Toukokuun inssipino

Moi Kaikille!!

Minä täältä palailen pinon aloittajaksi kuukauden hiljaiselon jälkeen. Tänään kp1 ja meillä siis edessä kolmas inssi + clomit.

Kuukauden hiljaiselo teki toisaalta aika hyvää, toki kävin täällä kurkkimassa muiden kuulumisia mutta oma napa pääsi jotenkin helpomalla kun ei tarvinnut ovista tikutella ym. Mutta helpottunut olo kuitenkin kun taas päästään asioissa eteenpäin ja yrittämään sitä omaa nyyttiä jota niin kovasti odotetaan...

Marika
 
Toukokuulle menee meidänkin inssi kun menkat ei ole vieläkään alkaneet. enkä ole kyllä raskaanakaan, tein jo testin. En tosin niin uskonutkaan. Eli piikitys alkaa 5. kiertopäivä. Jännittää koska 1. inssi siis edessä.
 
Hei vaan!!
Minäkin voisin liittyä tähän pinoon. Itsekin vähän aikaa hiljaiseloa olen pitänyt. Meillä myös kolmas inssi+Clomit olisi nyt tähtäimessä kunhan menkat ensin alkaa, huomenissa niitä odottelen. Viimeksi oltiin inssissä helmikuussa, joten parikuukautta on taukoa pidetty.
Meillä tämä onkin sitten viimeinen inssi ja syksyllä olisi tarkoitus aloittaa suunnittelemaan ivf-hoitoja. Tietysti toivon sydämeni pohjasta, ettei tartvitsisi ivf:n mennä, mutta odotukset on kyllä aika nollassa.
 
Sienna74
Moi!

Täällä kanssa yksi toukokuun inssiläinen. Maaliskuussa tehtiin ensimmäinen ja nyt huhtikuu pidetty taukoa. Pelkät clomit olen kuitenkin itsekseni tässä kuussa syönyt. Tulostahan ei vielä niistä tiedä. Vasta kp 17 menossa. Inssiin taas clomit + menopur + pregnyl.
 
Täältä minä nyt nöyränä pinoudun myös tähän toukokuun inssiläisiin.

tänään kp1 hohhoijaa....olen aika tyrmistynyt kun lääkäri ilmoitti että kyllä me vielä tämä 4. inssi kokeillaan kun oli todella tyytyväinen edelliseen, kun saatiin niin mahtava ovis aikaan ja toivoa kuulemma AINA on! Mun piinailu huhtikuun osalta kuitenkin päättyi siis tänään, joten Marikan kanssa ihan samalla aikataululla mennään kohti toukokuuta =)

Mulla on takana kolme inssiä, tammi,-maalis,huhtikuussa, ja toivon todella että tämä neljäs olisi se viimeinen.On niin rankkaa tippua joka kuukausi niin korkealta, vaikka luottamus inssiin ei ole ollut melkoinen.Taas pitäisi jostain jaksaa koota voimat tähänkin yritykseen, kaiken pettymyksen jälkeen :'(

Tälläkertaa mukana clomit+pregnyl+progestron (niin...ja ne helokkikapselit ;) )
 
No niin pinoon alkaa ihmisiä kerääntyä, kiva!! Päästään yhdessä piinailemaan.Dreamer: Millanen tausta teillä on? Oot kyllä sen varmaan aikaisemmin kertonu, mut en sitä muista :ashamed: Meillä yritystä 2v, yksi luomu raskaus takana, joka päätyi keskenmenoon rv 11. Mulla lievää endoa ja mieheltä löytyi vasta-aineita, mutta luomustikin pitäisi kuulemma onnistua. Me mennään sit käsikädessä tämä kierto !! :) Mulla kierto 24-27pvä.

Mulla käytössä vain clomifen, mutta olen alkanut epäilemään että minulla luteaalivaihe on liian lyhyt (10-11pvä) joten ajattelin tähän inssiin siihen apua pyytää. Onko teillä jolla luget tms. käytössä ollut vastaavaa?
 
