**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Daamille voimia ja suuri hali.Elämä on välillä niin väärin.Toiset haluaa lapsia ja menettää,kun taas jotkut eivät halua ja silti saa.Toisinaan miettii mikä on tämän kaiken vääryyden tarkoitus.Mä uskon kohtaloon.Se tuo tullessaan asioita joita ei osaa odottaa... :'(
 
Daami: Ei saa olla totta! Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan tuollaista. Iso :hug:

Eilen oli eka neuvola. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat puolitutut osui tietenkin paikalle juuri 11. hetkellä, mm. meidän kouluterveydenhoitaja (tiesi heti, mistä on kyse ja mä kun en ollut ajatellut kertoa tästä duunissa vielä piiiiiiiiiitkään aikaan, lupasi kyllä pitää salaisuuden) sekä miehen kaverin vaimo. Ihan hyvillä mielin lähdin sieltä, vaikka edelleen jatkuva pahoinvointi vaivaakin mieltä, eikä jaksa tehdä oikeastaan mitään.
 
emiliana Meillä on kanssa neuvola sellaisessa paikassa, että sen kautta moni oikaisee labraan ja lääkäriinkin. Odotan kanssa, että joku tuttu menee siitä ohi. Ja se odotushuone on vain neuvolaan, niin eipä siinä paljon epäselvyyksiä jää.

Mä kanssa yhden työkaverin edellisestä työpaikasta sain samalla tavalla kiinni :heart: Näin, kun tuli neuvolasta ja sitten se meni ihan vaikeeksi.
 
Mulla on kokoajan pieni pelko,että menee kesken. Olen aikasemminki kirjottanut siitä kuinka mietin voiko viides raskaus mennä hyvin,voiko viides synnytys mennä hyvin ja voiko viides lapsi olla terve. Keskenmenot ovat niin yleisiä ja omalle kohdalle se ei ole vielä sattunut.Joka vesssa reissulla paperiin pitää katsoa ettei ole merkkejä verestä. Jokainen lorahdus tms. pelottaa tuliko verta.Mulla tulee tosi paljon valkovuotoa ja osa on aika lyösää. Tai yhtenä esimerkkinä tälläinen ku lähdettiin pyöräilee,ni perillä kaupassa mun housut oli ihan märät:Kamala paniikki mitä nyt,kunnes muistin,että satula oli vähän kostea enkä kunnolla kuivannu sitä. Eli kyllä täällä pelätään joka päivä.

Mulla on alkanu tulee ihan mieletön nälkä.Aamuisin kun herään mulla on niin kova nälkä,että mahasta oikeen kourasee ja lujaa.Ja jos liian pitkä tauko syömisessä meinaa tulla huono olo. Hmmm...taitaa sittenkin olla pikku prinssi masussa.

Muttas nyt pitää mennä herättelee noita meidän tyttöjä jotka vielä nukkuu.Pitää 4 v viedä kerhoon joka alkaa ihan kohta.

NN 7+6
 
Pauzi
No mä mietin sitä jo toisen lapsen kohdalla, et voiks kaikki sujua vaan hyvin. Kun jos miettii miten pienestä kiinni koko raskauden alkaminen on, niin väkisinkin sitä ihmettelee ettei olla kuoltu jo sukupuuttoon. :LOL:

Nää pelot on niin jännä juttu, niinkuin joku jo kirjoittikin et ei niihin ultrat tai muut auta, jos se menee kesken niin se menee. Ja sille ei mitään mahda. Kai sitä pitäis yrittää ajatella niin päin että hyvä kun luonto hoitaa. En tiedä. Eihän tämä tietenkään siinä tilanteessa mitään lohduta.

Mulla tuntuu et välillä kaikki oireet häviää, välillä jotain kuitenkin. Painokin oli pudonnut kahdessa viikossa 4,5 kiloa. Ei kovin terveeltä kuulosta... Mut lievää kuvotusta, närästystä, KARMEAA VÄSYMYSTÄ. Siinä kaikki. No, mulla sikäli hyvä tilanne, et huomenna heti kahdeksalta aamulla ultra. Tuun sit kertoon mikä on tuomio.

