** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Hellurei!

Täällä olisi yksi hermoraunio joukkoon mukaan. Plussan testasin jo puolitoista viikkoa sitten ja siitä asti silloin tällöin salaa käynyt lukemassa näitä juttuja. Kumma juttu miten välillä voi olla niin iloinen asiasta ja sitten taas iskee epävarmuus, että mitä jos teinkin testin väärin... Oireita on kyllä TODELLA arat rinnat ja pahoinvointi. Uni ja oudot ruuat on aina maittaneet. Mies sanoikin ennen plussaa, että mun mielihaluista ja väsymyksestä ei kyllä voida päätellä mitään. :LOL:

Oli mulla asiaakin. Ajattelin huomenna uskaltautua varaamaan aikaa neuvolaan. Milloin niitä isiä kannattaa niihin ottaa mukaan?

Täällä siis Tilluri 5+6, esikoinen ja la 11.5
 
Tilluri, meillä mies oli mukana jo ekassa neuvolakäynnissä ja on tulossa myös muihin. Esikoista kun odotellaan ja kaikki on uutta niin mieskin innoissaan mukana.

edit:, niin ja tervetuloa mukaan joukkoon =)
 
Ei oo neuvolaa tilattu täälläkään, aattelin vasta joskus parin viikon päästä varailla. Meillä isäntä ei neuvolakäynteihin osallistu, ekan lapsen kohalla oli ekassa neuvolassa mukana, mut sit oon käyny ihan yksin. Ultriin sitten kyllä tulee mukaan.

Perskutarallaa täällä varhaisultra yksityisellä maksaa jonku 50-60e, mutta tiiän että joissan paikoissa voi maksaa jopa tuplaten ton verran, eli kovin on paikka ja varmaan paikkakunta kohtaista.
 
Onneks mulle ei ole tullut mitään piimä-villitystä, en meinaa voi sietää sitä. :x :D
Mulla on kyllä Saarioisen jauheliha-valmispizza maistunut hyvin viimeiset pari viikkoa. Tuon himon takia aloin jo ennen plussaa epäilemään raskautta, en mä normaalisti mitenkään erityisesti ole valmispizzoista perustanut. Ja kun tuntuu, et koko ajan on muka nälkä. Mutta kuitenkaan ei sitten tee mieli mitään. Tänäänkin oli pakko päästä kauppaan, kun teki kauheesti kaikkee mieli, mutta kaupassa kiertelin hyllyjä, ja mietin et en mä pysty syömään tota, enkä tota enkä tota... :$ Lopulta ei juuri mitään mukaan tarttunut. :D

Meillä mies on joskus harvoin ollut mukana neuvolassa. Ei oikein töiltään pääse mukaan.
 
Apua ku teitä uusia tulee niin kovasti paljon!! En pysy mukana! :eek: :D
Mutta Tervetuloa!! Muistakaa huudella jos ette löydy listalta.
Ja sitten siellä on muutama silleen ilman tietoja niin niitä voisi mulle kanssa kertoa. :)

Täällä ollut tänään etovaa oloa koko päivän ja kylmä koko ajan ja väsyttää. Eli tosi kiva fiilis. :)

Mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikki!! :flower:

Jonz&Tessu 7+3
 
meillä oli esikoisen neuvoloissa muistaakseni melkeenpä kaikissa mies mukana..nyt en tiedä pääsekö kaikkiin kun on töissä,mut jos on vaan mahollisuus ni toki tulee mielellään.ja ekaan neuvolaan mennään ainakin kaksin ja esikoinen menee mummille siks aikaa :)

Äitti-83 mulla on kans kauhea nälkä kokoajan,se oikeen ihmetyttää en meinaan esikoisen raskausaikana kun oli viel alussa ni syöny juurikaan normaalia enempää.. nyt mä mässään kokoajan jotain,karkkia on tullu syötyä vähän liikaaki..niin ja niitä kanansiipiä :ashamed: mä ostin kilon paketin ja söin sen telkkaa kattoessani YKSIN. |O

millanenkohan valas oon viimesilläni tota menoa..me puhuttii eilen jo synnytyksestäki miehen kans ja se sano et pitää muistaa ottaa oma peitto mukaan sinne kun se raukka joutu viime synnytykses nukkuu ilman peittoo siin salissa ku kätilö otti siit sängyst vaa kylmänviilesti mulle peiton eikä tuonu uutta :LOL:

toinen & tyty rv 4+6(huomenna tasan 5 !)
 
