** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Swiss, olen niin pahoillani sun puolesta!!! Voimia sulle sinne ihan kamalan paljon ja suuri halaus että jaksatte vielä yrittää.. :hug: :hug: :hug:

Mä kävin tänään vihdoin siinä varhaisultrassa ja pelkäsin ihan kauheesti, mutta onneksi siellä oli pieni "toukka" jonka sydän löi :heart: Edellisen keskenmenon jälkeen oli niin pelokas olo jota tämä ultra hieman helpotti, mutta totta kai huoli ei tähän lopu vaan kestää loppuraskauden ja siitäkin eteenpäin.. Tähän loppui huolettomat päivät :D Toivotaan että meillä kaikilla kestää vauvat masuissa toukokuulle asti!! Mulla laskettu aika varmentui nyt siihen 21.5.

Eli Heidsu, taisit kysyä että joko siellä ultrassa jotain näkyy noilla viikoilla, niin varmasti näkyy :) Eihän siitä kovin selvää kuvaa saa mutta jotain kuitenkin. Varmasti jos jaksaisi pari viikkoa odottaa niin näkyisi selvemmin pieni ihmisenalku :heart:

Vointi on mulla tosi vaihteleva, joskus iltayökötystä, mutta ei joka päivä. Vatsasta nipistelee ja vihloo silloin tällöin myös.. Kaikkein suurin oire on kipeät rinnat ja KAAAMEA väsymys, vois nukkua aina..hehe. Siihen päälle pitkät työpäivät ja yliopistolla kursseja lisäksi, niin yhdistelmä on bueno :LOL:

Tsemppiä kaikille ja jaksamista!!!

RockMummy + dude 6+4
 
jepa...kahden viikon päästä olis eka neuvola sekä eka ultra. piti varata ultraan aika yksityiseltä, kun ei meidän pikkukaupungissa ole ultrausmahdollisuuksia. ho-ho. Hintaa ultraukselle tulee melkoisesti, sanoi lääkärinpalkkioksi 100e!! :kieh:
Mulle suositeltiin ekaa ultraa vasta kahden viikon päähän, jotta ei tulis sitte hirveetä tilannetta että pitäiskin mennä uudelleen jos ei sydänääniä vielä löytyiskään.
No, eipä siinä sitten muu auta kuin ootella.
Mulla on jo menossa neljäs pahoinvoinniton päivä, kuvotusta joidenkin ruokien ja hajujen suhteen ei lasketa. Nyt siis rv 6.. Onko muilla kadonnu pahoinvointi jo tässä vaiheessa? :eek: Sitä mä tässä nyt sit oottelen, että millon se palailee takaisin. Jos palailee.

Mä aloitin sen raskausmultitabsin, ja tuntuu heti et on enemmin energiaa. Eilen tein 10h työpäivän ja viel riitti energiaa tunti sen jälkeenkin :LOL: ..päinvastoin kuin aiemmilla viikoilla.

Swiss, jaksamisia! :flower:


kissinminttu & kirppu 6+4
 
Mulla nyt rv 7+2 ja pahoinvointia ei oo ollu enää kahteen päivään, en oikein uskalla vielä uskoa, että sitä olis kestäny vaan viikon! Mutta kamalaa se oli, voimia kaikille !! Olen myös syönyt sitä Raskaus Multitabsia, aloitin seuraavana päivänä kun pahoinvointi alko ja uskon, että sillä B6 vitamiinilla vois olla vaikutusta olon paranemiseen.
Mulla eka neuvola ens maanantaina, tietääkö joku montako ultraa Lahdessa tehdään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
kissinminttu... mikä pahoinvointi? ihan outo käsite koko pahoinvointi tässä odotuksessa, ja viikolla 9+1 mennään... odottelen vaan, alkaako se vielä, vai jäikö kokonaan tulematta...?

Mulla polttelee alavatsaa tänäaamuna ihan mukavasti. :p Niin, kaipa sitä pitäis olla onnellinen ettei sitä pahoinvointia oo. Mulla meni koko aiempi viikko harva se aamu pää pöntössä, tai jossain pöntön tietämillä. :D
 
Swissi: lle pahoittelut! :hug:

Joku mainitsi,että vitosen odottajia on täällä useampi.Saanko uutena tehdä,että ketkä kaikki saa vitosen? Olis hauska kuulla onko muitakin yhtä "hulluja" ku me :D Mä kärsin kroonisesta vauvakuumeesta. Ollaan puhuttu,että tämä olisi viimeinen vauva.....mutta en osaa enkä halua ajatella,että asia olisi niin.
Veikkaan kyllä,että terveyden takia voi olla viimeinen.Tai eihän sitä koskaan tiedä miten tämä raskaus sujuu.