Mutta teille ketkä pelkäätte, niin koittakaa kuitenkin ajatella positiivisesti. Tässä ketjussa on näitä murheita ollut jo niin paljon, että nyt ne saisivat kyllä jo loppua!!
Ihanaa keskiviikkoa kaikille!!! :heart:

Pauzi ja pikkuinen 10+1 (11+3)
 
:'( Paljon voimia Daamille ja miehellesi! :hug:
Mäkii oon täs muutaman päivän mietiskelly et ompas kumma kun pahaolo ja se hirveä väsymys on ykskaks POISSA?! :/ mut rinnat on kyllä viellä aikas kipeät..
Mut toivon koko sydämmeni pohjasta että tää matkalainen pysyy mukana, myös teillä muilla ! :heart:

T: Toukotytsy+masuasukki 10+0
 
Toukotytsy täällä ei edelleenkään pahoinvoinnista tietoakaan, eikä edes väsytä, senpä takia koko odotus tuntuu edelleenkin yhtä epäuskottavalta, mutta toisaalta mitään vuotojakaan ei ole tullut, ja 3 testiä näyttäneet plussaa, joten uskottava se kai sitten on, että raskaana ollaan

jaaniin, ja massu kasvanut niin paljon, että olisin pulassa ilman odotusfarkkuja


4krs+masukki 11+2
 
Täällä sama homma kuin nikunakulla viides raskaus ilman keskenmenoja. Nyt kun pahoinvointia ei esim. tänä aamuna ollut tulee heti mieleen että mitäs nyt tuulee? niinku toukotytsykin Olen/Olin varautunut pitkään pahoinvointiin vaikka toivon ylikaiken, että tää olis tässä. Aina sitä vertaa edelliseen raskauteen ja toisaalta olen voinut nyt huonommin kuin koskaan ja viikonloppu oli ihan karsee toivottavasti oksensin silloin kaiken pahanolon ulos. Nyt kun se kurssikin alkaa ois ihanaa jossei tarvis kärsiä kuvotuksesta.

Nara ja himppu 9+5 ?
 
Hei pitkästä aikaa!

Kova pahoinvointi on rajoittanut kovasti täällä käyntiä. Nytkin olen sairauslomalla.
Maanantai-iltana kävin ostamassa apteekista ne Sea Band -pahoinvointirannekkeet. Liekö ne sitten auttaneet vai tämä lepo, kun on paljon parempi olla. Eilen en oksentanut kertaakaan.
Esikon kanssakin oli hetkittäin hyviä päiviä, joten voihan tämä olla vain yksi niistä. Aika näyttää.

NP-ultraan on vielä kaksi viikkoa. En millään malttaisi odottaa. Tässä alkuvaiheessa niin odottaa, että riskiviikot olisi nopeasti ohi. Vuotoja ei onneksi ole enää ollut.

Tällä viikolla otin jo äitiysfarkut käyttöön, kun ei noita tavallisia pysty enää mitenkään pitämään. Puristavat niin ikävästi alavatsalta. Vatsa on tuollainen pieni pömppö. Samanlainen turvonnut pallohan se on ollut jo plussasta lähtien.

Maanantaina huomasin ihan sattumalta, että mulle on tuohon navan alle alkanut viiva tummumaan. Esikosta se tuli jo ihan heti plussan jälkeen, joten luulin, että nyt se ei tule ollenkaan.

Iskias on kiusannut satunnaisesti jo pari viikkoa. Esikosta se kipu oli vain oikealla puolella, mutta nyt on vasen puolikin oireillut. Kivat ajat tiedossa, kun kohtu kasvaa ja painaa vaan entisestään hermoja. Onneksi sain hyviä venytysvinkkejä työterveyshoitajalta.


Daamille suurensuuret halaukset ja voimia!



Joie ja Sippu rv 10+1
 
Moikka!
Mä kyllä kirjottelen tosi harvakseltaan, mutta teidän viestejä käyn aina lukemassa. Ihan kamalaa kun noita menetyksiä on tullut niin paljon...tosin en mä lue muiden odotusketjuja, joten tiedä sitten onko muilla yhtä huonoa onnea kuin täällä.

Kyllähän tuo on pahin pelko tuo oireeton keskenmeno. Jotenkin ajattelee, että ollaan raskaana ja voidaan hyvin kun ei sieltä mitään pihalle tule...ja sit kuitenkin joku on menny pieleen. Olis reilua saada tieto heti eikä viikkojen päästä...