Jonz: Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu, kun päivität tuota listaa, mä nimittäin päivitin pari vuotta sitten Lokamasut 2006 listaa ja kyllä siinä välillä oli melkosta kiirettä, että sai kaikki tiedot sinne ja vieläpä ettei tulis kovin paljon virheitä. Eli hattua nostan sulle ku olet noin hienosti jaksanut listaa päivitellä! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
millanenkohan valas oon viimesilläni tota menoa..me puhuttii eilen jo synnytyksestäki miehen kans ja se sano et pitää muistaa ottaa oma peitto mukaan sinne kun se raukka joutu viime synnytykses nukkuu ilman peittoo siin salissa ku kätilö otti siit sängyst vaa kylmänviilesti mulle peiton eikä tuonu uutta :LOL:

toinen & tyty rv 4+6(huomenna tasan 5 !)
Toivotaan et on vaan ohimenevä vaihe tää koko ajan nälkä olo. :D Mulla on onneks sillain, et vaikka kauheesti tekee kaikkee koko ajan mieli, en pysty paljoo syömään kun alkaa öklöttään. :x

Voi jos meilläkin seuraava synnytys olis sellanen, et kerkeis peittojakin kaipaileen... tai jos kerkeis ees saliin asti... :snotty: Edellinen syntyi sairaalan aulaan... oli niin pienestä kiinni, ettei mies joutunut kätilöksi, että taitaa olla viisainta soittaa ambulanssi sitten kun lähtö tulee. =) Täällä mies laskeskeli eilen miten aikoo pitää kesällä lomiaan, kun tulee isyysloma ja kesäloma. :D

 
Minäkään täällä en vielä ole varannut neuvolaa.Jotenkin tekis mieli käydä ensin (yksit.) varhaisultrassa varmistamassa et kaikki ok.Täältä käydään norm.ultrat Porissa SatKs:ssa ja yksit.maksaa n.60?.Hauskaa seurata miten erilaisia kaikkien voinnit on.Tuo suolakurkku- meetvursti on ihan legendaarinen! ;) Itsellä on aina se kielletty salmiakki tehnyt kauppansa ja loppuraskauksissa ihan mikä tahansa syötävä :D no ei sentään ihan mikä vaan.Koittakaas kaikki jaksella! :hug:
 
iltoja! :wave:

Tervetuloa uudet ainakin Tilluri oli.. Onnea!! :D
Meillä siippa tulee mukaan neuvolaan... esikoinen kyseessä ja ollaan menossa äitiyspolille seurantaan niin halutaan molemmat olla kartalla et mitä siihen kuuluu. :) Ainakin ilmaisia ultrauksia.... :p

Hassua että muutkin täällä on innostunu piimästä!! :eek: :LOL: Mä luulen et se liittyy jotenkin siihen että pieni siellä alkaa kasvattelemaan luita yms. johon tarvitaan kalsiumia. :)

Mä kans syön koko ajan. Mut on oikeestaan pakkokin kun muuten tulee heti paha olo... :x Mä en voi katsoa myöskään mitään eläimiin liittyvää telkkarista. Heti alkaa itkettämään kun nään pieniä eläinvauvoja... :LOL: :LOL:

Jonzille tosiaan suuri kiitos listan ylläpidosta!! :wave: :D
 
Täällä on kans flunssa päällä edelleen tai sitten vaihdevuodet tekee tuloaan :LOL: Palelee niin pirusti, eilenkin vein ylimääräistä paitaa päälle ja hetken päästä tuntu, että pitää riisua kaikki pois.

Turvotusta ei ole enää juuri lainkaan, väsyttää vaihtelevasti. Eka neuvola on torstaina, en oikein tiedä miksi halusi minut jo sinne näin aikaisin, vissiin kun edelliset menkat oli vähän oudot.