Mulla ei ole missään raskaudesssa ollu pahoinvointia! Oksentaminen on ihan kamalaa ja en varmastikkaan odottaisi viidettä jos olisin joutunu oksentelee. Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville. Olen kuullu vinkkinä,että kannattaa syödä pikkusia välipaloja,mutta en osaa kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa auttaako.

Itsekkin eilen mietin,että olenkohan mä raskaana ku ei ole oireita. Mutta kun alkaa miettimään ni onhan niitä oireita vaikka mitä: hiukset menee likaiseksi päivässä ellei jopa puolessa päivässä.Närästys joka ei ole onneksi päivittäistä. Väsyttää,pinna on niin kireellä,että ihan hävettää. Jatkuva nälkä,mikä on ihan tuskaa ku olen nyt aloittanut tiukan linjan.( ylipainoinen + sokerit 2 raskaudessa) Vihlaisukivut nivuksissa ja muutenki kolottaa ja jomottaa alapäähän.Pissalla saa ravaa vähä väliä. Haistan kaiken niin voimakkaasti.JNE. eli onhan noita :)

kissanminttu: kannattaa malttaa odottaa se 2 viikkoa ultraan.Vaikka tiedän,että se tuntuu ikuisuudelta. Itselle käynyt niin,että ollaan menty ultraan ja siellä ei olekkaan näkynyt mitään. Sillo viikkoja piti olla 8+5 mutta 2 viikon päästä kontrolli ultrassa sitten vauva näkyi. Ovulaatio oli tapahtunu 2 viikkoa myöhemmin.Imetys on siirtänyt sen ajankohtaa.
Samoin muuten kävi viime raskaudessa.Tein 1½-2 kk nega testejä. Oireden jatkuessa testasin sitkeästi ja sitte se plussa tuli. Tässäkin LA siirtyi 2 viikkoa.
Nyt toivoisin, että mennään ihan laskujen ja kaavojen mukaan.Sainhan plussan ihan oikeaan aikaan. Eka tämäkin antoi ti negan,to todella haalean haamun ja la plussan.

Ketkä aikoo kysyä np-ultrassa vauvan sukupuolta?

Mä olen muuten nähnyt unta ja monta kertaa mieleen tullu sellainen ajatus, että mitä jos masussa onkin kaksoset?! Kaksosia ei ole kummankaan suvussa joten mitään kohonnutta riskiä ei pitäisi olla.

Mun mielestä ne neuvolan raskauskiekot aina antaa pari päivää eri LA:n ku nettikiekot.En tiedä mistä johtuu. Oisko se neuvolan kiekko sellanen jossa kierto on 28 pv?

mut nyt nikunakut hermostuu.....

laitetaan nyt jonku laskurin mukaan
NN 5+5
 
Eikai np-ultrassa vielä näy sukupuolta?? :eek: Mut näkyy tai ei, mää haluan tietää kumpi tulee. Mut oon luullut että vasta rakenneultrassa se näkyy..

Täällä jumalaton väsymys ja v*tutus!! :kieh: Huoh... Sais ees nukkua mut ku tuo poika tahtoo nykyään öisin valvottaa.. |O

swiss: Olen niin pahoillani puolestasi :hug: Rutkasti voimia!!!
 
Hip hei! SYDÄMEN SYKE NÄKYI!!! :heart: tänään oli siis se ultra yksityisellä ja kyllä kannatti! nyt voi jo vähän huokaista helpotuksesta! :)

lasketuksi ajaksi voisi päivittää 17.5, kiitos! :)

joose75 voidaankin näköjään olla samaan aikaan laitoksella. :)

iitu 7+2
 
Kiitos Daami kestovaippainfosta. :) Kyllä se jo vähän selvensi... Tosin edelleen epäilyttää, jaksaisinko itse lähteä harsotaitosjuttuun -- ja saisinko varsinkaan miestäni siihen mukaan.

