** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

korvapotilas taas päivää :D
Toivottavasti Prinsessarusinalla väärä hälyytys! Verinen vuoto ei onneksi ole aina merkki keskenmenosta. Minulla oli vuotoja koko viime raskauden aina viikoista 7 lähtien. Toivottavasti pääset säikähdyksellä. :hug:
 
Minä taas. Pakko saada purkaa. *huoh*

Tilanne ei oo mitenkään muuttunu, ei ainakaan tuu vuotoa enemmän, eikä se oo muuttunu verisemmäks. Pyyhkiessä tulee vaaleenpunasta, ei siis selvää verta eikä mitään veriviiruja. Eikä oo mitään kipuja alavatsassa tai selässä, eli eikö senkin vois laskea plussaks?

Huomenna soitan neuvolaan, kyselen miten nyt edetään? Mitä jos vuoto jatkuu tai jos ei, pitääkö käydä jossain varmistamassa onko mahassa vielä elämää vai ei?
Eniten pelottaa tää epätietoisuus. Päässä on miljoona mitä jos- kysymystä.

Vuodoista kärsineet tai keskenmenon kokeneet, mielellään kuulisin niistä kokemuksia.

Mä niin toivon, että vuoto loppuis ja raskaus vielä jatkuis ihan normaalina.
 
PrinsessaRusina Mulla oli toisen raskauden koko alkuajan vuotoja aina välillä. Ekan kerran tuli joskus rv6-7 tienoilla (en muista ihan tarkkaan mikä rv). Sillä ekalla kerralla vuotoa tuli aika runsaasti. Mut otettiin sinä iltana heti päivystykseen ja lääkäri teki sisätutkimuksen. Ja lääkäri sanoi että se on keskenmeno. Mutta antoi mulle kuitenkin varmuuden vuoksi seuraavaksi aamuksi lähetteen ultraan. Sanoi, että saattoi olla kaksoset tulossa, et toinen vaan olis mennyt kesken. Ultrassa sitten näkyi oikein hyväkuntoinen pikkuinen sydän sykkimässä. :heart: Eikä ollut ultraavan lääkärin mukaan ollutkaan toista pikkuista tulossa.
Vuotoja tuli koko alkuraskauden rv 12-13 asti aina välillä. Mutta vuodoista huolimatta raskaus muuten sujui normaalisti ja tammikuussa saatiin pikkuinen tyttövauva. :heart:
Toivottavasti sinullakin käy näin onnellisesti, että vuoto ei ole vaarallista. :hug: :hug:
Mulle ultraava lääkäri sanoi, että alkuraskauden vuodot on melko yleisiä. Ja useimmiten säikäyttävät vaan turhaan. Mulla ei myöskään ollut kipuja, vain tuo vuoto.
 
Mullakin tuli finnejä jo viikko ennen plussaa, ihan ihmeissäni, ei niitä normaalisti mulla juurikaan ole ollut.

On mulla ekaan raskauteen verrattuna masu pömpähtänyt aiemmin esiin. Mä jo ihan onnessani oottelen, et masu alkaa pyöristyyn, pääsee pitämään uusia äitiysfarkkuja ja paria uutta paitaa, mitkä ostin malttamattomana jo ennen plussausta. :D
 
Äitti-83, mä kävin tuolla mitäs nyt puolella kyselemässä kokemuksia, ja suurimmalla osalla oli samoja kokemuksia ja raskaus oli vuodoista huolimatta mennyt ihan hyvin loppuun. Siellä myös sanottiin, että tyttöraskaudessa tommonen olis yleisempää, mutta tiedä siitä sitten.

Nyt mä vaan mietin, että kannattaako mun mennä huomenna töihin vai ei. Iltaan oon menossa, eli ei ois niin rankkaa, mutta onhan sielläkin niitä nostoja ja siirtoja, kun kerran vuodeosastolla oon. Ja mielellään mä en ottais nyt yhtään mitään riskejä, mutta sit taas toisaalta, enhän mä voi mitään tehdä/olla tekemättä jos tää nyt on menossa kesken. *huoh*
 
Alkuperäinen kirjoittaja PrinsessaRusina:
Äitti-83, mä kävin tuolla mitäs nyt puolella kyselemässä kokemuksia, ja suurimmalla osalla oli samoja kokemuksia ja raskaus oli vuodoista huolimatta mennyt ihan hyvin loppuun. Siellä myös sanottiin, että tyttöraskaudessa tommonen olis yleisempää, mutta tiedä siitä sitten.

