...meillä on kans Edithillä tummat hiukset ( profiilissa..vanha kuva)...ei ole vielä lähtenyt kaikki...mut jonkinverran ;)

Carmen...älä hätäile kiinteiden kanssa...koska täysimetät...ehtii kyllä syömään...aloitellaan yleensä 4kk iässä...mielestäni liian aikainen kiinteiden aloitus voi lisätä vatsavaivoja...meillä ollaan täysimetyksellä...enkä edes halua aloittaa muuta ruokaa...jos maito riittää, niin aloittelen kiinteiden maistelun n.4kk iässä...kaksi aikaisempaa lastani alkoi syödä kiinteitä 3kk iässä ( olivat tosi kovia pulautteleen, neuvolassa kehotettiin antamaan)

Ainiin...meillä vihataan hoitotoimenpiteitä sekä pukemista...neiti ärisee ja kirkuu rumalla äänellä :D ...ihan kamalaa on neitin mielestä...varmaan nakusilleen on kivempi ;)

Pukamiin saa apteekista voidetta muistaakseni ilman reseptiä...helpottaa tosi nopeasti1

Matamimimmi68 ja Edith 8vkoa :heart:
 

Yhteistyössä