Niin ja Iitu2, hienoa, että kaikki oli hyvin! Varmasti helpottavaa monen päivän jännäilyn jälkeen.

Tervetuloa uudet!
 
Heippatirallaa pitkästä aikaa...
Mulla oli eilen eka neuvola ja uus täti vaikutti ihan kivalta ja tsemppaavalta (kun on siis ollu vähän ristiriitanen olo tästä tulevasta vauvelista...). NT-ultran varasin ja siihen on 3 viikkoa...toivottavasti viikot pitää paikkansa, sillä silloin olis tasan 12 viikkoa..ettei ole hidastanut kasvua että saadaan mitattua...vai millonkahan voidaan aikasintaan mitata NT?. Sattuu just olemaan aamuvuoroa koko se viikko, niin muuta vaihtoehtoa en pystynyt ottamaan vastaan.

Mulla on oikeesti ihan sellanen olo, että en mä varmaan oo enää raskaana...ei mitn oireita eikä turvotuksia...vaikkakin kaippa se mytty siellä mukana on, kun ei toisaalta ole ollut mitään oireita sen poistumisestakaan....Voin siis todella hyvin toistaiseksi. Ja parempi olis voidakin, sillä huomenna alkaa työt uudessa työpaikassa, enkä tästä viitti vielä kenellekään sanoa. Hirveetä ois mennä sinne huonovointisena ja ihan pihalla...tai no ihan pihalla mä oon aina, mutta you know...

Meinaako/onko moni liittynyt noihin suljettuihin kerhoihin? Mä kirjottelen aika harvoin, mutta luen aina teitin kuulumisia, joten jos täältä porukka kaikkoaa, niin tahdon kerhoon myös ;)
 
Moi!

Swiss todella ikävää, että siinä sitten kävi noin :'( , iso :hug:

Sukupuolen näkymisestä nelosen np-ultrassa näkyi ihan selvästi jalkojen välissä uloke ja kätilö oli sitä mieltä että se varmaan on pippeli. Se näkyi niin selvästi, että bongasin sen ensin ite ja kysyin sitten kätilöltä, että munatkos ne siinä vilahti ja kätilö tuumas vaan, että no samaa hänkin katsoi! Eihän tuossa vaiheessa tietenkään mitään 100% varmuutta asiaan saanut, mutta rakenneultrassa sitten varmistui, että poika tulee ja niin tuli!

Nikunaku, mulla on ihan samat ajatukset kuin sulla. Pelkään kauheasti sitä, että kaikki ei mee hyvin, kun jo neljä raskautta ja synnytystä on suht hyvin mennyt ja neljä tervettä lasta saanut, niin voiko enää viidennellä kerralla onnistaa. Tavallaan sitä aattelee, että noni se on nyt sitten mun vuoro kokea km tai jotain muuta kurjaa. Niin ja täällä on tosiaan monta viidennen odottajaa! Minä oon yksi heistä :) Tuolta etusivun listalta voi käydä kurkkimassa ketkä kaikki viidettä odottelee!

Joose75 mä kans oon täällä ihan ihmeissäni, että menikö se pahoinvointi tosiaan viikossa ohi, viime perjantaina oli viimenen oikein huonon olon päivä ja silloin alotin sen B6:sen ja sen koommin ei ole sellasta pahoinvointia enää ollut! Eli mäkin uskon kyllä tolla B6:lla olevan osuutta asiaan.

Kestoilua ei olla harrastettu, eikä harrasteta nytkään...Ei riitä mielenkiinto ja inhoon muutenkin pyykinpesua, joten ei kiitos yhtään ylimäärästä :whistle:

Painosta, mulla löytyy ylimäärästä ainakin 10kg ja oon tosi herkkä lihoomaan. Raskausaikana on tullu aina melkein se 20kg, mutta ei niistä kyllä oo sitten oikeestaan mitään jääny, joten en jaksa huolehtia vaikka kiloja tuleekin, niitä tulee vaikka päällä seisois, loppuraskaudessa reilua kiloa per viikko. Toki täytyy kattoa ettei millekään mässäilylinjalle lähe ettei sitten ala kertyä ihan oikeeta läskiä mikä ei jääkään synnärille. Imetyksen laihduttavaan vaikutukseen mä en voi tuudittautua, mulla se ei vaikuta mitään.

