*TOUKOKUU2006*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa16
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osa16

Vieras
1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
4.5. *E*, 29v, esikoinen, Uusimaa
4.5. Mymmeli, 23, toinen, Keski-Uusimaa
7.5. Lilli, 20v,esikoinen
7.5. Antsukka, 20v, esikoinen
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
13.5. Miia, 26, esikoinen, Espoo
15.5. Ritu, 29, esikoinen
16.5. Miira, 29, Porvoo
16.5. sinttu, 31v, esikoinen, satks
17.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
21.5. Siruli, 30v., eka, HKI
22.5. Julietta, 38 v, eka, HKI/ulkomaa
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu
27.5. Satu, 30v, esikoinen, KPKS

uusi ketju taas!

Tässä vain seikkailen netissä kun poika nukkuu =)
Mymmeli rv38+5

Heissan!

Pitäkää mulle peukkuja että pääsen huomenna synnyttämään... Menen synnytystapa-arvioon ja toiveet on korkeat että käynnistettäis/leikattais jo sitte huomenna.. Mutta saapa nähä! Vauvelilla kyllä varmaan on kokoa jonnin verran kun vkolla 32 oli jo arvion mukaan 2,5kiloinen joten en huisi edes arvailla tämänhetkistä kokoa!
Palailen 'aalloille' kunhan ehdin. (-;

Laitoin ajatuksissani tuolle vanhalle listalle viestini. Nyt paremmalla onnella...

Kyllä niitä kateuden pistoksia tulee täälläkin. Oman perheen ja tulevan isukin kanssa ei mitään ongelmaa, mutta miehen isä ja sen vaimoke ja vaimokkeen lapset...MURRRR, lastani ette saa! Joojoo, lapsellista se kyllä on, mutta mulla ei ole mitenkään lämpimät välit sinne suuntaan. Jospa joku teistäkin vielä muistaisi, millaisia konflikteja meillä oli ennen joulua...

Äkkiähän tämä aika kuluu. Ja uskokaa tai älkää, mun semppatyö alkaa olla viittä vaille valmis :) Ei mitään kiirettä, aamulla palautus...yöhän tässä varmaan menee, mutta sitten se on tehty. Kamala rutistus, kun istuminenkin on jo ikävää, kun vauva tunkee pyllynsä kylkiluihin kiinni.

Siruli, et oo ainut jonka vaavi on perätilassa. En tii ootko lukenu, mut mulla on sama tilanne. Mun lääkäriin on vaan vielä parisen viikkoa. En tiiä vielä tarkkaa päivää, Mun yx tuttu kyllä synnytti reilu kuukausi sitte vauvan ihan hienosti, vaikka perätilassa olikin. En oo kyllä päässy ite äitiä jututtaan, kuulin vaan kälyltäni.
Täälä on ennakoivat supparit nyt vähentyny, ku oon kerta kaikkiaan ottanu vaan rennosti. Pikkusen tos meinas koveta massu, ku kävin raahaamassa itteeni sauvojen kans pari kilsaa. Alaselkäki alko siinä vaiheessa reagoimaan. Mut muuten menny ihan kivasti.

Ehjänä ollaan. Neuvola kontrollit ok. Olo aika väsynyt ja kolottava. Synnytys joka tapauksessa aika lähellä. Äitiysloma sujuu mukavasti. Kelaan laitettu viimeiset liitteet-odotellaan päätöstä!

zzzzzz.............. väsyttää.
mä olen touhunnut ihan hulluna koko päivän - haravoinut, istuttanut orvokkeja, imuroinut ja juuri tultiin koirien kanssa piiitkältä metsälenkiltä (oltiin kolmisen tuntia - toki sisältäen kahvihetken..). olen ihan poikki! mutta en vaan malta olla paikallaan, enkä varsinkaan sisällä kun viimeiset kaksi päivää on olleet ihan uskomattoman kauniita. piha on nyt haravoitu, mutta huomenna täytyisi vielä saada ruohot ja lehdet peräkärryyn. lupasin kyllä itselleni, että huomenna on vähän rennompi päivä ;o)

jonkin verran on tullut supistuksia, mutta ei muuta. tuntuu ettei tässä edistytä yhtään...

