Toukokuisia 2012???

Voi! Muitakin onnekkaita. Tänään aamulla näin sinisen plussan ja olen räjähtää. Tekee mieli kertoa kaikille, mutta eihän se olisi viisasta. Kuukautisetkaan ei ole vielä edes myöhässä. Tein testin pari päivää ennakkoon kun olin niin varma asiasta.
 
Onnittelut teille kaikille!:flower:

Mä voisin varovaisesti liittyä teidän joukkoon, jos huolitte mut ja Nasun tänne kans, vaikka LA oliskin 29.4. Mietin vaan itse, että olisi mukavavampi kirjoitella täällä teidän kanssa, jotka olette myös alussa kuin huhtikuisissa, jossa jengi viilettää jo hurjia viikkoja!;)

Viime la piti alkaa menkat mutta ei alkanutkaan!:) Ma tein testit, joista CB digi "raskaana 1-2" ja CB tavis +. Mutta sit muutaman h päästä joku ihmeelinen testi nega..tai oikeestaan haaaaaaamujen haamu. No sitten odotin pari päivää ja taas oli CB digi "raskaana 1-2" ja toinen "raskaana". Ja tänään sitten (kp34/29) oli CB digi "raskaana 2-3"!:) Niin onnellinen olin tuosta "vahvistumisesta", koska viime kierrossa oli kemiallinen!:(

Tämä oli yk2 ja toinen on tulossa. Esikoinen, tyttö, on vuoden!:) Alkuraskauden jännityksen lisäksi jännittää myös tuleva! Viime raskaudessa oli erittäin äkillinen ja vakava raskausmyrkytys 36+6 ja sen ja yllätysperätilan vuoksi jouduin kiireelliseen sektioon heti. Joten jännittää mahdollisesti uusiutuva myrkytys ja sitten jännittää toki kuinka leikattu kohtu jaksaa raskauden..vaikka odotinkin sen vuoden mitä suositellan!

Nyt koitan nauttia tästä raskaudesta vaikka toki tämä alkuraskaus on aina NIIN jännittävää ja yhtä huolta ja odottamista! Toivon tarrasukkia teidänkin asukeille!:)

Chamon ja Nasu 4+4
 
ONNEA!


Mä oon niiiin odotellut teitä :D Ihan vain sillä, että kun toukokuiset kasaavat pinkkaa niin meikä pääsee synnyttämään :LOL:

Tosi paljon siis onnea ja tsemppiä että lapset pysyvät matkassa. Ihanaa odotusaikaa kaikille ja tervetuloa "hippokerhoon" :)

Ruutinen ja Leo 37+5
 
IONI tiedän tunteen, tekis mieli kertoa kaikille :) onnea!
Chamon mun puolesta mukaan vaan! :) meilläkin toinen tulossa, ja esikoinen, tyttö myöskin, on vuoden ikäinen :D eikä siinäkään vielä kaikki, meilläkin tärppäsi yk 2! ;D johan on sattumaa :)
ruutinen :D onnea viimeisiin päiviin ja ponnistusvoimaa! :)

Täällä on ihan ekoja oireitakin jo ilmassa! Hiuksia sais olla pesemässä joka päivä, hikoilen kun eläin ja tunteet alkaa taas herkistyä, voi ei :D alkaa ehkä todelta pikkuhiljaa tää tuntumaan :) väsymys on muuten myös ihan kamalaa, varsinkin kun on tuo touhukas tyttö tuossa keksimässä kujeita :)

Epipremnum ja Paavo 4+1 :heart::heart:
 
epipremnum Hih! No onpas meillä yhtäläisyyksiä!:D Ja vielä yhden lisää voin mainita, nimittäin meillekin "on" tulossa nyt poika!;) ;) Viitaten siis asukkisi nimeen!:)

Täälläkin oireita jo ilmassa. Huono olo jos en 2h välein pakota itseäni laittamaan suuhun jotain. :x Hirvee himo tuli appelsiineihin myös! Sen lisäks kuumia aaltoja ja välillä taas palelee... ja omg tätä iltaturvotusta masussa. Näytän siltä, kun olisin jo vähintään 6kk raskaana!:O Päivisin pitää tosiaan pakottaa itteensä syömään ja mitään ei oikeen tee mieli, mutta appajees, kun ilta koittaa niin johan maistuis kaikki roskaruoka!:D

Oudoin "oire" joka tuli jo ennen plussausta, josta hiukan uskalsin jo toivoa oli se, että linea negra tummui!!! Siis esikoisesta se tuli joskus, kun masu kasvoi en muista tarkemmin, mutta sitten kuukausien saatossa häipyi, mutta tosiaan tuossa kierron loppupuolella tuli takas!:)

Ja joo! Väsymys piinaa täälläkin... ja touhukas taapertaja täälläkin pitää mamin kiireisenä. Huuuuuh... onneksi nukkuu yöt hyvin!:) Siitä puheenollen, vois mennä itsekin nukkumaan! ZZZzzz...