Nyt mä vaan mietin, että kannattaako mun mennä huomenna töihin vai ei. Iltaan oon menossa, eli ei ois niin rankkaa, mutta onhan sielläkin niitä nostoja ja siirtoja, kun kerran vuodeosastolla oon. Ja mielellään mä en ottais nyt yhtään mitään riskejä, mutta sit taas toisaalta, enhän mä voi mitään tehdä/olla tekemättä jos tää nyt on menossa kesken. *huoh*
Iltaa.

PrinsessaRusinalle :hug: Ja perään omia, ei niin positiivisia kokemuksia tuollaisesta tuhruvuodosta. Viime talvena joskus 7 viikon tienoilla alkoi itsellä niukka rusehtava vuoto, josta soitin neuvolaan. Siellä ei oltu huolissaan, mutta menin kuitenkin yksityiselle ultraan ja alkio löydettiin kohdun sijaan munatorvesta. Toivotaan kovasti, että sinun kohdalla vuoto on vain jotain normaalia raskauteen kuuluvaa!!! Sehän on kuitenkin erittäin yleistä (paljon yleisempää kuin kohdunulkopuolinen raskaus) :flower:

Alkuraskauden keskenmenoon ei tosiaan rehkimisen välttäminen vaikuta käsittääkseni mitään, se tulee jos on tullakseen. :'(

Itse olen ollut aivan koomassa koko päivän; töissä tehoton ja kotona kiukkuinen. Päätä särkee ja flunssa tuntuu hiipivän kehoon. Lisäksi hiivatulehdus vaivaa, joten on varsin vetävä fiilis. Mutta en voi olla ajattelematta tuota pikuu jyvää sisälläni, se on mielessä koko ajan. Siksi en varmaan saakaan mitään aikaiseksi. :D

Hyvää yötä kaikille!
 
Prinsessarusinalle voimia :hug:
Kiva lukea että finnit on osa raskautta :LOL: mulla ei ole edellisissä raskauksissa tullut eikä muutenkaan,alanhan olla kai lähempänä keski-ikää kuin teiniä? :D nyt tuossa otsassa kaamea sarvi suorastaan..milläs senkin peittää,sementillä? :ashamed: Aika samoja mietteitä itsellä kuin muilla,että on aika epätodellinen olo näin alussa.toisessa raskaudessa alkoi maha näkyä paljon nopeammin kuin ensimmäisessä..ja taas kolmannessa..niin kyllä nyt tässä neljännessäkin varmaan kohta olen kuin ilmapallon niellyt ;) Flunssa täälläkin edelleen riesana..
Öitä kaikille! :wave:
 
Huomenta!
moerritäällä odotellaan vielä 6 vkoa, ennenkuin saadaan tietää, onko masussa ylipäätään elämää, kun kaupungin tarjoama np-ultra on vasta silloin, ja mulla edelleen ihan liiankin hyvä olo ollakseen edes totta... finnit todistaa, että jotain muutosta tapahtunut

:whistle:
 
Perskutarallaa sama juttu: terveydenhoitaja on tavotettavissa vaan klo 12-13. Ja lisäks se on paikalla vasta loppuviikosta. Voi tätä odottamisen tuskaa... Juuri kun annoin itelleni luvan varata aikaa, niin pitääkin odottaa vielä monta päivää. No toivottavasti saan ajan nopeemmin, kun raskauskin on sitten jo pitemmällä.