Dreamer ja Marika samoilla viivoilla ollaan. Mulla menkat alkoi tänään. Meidän tarina on melkein samanlainen kuin teillä Marika. Myös me ollaan yritetty 2vuotta (4kk päälle), saldona yksi luomuraskaus josta keskenmeno rv11. Meillä ei vikaa ole kuitenkaan löytynyt kuin miehestä. Meille sanoivat, ettei luomuna onnistu (mikä lie sitten tuo luomuraskaus....) Nyt siis kokeillaan vielä tämä yksi inssi Clomien.
 
Marika : meillä lapsettomuutta takana lähes 5 vuotta jo.Yhtäkään plussaa en ole koskaan saanut vielä, se tässä huolestuttaakin jo kovasti.

Meidät on luokiteltu selittämättömien kastiin, vaikka nyt insseissä huomattiin mulla tuota ovuloimattomuutta, kaksi ekaa inssiä mentiin fsh pistoksilla, ei ovista, nyt edellisellä kerralla clomeilla+pregnylillä saatiin mahtava ovis. Kierto on kuitenkin säännöllinen 27-28 pv.

Mulla on otettu aina viikko inssistä progesteroni verikoe jossa tuo ovuloimattomuus huomattiin, vaikka ovis testit näytti aina huippua, limikset hyvät, mutta jostain syystä ei vaan munarakkula puhjennut (stressiä kenties ?)

Myös toi luteaali vaihe taitaa olla mullakin aika lyhyt 10-11 pv, huhtikuun inssissä otettiin myös progesteroni pallerot eli luget mukaan, ja kyllä ne pidensi kiertoa sen verran että inssistä menkat alko tasan pp14 !

Huomenna sitten nappaillan taas ekat clomit.Onneks niistä ei ole tullut mitään oireita.Kamalia nuo fsh pistokset kun heti inssin jälkeen oli hurjat valeraskaus oireet.....
 
vähän meidän taustasta eli lapsettomuutta takana jo 7 vuotta vuonna 2005 saatiin pikku mies kolmannella inssi kerralla ja nyt yritetään sitten leikki kaveria meillä ei ole mahdollisuutta luomu vauvaan niinkuin aikaisemmin laitoin meillä tuli keskenmeno helmikuussa rv5 ja nyt yritetään uudestaan. voimia kaikille näihin hoitoihin :hug:
 
Hei!

Minulla alkaa huomenna puregon pistokset 50 iui päivässä (viitenä päivänä) peräkkäin. Pakko soittaa gynelle vielä uudestaan ja varmistaa että olihan se 5 päivää peräkkäin. Sain taas ohjeet jotenkin niin hätäseen että vähän ärsyttää. Jos muilla on kokemusta samasta aineesta niin otan kiitollisena tietoa vastaan.

Sain piikitysopastuksen ja mua lievästi sanoen vähän hirvittää! Ei niinkään se että sattuuko pistos vaan se että osaanko käyttää sitä kynää varmasti. Eikö muita ole pelottanut ensimmäinen kerta? Saati sitten sen pregnylin pistäminen kun siinä pitää sekoitella niitä aineksia, poistaa ilmakuplia jne.

Mutta positiivista on se että ensi viikolla on todennäköisesti eka inssi! Mulla ei ole kovat odotukset sen suhteen mutta tottakai pidetään sormet ja varpaat ristissä että onnistaisi heti.
 
moi peppi se on ihan normaalia että eka pistos varsinkin jännittää niin se oli meilläkin meillä vaan erona just se että minä sekoitan kaikki piikitys aineet itse meillä menopur ja sitten pregnyl kädet aina vähän tärisee jännityksestä mutta hyvin se menee :)
 
Kiitos Tiinalle kannustuksesta=) Joo eiköhän se siitä...Pregnylin ainekset mä joudun kans sekottelee ens viikolla. Onneksi ei ole mitään suurta piikkikammoa kuitenkaan.