Mä panin jo edellisessä raskaudessa merkille, että neuvolassa lasketaan LA:ksi päivää aikasempi päivä, kuin mitä laskurit näyttää. En tiiä sit mistä mahtaa johtua.

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saanneille! Ihana lukea niitä :)

(.) vointi on siis jo parempi. Väsyttää kyllä yhä kovasti, joten ihan täysin normaali olo ei vielä ole, mutta ihanaa että pystyy syömään eikä kokoajan oo huono olo. Vielä olis tasan viikko odottelemista ennenko on varhaisultra, tähän asti oon hyvin malttanu, mutta nyt ei enää jaksais oottaa!


 
Raskausoireista vielä... nälkä on ihan tajuton, tuntuu, että maha murisee ihan lakkaamatta, vaikka kuinka hyvin olis syönyt...

sukupuolesta: en halua tietää, onpahan sitten yllätyksenä, ja vasta synnytyssalissa saadaan tietää, kumman vaisto oli oikeassa... mies on varma, että tyttö, ja minulla taas poikatunne.

4krs+masukki 9+1

 
Täällä olo kamala. Aamuun verrattuna vähän ihmismäisempi, mut mä en tajua mitä pystyn syömään. Mä oon syönyt tänään puolikkaan leivän ja piparin, hyvä et ees ne on pysynyt jotenkuten sisällä. Olo on kyllä niin "hehkeä" että sen perusteella minäkin voin tyttöä arvella. Mies on jo kauan ollut sitä mieltä et tyttö tulee.

Tänään oli eka neuvola. Ultra pitää varata rv 10-12 tai aikaisintaan voi mennä jo rv 9. Tää on ainoa ultra mikä täällä tarjotaan kaikille. Varmaankin sitten jos olis ikää enemmän, tarjotaan enemmän ultria... Mutta siis aikaisintaan 2vkon päästä vois ultraan päästä, pitää heti huomenna varata aika! Iiiiihanaa, kunpa mies pääsis mukaan sinne! :heart: :D :D

Ihanaa lukea teidän jo ultrassa käyneiden kuulumisia. =) Se on aina niin ihana päästä kurkkaamaan pikkuista. :heart:




 
myy-09
Moikka!

Täällä päivä menny vähän paremmin -> ulkoiltiin tyttöjen kans ja oltiin hiekkiksellä...
Syönykki oon vähä mut silti olo on etovan puoleinen :x

Noista ultrista viel sen verran et meillä joutuu ite maksaa sen oliks se nyt 22euroo, ku tapahtuvat tuolla äippäpolilla ja mulla siis eka on rv10 ja toka sit joskus rv 18-21.
Sitte päätettiin osallistua Sikiön kehityshäiriön seulontaan ihan vaan varmuuden vuoks....
Mulla ittellä oli tuosta hieman negatiivinen ajatus mut mies sai puhuttua mut ympäri :eek:

Jotenkin välillä muaki mietityttää et onkohan tuolla masussa oikeesti joku :ashamed:
Joo oireita on mut silti....
Ehkäpä se ultra sit auttaa mut seki on vast 28.10 et aikaa on vielä :(

Swiss :hug:

Sukupuolesta ollaan miehen kanssa juteltu ja tultu siihen tulokseen et ei oteta selvää tällä kertaa..
Esikoisesta en tienny kumpi on tulossa mut tyttö fiilis oli mulla ja tyttö tuli.
Kakkosen kanssa käytiin monta kertaa ultrassa ni ylilääkäri sit yhellä kerralla totes et : "Te varmaan jo tiedätte kumpi täältä on tulossa ku ootte käyny jo monta kertaa ultrassa" ni hän sit kertoi meille koska halusimme tietää ja kakkonenki oli tyttö :heart:
Katotaan nyt jatkuuko tytöllä vai meneekö "sarja" rikki ;)

Joo mut se olis mentävä laittaa tuo nuorempi päikkäreille......

