~Toukokuun toiveikkaat~

heissan heissan!
ompas täällä hiljaista? mitäs teille kuuluu? heksamiinan kuulumisia olikin tuolla IVF pinossa ainakin eilen, punktio ilmeisesti meni ok?

Oma: mulla pp13 ja aion tossa kohta testata. huomenna ois virallinen lupa, mut jos toi ei nyt yks yö enää heittäis kauas. mun pitää huomen aamulla joka tapauksessa soittaa polille miten kävi ja aamul vaan puolen tunnin soitto aika.... enkä tietty uskalla viikonlopun yli jättää, kun en tiijä mitä pitää sitten testin jälkeen tehdä (jatkanko lugeja tai alotanko femostonin) ja siis testi pitää tehdä tänään kun mies haluaa olla paikalla ja hän lähtee aamulla kauheen aikaseen töihin.... nyt hän jo kärttää että millon testaan.... kohta kohta.....

palaan kertomaan.....

Voi ei soja, oon pahoillani negasta. :hug: Aiotko vielä testata uudestaan tänään? Kovasti tsemppiä sulle, en tiedä mitä muuta sanoa..

Punktio sujui tosiaan hyvin keskiviikkona. Toimenpiteen aikana ei ollut kipuja oikeastaan ollenkaan, jälkeenpäin vatsa oli hiukan kipeä ja arka. Mutta hyvin siis kaiken kaikkiaan meni. Eilen soitin labraan, ja kolme munasolua oli hedelmöittynyt hyvin. Tunnin pästä soitan uudestaan labraan varmistaakseni, että kaikki on edelleen hyvin ja siirto voidaan tehdä. Siirto olisi klo 10. Jännittää tosi paljon, että jos kaikki ei olekaan kunnossa, eikä päästäkään siirtoon... Tulen myöhemmin kertomaan, kuinka käy.

Ängen mukaan.. :p

Viikonpäästä aika l-polille! Mahdollisesti joudutaan tekeen tutkimukset uudelleen kun edelliset tehtiin jo viime syksynä. Sillon oli kaikki ok, paitsi limakalvo sais olla paksumpi. Se tutkittiin viimeks vuoden alussa. Kumpa kilpirauhashormoni ois nyt tipahtanu alle 2n kun se vuos sitten oli 2.3. Onko monilla tehty muuten keliakiatestejä tähän liittyen? Sehän kans voi olla syynä jos limakalvo hylkii alkioo..? Mulle tehty kerran vuoden 06 alussa (äidillä keliakia), eikä ollu, mutta onhan siitäkin kauan.. Mieskin on alkanu nyt syömään tomaatteja ja monivitamiinia, jospa siittiötkin ois vähä virkistyny ja tullu muutama nopeekin joukkoon!

kp2/~27
Tästä kierrosta Terolut.

SUNNUNTAI 18.5.2008

Uutterat yrittäjät

JJ-t.................................................................kp 8/?
Jennuli............................................................kp 8/28
Tiinuli..................2 Puregon.............................kp 16/28-32
Pupuvaimo.........Menopur.................................kp 16/31
Orion..................6. Clomit................................kp 22/28-30
pimazu............................................................kp23/?
Taru82................2 clomit............................... kp 25/?
Tähtisäde...........terot, 1. Clomit.......................kp 26/25
Anna1979...........1. clomit................................kp26/28
soja................... 2.Menopur, Pregnyl................kp 53/?
Jonski.................1.Puregon.............................kp ? / ?
Heksamiina.........Puregon................................kp
Taija84..........................................................kp
Dreamer-88..... 3.menopur+pregnyl(+clomit) kp 13/36
Veena...........................................................KP 19/24-28
Kirma.....................................................
Sydänyö...........terolut..................................kp 8/27
Sisukkaasti uuteen yritykseen

Soja

Onnekkaat
Caffee81 1.4
Mivi 7.5
Pikkuvadelma 8.5
jasminette 11.5

Heissan kaikille! päivittelin meidän listaa kun edellinen oli tiistailta, lisäsin sydänyön mukaan, toivottavasti meni oikein. vieläkö joku uupuu? ainakin osalta uupuu tietoja, voin niitä kyllä lisäillä. anteeksi jos ootte jo aiemmin ilmottanu ja multa on menny :ashamed: ohi tässähän näyttää jo monilla olevan ihan jänniä aikoja tulossa, laitelkaahan kuulumisia :wave:

tänne kuuluu tänään oikein kurjaa ja sateista päivää, lämmintä vaan pari astetta ja räntää sataa, että tällänen tää Suomen kesä! oli tarkotus mennä tänään pesäpallo otteluun ja tehdä puutarhahommia, mutta taitaa muuttua shoppailupäiväksi.