Meille "muutti" tänään kissa. Siis tuli itse ovesta sisään ja on kuin kotonaan :) Makaa sohvalla ja tulee ihan syliin asti pitkäksi aikaa. On norkoillut pari päivää meidän kulmilla. Ensi yön saa olla sisällä kun ei raatsita pistää pihalle. Perheen koirat on vähän hämillään mutta hyväksyivät kissan samantien lauman jäseneksi. Sinänsä omituista koska yleensä ne jahtaavat kissat puuhun. No tarkoitus ei ole pitää sitä vaikkei sen kotia löytyisikään. Vaikka söpö onkin. Soitettava aamulla eläinsuojeluyhdistykseen. Saavat hakea sen ja etsiä kodin sille. Näyttäisi vaan siltä että mirri on tykästynyt tähän perheeseen =)
 
Heips! Eka pistos takana puregonia ja sehän olikin helppoa. Turhaan hermoilin B) Eikä edes sattunut yhtään, taidan olla ihan tunnoton koko akka :) Taisin rutistaa nahkan niin turtaksi ettei pistos nipannut enää yhtään. No ens vk kyllä jännitän sitä ruiskun käyttöä ja aineiden sekottelua pregnyliin. Eikai sekään voi liian vaikeata olla.

Mitäs muille?
 
sh-80
Joudunkin liittymään jo nyt jonon jatkoksi...

Kuudes inseminaatio oli tarkoitus tehdä perjantaina, mutta munarakkulat olivat aivan mitättömiä: suurinkin vaivoin 11 mm. Lääkäri suositteli ottamaan uudestaan Clomit käyttöön, nyt vain pienemmällä annoksella (1x1).

Ehkä välikuukausi tekee ihan hyvää, mutta ei näitä jatkuvia vastoinkäymisiä jaksaisi...
 
Sienna74
Huomenta!

Tämä tyttö kävi eilen elämänsä ensimmäistä kertaa ennustajalla. Aivan uskomatonta kuinka kaikki ajankohtaiset asiat tulivat esille niin työ- kuin yksityispuoleltakin. Lisäksi osasi sanoa asiat, joita ollaan suunniteltu tekevämme. Mutta mikä kaikista ihaninta, lupasi 4 lasta, joista ensimmäinen jo piankin! Kuulostaa suurelta määrältä ja ajatellen ettei niitä neljään vuoteen ole vielä tullut. Joka tapauksessa, piristi kyllä kummasti ja antoi toivoa tulevaisuuteen. Eiköhän sitä uuteen inssiin tule taas lähdettyä paremmin mielin... Nyt menossa kp 23 ja ensi viikolla varmaankin uusi lääkerumba käyntiin!
 
Moro!

Mä olen miettinyt myös ennustajalle menoa mutta en ole rohjennut mennä. Mä saattaisin alkaa hermoilemaan vielä lisää tässä lapsiasiassa jos saisin kuulla esim. ei toivottuja asioita. Meidänkin seudulla on yksi tosi pätevä ennustaja jota kaikki on kehuneet. On "'nähnyt" asioita joita ei ole voinut mistään tietää.

KYSYMYS PREGNYLISTÄ: Mulle määrätty 2x5000 iui, eli ilmeisesti joudun sekotteleen 2 kuiva-ainetta ja liotinaineen. Varmistan tän toki vielä gyneltä ensi viikolla. Mutta siis ohjeessa lukee että 2 kuiva-ainetta voi yhdistää yhteen liuotinaineeseen. Kysymys kuuluukin että MITEN SE OIKEAOPPISESTI TEHDÄÄN? Itse tekisin seuraavasti: Ensin liuotinaine sekotetaan toiseen kuiva-aineeseen ja sitten vetäisin sen ruiskuun. Sen jälkeen siirtäisin tämän seoksen toiseen kuiva-aineeseen ja sekoittaisin siinä koko helahoidon ja sitten vetäisin valmiin aineen ruiskuun. Voiko näin tehdä? Ohje ei tosiaankaan kerro tätä.