Mulla on maanantaina nt-ultra. Koska olen ollut jo pitkään täysin oireeton, niin todellakin mietityttää että mitäs kummaa on meneillään. Maha on turvonnu, mutta ei läheskään niin paljon kuin esikoisesta. Mä olen nyt laittanut paljolti sen varaan kaiken, että vauva syntyy keväällä ja sillä selvä. En todellakaan halua olla töissä ensi kesänä ja haluan lapsen pois päiväkodista heti kun mahdollista...Tuntuu aika itsekkäiltä ajatuksilta, mutta ei voi mitään.

Kävin hennesillä eilen kokeilemassa ihania äitiysvaatteita...kun en oo pitkään aikaan ostanu itselleni mitään. Noh...ne jäi vielä kauppaan. Päätin, että maanantaina menen ostoksille ja alan pullistella mahani kanssa, mikäli kaikki on hyvin. Hirveää tämä epävarmuus.

Jaksamisia kaikille! Ja te, jotka olette synnyttäneet Hämeenlinnassa kertokaas mulle kokemuksia...ekan sain taysissa, joten ihan uus kokemus mulle tuo K-HKS.

Tulimieli + mytty rv 12-13 jotain...
 
Mun pitäisi alkaa kanssa ostella äitiysvaatteita. Lähinnä housuja. Paidoissa täytyy kattoo, mitä laittaa päälle, ettei paljastu. Kaikki paidat vielä mahtuu kyllä, mutta vatsa on sen verran pömppö, että osasta näkyy vatsa pullottavan :D Mutta housut ei kohta mahdu jalkaan :(

Juuri nyt syksyllä ostin uusia vaatteita, kun en ole oikein muutamaan vuoteen ostanut. Hetihän ne jää pieneksi. Onneksi ostin muutaman tunika-mallisen paidan, että ne menee päälle aika pitkään.

Tulimieli Mä halusin kanssa töistä mahdollisimman pian pois. Mä jo kattelinkin uutta työpaikkaa, mutta enpäs nyt sitten vaihdakaan. Vakkaripaikalta on hyvä jäädä, vaikka aika satavarma oonkin, että en sinne palaa. Mutta aina on takaportti palata, jos ei vaikka uutta työpaikkaa saakkaan sitten heti äitiysloman jälkeen.
 
Heissan!

Mulla oli eilen eka lääkärineuvola ja samalla kurkattiin ultralla masuun :) Siellähän se meidän pikkuinen uiskenteli, sydän sykki ja vauva liikkuikin jo pikkuisen. Jalat erottuivat jo selvästi :heart: Viikot vastasi hyvin, päivän pidemmällä oli ku laskureilla saa, mut ihan samassa oli mitä neuvolassa laskettiin.
Tuossa kuva, joka tosin on hieman epäselvä, kun ei oo skanneria niin piti ottaa kameralla kuva kuvasta


Helpotus oli kyllä valtava, pelkäsin ihan mielettömästi että kaikki ei oo kunnossa. Nyt voi hetkeksi huokaista, mutta eihän se pelkääminen tokikaan tähän lopu. Np-ultraan meno olis sitten 7.11., viikkoja silloin on 13+1.

Tulimieli mä synnytin nelosen K-HKS:ssa ja ihan hyvä kokemus oli, ei mitään valittamista. Hyvillä mielin meen sinne uudestaankin!

 
Joie!!! Osaatkos neuvoa niitä venytys juttuja siihen iskiakseen. Mulla on alaselkä ihan järkyttävän kipeä ja se kipu säteilee oikeaan reiteen tosi lujaa, liekkö sitten iskias?? Mulla on tullu tosi monta kertaa noidannuoli ja se on vetäny viikoksi aina sänkypotilaaksi mut nyt pystyn vielä joten kuten liikkumaan. Istuminen on yhtä h****ttiä ja pojan nostaminen on tuskaa.. En haluais mitään lääkkeitä ottaa mutta kohta en enää pysty käsittelemään tätä kipua. Helppohan se ois ku ei ois tuota pikku jätkää ni vois vaan maata ja keskittyä olennaiseen..

Perjantaina ois neuvola, pitää siellä kysyä vähän neuvoja.. Muuten ei olotilassa muutoksia, edelleen kuvottaa. Väsymys on vähän helpottanu ku oon saanu yöllä nukuttua.