Aamu ollut ihana, tein uunipuuroa ja pannaria, nam! takassa tuli rauhoittavasti rätisee. tässä rauhassa sunnuntaita vietetty miehen kanssa, sanoisinko että ei tämän enempää osaa elämältä juuri nyt toivoa :heart:

Muuten vähän ollut huono mieli, tänään vielä testasin vielä kun käskettiin ja negahan se oli, niinkun tiesinkin. hikoillut olen järkyttävästi ja väsymys on aivan käsinkosketeltava. ja miehenkin kanssa oli eilen riitaa... hänkin oli ilmeisesti pettyneempi kuin arvasikaan kun nega tuli. nyt on onneksi saatu juteltua jonkin verran asiasta.

noh, rauhallista päivän jatkoa kaikille ja pidetäänhän plussatuulet puhaltamassa =)

soja

SUNNUNTAI 18.5.2008

Uutterat yrittäjät

JJ-t.................................................................kp 8/?
Jennuli............................................................kp 7/28
Tiinuli..................2 Puregon.............................kp 16/28-32
Pupuvaimo.........Menopur.................................kp 16/31
Orion..................6. Clomit................................kp 22/28-30
pimazu............................................................kp23/?
Taru82................2 clomit............................... kp 25/?
Tähtisäde...........terot, 1. Clomit.......................kp 26/25
Anna1979...........1. clomit................................kp26/28
soja................... 2.Menopur, Pregnyl................kp 53/?
Jonski.................1.Puregon.............................kp ? / ?
Heksamiina.........Puregon................................kp
Taija84..........................................................kp
Dreamer-88..... 3.menopur+pregnyl(+clomit) kp 13/36
Veena...........................................................KP 19/24-28
Kirma.....................................................
Sydänyö...........terolut..................................kp 8/27
Sisukkaasti uuteen yritykseen

Soja

Onnekkaat
Caffee81 1.4
Mivi 7.5
Pikkuvadelma 8.5
jasminette 11.5

Sojalle pahoittelut negasta :hug:

Kyllä tässä täytyy joskus yrittää niitä elämän valopilkkuja kaivamalla kaivaa toistuvien pettymysten jälkeen :/ Täällä menkat odotettavissa ensi viikolla: mielialan lasku ja hiivamainen kutina alakerrassa varma merkki siitä. Eipä mene testejä hukkaan!

Mitäs kuuluu Tähtisäteelle, jännät päivät ainakin meneillään?

Jonkinlaista uupumusta on mulla ilmassa.. tuntuu että kannattas yrittää olla vaan tjot eikä miettiä/nähdä vaivaa turhan paljoo. Vaikka toisalta pitäs nyt vasta jaksaakin kun alottaa ne lääkkeet :p ja voihan sinne inseminaatioonkin päästä jo ehkä kesällä.

On ollu niin kurjat ilmat että piti ottaa puput parvekkeelta sisälle lämpimään, ettei vaan tuu nuhaa. Onneks päästään 3n viikon päästä muuttaan rivitaloon =) ne saa oikein erillisen kanilarakennuksen! Toivottavasti miehen allergia sitten helpottuu eikä hengitysoireet haittaa enää sänkyhommia... :snotty: < tarkottaako tää naama nuhaa vai mitä..? En löytäny sanakirjastakaan mitä on 'snotty' :D

Sojalle voimia :hug:

Heksamiina: Hienoa että punktio meni mallikaastil Tulehan kertomaan mitä sitten tapahtui...

Täällä ei mitään uuttaa auringon alla. Kiirusta on ollut. Eilinen mennyt puunatessa kämppää ja saunaillassa. Aika väsynyt olo on nyt (ja täysin itse aiheutettu siis..) No onnistuimpa tässä muutaman päivän olemaan niin etten ihan kokoajan asiaa miettinyt. Teki oikeasti tosi hyvää.