Koodi:
[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2155][img]http://www.meilletuleevauva.net/pica381c2c35c9157f6b67fd07d5a200ae1iv2678.png[/img][img]http://www.meilletuleevauva.net/ttia381c2c35c9157f6b67fd07d5a200ae1iv2678.png[/img][/url]
 
Heippatirallaa!!!
Täällä öklötys vain pahenee, pariviikkoa on ollu lenssu päällänsä, pikkumies (1v4kk) tekee urakalla hampaita, yskii ja kärsii lenssusta... voitte siis kuvitella että nukkumattia on ikävä... opinnäytetyö pitää lopullisena jättää maanantaina ja äsken vielä paukahti alaselkä niin jumiin, etten pysty taittamaan selkää lainkaan =(

siinä ne huonot uutiset tänään....

tuntuu ihan hassulta... mä en osaa lainkaan ajatella tätähetkeä, kun on niin paljon kouluhommia ja muita alla... suunnittelen vaan kevättä ja pähkäilen tuplarattaita.... että mimmoset olisi hyvät, kun ei esikko ole kun vajaat 2v kun toinen syntyy... säästetäänkö vanhat yhdistelmät vai mitä tehdään... sitten kaukalon hankintaa oon pähkäilly jo kovasti... tiedän tiedän... jäitähattuun saisin panna, mutta ei millään malttasi. eihän tässä tiedä miten vielä käy... :hug: kaikille joilla ei kaveri pysyny kyytissä, voi kovasti pahoin ja muilekin jotka halia tarvitsevat!!!

LillaGubben juu kyllähän teppana muistetaan=) mukavaa kun teilläkin on tärpänny näin pian, kun selkeästi olet onnellinen viidennestä=) millasella ikäerolla teidän muut on??

Onko paikalla uusioperheitä, koko tai osa-aika äitipuolia??? oisi kiva vaikka yv-nä laittaa viestiä... mua meinaan ressaa ihan älynä, kun miehen 5-v ei osaa puolustaa itseään esikkoa vastaan, härnää sitä, eikä puhu mitään juurikaan... sillä on "isäpuoli"(ei naimisissa) kotona ja yksi pikkuveli n2,5v ja nyt niille on tulossa maaliskuussa vauva.... ja meille sitte toukokuussa..... en tiiä mitä pitäs tehdä sen pojan suhteen, jotta alkaisi puhumaan... se nurisee ihan joka asiasta, ruoasta(kotona saa kaikki kalliit makupalat ja valmisruuat) kun teen ihan normi kotiruokaa, me ei osteta lapsille koko ajan kaikkea ja kotona se saa kaiken mitä lähes kaiken mitä keksii pyytää.... ole siinä sitten toisena perheenä ja tarjoa kotiruokaa ja yhteistä aikaa ulkoilua ja lautapelejä.... huh-huh.... ressaa ihan piipisti!!!

mutta joskos menisin hetkeksi kanssa huilimaan kun pikkumies :heart: nukkuu.
Omenahillo talkoot pitäis pitää tänään ja huomenna viimeistellä se oppari, kun oon nyt kotona saikulla ja torstaina taas "sorvin" ääreen harjotteluun.

*muoks* Ultrasta, miten niin kaupunki tarjoo???? Mä en voi kyllä sanoa, että täällä tarjottais mitään... np ja rakenne ultriin pääsee kyllä, mutta joutuu maksamaan poliklinikka maksun... joka on muuten nyt noussut=( ei se mun mielestä tarjoomista ole, vaikka yksityisellä joutus maksaan kyllä enemmän.

Jaksamistuulia puhaltee:
Maariana + Tiitiäinen(mies keksi työnimen) rv8




 
Swiss Voi ei :'( :'( Voimia teille äärettömän paljon :hug:

Tulimieli Mä liityin kerhoon, tänne tulee varmaan aika harvoin enää kirjoiteltua. Tervetuloa vaan mukaan :flower:

Maariana83 Silloin kun odotin esikoista, niin osa kunnista kirjaimellisesti tarjosi ultrat odottajille, ei tarvinnut maksaa edes poliklinikkamaksua. En tiedä miten nyt on tilanne, tuo siis 2006-2007, meille maksoi silloin aina sen polimaksun 22?, nyt kai noussut olikohan jotain vähän päälle 26?. Mutta mielelläni sen maksan, jos vaan ultraan pääsee, kaikissa kunnissa kun ei ole kuin yksi ultra mahdollista jos kaikki menee ok.
 
