** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

(.) vuodoista, yllättäen: ei onneksi lisääntynyt eilen, joka kaiketi on hyvä merkki. eikä ollut mahakipuja. pienesti vuotaa vieläkin, tosin pienikin tippa verta voi näyttää aika järkyttävältä määrältä... mutta en vieläkään osaa olla kokonaan helpottunut. taidan soittaa neuvolaan, ja kysellä sieltä. tuskin kyllä pääsen sitä kautta ultraan, kun ei vielä voi mitään tehdä jos on kesken menossa... :ashamed:

tosin etova olo on tullut takaisin ja rinnat on kipeet, joten jotain hyviäkin merkkejä sentään! :) varovaisesti siis eteenpäin, vielä ei ole kokonaan hanskoja naulaan lyöty...
 
Just tulin siis ekasta neuvolasta ja tosi kiva täti oli =) Laskettu aika siirtyi päivän varhaisemmaksi eli onkin 9.5 eli nyt on menossa rv 7+2. Voisiko joku päivittää sen etusivulle ku mä olen niin tumpelo :ashamed:

Meillä on eka ultra jo n. 3viikon päästä!!!14.10 siis. Täällä Oulussa on nykyään tämmönen käytäntö että ekoja neuvola-aikoja on varhennettu jotta keritään seuloa tarkemmin alussa. Heti tuon ultran jälkeen on se verikoe jossa saa sen riskiluvun.

En mä nyt sitten varmaan varaakkaan sitä varhaisultraa kun tuo nt ultra on niin lähellä. Niin ja pakko mainita että mä näin viimeyönä unta että siellä ultrassa kelli kaksi vauvaa :heart: Hihih on niin malttamaton olo...
Hb oli jo nyt alussa 114 joten rautaa joutuu tämä tyttö taas sitten syömään,harmi että sen saa alotta vasta rv 18 tai jotain.

Anteeksi taas kauhia omanaparyöppy :ashamed: Ihana kuulla että vuodot on loppuneet :hug: Toivotaan paljon tarrasukkia meille kaikille!!!!
 
Swiss :hug: Toivottavasti kaikki olisi hyvin tällä kertaa. Pelot on tietysti aivan ymmärrettäviä noin huonojen kokemusten jälkeen, mutta pystyisitkö ajattelemaan niin päin että on TODELLA harvinaista että kolmannen kerran samalla naisella olisi kohdunulkoinen tai tuulimuna? Voi kun teidänkin pikkuinen olisi oikeassa paikassa ja kestäisi matkassa toukokuuhun asti :heart:

Eemelin äiti Tervetuloa :wave:


Nukuin tänä aamuna puoli kymmeneen asti kun miehellä iltavuoro niin hän heräsi esikoisen kanssa. Voi että uni tekee hyvää :saint: Mutta on sillä sitten se kääntöpuoli näköjään että kun liian myöhään nukkuu niin päänsärky ehtii tulla jonka myötä edelleen pahoinvointi :x Oksentaa ei onneksi ole tarvinnut, mutta ei kahvi tai mikään muukaan oikein maistu ja sitten kierre onkin valmis. Tietysti nämä pienetkin oireet on tervetulleita terveisiä että raskaana tässä ollaan.

Onko kukaan imettänyt vielä raskaaksi tullessaan? Miten imetyksen lopetus on sujunut tai jatkoitko kuinka pitkälle raskauteen?

Terveydenhoitaja kyllä sanoi että se on ihan vanhaa tietoa että imettäminen lisäisi keskenmenoriskiä. Mutta meillä esikoinen jo 1v2kk niin imetys oli muutenkin tarkoitus lopettaa n. 1.5v ikään mennessä.

Ja sellaistakin oon pähkäillyt että jos raskausoireet johtuvat hormoneista ja imettävällä on myös erilainen hormonitaso "normaalitilaan" verrattuna niin voisko tuolla imettämisellä olla vaikutusta oireettomuuteeni? Mietin vaan että jos hormonit olis jo valmiiksi sekaisin imettämisen takia niin raskaus ei enää niin paljon niitä sekoittaisi :snotty:
Heh, kaikenlaista sitä keksiikin :whistle: :xmas:



 
tervetuloa uudet! :)

nyt uskallan jo vähän hymyilläkin, soitin neuvolaan ja varailin aikaa (VASTA 10.10!). neuvolassa rauhotteli että vuotoa voi tulla (joo, en vissiin tiennytkään mutta kummasti se rauhoittaa kun sen saa henk.koht. kuulla...) :)

onneks enää 8 päivää siihen ultraan... silloin pitäisi jo sydämen näkyä, jos siis siihen asti vaan pysyy vuodot kurissa...

voi että, miten se aika voi mennä näin HITAASTI tässä alussa?!!? kuten joku totesikin, niin odottavan aika on todella pitkä... kun tekis mieli iloita mutta sitten toisaalta koittaa jarrutella intoa...
 
