Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

Hitsipimpula, voimia ja jaksamista :hug:

Voimia myös kaikille menetyksen kohdanneille. Ja jaksamista Lumpeelle.:hug:

Olen itsekin käynyt läpi sen mahdollisuuden et seurassa jäädään kiinni. Jos hälytys tulee menen lapsivesipunktioon. Täälläpäin rakenneultra aika saadaan vasta kun Np ultra takana. Rakenneultra menee varmaan kans ennen joulua. Viikon päästä Np ultra onkin jo ohi...iik. Jännittää!

Sisko + pirpana 11+2
 
Ikävä kuulla hitsipimpula, jaksamisia. :hug:

Tänään oli neuvolalääkäri ja otettiinkin verikokeet seuloja varten jo nyt (koska nt-ultra on 30.10 niin menee pakkaseen). Kuunneltiin sydänäänetkin. :) Ei tässä mitään kummempia.

Täällä ei vielä mitään reseptejä ole jaettu, mutta tässä helpon ja hyvän (parasta kylmänä) kanasalaatin ainekset:

- Kanaa 300-400g
- Puoli kerää jäävuorisalaattia
- Puolet ruukkusalaatista
- Makarooneja n. 150g
- Pussillinen herne-maissi-paprikaa
- Neljä keitettyä kananmunaa
- Lasipurkillinen fetaa öljyssä (ja öljyä kastikkeeksi maun mukaan), halloumia tai leipäjuustoa
- Iso kurkku
- 15 kpl kirsikkatomaatteja puolitettuna (tai isoja)

Siis aivan täydellistä salaattia. <3 Tuohan on ihan perussalaatti, mihin vois lisäillä vaikka mitä. Itse laitoin mitä jääkaapista vaan löytyi. :) Laittakaas jotain hyviä reseptejä tulemaan! Melkein kaikki vakkari reseptit kyllästyttää tai ällöttää.. Kauhea himo on kaikkeen salaattiin ja hedelmiin (onneksi näin ettei rasvaiseen).

10+5
 
Viimeksi muokattu:
Tein tänään töihin salaatiksi tämmöisen sotkun:

Jäävuorisalaatti
Tomaatti
Kurkku
Kanan rinta paloiksi leikattuna
Raejuusto
Suolapähkinöitä

On aika täyttävä. Enemmän ateria kuin lisukesalaatti.

Ostin eilen pöksyt 62cm. Niissä on muumipeikon kuva ja ne on yber söpöt :heart: mietin ostasko 50-vai 60cm vaatteita enemmän. Minun vauvat on olleet aiemmin 2100g ja 3300g joten mahtuneet hyvin alussa 50cm vaatteisiin. Jollekkin on sitten käynyt niin että vauva käyttää suoraan isompia kun 50cm on heti pieni.. Johan on ongelma tämäkin! :D

11+3
 
Voi että näitä huonoja uutisia nyt satelee :(
hitsipimpula voimia :hug:

Itte kuolen tähän jännitykseen. Olen ihan valmistautunut että tulee huonoja uutisia huomisessa ultrassa. Jos vauva voikin ihan hyvin, niin jotenkin tuntuu että varmaan alan pillittää vaikken itkupilli yleensä olekaan :D

BTW, toivottavasti olen ymmärtänyt asian oikein, nimittäin meillä kai otetaan ne seulakokeet vasta huomenna ultran jälkeen, teillä muilla se tuntuu tapahtuvan ennen ultraa? No, eipä kai se hirveästi haittaa, analysoinnissa vain kestää se päivä pari pidempään?

Jos seulat näyttävät huonolta, niin menen kyllä kaikkiin jatkotutkimuksiin mitkä vain on mahdollisia, kuitenkin se 0,5-1% keskenmenoriski kuulostaa suht pieneltä. En halua turhaa pistää raskautta poikki, mutta toisaalta en minä eikä mieskään ole yhtään valmis hoitamaan vaikeasti vammaista lastakaan, vaikka tuo nyt hirveältä kuulostaakin :| Eikä se nyt lapsellekaan se oikea vaihtoehto kuitenkaan olisi.

carna 11+3
 
Ajatukset on suru-uutisia saaneiden luona <3

Pakko kommentoida tuota peitonheilutteluaihetta: suunnilleen 9. viikolle asti haaroissa oli kuin saharassa että eipä siitä mitään tullut. Eipä tosin paljon kiinnostanutkaan. Nyt tilanne on normalisoitunut ja kaikki (miehen) onneksi kuten ennen :)

