Adalium Mulla hb kanssa melko alhainen, kävin nyt viime vkolla polilla kontrollissa sen takia( 89 silloin), määrättiin lisää tutukimuksia vain, mulla niitä raudan pitoisuuksia ja määrityksiä otettu jos jonkinlaista, mutta nyt vielä joitakin lisää, mm. keliakia jne. Rautaa käskettiin syödä entiseen tapaan ( 2 tabl obsidania per pvä + krautersblumsaftia 20 ml + 1 raskausmultivita), mutta tolla annoksella nyt menty melko pitkä tovi ja hb laskee silti hiljaksiin. Mun tiedoissa sairaalassa merkintä, kun menen synnyttämään, tulee valmiiksi 2 yk verta heti. Viimeksi mulla oli hb päälle 110 synnyttämään mennessä, menetin sen alle 500 ml, ja silti laski 72, ja sain sitten pari pss verta. Tosin mulla normi hb melko matala, ilman raskauttakin, siinä 110-115, ja tämä 89 ei vielä näennäisesti vaikuta mun jaksamiseen. Tsemppiä sinne, tiedän sen tunteen kun kävin itse tosiaan tuolla polilla kontrollissa ja olisin toivonut, että asialle olisi tehty enemmän jotain, mutta kotiin vaan suorinta tietä :/...Mietin itsekkin, että miten jaksan heti synnytyksen jälkeen ja jälkivuodon aikana vauvan kanssa, kun tiedän, että toi hb tulee laskemaan entisestään.
ON: Täällä vko "tehty synnytystä"..huoh..Joka päivä supistelee, paljon, säännöllisestikkin, mutta sitten illan tullen aina lopahtavat, tai ennen kuin alkaisi oikein tosissaan tuntumaan. Kroppa ja mieli sen mukana alkaa olla vähän puutunut tähän tilanteeseen. Sain uuden huolen aiheen vielä kehitettyä omaan päähän, kun yhtä hammasta särkenyt PALJON nyt muutaman vkon, ja olen koittanut saada aikoja hammaslääkereille, siinä onnistumatta, nyt onneksi vihdoin viimein ylihuomenna olisi aika, mutta toinen poski ja koko yläien rivistö sellaisen vihlonnan ja kivun vallassa toisinaan, ettei tiedä miten päin olisi, eikä panadolista mainittavaa apua, enkä muutakaan ole uskaltanut ottaa. Mietin nyt, että jos mulla joku pahempi hammastulehdus kun särkee noin laajasti, että onkohan siitä mahdollisesti vaaraa vauvalle jne
...Ja siis tosiaan, mulla ei ikinä aiemmin ollut yhtään reikää tms, joten olen vähän "pihalla" noista tulehduksen riskeistä ja leviämisistä muualla kropassa. Kun saan enemmän tietoa mikä siellä aiheuttaa tota kipua noin kauheasti, niin soittelen sitten tarvittaessa neuvolaan ja kysyn asiasta toki.
Mies kun on lomalla nyt, niin on "lenkittänyt mua" joka päivä sellaiset 1,5-2,5 h, huoh
...Oikein kunnon orjapiiskuri
...Vauhti ei nyt mitään kauheta ole ollut, mutta vähintään se 5 km joka päivä tullut käveltyä, ja ollaan laitettu eilen ja tänään pihaa oikein kunnolla uuteen uskoon, minä puuskuttuaen ja välillä pitkin maata istuen ja nojaillen, sanoinkin miehelle tänään leikilläni, että se on nyt kyllä tajunnut tän lomailun aivan väärin
...
Niin ja tsemppiä
Tiudeliinille, jospa se nyt siitä käynnistyisi sitten
.
JA & Nöpsy 37+6