**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

nikunaku Lisäsin sinun tiedot listaan.

Joo siis meidän terkkari sanoi että on tullut uusi suositus tuosta np-ultran ajankohdasta, sen tarkemmin ei sanonut onko suositus tullut omasta sairaalasta vaiko valtakunnalliselta tasolta. Missään muualla en ole kuullut tai nähnyt tuosta aiheesta, ja monissa kunnissa varmaan tehty tähänkin saakka noilla samoilla viikoilla.


Varmistaisin vielä että olihan kaksosten odottajat Eemelin äiti ja Narttu?? Kun lisäilin tuonne listaan lasten kohdalle, mutta nyt en olekaan ihan varma enää että muistanko oikein :ashamed: Raskausdementia tuntuu jo vaivaavan :attn:
 
Kirppu82 :hug: jaksamista...

(.) väsy helpottaa! i-ha-naa! ei oo enään niiin kamalan väsynyt olo, alkaa muistuttamaan ennemmin jo normaalia olotilaa. :)

postia odottelen joka päivä, pitäisi tulla sinne ultraan kutsu. sitten vaan toivotaan että sattuis sellaiselle päivälle että mieskin on maisemissa... voi, miksei sinne vois itse soitella sitä aikaa...? (vaikka varmasti edes yritän muuttaa jos ei oo kovin sopiva aika... :kieh: )

4-kerroksen väkeä toivottavasti vuoto rauhottuu!!
 
Kirppu82, olen kamalan pahoillani!!! Iso halaus ja voimia jaksamiseen :hug:

En usko että noissa RaskausMultiTabseissa olisi mitään ongelmaa syödä jo nyt. Mä olen ainakin vetänyt niistä ihan alusta alkaen, purkissahan lukee että voi käyttää jo raskautta yrittäessä. Kai siinä olisi joku varoitusteksti jos ei ennen 12 vkoa saisi syödä niitä? Toivottavasti :)

Täällä flunssa viidettä viikkoa vaan jatkuu ja pahenee, kurkku niin kipeä että ei mitään järkeä! Ja kun Buranaakaan ei saa ottaa.. Panadol ei mulle auta mitään. No jospa tää tästä, pakko varmaan jäädä saikulle huomenna. Tähän asti oon paahtanut vaativaa duunia ja yliopistoa siihen päälle vielä, joten ei ihme jos ei vastustuskyky ole parhaimmillaan.. :snotty:

Pahoinvointi on alkanut poistumaan, senkin takia vähän epätodellinen olo että onkohan siel masussa kaikki ok.. Onko muilla missä vaiheessa alkanut pahoinvointi poistumaan?

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille! :heart:

RockMummy + mini me rv 9!
 
Kirppu82 Voi ei! :'( Oikein paljon voimia! :hug: :hug:

RockMummy Mulla oli tässä vajaan viikon jo huomattavasti parempi olo pahoinvoinnin kannalta. Kunnes sitten tänään tää kammottava öklötys tuli takaisin. :x

Mulla on ultra muistaakseni rv 10+4.

Oma olo ei ole kovinkaan hehkeä. Tajuton väsymys koko ajan. Ja kamala pahoinvointi on hiipinyt takaisin, tänään ollut ihan kamala olo!! :x :$


 
Iitu2 Meillä terkkari laittaa vain lähetteen ultraan ja kertoo milloin on sen laittanut, sen jälkeen saa sitten itse varailla sopivan ajan. Jännältä tuntuis jos tulis tuollain valmis aika, tietysti voi vähentää soittorumbaa mutta eihän se aina välttämättä käy ja sitten joudutaan kuitenkin sumplimaan ja muuttelemaan.

RockMummy Voihan se olla että meidän terveydenhoitaja ei ole ihan ajan tasalla tai sitten on yli-varovainen, mutta niin hän tosiaan sanoi ettei suosittele mitään tabletteja ennen 12. viikkoa. Mitä kaikkea niissä raskaus Multitabseissa on? Mun pitäis ainakin kalkkia alkaa syödä purkista, sitä kun ei tule tarpeeksi muuten :/ Ja niistäkin sanoi terkkari, että vasta 12 viikon jälkeen.

Esikoisesta pahin pahoinvointi loppui vasta viikolla 16-17, senkin jälkeen oli pientä etomista ja oksentamista. Nyt alkoi myöhemmin ja on sellaista että joku päivä välissä on parempi ja sitten taas seuraava päivä ihan kamala. Nyt viikkoja 10+6.
 
Kirppu82 Oikein paljon voimia koko perheelle!