).(
Tänään oli NT-ultra. Tosi kiva ja huolellinen oli ultraava kätilö. Kaikki mitat otettiin tarkkaan ja moneen kertaan. Kaveri riehui masussa siihen saakka, kunnes olisi oikeasti pitänyt kääntyä. Siinä sitten aikamme tökittiin ja jouduinpa minäkin hyppimään että saatiin tyyppi oikeaan asentoon. Kunnalliselle puolelle oli tullut 4D-ultra! Kuviakin saatiin monta mukaan. Kaveri vastasi viikkoja 11+4 ja oli kaikin puolin kunnossa. Riskiluvut jäivät kauas hälytysrajasta joten kaikki mallillaan. Mikä uskomaton helpotus. Tästä on hyvä jatkaa :)

Mimmu222 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Leona6
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! Itse olin alkuviikosta seulontakokeissa (otettiin verikokeet ja vein pissanäytteet). Nt-ultra-aika tuli Naistenklinikalle vasta 28.10, jolloin viikkoja on 12+5. Tosin aika menee niin nopeasti, että äkkiähän se on tuokin. Oma fiilis kertoisi, että kaikki on hyvin. Kevään km:n kohdalla alusta asti oli epävarma tunne ja huonostihan siinä sitten kävi. En siis tiedä onko mitään luottamista omaan mutu-fiilikseen, mutta kaikki oli hyvin vielä 9+1 ja sydänäänet kuultu tällä viikolla, joten rauhallisin mielin odotan nt-ultraa.

Hilla ja Tyyppi 11+0 (poks!)
 
Tasaiseen tahtiin tulee suru-uutisia... Niin ikävää. :( hitsipimpulalle tsemppiä.

Onneksi myös iloisia uutisia saadaan kun monella ollut ultrassa kaikki reilassa. Itse kävin aamupäivällä ultrassa. Yöllä inha kaverini tuhruvuoto palasi. Soitin aamulla neuvolaan ja kiva täti lupasi ultrata minut ruokatuntinsa päätteeksi. Mieskin oli mukana tällä kertaa niin konkretisoitui hänellekin entistä selvemmin että mahassa joku asustaa. Kaikki oli siis hyvin ja pikkuinen siellä kovasti nyrkkeili. Nauratti ihan meitä kaikkia kun ei sykettä meinattu nähdä käsien heilumiselta. Mutta eipä sykkeellä väliäkään kun toinen oli selvästi hengissä. Tämäkin neuvolan tätsy sanoi että uudelleen vain sinne jos vuotelee eikä tarvi yhtään miettiä että kehtaanko taas soittaa vaan soittoa kehiin vain. Mielenrauhaa kun ei muuten kuin tarkistamalla saa. Ihania työntekijöitä meidän neuvolassa. :) Silti toivoisin että tuhruttelu loppuisi... Joka kerta se säikäyttää.


Oodikas ja Rocky Balboa 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä eka neuvola takana ja päällimmäisenä jäi vaan mieleen,että ei sydänääniä kuulunut. Eihän kaikissa paikoissa edes kokeilla näillä viikoilla just sen takia kun ei välttämättä kuulu, mut molemmissa aikasemmissa raskauksissa on äänet jo tähän aikaan kuuluneet. Nyt sitten odotellaan 2-4vko ennenkun päästään ultraan katsomaan mitä masuun kuuluu. Odottavan aika siis on todella pitkä...... Ei nyt ajatus riitä muuhun...
Miilu ja ? (rv 10-11 välillä neuvolan mukaan)
 
Moikka! Muistatteko vielä mut? Mullahan oli km reilu kk sitten. .ja nyt, jo nyt, taidan olla uudestaan raskaana! :)
Olin siis tuntevinani oviksen tossa ehkä 2,5 viikkoa sitten ja silloin kyllä peittoja heiluteltiinkin useamman kerran.
Ja nyt jo reilun viikon verran ollut erilaisia oireita, iltaisin palelen hulluna, rinnat on tosi arat, mielialat heittelee, itkettää, vatsaa nippailee ja nyt alkanut olla huonoa oloa. .Ajattelin kyllä, että menkat ne vaan alkaa mutta eipä ole alkanut.
Ja tänään sain testiin haalean mutta ihan selvän plussan!
Voiko tää olla mahdollista edes ? Siis heti km jälkeen raskautua?
Onko kenellekään käynyt näin?
Olen ihan ihmeissäni ja varovaisen onnellinen. .jos lasken mahdollisesta hedelmöityksestä niin laskettu aika osuisi juuri juhannukselle <3
 
Mulla on halut makkarissa vähissä, väsyttää niin vietävästi. Onneks alakerrassa on nyt niin liukkaat oltavat, et miehen saa pidettyä tyytyväisenä kuitenkin ;)

Viikko siihen ultraan, en jaksais odottaa..