Mä alan vihdoin uskoa, että kyllä täällä vielä joskus jotain tapahtuu. Tänään illalla olen muutaman tunnin ajan saanut esimakua kunnon supistuksista. Tai ainakin mun mielestä ne on ""kunnon"" supistuksia, koska en ole vastaavia vielä kokenut. Kunhan vauveli jaksaisi odotella, että pesukonekorjaaja on huomenna käynyt, niin sen jälkeen saa syntyä koska tahansa. :)

Heipsan,
mulla oli tänään oikein energinen päivä. Oon siis saanut aikaiseksi vaikka ja mitä. Pyykkikone on pyörinyt viidesti joista osassa oli verhoja ja nekin on jo silitetty takaisin ikkunoihin. puolet ikkunoista on pesty, huomenna pesen toisen puolen. Ovet ja osa seinistäkin on pyyhitty ja osa talvivaatteista on jo menossa talviteloille. Mies teki perussiivon ja minä sitten sitä nyhräystä. Eipä tainnut jäädä enää kuin keittiön kaappien sisältö ja eteisen kaappit siivottavaksi, muuten meillä taitaa kyllä kiiltää melkein joka paikka. Nyt kyllä luulis nukuttavan ensiyönä.

Puhelimessa ystävältä ja mieheltäkin sain kommenttia, että rauhotuppas vähäsen, että kohtahanse syntyy tolla menolla. Minä vaan olin, että jo olis aikakin. Mulla ei siis mitään vastaan vaikka syntyis ja eihän tohon laskettuunkaan oo ku alle pari viikkoa. Mutta ei, ei minkäänlaista sanaakaan siitä että vaavi tahtois pois. Koko päivän ahkeroinnin aikana supistuksia on tullu ihan samanlaiseen tahtiin kun normaalisti rauhallisenakin päivänä.

No jatkan huomenna, että ehkä se siitä. Ajattelin siis pestä noi loput ikkunat ja sitte meillä olis pihatalkoot eli tiedossa haravointia ja lisää haravointia.

Saatiin anopilta ihania tuliaisia ulkomaanmatkalta vaaville, semmoset beiget henkselisortsit ja valkoinen body. Toivottavasti tulee niin lämpösiä loppukesästä, että tarkenee noissa kulkea, kun ne oli niin syötävän söpöt. Niissä kyllä kelpaa kulkea, oli tulokas sitte tyttö tai poika.

Kävin muuten viimeviikolla katsomassa imetysliivejä ja totesin kokojen kanssa aivan samaa, kun mitä ole täällä lueskellut.. rekissä oli kokoja a70:stä b80:neen.. että kai sitte kaikilla suomalaisilla imettävillä on pieni kuppikoko. Nämä koot lindeksillä. Prismassa taas ainoat imetysliivit täys pitsiä, jota en tykkää oikein käyttää. Että ehkäpä mä löydän sopivat joskus ensvuosituhannnella. oon kyllä ajatellu, että kävisin liivipuodissa panostamassa, mutta vasta synnytyksen jälkeen, jotta koko on sitten hyvä.

Mutta joo, jospa sitä lähtis unta etsimään. Kauniita unia kaikille.

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Mää sain tuon hemmetin työn kirjoitettua. Mittaa lähemmäs 30 sivua. Vuorokausi ehti vaihtua ja vielä pitää kipaista koirien kanssa ulos ennen yöunia. Mutta kyllä osaa olla itsetyytyväinen olo, maisterisnaisen auvoinen perhe-elämä kiiluu jo silmissä :)

Muutaman opintoviikkomerkinnän jälkeen saan itselleni lupaamani palkinnon: kampaajalle kaikilla mausteilla ja hieronnat päälle, jos siellä semmoisia tarjotaan. Rahasta viis!

Meillä saa kevätsiivoukset odottaa, että saan tentit (5kpl) tehtyä. Sitten saattaa tosin olla jo synnytyskin tuloillaan ja jää puunaaminen miehen harteille.

Nyt: Hyvää yötä piltit (ja pilttien äitiliinit), nalle silmät sulkee. Huomenna (tai siis tänään) taas jatketaan!

