1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
4.5. *E*, 29v, esikoinen, Uusimaa
*26.4 tyttö, 44.5cm ja 2550g
4.5. Mymmeli, 23, toinen, Keski-Uusimaa
* 8.5 poika, 50cm ja 3500g
7.5. Lilli, 20v,esikoinen
7.5. Antsukka, 20v, esikoinen
*17.5 tyttö, 3560g ja 52cm
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
*5.5. poika, 2960 g/47 cm
13.5. Miia, 26, esikoinen, Espoo
15.5. Ritu, 29, esikoinen
16.5. Miira, 29, Porvoo
16.5. sinttu, 31v, esikoinen, satks
17.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
21.5. Siruli, 30v., eka, HKI
*15.5. poika, 3465g/50cm
22.5. Julietta, 38 v, eka, HKI/ulkomaa
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu
27.5. Satu, 30v, esikoinen, KPKS
Vihdoinkin ja vielä kotona. Tyttö siis syntyi keskiviikkona ihan itsestään. Puolitoista tuntia sen jälkeen, kun olisi ollut se yliaikaiskontrolli elikkä 9.15.
Supistukset alko tiistaina neljältä ja kuuden aikoihin aloin tarkkailla aikaa. Väli oli max 10 minsaa ja minimissään neljä. Yhdeksän aikoihin ystäväni(jolla olin kylässä) heitti minut mieheni työpaikalle, josta me ajoimme vielä kotiin hakemaan tavaroita. Koksiin me saavutiin joskus kymmenen jälkeen. Silloin supistusten väli oli jo kolme minsaa. Tutkimuksissa olin kaks senttiä auki ja eikun ilokaasulle. Siinä sitten odoteltiin ja odoteltiin. Kolmen aikoihin kätilö laittoi minulle lihaksia rentouttavaa ja joskus seitsemältä olin ihan, että en enää jaksa pelkällä ilokaasulla. tarkistus kuitenkin kertoi, että olin melkein kokonaan auki, joten mitään muuta vaihtoehtoa ei olisi ollut kuin epiduraali ja sitä en halunnut. Ja kummasti antoi lisää jaksamisvoimia tieto siitä, että kohta se olisi ohi. Kätilö vielä aika loppuvaiheessa laittoi niitä aqua-rakkuloita mahaan, joiden hyödystä en kyllä osaa sanoa. Paitsi että laitto sattui enemmän, kuin mikään muu. Ponnistusvaihe kesti puolisen tuntia ja kätilö leikkasi vauvalle vähän lisää tilaa. Repesin ihan vähän leikatusta kohdasta. Ja minusta ompeleminen sattui enemmän, kuin mikään muu. Ja siinä se ihana vauvveli sitten olikin.
Me päästiin miehen kanssa perhehuoneeseen. Ilman sitä en kyllä olisi jaksanut niin hyvin sitä sairaalamaailmaa. Olin pari ekaa päivää aika heikkona ja lähinnä keksityin vain imetykseen. MIes hoiteli kaikki juoksevat hommat, kuten ruoan haun ja vaipan vaihdon. Eilen pääsi sitten itku, kun ei vielä lupaa kotiin pääsystä tullut. Mutta tänään tajusin, että parempi näin. Sain nimittäin imetykseen tosi paljon varmuutta eilisen jälkeen. Vauvan paino on nousut mellkein takaisin syntymäpainoon vaikka nyton vasta neljäs vuorokausi menossa, joten maitoa todellakin riittää. Eilinen meni sairaalassa vauvan kanssa lähinnä vain syödessa, mutta yöllä se sitten nukkuikin tosi hyvin. Mielummin kyllä annan olla vaikka koko päivän rinnalla, jos tahtoo, kun, että valvoisin yöt läpensä.
Nyt se tuhisee tuolla omassa sängyssään jo toista tuntia ja me ollaan tuossa paikat laitettu kuntoon. Mulla kun kävi enemmän hermon päälle sairaalassa makoilu, kun se että tekisin jotakin. Kohta meille saapuu ruokalähetys, kun anoppi tulee käymään(näkee vauvan jo neljättä kertaa, on siis ravannut ahkerasti sairaalassa). Mutta on kyllä ihanaa saada valmista ruokaa kotiin. Ja vielä kaupasta maksamakkaraa ja homejuustoa, nami.
Lilli oli hyvin kysellyt mua juuri kun olimme lähdössä. Ihanaa oli minusta se, ettei tätä jouduttu käynnistämään, koska minäkin olen kuullut semmoisia juttuja että.
Mutta eiköhän tässä ollut jo riittävästi. Että jospa tästä lähtis vähän lepäilemään, ettei anopilta tulee saarnoja liiallisesta rehkimisestä(vaikka mitäpä niistä).