Tilluri 6+1
 
Ihan kauheeta... oon kyllä vatsastani niin pömpöllä, että vois kuvitella olevansa pidemmälläkin... oli pakko tulla tekemään tänne pari riviä, että saa jännityksen tasaantumaan... mulla on opinnäytetyön julkaisu tuossa puolen tunnin päästä alkamassa ja pakko tulla päästämään höyryjä jonnekkin. Esikon kummitädille jo soitin ja tsemppas kovasti... tietää tilanteen kun ollaan alotettu opinnot samaan aikaan=)

Raskausoireita ei ihan hirveesti ole.... tai no veskissä saa juosta, kova jano(mut se on kyllä ollu kroonista edellisestä raskaudesta asti), ällöttävä olo tulee tosi äkkiä, jos on ollu pari tuntia syömättä ja se ruokahalu on poissa... kun ei vaan ole nälkä.

Oon muuten miettiny tota paino asiaakin... lähtöpainoa on kymmenen kiloa enemmän ku mitä viimeksi raskautuessa... ylipainoahan se tuppaa jo olemaan... piti niin kovasti alkaa nyt syksyllä liikkumaan painonpudotus mielessä, mutta eipä nyt sitten enää tavotella painon putoamisia taas hetkeen. Vaikka todennäkösesti niin käy =) Olen sentään alkanu hyötyliikkua fillarilla, niin tulee ainakin vähän liikuttua ja taistelen itsenikanssa alkaisinko kuntojumpan vai lämpöjoogan, kumpaankin ei kuitenkaan ole varaa=(

Kävin muuten katselemassa jo tän vuoden äp:nkin(se kun kumminkin on jaossa vielä meillekkin=) ) ja oli kyllä ihana... eli me otetaan kyllä äitiyspakkaus kun on sen aika... mites muut??? erityisesti toista oottavat??

muttapas joo... pitäkäähän peukkuja opparille.

Ja tarrasukkia ihan kaikille kyytiin la:han asti!!!!!!!!!

:heart:

Maariana83 + kyytiläinen rv6
 
Mariaana83 JOS sinne asti päästään, että äitiyspakkaus on ajankohtainen, niin tottakai otetaan pakkaus, neljäs tulossa. Tyhjästä pitää aloittaa, kun mitään ei ole valmiina, eli ihan kuin esikoista odottaessa.
Kunnosta pidän huolta pyöräilemällä sekä reippailla kävelylenkeillä.
4krs+masukki 7+1
 
Mullakin on toinen raskaus nyt, raskausviikoista en ole yhtää varma kun kierto oli niin epäsäännöllinen vielä, ehkä rv 4 tai 5 menossa.
Mäki kyl haluun äitiyspakkauksen,pääsee taas hypistelemään niitä vaatteita:)
 
Huomenta! Varasin äsken neuvola ajan ja se on vasta 13.10 silloin on rv9+1 ja täällä saa 2 ultraa eli np ja rakenneultra. Siis vasta siinä np-ultrassa saisi vasta tietää onko tuolla masussa elämää :headwall: Mä harkitsen myös tosissani sitä yksityisen varhaisultraa. Edellisellä paikkakunnalla josta me muutettiin niin heti eka neuvolassa ultrattiiin jotta näki onko tuulimuna tai kohdun ulkoinen. se oli hyvää palvelua se =)
Ellu80 rv 5+2
 
PrinsessaRusinalle iso :hug: toivottavasti vuoto ei tarkoita mitään vakavaa, ja kaikki olisi hyvin!

Maariana83 mä aattelin, että josko ottais nyt kuitenkin ä-pakkauksen (jos ny sinne asti päästään). Enemmänkin kyllä tunne- kuin tarvesyistä. Neloselle ei otettu pakkausta, mutta tää viides on sit viimenen niin olis ihan kiva vielä yksi pakkaus ottaa! Neloselle tosiaan otin rahana ja kyllä mä sillä 140e:llä enemmän sain vaatetta ostettua kuin pakkauksessa on, no tosin toppapukua ei tarttenu ostaa siihenhän olis saanu menemään enempikin rahaa. Mut ihan perussisävaatetta sain hirveet kasat sillä rahalla. Toisaalta oon kyllä miettiny sitäkin vaihtoehtoa, että ottaisin rahana ja käyttäisin sen 4D-ultraan. Nooh, tässä on aikaa miettiä vielä hyvän aikaa mitä tekee.. Niin ja muuten muistatkos mua kesämassut2007 porukasta, siellä palstailin minäkin, silloin nimimerkillä Teppana =)

Nyt täytyy lähteä kauppaan, että saadaan jotain murua rinnan alle. Hauskaa päivää kaikille!