Moikka kaikki uudet ja "vanhat"!! :D

Tänään tuli np-ultrakutsu! Ihanaa tietää päivä mitä odottaa. Eli 13.10 olis se. Toivottavasti tulee hyviä uutisia että on sitten iloinen mieli kun 14.10 on mun synttärit. :) Jolloin täytän tuon 24 minkä kylläkin jo listaan laitoin. :saint:
Tän kuun viimeinen päivä on lääkärineuvola, niistä en erityisemmin pidä mutta ehkä sen kestää. :) Ja siellä kokeillaan uudestaan sydänäänten kuulumista kun sillä ekalla käynnillä ei vielä kuulunut. Toivottavasti siellä kuuluu tai joutuu jännittämään tosissaan sinne 13. päivään asti... :)

Eipä täne muuta. Pahaolo pysyy suunnilleen aisoissa kun muistaa napostella. Menenpä nytkin jotain syömään. :)

Jonz&Tessu

 
Nasu21 mullakin särkee päätä ihan hirveesti ja finnejä tuppasi koko edellisen kuukauden.. ihan kamalsati, yleensä niitä on juuri muutamanna päivänä kuukautisten aikana ja nyt oli koko kuukausi ja vielläkin..

oksettavaa oloa oli tänään aamu ruokaan asti, sitten hellitti nyt väsy on kova ja päätä särkee..
argg |O

rv 5+6
 
Tajuttoman paha olo jatkuu, ei jaksa paljoa kirjottaa..

Siksakille imettämistä...Eli mä imetin nyt raskaaksi tullessani tätä meidän nelosta, ikää hällä nyt reilu 1v3kk, sai kyllä enää vaan aamu ja iltatissiä. Tarkotus oli jatkaa imettämistä vielä, mutta poika on alkanut hyljeksiä rintaa, liekö sitten maidontulo niin ehtynyt raskauden myötä tai maku muuttunut, että ltatissiä ei ole huolinut nyt muutamaan iltaan ja parina aamunakin on jäänyt tissi pois. Katotaan nyt jääkö imetys kokonaan sitten pois. Vähän haikee fiilis, olisin imettänyt pidempäänkin, mutta toisaalta nyt kun on uusi imetettävä tulossa niin ei se nyt niin rankalta tunnu. Ja mulla kyllä imetyksestä huolimatta tätä pahoinvointia ja väsymystä riittää.

Iitu, totta tässä alussa aika menee kyllä niiiiin hitaasti. Kunhan pääsee edes yli kymmenen viikon niin sitten se yleensä mulla on alkanu taas kulkemaan vähän reippaammin, mut tää alku on niin puuduttavan hidasta!

Ihanaa, että monella vuotajalla on vuodot loppunut!

Tervetuloa Eemelin äiti!

Nyt takas sohvalle :x
 
minun on varmaan nyt siirryttävä tuota vauvakuumeesta tänne, tein perjantaina positiivisen testin ja tänään lääkerissä asia varmistui olen noin, 7 viikolla raskaana huomenna soittelen neuvolaan. minulla on alkanut kauheat mieli vaihtelut, eka itkettää ja sit naurattaa. onko normaalia kun miettii asioita et mitä mä oon tekemäs jne jne, olen niin onnellinen plussasta mutaa silti pelottaa. masun asukki jaksaa koko ajan muistuttaa olemasta olostaan nippailee masusta useasti ja on niin pallo olo :) laskettu aikani on noin 15.5 jännityksella odotan.
 
JEI... varhais ultrassa käyty :) ja siellähän se pikkunen oli ihan oikeessa paikassa ja pienenpieni sydänkin siellä jyskytti! :heart: mutta kone ei vielä näyttänyt kuulemma sen "ikää".. mut lääkäri veikkas et ois nyt 6+2, ku mun kierto on yleensä se 32 päivää..
eli laski sen 3päivää..
Kyllä on ihana tunne!! :D

T: toukotytsy + masuasukki 6+(2)
 
Nanna kyllä mulla ainakin ajatukset pyörii siinä, että mitäköhän tässä ollaan tekemässä... :) esikoista jouduttiin oikein yrittämällä yrittämään, toinen tuli vähän nopeemmin ja tämä kolmas... ei kannata meidän perheen lotota, on meinaan sen verran ollut tuuria matkassa tämän kanssa. =) niinpäs sitä ei ehtinyt kauaa vauvakuumeilemaan ja asioita pohtimaan kun jo plussaa testi näytti.

olenkin miettinyt että pitäisiköhän mennä fillarikauppaan ostamaan muutama polkupyörän pinna noin niinkuin varalle kun tuntuu että menee pinnat jo välillä tälläkin kokoonpanolla... :kieh: mielelläni kuulisinkin kommentteja teiltä, joilla on jo se kolme (tai enemmän) lasta että miten teillä jaksellaan arjessa? :) voisi tietty olla sopivampi aihe johonkin muuhun pinoon, mutta menköön... :)

ja toinen kyssäri: onko muita, joilla tuntuu olevan yhteyttä stressin määrällä ja raskautumisella? itsellä ainakin on työstressin määrä tuntunut olevan esteenä, ja kun on stressi kadonnut, on plussakin tullut nopeesti näkyville... :)

nyt täytyy mennä pyyhkimään naamaa, juniori antoi räkäisen suukon... :LOL:
 
Mut saa poistaa listoilta :'( mulla uusi aiemmin kesällä ollut kohtu/munasarja tulehdus ja nyt odotellaan keskenmenon alkua, ultrassa viikkoa oli odotettua vähemmän, todennäköisesti joko tuulimuna tai keskenmenevä raskaus tuosta tulehduksesta johtuen.