Wautsi wau VP, onneksi olkoon suuresta urakasta! Varmaan aika helpottunu fiilis nyt!!!=)

Minä se täällä valvon taas.:S Oon pannu kahden aikaan nukkumaan ja heräsin tossa kuuden aikaan, hohhoi...Nooh, tiedän kyllä että varmaan jossakin välissä simahdan taas ku saunalyhty mut nyt ärsyttää olla hereillä näin aikaisin. Neuvolakin on sit kl 9, mut tässä olis nyt pari tuntia aikaa. Mitäköhän keksis tekemistä? Pitänee lähtä aamiaiselle ja kattoo vaikka aamutv:tä, jos sitä sit päivällä jaksais vaikka pestä ikkunat. Sit oikeestaan onki tän kevään suurimmat siivoukset tehty ja niinku joku täällä sanoi: mullakaan ei oo vielä niitä ns. oikeita supistuksia koettu vaikka kuinka on riehuttu= siivottu.;)

Aurinkoista keskiviikkoaamua =)

Neuvolassa tuossa heti aamutuimaan pistäydyin. Ja pissa puhdas, verenpaine ok, painoa ei ole tullut edellisestä kerrasta, sydämensyke 150, liikkeet ++, ei turvotusta ja muutakaan kolotusta.
Seuraava aika ens ke eli 3.5, vaikka vähän haastelin siihen malliin, et tää kerta ois jäänyt viimeiseksi. Eli seuraava kerta ois sit vauvan kans =)

Nyt pitäis lähteä miehelle ja tuolle miehen alulle laittaa aamupalaa ja sitten ostamaan kengät pojalle ja jos vähän hakis Tiimarista ilmapalloja ja serpentiiniä ja laittais vähän vappua. Nyt kun ei tunnu että pitäis lähteä, niin kerkeis laittaa. Ja illalla mennään pojan kans mun vanhempien luo kyläilee kun mies taas iltavuorossa.

Mutta nyt lähden ruokkimaan noita kahta =)

Mymmeli rv38+6

Verenpaineet päin honkia neuvolassa niin joudun lähteen äitiyspolilla käymään. Lukemat nätit 160/110!!! Pissa puhdas eikä muitakaan oireita raskausmyrkytykseen liittyen ole, epäili jopa et voi johtua tuosta viime yön nukkumisen vähyydestä mut pakko mennä tarkistaan tilanne...Kunhan ei joutuis osastolle jäämään.:(

heip ja ihanaa kevät päivää kaikille:) oltiin aamulla synnytystapa arviossa kaikki oli ok normaali alatie synnytys onnistuu aika pikku ukkelia odotellaan syntymä painoksi veikattiin 3,5kg mutta voi heittää suuntaa jos toiseenkin kun ei tässä vaiheessa saa tarkkoja mittoja ukkeli liikku kokoajan ja teki hengitys harjoituksia:) paikat oli pehmentynyt, kohdunkaula lyhentynyt ja pää kiinnittynyt napakasti sano lääkäri ettei usko että välttämättä menis enään kovin pitkään h hetkeen! ajattelin vaan että parempi olla ennustamatta koska johan se on todettu että ei loppupeleissä koskaan tiedä milloin kaveri haluu tulla ulos:)

Kiitos, Tinnu! Olo tosiaan on helpottunut. Kyllä se pientä viilaamista vaatii, mutta pääsenpähän huomenissa esittelemään.

Kyllä vähän painaa tuo öinen kirjoittelu, mutta onneksi on melko kevyt päivä. Perjantaina on tiedossa vaikea tentti, mutta siihen valmistautuminen vaatii niin paljon keskittyämistä, että parempi varmasti nukkua ensin.

Me käytiin ostamassa kamera :) Miehelle tuli tän vuoden bonukset, jotka käytiin heti hassaamassa. Mutta on siitä haaveiltu ja pakkohan se on kamera olla, kun vauva tulee. Saadaan synnytykseen mukaan ja täällä kotonakin on kiva räpsiä.

Niin, eihän sitä tiedä, vaikka tälläkin hetkellä joku olis synnyttämässä :) Itse oon alkanu tahallaan kävelemään ja reippailemaan suppareista huolimatta. Jospa siitä olisi jotain taikaa, eikä menis yliaikaiseksi.