Täytyykin joku päivä tehdä kanasalaattia, kiitos vinkistä!

Mä oon alkanu unohtelemaan millä viikolla sitä mennään :/ Muistan kyllä milloin viikko vaihtuu, on se jotain sekin.
 
Ihania uutisia Leona6! :heart: voimia hitsinpimpulalle :flower:

Tänne kuuluu hyvää! Ultrassa tänään niin täydellisen rakas pikkunen :heart: kaikki näytti hyvältä ja niskaturvotusta vain 1mm. Siinä pääs tällä äidillä ei niin pienet itkut vaan kunnon onnenvollotus. Tosi mukava kätilö kun kertoi niin rauhallisesti kaiken mahdollisen meidän pienestä. Seuraava neuvola kuukauden päästä ja ultra 11.12! :)
 
Onnea Leonalle :) Täällä Poxuu tänään <3 jotenki tää viikko menny kyl super nopsaa :) ens ke on nt ultra johon meen nyt yksin kun miehen töissä alkoi juuri sesonki ja ei pääse kesken päivän lähtee 100 km päähän :-( No jos ottais tulevan mummon mukaa matkaseuraksi :) Joo tarviis kyl tehä tommosta salaattia evääks :) mulla on kauhee himo syyä sipsiä ja salmiakkia (vähän kerrallaa molempia ja salmiakista en oikeestaa ees oo tykänny ennen :D)

Jonsku & toukka 11+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Leona6
SJ
Täällä poksahti tänään 12+0! Nt-ultra tiistaina. Verikokeet otettiin jo pari viikkoa sitten. Täällä saa seulan tulokset heti ultran yhteydessä. Näyttää olevan eri paikkakunnilla eri systeemit.
 
Onnea Leona!! Peukut pystyssä, että kaikki menee nyt hyvin. Tiedän parikin ihmistä, jotka tulleet heti km jälkeen raskaaksi.

Salaatit, jogurtit ym. uppoaa täällä kanssa parhaiten, helposti tulee täysinäinen ja raskas olo, eli kevyet ruoat ja pienet annokset on nyt pop. Ja salmiakki <3

Vielä vajaa viikko ultraan..

Mutrunen 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Leona6
Leona6 , Peukkuja sinne!! =)

Nyt on sitten ultra takana :) Ja, kaikki oli HYVIN! Jee!! Kaikki raajat löyty, ja sydän ja aivot oli OK. Np oli 0,5-0,6, eli vissiin ihan OK.

Heh, en ollut edes miettinyt sitä lääkäriä, siis että kuka se olisi. Oli pieni järkytys että se olikin erittäin huonosti suomea puhuva venäläismies :D Mun mies sit ultran jälkeen sanoi ettei todellakaan olis halunnut nähdä kun toinen mies työntää yhtään mitään "sinne" :LOL: Joten, koska koko tilanne oli jotenkin koominen ja omituinen ja tosi nopeasti ohi, niin jäi itkut itkemättä. Mutta ihan älyttömän hyvä fiilis on nyt =)
Ultran mukaan nyt ois sitten 11+6, mutta ehkä ei kannata tässä ketjussa alkaa sotkemaan noiden päivien kanssa kun neuvolassa kuitenkin jatketaan niillä vanhoilla päivillä :)

Töitten jälkeen sitten äiskän luo näyttämään kuvia ja miettimään miten noille muille saa kerrottua tuosta pienestä. Mieskin tais nyt jotenkin havahtua, että tuolla mahassa oikeasti ON jotain. Sanoi ainakin että paniikki alkaa nyt nostaa päätään :D

carna + toukka 11+4
 
Pikkuisen oli paino noussut. Eli tilanne painosta ennen raskautta on nyt +3 kg. Ei tuo ole katastrofi, mutta vähän pitää hiljentää tai tulee ihan sikana läskiä! Tänään otankin sen kunnaksi pitkän lenkin koiran kanssa.

Töihin olen tehnyt salaatteja proteiinilisällä, eli raejuustoa, pähkinöitä tai lihaa/kanaa/kananmunaa lisukkeeksi. Hyvin on nälkä pysynyt. Välipala on hapankorppua ja teetä. Tänään oli muun perheen pitsaperjantai, niin tein itselle leivän paistetulla munalla ja tomaatilla. Oli hyvää sekin! Illan herkuksi teen mansikkarahkaa. :p

Nyt on taas helppo syödä kun ei huonot olot vaivaa. Aika oireeton olo! Vatsa pyöristyy ja joku tuntuu kuin painaisi alavatsaan.