Jarrusukkia teille kaikille ja onnellista odotusta.... ehkäpä minä joskus liityn johonkin toiseen pinoon...
 
Iitu2 Meillä on nyt 4 lasta. Tytöt 7v2kk ja 4v9kk. Pojat on 3v5kk ja 1v10kk. :D Kyllä meillä on hyvin jakseltu. Paremmin sujunut, mitä aluksi kuvitteli. Ääk, mitähän mä nyt osaisin kertoa... pyykkiä tulee hirveesti. Ja perunoita saa keittää ihan kiitettävän määrän kerrallaan. Silloin kun joku tauti tänne iskee, siinä menee sitten aina aikaa, että on saatu koko porukka taas terveeksi. Sitä pidän isomman perheen huonona puolena. Mutta yleensä ottaen en minä kauheesti huonoa tässä näe. Tuskin tässä meidän "minivitosta" odoteltaisiinkaan, jos tämä niin kamalaa olisi, kuin moni ehkä kuvittelee. :D Huumorintaju ja maalaisjärki, niillä pääsee pitkälle. =)

Mä olin oikeestaan ihan varma, että tässä kierrossa ei raskautuminen tule onnistuun, oli niin kamala stressi päällä yhden jutun takia. Mutta sitten alkoi yhtäkkiä tulemaan oireita, mitkä sai miettimään, että mitä jos... ja plussahan sieltä sitten testiin tuli. :heart: Tää oli meiän eka kokonainen yk, ja heti tärppäs. :D


Täällä muuten kanssa finnit kiusana. Normaalisti niitä ei mulla juurikaan ole, mutta nyt... kääk!



 
Alkuperäinen kirjoittaja niksutin:
Mut saa poistaa listoilta :'( mulla uusi aiemmin kesällä ollut kohtu/munasarja tulehdus ja nyt odotellaan keskenmenon alkua, ultrassa viikkoa oli odotettua vähemmän, todennäköisesti joko tuulimuna tai keskenmenevä raskaus tuosta tulehduksesta johtuen.

Jarrusukkia teille kaikille ja onnellista odotusta.... ehkäpä minä joskus liityn johonkin toiseen pinoon...
Voi ei! :'(
Oikein paljon voimia!! :hug: :hug:
 
Niksutin :hug: :hug: jaksamista... :ashamed:

ja kiitos Äitti -83 kommenteista. kyllähän tuolla huumorilla tietty pitkälle pääsee ja varmaan jo sillä ettei jaksaisi stressata ihan kamalasti siitä, jos paikat ei ole ihan tiptop... (no, ison koiran ja 2 lapsen kanssakin tuon kanssa on ollut vähän niin ja näin kun kamaa on pitkin lattioita koirankarvojen joukossa...) =)
 
Jos jossai vaiheessa päivität taas listaa, niin oon 24v, ja sairaalaa en osaa vielä sanoa, kun muutto edessä että se saattaa vaihtua tässä.... Iih.
Miten kaikilla menee?
Eka neuvola on tosiaa 9.10, sitä odotellessa!
Nyt ei enää niiiiin kauhee väsymys ole mitä viime viikolla oli pakko ottaa päikkärit tyttären kanssaki. Nyt vähä enempi energiaa. Mutta nälkä on kova! Siis syön varmaan 4 lämmintä ateriaa päivässä, ja silti nukkumaan mennessä on pieni nälkä ja on pakko jotai pientä vielä syödä. Ja se nälkä tulee iha yllättäen et eka ei tee yhtää mieli ruokaa ja sit BUM! NÄLKÄ ja sillain et on pakko saada sitä ruokaa ja heti ! ! Nyt on ollu pieni himo näkkileipään ja juustoa päälle, nam nam, maito lasillinen siihen päälle ni oh hoh! Myös porkkanoita teki mieli tänään, mutta ostaminen jäi sitten kuitenkin... Pahoinvointia ei juurikaa oo, vähä masussa välillä tuntuu jotain, mutta varsin hyvä olla. Ei vielä mitää pikku kumpua, mutta iltaisin oon tosi bloateddddd! :)
Niin ja tunteet ailahtelee kovasti. ja kaikki itkettää, aika hervotonta, kun Idolseissa tai Big Brotheris joku tippuu nii mä pillitän!
 

Yhteistyössä