Narttu rv 5+2


 
Narttu ois kyllä kamalaa jos vaihdevuodet tulisi 31 vuotiaana :LOL: mulla on siis vielä 3 vuotta armonaikaa :D

(.) Me aiotaan kertoa raskaudesta vasta sitten kun on ihan varma ettei oo tuulimuna.. paitsi niin me olla aikasemminkin päätetty, mutta silti ollaan kummankin vanhemmille ja sisaruksille kerrottu ennen kuin rv 6 on tullu täyteen =)
Ellu-80- rv 5+1
 
Kiitos kaikki myötätunnosta. Ihanaa todella, kun ei syöpää ollut, sai huokasta helpotuksesta todellakin. Nyt pähkin, josko kertoisin ilouutisen siskolleni, joka tiesi meidän ongelmista. Toisaalta järki sanoo, että odottaisin ensimmäiseen lääkärikäyntiin, mutta toisaalta en ole kyllä paras pitämään mitään salaisuuksia. Meillä on lomamatka tiedossa lokakuun alussa, ja joskus sen jälkeen voisin varmaan lääkäriin päästä. Löytyykö joukosta muuten muita ulkomailla asuvia toukovauvan odottajia?

Ihania mielitekoja teillä. En voisi kuunaan kuvitella, että tahtoisin juoda piimää. Jos sellainen mieliteko tulisi, silloin voisin kyllä olla aivan varma raskaudesta, ilman minkaanlaista testiä. :LOL:
 
Huomenta! Tasan 7 vko alkoi, ja hyvä olo senkun jatkuu... oon ollu lukevinani tästä ketjusta, että joku muukin on "huolissaan" kun ei oo ollut pariin päivään pahoinvointia... mites mun pitäis suhtautua, kun ei oo ollenkaan pahoinvointia, ei edelleenkään. Ihan liian hyvä olo ollakseen totta, ainoastaan masun muoto, ja poisjääneet menkat kertoo raskaudesta...
4krs+ masukki 7vkoa
 
4Krs väkeäkun kuopusta odotin niin mulla alkoi pahoinvointi joskus viikolla 8 ja esikoista odottaessa viikolla 10 ja silloinkin tosi lievänä ja lyhytaikaisena..
Nyt mulla ei oo pahoinvointia ja olen huolissani vaikka tiedän tasan tarkkaan että viime odotuksissakaan ei tässä vaiheessa ollu mitään pahoinvointeja :whistle: Ja joillekin ei tule pahoinvointia ollenkaan ja siltikin on kaikki mennyt hyvin =)
Ellu80 rv5+1
 
Mullakin pahoinvointi on alkanu aina vähän myöhemmin, joskus 7. tai 8. viikolla. Väsymystä ja nälkää lukuunottamatta raskausoireet on ainakin toistaseks melko heikkoja. Välillä vois jopa unohtaa olevansa raskaana kun "ei tunnu missään". Hiukanhan se pistää miettimään, että onko tuolla masussa ylipäänsä ketään. On tää alkuraskaus jotenkin "ärsyttävää" kun ei tiiä varmaks odottaako tässä ees vauvaa vai onko tuulimuna tai ku tai tuleeko keskenmeno. Ei oikein uskalla iloitakaan kunnolla raskaudesta. Ja aikakin suorastaan matelee. Kunhan pääsis puoliväliin saakka niin sen jälkeen musta alkaa aina viikot rientämään nopsempaan.

Äitti-83, hassua mulla oli edellisessä raskaudessa kanssa toi mikropizzahimo alussa ja pahimman pahoinvoinnin aikana söin niitä urakalla kun ei mikään oikeen maistunu. No siitä seuras sitten se, että kun pahoinvointi väisty en voinu edes nähdä mikropizzoja kun ne sai aikaan pahoinvointia.

Nälkä tosiaan on mullakin kokoajan ja se iskee jotenkin tosi voimaakkaana päälle, ei ollenkaan sillai niinku normaalisti. Ja pakko se on sitten syödä, ettei tuu huonoa oloa.