Mulla ei muuten ollut mitään muita oireita ku rintojen aristus ku poikaa ootin. Viikoille 20 ja risat oli ihan oireetonta paitsi tietenkin kova nälkä mut se nyt ois voinu johtua muustakin :LOL: Mut sitten alkokin hirveet kivut alavatsassa ja alapäässä ja oli kolme viimeistä kuukautta liikunta kyvytön. Toivon todellakin että tällä kertaa tässä alussa ois nää vaikeudet ja loppu ois helpompaa ku ei voi vaan olla..
Mut siis te joilla ei oo pahoinvointia tms. ni ei se sitä tarkoita etteikö kaikki ois hyvin. Nauttikaa (vielä kun voitte) hyvästä ja energisestä olosta =)
 
Oi, olipa ovela tunne nähdä villahousun pienokainen! =)

Täällä oksentaminen jatkuu, hitaalla tahdilla tosin, mutta vähän väliä pitää käydä halailemassa pönttöä, että joko nyt tulee.. Illaksi se varmaan taas helpottaa sen verran, että voi syödä muutakin kuin mandariinejä, banaania ja viinirypäleitä :whistle:

Huominen vielä saikkua. Jos sama systeemi jatkuu, niin täytyy kai soitella neuvolaan, että vieläkö jatketaan saikkua vai yritänkö töihin. Mieluummin eka vaihtoehto, aika ikävä olisi kassalta juosta takatiloihin oksentamaan :(
 
Hei vain!

Ihana uiskentelija Villahousulla, minäkin ultrassa kävin vk 9+3 ja näytti aikas samalta pirpanalta! :heart:

Huono olo lieventynyt pelkän kakomisen asteelle mutta väsymys sitä vastoin lisääntynyt roimasti. jotenkin unisuus painottuu aamupäivään. Sängystä jaksaa siirtyä aamulla syömisen kautta sohvalle ja siihen jämähtää tänne asti ennen kuin jaksaa eväänsä liikauttaa. Yöt ovat katkonaisia ja pissalla täytyy ravata usein.
Mua myös aivastuttaa useita kertoja päivässä eikä mistään flunssasta tietoakaan.. ihme oire!

Minäkin painin keskenmenopelkojen kanssa päivittäin. Mies yrittää rauhoitella mutta varsinkin nukkumaan mennessä ne ajatukset valtaavat pään että mitä jos se kauhein on tapahtunut... Noh, ensi tiistaina se selviää kun nt-ultran aika koittaa.

Ensi viikolla sen ultran jälkeen jos kaikki hyvin niin olen antanut itselleni luvan ryhtyä äippävaateostoksille vihdoin, nyt kuljen kotosalla jo mahdollisimman löysissä ja venuvissa housuissa.

Mukavaa päivää!

Jasmin ja massu 11+4
 
Olipa kiva nähdä villahousun ultrakuva. Tuli sellanen todentuntusempi olo, et todennäkösesti tuolla minunkin masussa tuommoinen pikkunen asustaa. Että sen vuoksi tätä huonoa oloa ja väsymystä jaksaa ihan mielellään. :heart: Pääsispä jo itekin sinne ultraan! :D

Mulla on aika samanlainen tilanne, mitä jasmin84 kirjoitteli. Pahoinvoinnin hurjin vaihe alkaa oleen ohi, mutta tilalle tullut järjetön väsymys. Aamuisin ei meinaa saada päivää millään käyntiin. Onneksi nyt on syysloma lapsilla, ei tarvii esikoisen kouluun lähteä aamuisin, saa ottaa senkin takia aamut ihanan rennosti nyt tän viikon. =) Aamun saippuasarjat tullut tutuiksi viime aikoina, kun sohvalle asti sängystä pääsee, niin siihen sitä sitten vaan jämähtää... sen mitä nyt mahdollista kun on noita ikiliikkujia ympärillä aina äitiin vauhtia laittamassa. :heart: :D