11+4
 
Viimeksi muokattu:
Huh, täällä palattu siis maanantaina saikun jäljiltä töihin. Yllättävän hyvin olen jaksanut eikä kivutkaan ole sen kummemmaksi muuttuneet. Pahoinvointi nostanut taas loppuviikosta päätään ja tähän aikaan on justiinsa kaikkein pahinta. Kerkesin jo tiistaina soittaa neuvolaan ja kysyä paniikkiaikaa ultraan ensi maanantaille kun kaikki oireet loppu ihan yhtäkkiä. Nyt taas on oireet palanneet ja mietein että pitäiskö sittenkin perua tuo aika... Np-ultraan reilu pari viikkoa. Mulla on se ultra tosi aikaisin kyllä ku vertaa muihin. Onneksi mieskin sai pekkasen sille päivää niin pääsee mukaan! Reissuhommissa kun on niin mihinkään neuvoloihin yms. ei pääse ellei ota pekkasta.

Painosta ei tällä hetkellä mitään tietoa. Ruoka maistuu todella vaihtelevasti. Parasta herkkua on maustamaton rahka ja päärynä, sitä tulee syötyä sekä aamu- että iltapalaksi. Valitettavasti muutama pullakin on tullut syötyä... Karkit ja suklaat yms. ei maistu onneksi ollenkaan. Paha kun olen huoltoasemalla töissä niin siellä sitä pullaa sitten on houkutukseksi tarjolla monta eri sorttia... Täytyy vain yrittää kovemmin vastustaa. Mulla alkaisi ensi viikolla se sokeri seuranta että ehdin sitä kaksi viikkoa tehdä ennen ensi neuvolaa. Siellä sitten varmaan jo varataan aika sokerirasitukseen n. rv 13-14. Turvotus on kyllä vatsalta vähentynyt selvästi kun sain lopettaa tukilääkityksen. Ja tupakan poltonkin lopetin kun tulin raskaaksi joten kyllähän niitä kiloja varmasti herkästi tulee jos ei varaansa pidä. En aijo koko raskausaikaa kiristellä hampaita ja luopua kaikista herkuista, mutta jotain kohtuutta on kuitenkin pakko pitää tai ens kesänä on parisen kymmentä kiloa tähän päälle vielä tiputettavaa.


Viime yönä näin taas niin kamalia keskenmenopainajaisia! En tiedä onko jotain enneunta vai alitajunnan pelkoja... No, maanantaina kai se selviää.

Niin ja mulla on niin kova poika olo! Viime raskaudessa oli tyttöolo mutta poika tuli, että saapas nähdä tuleeko nyt tyttö kun on poika olo... :D

Haave 8+2
 
Elkää hylätkö ketjua kokonaan ja muuttako sinne faceen. Minä en ole bookissa ja en tiedä mitä te siellä jutskaatte :) päivityksiä myös tänne kiitos!

Minä olen paahtanut töissä ja koittanut lenkkeillä. Huomenna vapaa päivä ja ajattelin jonkun metrin käydä uimassa. Syönyt olen maltilla, mutta niin vaan paino humpsahti takaisin +4kg alusta..

Sokereita olen mitannut töissä, niin että menen syömättä aamuvuoroon, mittaan paastonnut ja syön sitten työpaikalla jotain. Kaikki arvot on alle viiden, eli vielä ei pauku radi.

11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
"Tiuku"
no seuraava kyssäri onkin sitten että milläs tavalla noita yksityisviestejä saadaan laitettu täällä keskustelussa? Me ei tulla teknologian kanssa hyvin toimeen, oon ihan ulkona näistä systeemeistä :D
 
Juuri kun pääsin kehumasta, miten ei enää ole pahoinvoiva olo, niin heti seuraavat kaksi päivää olivat yhtä tuskaa...

Onko muilla iltaisin tukalaa oloa? Mulla maha näyttää siltä kuin ilmapallon olisin iltapalaksi syönyt. Kaikki asennot on huonoja nukkua ja kylkiasennossa joudun laittamaan peittoa mahan alle, että olisi edes vähääkään hyvä. Myös esim. jalan nostot sivuille seisaaltaan tuntuu painavan mahaa ja tuovan huonon olon... Jotenkin tuo jalkojen nostelu on semmonen kummallinen juttu, minkä olen huomannut ihan muutaman päivän sisään. Saman fiiliksen aiheuttaa myös esim. pomppiminen.

9+0
 

Yhteistyössä