Tää flunssa vaan pahenee ja kahteen yöhön en oo juuri nukkunut. Sen lisäksi muut stressit tuppaa itkettämään niin ei ole kauhean kiva olo ollut... Flunssasta kärsiessä en oo edes juuri muistanut raskautta. Paitsi hetkittäin kun vauva myllertää navan kohdalla. Vappuna olis vieraitakin tulossa niin tarttis varmaan vähän siivoilla mutta kun ei jaksa. Jos vaikka sit lauantaina ennen vieraan tuloa... miehelle lupasin leipoa pari täytekakkua perjantaiksi kun on viimeistä päivää nykyisessä työpaikassa mutta ellei huomenna olo ole huomattavasti perempi niin saavat tyytyä pakastekakkuihin tms. ... ihan sama mulle... rahansäästömielessä olinkin niitä leipomassa enkä miehen työkavereiden kestitsemisen ilosta.

eilen käytiin tutustumassa synnytysosastoon ja oli ihan ok, vaikea sanoa näin ensisynnyttäjänä ja kun ei oo muissa sairaaloissa käyny juuri. Nähtiin eilen syntynyt vauvelikin ja kyllä oli PIENI!! (siis ihan normaalikokoinen vastasyntyneeksi). En oo vuosiin (jos koskaan) nähny ihan vastasyntynyttä livenä. Olen vaan 50 cm bodyja katsellessani ihemetellyt että kelle tällainen muka mahtuu... mutta kai vauvalle sitten :-)

oletteko muuten muut milloin saaneet esitietolomakkeen?? en oo saanu vielä neuvolasta mutta eilen sain sairaalasta ja täyttelinkin saman tien . Vaikea laittaa toiveita mutta ammetta toivoin avautumisvaiheeseen. Kätilö kehui sitä kovasti. Ylihuomenna seuraava neuvola ja silleen...

pari nettijuttua pitäs vilkaista mutta sit kyllä pitää alkaa päikkäreille...

palaillaan

Moi tälleen superpikaseen!

Eli kävin aamulla synnytystapa-arviossa mutta kotiinhan sieltä vielä laitettiin, ei sentään niin paljoa tuntunu vauvalla painoo olevan (n.3,4kg eli la:na n.4kg) ja ihan normisti pitäs alakautta mahtuu..

Hyviä vointeja kaikille!

Palstailenpa hetken.

Katsoiko kukaan muuten sitä eilistä 4D-dokkaria kohdunryöstäjät?? Ai kauheeta jos tässä oiskin joku mielenvikainen seurannut ja pian ois lähtö lähellä =/

Mä olen täällä vappua laitellut, vaikkakin mies saa noi ilmapallot puhkua, kielsi mua puhaltamasta.

Katsoin tuon 4D-dokumentin ja onhan se hurjaa ajatella, että tuollaistakin tapahtuu. Luulisi, että olisi ""fiksumpaa"" kaapata vauva mutta sairashan sitä ihminen silloin tietenkin on kaikin puolin... Mutta kyllähän ajatus siitä, että joku voisi tarkkailla meitä viimeisillään olevia tuolla silmällä on aika puistattava. (Siis dokumentti käsitteli valeraskaana olevia naisia, jotka keksityn lasketun ajan ollessa käsillä tappoivat sopivaksi valitsemansa oikeasti viimeisillään olevan naisen ja ryöstivät lapsen mahasta.)

Neuvolassa kävin tänään. Painoa tullut 400g/viikko, verenpaine 114/60 eli laskenut taas normaaliksi, sf 33, vauvan syke noin 130 ja pissa puhdas. Kaikki ok siis. Viikon päästä torstaina olisi seuraava kontrolli ja eiköhän sinne olla menossa. En saata uskoa, että tämä täältä syntyisi vielä vähään aikaan. Korkealla on, supistukset ovat kivuttomia, eikä viikko sitten pehmenemistäkään ollut juuri tapahtunut... Olen asennoitunut niin että yli lasketun ajan mennään vaikka eihän sitä koskaan varmaksi tiedä.

Terveisiä äitiyspolilta: vauva onkin perätilassa ja ensi viikolla viimeistään leikataan! Vettä sen verran vähän ja mulla raskausmyrkytysepäily, joten siksi näin. Joudun äitiyspolilla käymään pe, su ja tiistaina viimeistään sovitaan leikkauspäivä. Levossa saivat paineet 140/100 luokkaan, joten nyt täytyy mennä maaten...Kirjottelen myöhemmin lisää jahka saan läppärin tuonne sänkyyn ja vähän nukuttua.