Meilläkin on viides pikkuinen tulossa, ja samanlaisia mietteitä täälläkin... voiko viideskin lapsi olla terve, voiko kaikki tälläkin kertaa mennä niin hienosti kuin aiemmin jne. Mutta olen päättänyt nauttia tästä raskaudesta niin paljon kuin pystyn. Kuitenkaan se ei minun käsissäni ole, jos jotain tapahtuisikin. En voi estää sitä murehtimalla ja pelkäämällä etukäteen. Jos tämä onkin viimeinen raskaus minkä saan kokea, niin kaikin keinoin koitan ottaa kaiken ilon tästä irti. Ja ikävät ajatukset siirrän tietoisesti taka-alalle. Mähän sain muutaman ihan haaleen vaaleen haaleen viivan testiin jo ennen kuin viimeisimmät menkat luokse kurvasi sitten päivän myöhässä. Yleensä ne tulee just eikä melkein silloin kuin pitäiskin. Se viiva vaan ei alkanut vahvistuun ollenkaan. Taisi siis olla ihan alkuraskauden km sillon kyseessä, mikäs sen oikea nimi nyt olikaan... olikos se kemiallinen raskaus... ovat kuitenkin niin yleisiä.

Miten te olette kertoneet vauvauutisen?? Jos joku on jonkun runon tapaisen vaikka ultrakuvan mukaan raapustanut, niin laittakaa tänne!! :wave:



 
voi vitsi ku päsis sinne ultraan.

Mäkin olen miettinyt miten tästä raskaudesta ilmoitetaan. Olen jopa miettinyt sitä vaihtoehtoa,ettei kerrota ollenkaan. :LOL: saavatpahan itse nähdä ja todeta. Muutamalle tutulle olen toki kertonut,sellaisille joille kertoisin mahdollisesta keskenmenostakin.
Yks ihan hauska vaihtoehto olis joulukorttiin kirjooittaa jotenki vauvasta. Tai ultrakuva oliski joulukortti jossa vauvalle piirrettäis punanen tonttulakki.
Olen parina päivänä yrittäny kertoa omalle siskolleni puhelimessa,mutta just ku olisin kertomassa ni siskon onki pitänhy lopettaa puhelu. Ens kerralla se pitää varmaan kertoa ensimmäisenä asiana.Olin kyllä ajatellu,että kerron siskolle ja vanhemilleni vasta ultran jälkeen,mutta ollaan menossa 25.10 siskon luokse viettää tyttöjen iltaa serkun kanssa.Pakkohan se on paljastaa etten juo ja miksi. :heart:

Mun mielestä noita runoja joilla voi tekstarina ilmoittaa on ollu aika paljon näillä keskustelu palstoilla täällä ja vauva lehden sivuilla.Kokeile googlettaa.Itse googletin tässä samalla ja löysin vaan runoja joissa ilmoitetaan vauvan syntymä.

jos ehdin vielä etsii ja löydän laitan linkkiä

 
Joku taisi sanoa tässä pinossa aiemmin, että tuntuu hylkeeltä. Niin tuntuu nyt täälläkin. Vatsaa turvottaa ja vyötärö - mikä vyötärö? Rinnatkin ovat alkaneet paisua ja se ei kyllä ilahduta pätkän vertaa, kun näitä on vähän liikaa entuudestaankin.

Jaaha, nyt täytyykin häipyä täältä töistä. Kyyti tulee.

PilkkuPantteri ja Jyvä 9+2
 
Meidän piti kertoa mun vanhemille isänpäivänä ja miehen äitille sen jälkeen. Mutta eka ultra menikin isänpäivän jälkeiselle viikolle ja halutaan se ultra katsoa ensin, että kaikki on hyvin
:heart:

Tosin tota mun mahaa ei kovin kauaa piilotella :(

Mua taas ilahduttaa rintojen paisuminen, koska muuten ne on niin pienet :D
 
osanottoni daami :hug:

paljoa en pysty kirjoittelemaan..tiedättekin jo varmaan miksi.. oksentelen koko ajan.. ja makaan vaan sohvalla ja sängyssä..
ja kuolen ylsyyteeen...

odotan vain että viellä 4 vikkoa lääkäriin ja silloin jos saisin sen määräämään jotakin lääkettä tähän... viime raskaudessa sain kuulla vasta loppu metreillä, että olisin saanut käyttää pahoinvointi lääkkeitä ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.. sillä pahoinvointi kesti koko 9kk
ja pelkään tässä samaa.. ja mielenterveyytäni, jos niin käy taas... :/
 
sannulii Eihän sun tarvitse sitä neljää viikkoa odottaa, jos olo tosi huono ja vain oksentelee niin tiputukseen kyllä pääset. Ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan! Voimia :hug:

www.positiivarit.fi sivuilla on värssypankissa runoja joilla voi ilmoittaa vauvan odotuksesta. Samasta paikasta löytyy myös runoja syntymästä.