Raskaus multitabseja tosiaankin voi ja saa syödä koko raskausajan, meillä vaan neuvolantäti sanoi, että mun ei niitä kannata syödä kun niissä on rautaa ja tuo hemoglobiini on muutenkin niin korkea ( molemmissa raskauksissa ennemmin se on laskenut vain 130:n)
 
Toukotytsy:
:( pian 3x äippä uskoisin että takaisin tuo miehes jossain vaiheessa hiippailee, jos vaan lähti päästelee höyryjä!? :/ Meilläkin on ollut noita ihme "kilahteluja", mutta kai se on vaan joku miehen tapa käsitellä paineita?

Poistin sen koko viestin koska, samalla kun painoin lähetä sain puhelun jossa kysyttiin saako tulla kotiin.Annoin siihen luvan, mutta aika urakka tulee olee. Nyt sit koko ajan pelko takamuksen alla, jos tekeekin sen uusiksi.. No menee varmaan ensi yö jutellessa. Jos pysyn hereillä kun nukkuminen ollu 2 yötä hyvin onnetonta.. Kiitos ihanista sanoista kuitenkin
toukotytsy :)

Nyt siis 9+1 takana. Uskoin jo et pahaolo hävisi, mutta siellä se taas tuntuu kummittelevan. Aamuisin saa nukkua kun herää siihen että on nälkä joten pakko nousta ylös- sit kuitenkin iskee yökötys ja ei saa juuri mtn alas.. Sama päivisin: kova nälkä mikä häviää sit heti ku saa ruokaa eteensä :(
Vatsa turvoksissa ja pieni kumpu kyllä loistaa heti jos tiukempi paita päällä. Siksi asiasta parille parhaalle kamulle ja pikkusiskolle onkin pitänyt kertoa =)
Neuvola ensi torstaina kun viikkoja tasan 10. Puhui jo valmiiksi np-ultrasta terkkari eli sinne sitten max 3 viikon sisällä.

Mutta nyt laitan koululaiset siivoamaan viimeisen lomapäivän kunniaksi:)
 
Huomenta kaikille! Illalla vielä tuhruili, mutta tänään ei mitään, toivottavasti oli ohimenevää ja harmitonta... kyllä sitä pelästyy, kun aikaisemmissa ei minkäänlaista vuotoa ole ollut missään vaiheessa, edes tuhruilua.

Raskausvitamiineista: olen niitä raskaus-multitabseja ottanut silloin kun olen muistanut, neuvolassa ei ainakaan sanottu mitään, ettei saisi ottaa.

4krs+masukki 11+4

 
Voimia sinulle kirppu82!
Ensi tiistaina ultra ja paniikki sen kuin yltyy kun täällä niin monet olemme menettäneet! :eek:

Syksyiset ilmat..eilen tuli koko päivän kaatamalla vettä ja tänä aamuna postin hakiessani totesin että sama meno jatkuu.. onneksi on viikonloppu edessä ja huomenna viikkoja takana täydet 12! :D Kumpa kaikki vain olisi hyvin ja pikkuinen elossa.
Täälläkin ravataan tiheään pissalla!

Meillä niinkin arkiset huolet miehen kanssa muuten että kun on tuo eteisremppa että kumpaan suuntaan sitä laittaisi uuden välioven aukeamaan? :D Seuraava vaihe olisi iskeä laminaatit lattiaan ja sitten tapetit seinille.. saa nähdä päästäänkö kompromissiin tapetin valinnassa! ..onkohan meillä molemmilla joku pesänrakennusvietti kun yhtäkkiä silmät ovat avautuneet kaikille talon pikkupuutteille jotka pitäisi muka saada ehdottomasti kuntoon ennen vauvan tuloa. :heart:
Liimailimme jo liukuestetarrat yläkerran portaisiin etten vain niissä kompuroisi ja nyt odotan että mies saisi vielä asennettua niihin kaiteenkin.. Että tekemistä riittää! :p

Kaikille ihanaa syyssadepäivää ja rentouttavaa viikonloppua!

Jasmin ja massu 11+6
 
kirppu :hug: :hug: olen pahoillani. :'(

nikunaku tuosta ultra-ajankohdasta... ei niitä kannata aikaistaa kovin paljon, sillä on tosi iso ero viikon 10+ ja 11+ ja 12+ välillä. siis eihän 10 + viikolla edes näy kaikki ne elimet yms mitä saattaa näkyä jo seuraavalla viikolla. :)

Omaan napaan ei mitään uutta! :wave:

EM ja Dodo 10+3 :heart:
 
pahoittelut daamille näin jölkikäteen..
vielä ois kaks viikkoo ultraan..toivotaan et ne kystat on pienentyneet siihen mennessä ettei tarvitse operoida :) vieläkin vaan semmoinen olo et vois vaan nukkua..onnex viikonloppu tulos ni saa..ei sitä muuten jaksa..
no mutta,täytyypi taas mennä

luppa- ja kirppu rv 9+3
 
Siksakkia :tässä olis mun listaan lisää la 19.5(vielä tähän tietoon)...pikku möhkis...K-SKS...esikoinen.....24v.