Ja mullakin on tuohon listaan päässyt yksi pv liikaa...

soja :hug: voimia lähetän! Varmasti ottaa voimille testata nega :(

Heksamiina onneksi punktio meni sulla hyvin ja pikkuinenkin matkassa mukana jo :heart: Toivon kovasti että plussaat muutaman viikon kuluttua =) =) =)

anna1979 älähän viellä heitä "hanskoja tiskiin" eihän sitä koskaan tiedä =)

Omaa napaa....Ylihuomenna on se seurantaultra, jännittää kovin onko mitään muutosta. Eniten pelottaa ehkä se jos olisikin niin käynyt että olisi liikaa muniksia, esim 4 kpl, joilloin hoidot keskytettäisiin ja vasta syksyllä uusi hoito! Tai sitten ei mitään toimintaa munasarjoissa, ja se yksikin hieman isompi folli olisi ihan samankokoinen kuin viimeksi.....

Maha on kyllä paisuksissa ja munasarjojenkohdilla tuntuu vihlaisuja ja jotenkin tuntuu että munasarjatkin olisivat paisuksissa (eihän niitä normaalisti tunne?) samoja tuntemuksia oli joskus syksyllä kun oli clomit käytössä kp 5-9 3tab/pv, mutta ei silloinkaan ollut yhtään folleja kehittynyt.

Mietityttää myös toi mun FSH-arvo, kun joskus muutama vuosi sitten on otettu oli vähän yli 2, eli alhainen. Nyt kun otettiin oli jotain 4 (olin jo piikittänyt Puregonia IU150 joka on FSH-hormonia) eli Puregonkin oli jo vähän nostattanut sitä. Ellikkäs alhanen oli nytkin. Lääkärin mukaan ei meinaa mitään, mutta mun mielestä jotain häikkää on oltava jos viitearvojen alarajaa hipoo....tarvii kysyä viellä toiseltas lääkäriltä...

-Tiinuli-

Tähtisäde
Moikka,

Täällä ollaan taustalla seurailemassa. Ei ole täällä jänniä paikkoja. Mullahan ei ne terot eivätkä Clomit vaikuttaneet mitenkään, joten sain lekurilta Terojen tilalle Femoston (mummotautilääke...) nimisen lääkekuurin 28pv, josta noin puolet on vielä jäljellä. Täti pitäisi tulla heti kuurin jälkeen. Sit jatketaan Clomeilla annostuksella joka toinen pv 1 ja joka toinen pv 2 tablettia. Joten hiljaiseloa. Antakaa kuitenkin noi mun päivät rullata eteenpäin vaikka tästä tuleekin pitkä kierto. Palaan taas tänne juhannuksen tienoilla kun olen kuullut oliko Clomeilla tulevassa kierrossa vaikutusta. Tai jo ennen kertomaan mitä vaikutusta oli Femostonilla. Nyt olen ainakin saanut pari kiloa lisää painoa ja olen valmistunut pari viikkoa sitten, joten myös stressi on helpottanut. Auttaisikohan se sitten hypotalamukseni toimintaan niin, että kroppa alkaisi pelaamaan...

Plussaa kaikille, edes ovisplussaa! :LOL:

Täällä on nyt sitten kyytiläinen matkassa =) Kaikki kolme hedelmöittynyttä munasolua olivat jakaantuneet hienosti, joten siirtoon päästiin ihan suunnitelman mukaan perjantaina. Yksi alkio siirrettiin ja kaksi laitettiin pakkaseen. Testata saan pe 30. päivä, eli siihen asti odotellaan ja jännätään... Mitenköhän sitä malttaa sinne asti?! Kuulostelen koko ajan mahdollisia oireita, vaikka eihän kai tässä vaiheessa pitäisi mitään tuntemuksia olla... kai?? Onneksi palasin tänään sairaslomalta töihin, että on edes päivisin jotain muuta ajateltavaa..