LG & Sulo 5+4
 
Mulla ois kans opinnot loppusuoralla. Ens kuussa pitäis valmistua (hui!). =)

Mä en oo pariin viikkoon urheillut muuta kuin sohvan ja jääkaapin väliä. Oon toista viikkoa jo flunssassa ja muutenkin oon ihan puhki. Töiden jälkeen ei jaksa muuta kuin maata sohvalla ja uni tulee jo ysin jälkeen illalla. Kaipa tää on sitä alkuraskauden väsymystä...

Oisin jo ihan valmis jäämään äitiyslomalle :LOL:

Wendy + mini 7+0
 
minäkin voisin liittyä mukaan.
Täällä on jos jonkinmoista oiretta,pahoinvointia,vilutusta yms..ja lapsia meillä on ennestään 4 jotka on syntyneet 12/04,12/05,1/07 ja 3/08

mun tiedot tohon listaan ovat:
24.05 taaperotx4 TYKS 26v
 
Huomenia!

Aurora72: niin, siinä ultrassa ei vielä 4. tai 5. viikolla näkynyt muuta kuin että JOTAIN siellä kohdussa oli. Ei siis tosiaan että onko kyseessä tuulimuna vaiko ihan oikea pieni ihmisen taimi. Toivotaan parasta!

Ajattelinkin soitella pikkuhiljaa neuvolaan aikaa, ja jospas koittaisi siirtää sitä seuraavaa lääkäriä viikolla. Nyt on menossa 5+2 tai 6+0, joten eikös se niin ollut että ensi viikolla pitäisi jo sydämenkin syke ultrassa näkyä. Ei millään jaksaisi odottaa paria viikkoa...

Äitiyspakkausta olen jo varovaisesti miettinyt ja ajattelin että jos sen rahana ottaisin. 2 pojan vaatteita on paljon, olen ne visusti talletellut varastoon ja ovat vielä hyväkuntoisia. Ja jos sattuisi tyttö tulemaan, voisin tuolla äitiyspakkauksen rahalla ostella sitten vähän vaaleanpunaisiakin vaatteita ettei tytön tarvitsisi kuljeskella ralliautovaatteissa vauvasta asti. =)

Oletteko muuten käyttäneet turvaistuimia yli 5 vuotta? Jostain olen kuullut/lukenut, ettei niitä suositeltaisi käytettävän enää 5 vuoden jälkeen, ja meillä tuo vauvan istuin on sen 6 vuotta nyt vanha, vaikka on kyllä hyväkuntoinen ja lämpöisessä säilytetty väliajat. (On toukokuuhun mennessä ollut yhteensä 4 lapsella käytössä kun on ollut kaverilla lainassa näillä väleillä.)

Hups, kylläpäs mä intouduin jo suunnittelemaan tulevaisuutta vaikka ei sitä sydäntäkään ole vielä näkynyt.... Ehkä vähän jalkoja maanpinnalle... :|
 
Huomenia!
Nyt on alkanu aikas kovat alamaha kipuilut.. :ashamed: äsken ei tarvinut kun käydä yläkerrassa ja tulla alas, niin johan kramppas oikealla puolella! aih.. Vähän ku menkkakipuu, mut kovempi! sit kun sohvalle istahin ni helpotti.. Taitaapa kohtu kasvaa? :/
Onks teillä muilla ollu vastaavaa?
Kun kuitenki pikkasen kävi huolettaa ku muuttunu niin koviks.. ja ollu noin 1 viikon!

T: toukotytsy ja masuasukki 5+6
 
Kiitos kaikille tukijoille. :flower:

Mutta kyllä tää nyt oli tässä. :( Eilinen pieni tuhru on muuttunu kunnon verenvuodoks. Sidettä saa vaihtaa tunnin välein, ja alavatsa on kipee, aivan kuin menkkojen aikaan.

Hyvää odotusta teille muille toukokuisille, meidän hippuli tuikkii nyt taivaalla tähtenä.
 

Yhteistyössä