Täällä melko huonovointinen päivä taas takana :attn: Mitään ei ole pystynyt syömään ja silti oksentanut monta kertaa :/ Ainoa mitä olen saanut menemään alas on kaksi kertaa puoli lasillista vadelmakeittoa :xmas:

Mutta ihana piristys päivään oli, kun mies antoi mulle töistä tullessaan yllätyksenä Muumi-mukin :heart: Sanoi että halusi piristää mua :heart: :D Mä kerään niitä, ja muisti että mitä multa vielä puuttuu, ja oli käynyt ostamassa mörkö-mukin. Sellaiselta tää oma olokin tuntuu, laahustan ja mörisen ihan kuin se mörkökin :LOL:
 
Mukava kuulla muittenkin pelkoja ja tietää ettei ole yksin näiden mietteiden kanssa. Ehkä kaikki kuitenkin on hyvin, ehkä tää oireiden lieveneminen on ihan normaalia kun huomenna tulee täyteen jo rv 9. Rinnat tosin edelleenkin aristaa, iho kukkii naamassa, selässä ja rinnassa ja on normaalia väsyneempi olo.

Olipas ihana nähdä Villahousun vauva uiskentelemassa, tuli jotenkin niin onnellinen olo! :heart: Oli varmasti mukavaa nähdä että kaikki oli hyvin!

Itsellä viikon päästä eka neuvola, kuuluukohan sydänäänet jo viikolla 10?? Sit nt-ultra viikolla 10+5, jännittää aivan mielettömästi!!! Ihanaa jos kaikki on hyvin niin voi alkaa shoppaamaan mammavaatteita! Nyt ei enää vanhat farkut mahdu kiinni, joutuu pitää vetskari ja nappi auki ja kiristää vyöllä ne pysymään päällä.. :LOL: ja pitkä paita päälle vaan..hehe. Olis niin ihanaa saada sellaset joustavalla vyötäröllä olevat farkut!

Voimia teille jotka yhä kärsitte voimakkaasta pahoinvoinnista, toivottavasti pian helpottaa!!
 
Voi ei Daami, iso hali :hug: Mulla pääsi itku. Itselleni hiipii välillä pelko keskenmenosta. Välillä olen onnellinen ja toisaalta taas pelkään että jos tuolla masu asukilla ei olekkaan kaikki kunnossa :( Tunnen itseni välillä aivan jakomieliseksi: Välillä hymyilen typerää hymyä ja toisella hetkellä itken pelkästä huolesta kun pelkään. :headwall: Kun ei ole koko raskauden ajan ollut juurikaan raskausoireta. Onneksi minulla on ensiviikolla np-ultra niin nään ensikertaa tulevan lapsen kun meillä ei ole varhaisultraa.
Huoltani vähentää se huomio, että mahani on alkanut "pömpöttää", onneksi on väljiä paitoja. Mutta kohta täytyy varmaan lähteä mammahousu ostoksille.
Kylläpä nyt tuli avauduttua :$

Tytti83 10+5
 
EI ole 3 kuukauteen ollut minkäänlaista vuotoa, ja nyt sitten eilen illalla limaista verta tuli paperiin pyyhkiessä, hyvinhyvin vähän, mutta kuitenkin pelästytti... yöllä ei ollut mitään, mutta aamulla ruskeaa tuhrua taas pyyhkiessä. Np-ultraankin vielä pitkät puoltoista viikkoa aikaa.


4krs+masukki 11+3
 
Eilen oli sitten ns. hyvä aamupäivä ilta taas oksennettiin kunhan nyt ei enää yltyis kyllä tätä näin kestää.
En tiiä milloin raskaudesta..paljon kiinnosta edes kertoa sen tietää mitä vastaukseksi saa enkä mä halua kuulla niitä. Huomaatkoon itse. Tiedän, että kukaan ei osaa odottaa, että tekisin vielä lisää lapsia, siinäkös ihmetelkööt.
:p
Mä en jotenkin itsekkään vielä tajua odottavani.
Ihana syys"loma" meneillään vettä sataa..huoks.

_Nara_ ja himppu
 

Yhteistyössä