Tiinuli: mä pidän sulle ihan hirveästi peukkuja, että tilanne näyttäisi huomisessa ultrassa hyvältä!! Tulehan sitten heti kertomaan kuulumiset.
Tsempityksiä ja halauksia kaikille!

onpas monilla ollut hyviä uutisia :) Heksamiinalle hurjat peukutukset, samoin kaikille muillekin tietysti d :) b

Itsellä aamulla inssi; otin kyytin 63 miljoonaa pikkukamua (folli oli juuri irronnut) :whistle: ;) ..nyt vaan toivotaan suotuisia tuulia... =)

Hiljaista tuntuu olevan. Eipä täälläkään mitään mielenkiintoista ole tapahtumassa. Taas näitä mukamasoireita pukkaa välillä ja mielikuvitus karkailee, mutta eiköhän se tätsy sieltä porhalla ensi tiistain paikkeilla laskelmieni mukaan. Se vaan kun olen lykännyt tuota karmivaa aukiolotutkimusta niin tärppi olisi viimeinen keino välttää se :)

Niin ja siinä on jännät paikat että simppatutkimuksen tuloksissa sanottiin että menisi pari viikkoa ( 2 vk täyttyy huomenna). Eli voi jo alkaa odottelemaan niitä tuloksia. Todellakin toivon että olisi hyviä uutisia koska tuntuu olevan miehelle todella kova paikka.

Toivotaan että Pupuvaimolla ja Heksamiinalla on kyytiläiset matkassa!

Mulla 5 päivää oviksesta, ja tänään tuntui hetken aikaa keskellä alamahaa semmosta vihlontaa tai särkyä, ei kipua kuitenkaan... B) Jospa se vaavi kiinnittyi sielä...heitin jo ukolleki, että ihan turhaan me huomena oysiin mennään. Ensikäynti on siis huomenna... :) Me päätettiin kierron alussa, että nyt onnistutaan, ja ollaan mielikuvissa jo onnistuttu, positiivisesti koitettu ajatella. Ehkäpä se nyt tuottaa tulosta. :) Ainaki jaksan uskoa niin. :)

Tiistaina oli seurantaultra ja niinkuin arvata jo saattaakin, ei yhtään johtofollia :( elikkäs se viikkositten nähty "epävarma johtofolli" ei ollut muu kuin PCOrakkula niinkuin ne muutkin. Alla päin olen ollut.....Lääkärikin tuskasteli että "kylläpä tää nyt takkuaa...." nyt annostus on Puregonia IU100 ja maanantaina on ultra, kelan maksukatto mennyt ajat sitten umpeen ja ei viäkään näy kirjettä mis olisi se lappu että sais lääkkeet hakea hintaan 1,50 |O Suurta rahan menoa on kun 200? tarvitsee JOKA viikko laittaa Puregoniin....Saahan ne sit kelasta joskus takaisin mutta ei se tässä tilanteessa lohduta. Lääkäri puhui taa IVF hoidosta, kuinka siihen voitaisiin jossain välissä siirtyä. Hmmm..kuinka siihen voidaan edes siirtyä jos ei kasva yhtään muniksia....??

Nyt ei jaksa kommentoida muiden kuulumisia vaikka käyn kyllä joka päivä lukemassa, masentaa nyt vaan niin kamalasti! Olisipa varaa mennä yksityiselle......

-Tiinuli-

Voi Tiinuli, :hug: sulle! Harmittaa tosi paljon sun puolesta. Sua varmasti masentaa nyt, mutta yritä kuitenkin olla vielä heittämättä kirvestä kaivoon (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty). Mulle lääkäri sanoi silloin kun aloitettiin pistoshoidot (mun tilannehan oli se, että munasarjat olivat täydessä lepotilassa eikä minkäänlaista aktiivisuutta ollut havaittavissa), että joillakin samantyyppisessä tilanteessa olevilla saattaa mennä aika pitkäänkin ennen kuin munasarjat alkavat taas toimia ja tuottaa munasoluja, mutta että ne kuitenkin alkavat ennemmin tai myöhemmin toimia. Voihan olla, että sulla vaan nyt kestää munasarjojen herättely hiukan tavallista pidempään. En tiedä lohduttaako tämä mun höpinä sua yhtään.. mutta siis yritän tässä sanoa, että toivoa kuitenkin vielä on! Kovasti tsemppiä sulle, täällä ollaan hengessä mukana.
Mulla meni lääkemaksukatto umpeen toukokuun alkupuolella, ja nyt pari päivää sitten tuli Kelalta postissa lappu asiasta. Eli pari viikkoa kesti maksukaton umpeutumisen jälkeen. On se kyllä suuri huojennus tuo maksukaton täyttyminen, on ne lääkkeet vaan niin kalliita..