H3LMI en mäkään vielä tiiä nuista harsojen taitteluista.Voip olla että kokeilen myös sisävaippoja. Ja jännää oli että loppujen lopuksi mun mies innostu kestoilusta enempi ja sai jatkamaan sitä :LOL:

8+ viikolla sukusolut kehittyy eli voip kai se pili nt ultrassa näkyä mutta ainaski esikoisesta rakenneultrassa rv 19+ jotain sanoi että poika tulee ja poju tuli :heart: Nyt ei tosiaan vältsy kysytä,pitää nyt kattoo kuinka alkaa kutkuttelemaan sitku rakenneultraan mennään :D Täällä sitä ei myöskään tarjota mutta käväsen kyllä yksityisellä,se on jotenki niin mukava nähä vauveli siellä :heart: Ja hintakaan ei oo kovin kallis ku 45?.
 
Missä Daami on noin edullinen yksityinen ultra?
Meilläkin pitää maksaa se poliklinikka maksu.Täällä meillä on ollut tapana että np ultrassa on jo rv 12 täynnä.Jostain mielestäni luin,että se pitäisi tehdä rv10-12.

Tuntuu,että muiden ultrat on ihan nurkan takana.Itse en vielä edes päässy neuvolaan. Omat viikot on vielä niin pienet. Kokoajan kuulostelen valuuko housuun jotain.Vessankäynnin yhteydessä tutkin liiankin tarkkaan paperin ettei vaan ole viitteitä verestä.Menis viikot nopeasti.
mä olen ymmärtäny että np ultrassa voi näkyä sukupuoli.Me viime np ultrassa teimme itse havainnon sukupuolesta ja lääkäri varmisti sen.Tyttö pyllisteli niin hyvin ja pitkään eikä mitään näkyny haarovälissä. netissä tutkin samoilla rv otettuja ultra kuvia ja kyllä pojan pippeit on näkyny selkeästi.
http://pregnancy.about.com/od/boyorgirl/a/girlboyultras.htm
tuolla ei ollu kuvia ku rv 15 jossa poika.Mutta jossain olen nähnyt rv12 selviä poika kuvia.
Mutta tyttöjen paikathan voi olla niin turvoksissa,että voi näyttää pojalta.



Maariana83 : mä mietin jo ristiäisiä. nimeä ja missä voisi juhlat pitää ja mitä tarjota.Minäkö vähän asioiden edellä?!
:ashamed: ;)


 
swiss :hug:

Tänään taas huono päivä laatta lentää. Ja joo viidettä kertaa tätä tehdään yrjötään pahimmillaan sinne rv20 jippii ..onneks tähän olotilaan tavallaan tottuu. greippimehua ja lakritsinameja menee..syö ja oksenna siinäpä se kaava..
Tänään tuli ilmotus np-ultra ajasta. 22.10 3vkoa pitäs odotella..rakenne sitten 11.12 ? vai miten se oli. Oli kyselyä haluaako osallistua raskausmyrkytystutkimukseen ja luovuttaa sitä istukkaverta. Kerran olen luovuttanut kai sekin riippuu ajan kohdasta millo synnyttää, pitää kai päivällä synnyttää että pystyy luovuttamaan?

Hitto mun maha on kuin potkupallo..oikeesti niinku olis vähintään 6kk raskaana tai sitten joku viimesillään. :LOL: onhan tota painoa mutta on kyllä turvotustakin .. :eek: jotenkin kuitenkin osaa vielä ajatella olevansa raskaana ennenkuin on siinä np:ssä käynyt..

nara ja himppu 8+4

 
Hei!
Minulla oli eilen ensimmänen neuvola. Tietoa tuli enemmän kun sisäisti. No onneksi sai noita eri esitteitä mukaan. Minun pitää mennä nt-ultraan äippäpolille ja sieltä tulee kirje milloin minulla on se ultra. Minulla on tosi mukava terkka. Tosi kannustava.
Minualla ei ole ollut oikein pahoin vointia muutamana päivänä on tehnyt pahaa mutta en ole edes oksentanut. Pitäisi kai olla tyytyväinen oireettomasta raskaudesta, mutta kun ensimmäistä odottaa niin vällä hiipii epäilys olenko sittenkään raskaana. Vai onko tämä vaan esikoista odottavan alkuhermoilua?

Tytti83 8+4
 

Yhteistyössä