Musta tuntuu että mä alan kohta olla jo vähän puhki näistä hoidoista vaikka meillä vasta eka inssi edessä. Jotenkin rassaa kun itse on vastuussa näistä kaikista piikityksistä sun muista. Kaiken pitää mennä kuitenkin nappiin että olisi edes jonkinlaiset edellytykset saada plussa testiin. Ajoitus pitää mennä nappiin jne.

Seuraava kysymys: MONTA PÄIVÄÄ PITÄÄ PIDÄTTÄYTYÄ SEKSISTÄ ENNEN INSSIÄ? Tavallaanhan se on huono jos liian monta päivää pidättäytyy koska jos inssipäivä ei satu ihan kohdalleen niin sittenhän paikalla ei varmasti ole yhtään siittiöitä.
 
Sienna74
Seksistä pidättäytymisaika 2-5 vrk. Meillä lääkäri kehoitti ennen inssiä lauantaina vielä touhuileen ja maanantaina oli inssi. Oli siittiöitä jo varalta mikäli ajoitus olisi epäonnistunut.
 
Kiitos tiedosta Sienna =) Kuulostaa järkevältä toimia juuri noin. Tää on sitten loistava paikka kun voi kysyä mitä vaan ja välillä tuntuu siltä että täältä saa välillä paremmat ohjeet kuin omalta lekurilta.
 
Omaa napaa: uä tehty ja ensi viikolla inssi. Nyt sain clomien tueksi lugetx2/vrk. Varmistus asiaan et tää todella on meille viimeinen inssi ja sit syksyllä ivf jos ei raskautta kuulu.Ahistaa... Nyt asettaa kauheet paineet tähän inssiin vaikka odotukset eivät ole korkealla. Joka kierrossa kaikki on näyttänyt tosi hyvältä, mut jostain syystä ei vain tärppiä tule. Täytyy yrittää unohtaa koko asia kesällä niin jaksaa sit syksyllä asennoitua ivf-rumbaan.

Tosi kiva et meitä on täällä taas kunnon porukka. Aika monella tais olla viimeinen inssi. Toivotaan nyt kovasti et edes joku meistä sais sen kauan odotetun plussan. Tuntuu et ihmiset vaan siirtyy pinosta toiseen ilman plussaa. Mut jospa tämä nyt olisi SE kierto... ;)
 
Heipparallaa kaikille!! Minä napsin pelkästään Clomeja. Tuntuu jo nekin olevan ihan tarpeeksi. Niistä tosiaan menee yöunet...illalla väsyttää ihan hirveesti, mut sit ei kuitenkaan saa nukuttua. Sitten vielä on välillä kauheen kuuma ja kohta paleltaa. No tietty sitä kärsii vaikka mitä.....mut nyt tuntuu, ettei jaksa. Rytmi menee ihan sekasin. Nyt kuitenkin oon syöny noita Clomeja tammikuusta, enkä ees siinä niitten syönnin välissäkään saa nukutuks.
Oho tulipas nyt vähän purkauduttua. Välillä tekee hyvää....
Mun en tartte mennä ultraan. Noissa aikasemmissakaan insseissä en oo käyny ultras. Testaan vaan ovista ja sit soittelen lääkärille. Siirryttiin tosiaan yksityiseltä julkiselle nyt tähän kolmanteen inssiin. Ne vähän ihmetteli, että ei oo seurantaultraa. Nyt kuitenkin tuo inssi tehdään samalla klinikalla kun aikaisemmat(sairaalan osasto on kiinni lääkäripula takia), niin sanoivat ettei tartte ultrata. On muuten kiva, et päästään samaan paikkaan kun aikasemminkin. On tutut ihmiset ja paikat.
Lähden viikonlopulla tyttöjen kanssa laivalle. Ihanaa päästä tuulettumaan ja unohtaa hetkeksi koko hoitorumba. Toivottavasti ei vaan kovasti keinuttaisi.
Siitäpä tulikin mieleen, että oletteko mitenkä käyttäneet alkoholia hoitojen aikana? Mä oon aatellu, et vietän ihan normaalia elämää ja oon joskus vetäny p.erseet.

Hauskaa viikonloppua ja wappua!!
 

Yhteistyössä