LG & Sulo 5+3
 
4-kerroksen väkeä ja Ellu-80- ei minullakaan oo ollu pahoinvointia ja muutenkin olo ollut hyvä. Välillä saattaa olla vielä menkkamaisia kipuja mutta nekin vähentyneet. Saa nähdä jos pahoinvointi alkaa sit myöhemmin. Kovasti jo oottelen sitä varhaisultraa, no toivottavasti tää pari viikkoa menee äkkiä:) Mulla ois työporukan kans pippalot, joissa myös alkoholitarjontaa. Mitä ootte mieltä, miten ois viisain kieltäytyä juomista. Olen vasta aloittanut kyseisessä työpaikassa enkä haluaisi kertoa vielä raskaudestani varsinkaan kun on vielä niin alusssa. Inhottavaa olisi silti valehdella kun myöhemmin saavat kumminkin syyn tietää. onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa? Tai jos joku osaisi muuten vaan antaa viisaita neuvoja =)
 
Äitti-83 meil oli esikoisen synnytys 3h20min ni en usko et meilkään sittenkää on tarvetta sille peitolle :D siskolla on sama homma,toinen laps tuli tunnissa.

mä sit menin ja varasin sen neuvolan ku en millää jaksanu enää odottaa :LOL: se on vasta 13.10 eli rv10+0..pojan kans oli muistaakseni joskus rv 7 jo..no nyt on ainaski mitä odottaa ku tietää päivän millon se on :D

mä oon kertonu omalle äitille.muut ei tiedä vielä,kerrotaan tod. näkösesti ensimmäisen ultran jälkeen..

toinen & tyty rv 5+0
 
mulla nyt iskenyt totaalisesti päälle jatkuvapahoinvointi; aamulla nälkä, mut mikään ei maistu ja syömisen jälkeen oksettaa yhä enemmän.
Myös vatsa jatkuvasti turvonnut- ihan kuin ilmapallo, vaik en tietääkseni ole syönyt sen kummempaa "turvotusruokaa". Muilla tätä turvottelua? Paino noussut viikossa varmaan 2kg turvotuksen takia.
Mikäköhän siihen auttaisi? Aamupalaksi muodostunut hedelmät ja korkeintaan rahka/jogutti aiemman puuron sijaan.
Viime viikolla oli eka nla-käynti- ei mitään ihmeellistä. Tuttuja juttua, kun itsekin vastaavaa työtä joskus tehnyt. Pitäisi varailla pikkuhiljaa ultra.
 
Heippa,

Töistä kirjoittelen.. :p

4-kerroksen väkeä: Mulla kolme raskautta takana ja kahdessa tosi paha pahoinvointi alkanut viikolla 8 ja yhdessä luulin että ei alakkaan, mutta sieltähän se tuli vasta viikolla 10.
Se kestikin viikolle 14 :eek: Olen ajatellut hankkia sen rannekkeen jos vaikka auttais..Apteekista niitä kuulemma saa. Mulla kans nyt vielä tosi hyvä olo..ei pahempaa väsymystäkään. Hajuaisti ehkä vähän herkistynyt ja rinnat ei oo yhtään kipeet (mutta tullut nännipihaan sellaisia nystyröitä :D ) Vatsaa turvottaa edelleen.

Mä näen joka yö unia siitä että olen ultrassa..viime yönä kaikki oli hyvin. :D
Keskiviikkona on se ultra, mutta uskon että sydämmensyke ei vielä näy.
Pientä stressaamista ilmassa.. :ashamed:

Aurora72 ja unelma 4+5
 
Heh, etova olo tuli takaisin! (Hmm... samaan aikaan kun mies tuli kotiin...) :) Nauroinkin, että taitaa olla psykologista; pystyn skarppaamaan kun se ei ole maisemissa ja kun se on kotona, olen huonovointinen jolloin hänelle jää lasten hoito. :) No, oireet ovat kyllä tervetulleita terveisiä.

Vielä olis kaksi viikkoa seuraavaan ultraan. Joku kyseli paljonko se maksaa ja itse maksoin siitä yksityisellä 80 euroa (oli siis 5. viikko menossa tuolloin). Aurora72 tuskin tosiaan vielä sydäntä näkyy. Itse noilla viikoilla kävin ja näkyi vain noin 2 mm:n kokoinen "pallero". Toki helpotti kuulla lääkärinkin suusta että raskaana ollaan (vaikkakaan siis mitään tarkempaa hän ei pystynytkään sanomaan)... :)
 

Yhteistyössä