Osa varmaan lukenu tän jo perhiksen puolelta, mut laitetaan tää tännekin:

Levätä pitäs vaan en voi kun olen niin shokissa. Tosiaan kävin aamulla neuvolassa, missä todettiin verenpaineen kohonneen mut pissa oli puhdas ja ""pää"" nätisti kiinnittynyt jne...Sain siis lähetteen äitiyspolille, missä eka otettiin verenpaineet (taas luokkaa 160/110) ja sit vauvan sydänkäyrää. Sydänkäyrä oli oikein mallikas (syke vaihteli 120-178 välillä) ja ipana liikkui ja siinä puolen tunnin pötköttelyn jälkeen saatiin tulokseksi 140/90 tasoa ja sit ei kun lääkäriä odottamaan. Lääkäriin päästyä otettiin ultra ja minä pöljänä kysyin että mikäs se tuossa oikein on kun näkyi joku pyöreä pallo tuossa ylämahalla ja lääkäri että no päähän se siinä...ei juma mulla meinas sydän pysähtyä. KOKO ajan kaikki sanoneet että vauva pää alaspäin enkä itekään osannu yhtään epäillä perätarjontaa. Lääkäri voivotteli vähäistä lapsiveden määrää vaik muuten oli kyl kaikki ok ja tuloksena se, et viimeistään ens viikolla leikataan. Kohdunkaula niin epäkypsä ettei voi ruveta kypsytteleen kun menis luultavammin päiviä ja lapsivettä vähän ja korkea verenpaine ja perätarjonta= ei hyvä homma alatiesynnytykselle, joten ei muuta vaihtoehtoa kuin sektio. Näillä näkymin luuultavammin ens keskiviikkona jos tiistaina jään osastolle. Sanoi kyl et kannattaa joka käynnille ottaa hampiharja mukaan. Voi elämän kevät että oon päästäni pyörällä...ei tahdo ymmärtää ei. Päässä vaan pyörii et miten tässä ois käyny jos synnytys ois käynnistyny ja salissa huomattu perätila tai jos lapsivedet ois menny tmv?

Niin tai näin, nyt saan vaan maata (ok, pakko välillä läppärillä leikkiä tässä sängyllä) ja jos olotilassa tapahtuu muutosta huonompaan niin äkkiä sairaalaan. Onneks on kotona verenpainemittari ja sain nyt niitä tikkuja millä mun pitää mitata joka aamu proteiinit pissasta. Epäilevät siis raskausmyrkytystä vaikkei siis mulla ""subjektiivisia"" oireita ole, kuten he niin korrektisti sairaalassa sanoivat (siis verenpaineen lisäksi ei muita oireita). Tällä hetkellä päässä päällimmäisenä pettymys sektiopäätöksestä, kiukku tarjonnan väärinarvauksesta neuvolassa ja jos vaikka mitä, mut eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu...Ai niin, vauva arvioitiin olevan noin 3030 g ja pitkäsäärinen mut sukupuolta ei kyl nähty kun istui niin nätisti jo lähtökuopissaan.

Että näin tällä kertaa...

voi jestas, Tinnulle tapahtuu! tsemppiä ja jaksamista ;o)
pian sulla on pieni käärö sylissä - ihanaa!!!

tänne ei mitään uutta. tulin just kummityttöä katsomasta ja autolla ajaminen alkaa olemaan jo vähän hankalaa, kun vatsa on pinkeänä koko ajan. ja kun mä en osaa peruuttaa sivupeileistä, niin tuo koko ruhon kääntäminen taakse katsomista varten on taiteilua..........
hävettää muuten tuolla kaupungilla ajella, kun mulla on vielä talvirenkaat - täytyy kysyä josko mies ehtisi huomenna vaihtaa ne pois.

mulla on seuraava neuvola ensi viikon tiistaina, eli väliä edelliseen käyntiin tulee kolme viikkoa......... jos nyt sinne asti päästään.
olisi kyllä nyt jo kiva tietää että onko mitään muutoksia edelliseen, mutta koetetaan nyt odotella vaan. kaipa se vauva joskus ulos tulee ;o)

mä onnistuin tänään polttamaan käsivarteni tuolla ulkona. välillä kippailin haravointijätettä peräkärryyn ja välillä lueskelin lehtiä lepotuolissa - ja näköjään onnistui tuo aurinko käräyttämään meikätytön... enpä ole ennen moista kokenut, näin aikaisin keväällä.

jahas, taidan poukkaista perhiksen ja vauva-lehden sivuille katsomaan että mitä niissä on tapahtunut.
palataan.

Noin, koko aamu onkin taas mennyt leipoessa :) Paistoin munkkeja vapuksi ja samalla tein pellillisen korvapuusteja. Nyt on kyl pakko lopettaa tää leipominen kun alkaa pakastin pursuta yli :) Kukahan ne kaikki ehtii syödä? =D

Yhteistyössä