Veenalle peukutukset, että tärppi olisi käynyt! Toivottavasti miehen simpat on kunnossa.

Orionille tsemppiä ensikäynnille!

En jaksa kirjottaa uusiksi joten laitan saman ku erääseen toiseen pinoon...:

Njoo, ny on Oysissa käyty. Ja toivottavasti ei enää ikinä tartte sinne mennä! :kieh: Ei siinä muuten, mutta ku sielä oli meillä joku mikä lie venäläinen lääkäri, meni oikeesti kaikki energia siihen kun keskitty kuuntelemaan sitä, eikä siltikään saanu kaikesta selvää. Aivan turha reissu muutenki, ultrattiin ja sain reseptin. Tosin kai seki vaikutti, ku ei sit haluttu mennä ivf-jonoon, eikä vielä miettiä mitään inseminaatioitakaan. Rupes vaan tuntuun että kokeillaan ensin muut jutut, akupunktiot ja kevyempiä hoitoja (pelkästään hormonin "pumppausta" ), ja ehkä joskus 2 vuoden päästä jos ei tulosta tule niin mennä siihe ivf-hommaan...niin kammottavaa ja stressaavaa tuo sairaalassa käynti on, että ei kiitos yhtään enempää kuin on pakko. Tää lääkäri sitte ultras mua, eikä ees löytäny keltarauhasta! Kyllähän se nyt pitäs sielä olla, kun oviskin kerta oli. Ehkä se oli piilossa jossain... Jos oikeen ymmärsin, niin limakalvo oli hyvä, jopa 11mm! :)

Oli oikeesti niin turhautunu olo koko käynnin jälkeen, puhuttiinki että ois oikeesti pitäny perua koko aika. Tai ainaki siirtää. Jaksetaan vielä uskoa, että kyllä se vaavi meille nyt ois tulossa. Tai jos ei vielä, niin ainaki joskus, ilman isompia hoitoja...

Sain reseptiin clomihexal ja sit puregonia vielä lisäksi kierron 8. ja 9. päivä. Ilmeisesti ehkä pitäs sitte varata aikaa seurantaultraanki, vai olikohan se vaan jos meinaa inseminaatiota...en tiedä. No, toivottavasti ei tuota kuuria tartte ees alottaa.

Ja lasku molemmille! Siis yhteensä 44?! :eek: Siis onko tää ihan tavallista vai? Olihan tuo käynti molemmille tarkoitettukin, mutta silti! :kieh: Ukolla sielä oli tekemistä vain yhen paperin täytön verran.

tiinuli mullakin kesti kauan ennenkun munasarjat heräs, menopuria pistelin yhteensä 25 päivää ja välillä aina annosta nostettiin. kyllä siinä meinas epätoivo iskeä.... ja meilläkin siirryttiin sitten suoraan IVF:n kun hallittu munisten kasvatus ei onnistunu. saalis oli sitten 8 munasolua, vaikka "hulluna" tykitettiin hormonia. mullakin kesti pari viikkoa (ei ainakaan yli muistelen)että se lappu kelasta tuli. mulle kyllä sanovat apteekissa että sen voi saada nopeemmin kun hakee sen suoraan kelasta (jo parissa päivässä).

Orion ei meiltä oo koskaan molemmista laskutettu?!? kurja juttu jos jäi huono fiilis ensi käynnistä... no, toivottavasti ois tärpänny, eikä muita hoitoja tartteis... anteeksi en nyt muista sun historioita, mutta jaksamista kuitenkin. tiedän että noihin raskaampiin hoitoihin lähteminen mietityttää... ja itse yhden nega IVF:n jälkeen on olo edelleen jotenkin outo,tyhjä, että tässäkö sitä nyt ollaan lapsettomana.... :/

Oma ).( täällä toivutaan pikkuhiljaa pettymyksestä, kun nyt on ensin alettu sitä edes ymmärtää. syksyllä ois sitten PAS jos saadaan sulatus onnistumaan ja sitten uus IVF jos ei tärppää. nyt aion jättäytyä vain lueskelemaan palstoja ja kirjottelen sitten enemmän syksyllä taas. mukavaa kesää kaikille :flower:

Yhteistyössä