Olo on edelleen mitä järkyttävin :x Vieläkään ei saa juuri mitään suusta alas. Nyt oon kolmisen viikkoa suunnilleen sängyssä maannut ja oksennusta pidätellyt. Rupeaa olemaan mielenterveys jo lujilla :headwall: Pysty asennossa ei voi olla kun muutaman hetken ja sit rupeaa silmässä sumenee ja taju meinaa lähteä. Ens viikolla meinasin neuvolaan soitella jos mitään muutosta ei rupea tapahtumaan. 27.10 pitäs työt aloittaa, ni vähän pelottaa miten käy, jos pystyssä ei ees pysy.

Ensimmäinen ultrakin olis vasta tuolloin 27.10. Et siihen asti pitää jännitellä onko masussa ees mitään elämää

Mut onneks ees joillakin on vointi parempaan suuntaan! :/
 
ElinaMaria : Kiitos,varmaankin yritän jotenki odottaa tuohon 12+5 viikoille.Tuntuu oikeesti, että siihen 18.11 ultraan on ikuisuus.Pakko se on usko,että viikot menee eteenpäin hitaasti,mutta varmasti.

Mies ei tyrmänny uutta järjestystä vaan piti siitä.

Pakko mennä tekee ruokaa.Mulla tulee vähä paha olo jos liian pitkä tauko syömisessä.Mut oksentanu en ole,en edellisissäkään. Mun poika olo alkaa vahvistuu. Naama kukkii,hiukset menee päivässä ihan rasvaisiksi.Palelen iltaisin paljon.Pissalla ravaan kokoajan,yölläkin.
jne.jne. Ai niin ja aloin hetki sitten itkemään ilman mitään syytä.Ne ihanat hormoonit.

Mut nyt ruuan tekoon.

NN rv 8+1
 
kirppu82 :'( :hug: käsittämätöntä kuinka moni joutuu kohtaamaan ton surun. Onko toukokuisissa keskenmenneitä tavallista enemmän vai onko näitä tosiaan vaan näin paljon?

Kursilla selvisin oksuitta. :D ja plaaah kotona yrjösin varmaan tunnin ..kaikki lensi moneen otteeseen..voi yrjö :eek: vähän tyhmä olo sielläkin kursilla kun tietää, että jää sen jälkeen kotiin ettei oikein aja asiaansa, mutta käydään nyt loppuun jossei ulos ajeta. :LOL:

miten musta tuntuu että mulla supistelee jo..ei ole alamaha vihlaisuja vaan ylempää kivistää..aiemminkin tosi aikaseen alkaneet eikä ole mitään haittaa kyllä aiheuttaneet. Voihan ne olla kasvukipujakin ei niitä niin varmaan vielä tiedä. Kohta alkaa ne liitoskivutkin .. kaikkea muuta mieluumminkin kuin tätä oksentamista.

4krs väkeä mulla kesti turhruilu sillo rv7 noin viikon. Viime raskaudessa noita kausia tuli noin kuukauden välein. Eiköhän ole harmitonta. =)

ens viikolla sitten NP ultra..toivottavasti se 10+5 tai jotain ei ole liian aikasin ..tiedä noista viikoista niin tarkkaan. Saa koko keskiviikon melkein asua synnärillä kun pitää mennä vielä ravitsemusterapeutin luennolle.

nara ja himppu 10+0 kai?
 
Siksakkia Minä puutun listasta =) ! eli neuvolan mukaan LA 17.5 SatKs neljäs lapsi ikä 30v
Nyt taitaa olla viimein vuodot ohi*koputtaa puuta* ja kyllä monta viikkoa kestikin.Välillä verta ja joka päivä ruskeaa tuhrua..Väsymys on valtavaa ja luulinkin että hb olisi matala mut olikin 139!koskaan ei oo noin korkea ollut ja heti pahoja aavistuksia miksi nyt on noin korkea..
NP ultra-aikaa tässä odotelleen.jotenkin sen jälkeen voi huokaista helpotuksesta vasta..
 
Lista taas päivitetty, 17. päivä onkin paljon laskettuja aikoja :)

Nara Meidän sairaalassa ainakin laitetaan uusinta-ultraan jos viikkoja onkin liian vähän, tai ei saada tarvittavia tietoja selvitettyä. Varmasti muissakin sairaaloissa voi olla ihan huoleti, että antavat sitten uuden ajan jos olisikin liian aikaisin :hug: Tietty joutuu maksamaan sitten poli-maksun, mutta onhan se aina ihana kun näkee pikkuisen uudelleen :)

Mä täällä paistan piirakoita :saint: Lähemmäs 100kpl pitäisi niitä paistella, huomenna on siskon ja kummitytön synttärijuhlat niin lupasin heitä vähän auttaa.
 

Yhteistyössä