Chamon ja Nasu 4+4
 
Niin joo ja Ruutinen tsemppiä loppumetreille!:)
Toivon kovasti, että minäkin pääsisin ihan oikeastikin synnyttämään... ne synnytysjutut kun on vähä sama kuin miesten inttitarinat...et pitäs ite päästä kokemaan mitä se on! Sektio ei ainakaan ollut yhtään mun juttu!;) Mutta aika kultaa muistot ja voisin mennä vaikka 100 sektioon kunhan vaan Nasulla on masussa kaikki hyvin ja saadaan vauva terveenä maailmaan! Hän on niin odotettu!:heart:
 
Täällä kanssa yksi täpinöissään valvoo keskellä yötä, kun ei nukkua osaa. Tänään illalla siis plussattu, yöunet meni :). YK2, laskettu aika 1.5. Tämä olisi nyt neljäs ihanainen, ennestään on 8 v poika ja 4,5- ja 3-vuotiaat tyttöset. Tämä odotus tuntuu, hmmm, jotenkin hyvin hämmentävältä tässä vaiheessa. Mutta kuitenkin onnelliselta.

Oireita ei ole vielä pahemmin näkynyt, paitsi että muutamaan päivään ei ole enää mitkään housut menneet kunnolla kiinni. Ihan järkyttävät turvotukset, aikaisemmissa raskauksissa olen aina voinut käyttää ensimmäiset kuukaudet samoja housuja kuin aikaisemmin! Mutta pitääkö mun mennä huomenna jo äitiyshousuostoksille vai mitä teen?!

Paljon onnea ja tarrasukkia kaikille muillekin, ihanaa että täältä löytyi tällainen ketju!
 
kullannuppujen äiti onnea myös sinulle! :) teillähän on jo mukavan kokoinen pesue siellä tulokasta odottelemassa :) mulla ei oo turvotusta yhtään . Mut lökäpöksyt jalkaan vaan jos puristaa, inhottavahan se on olla jos kiristää..

lily-rose mää en oo mittään pinoja väsäilly ennen, en tiiä osaisikokaan.. ku täällä on niin hienoja missä on kuvia ja kaikkia nii ei varmaan onnistuis :D

Epi ja Paavo 4+2
 
mymosa
pino on erittäin helppo tehä ja ei tarvii ku päivitellä sillon tällön :D

Tulin nyt tännekin kattoo tuolta huhtikuisista. En oo oikein "kotiutunut" näihin odotuspuolen ketjuihin, kun kuumeilupuolella kirjoitteli kolmosissa ja suurin osa niistä on aivan eri kuussa tai kadonnut..

LA ois 30.4, nyt siis 4+4 kp32 dpo18
 
Tiistaina tein haalean plussan ja viime yönä hieman vahvemman...uni ei tullutkaan enää loppuyönä, sen verran ajatukset harhaili. Olen 5v., 4v. ja 8-kuisen äiti eli neljättä nyt sitten odotellaan, jos hyvin menee. La olis laskureiden mukaan 3.5.2012. Tämä oli vähän tämmönen yllätys, mutta ihan iloinen sellainen. Jännittää, pelottaa ja arveluttaa jaksaminen, kun esikolla ja tosikolla on tasan vuosi ikäeroa ja se oli hurjan rankkaa, kun molemmat oli koliikkivauvoja. Kolmannelle ja neljännelle tulee ikäeroa 1v. 5kk. On se onneksi enemmän kuin vuosi. Mutta ihanalla mielellä, hymy herkässä ja vähän outo olo, ihan kuin katselis itseään jostain kauempaa :) ...Ja onnea meille kaikille plussanneille, tasalaatuisesti!

Mami 4+1, luulen mä (epätasainen kierto)
 
Pikkuhiljaa meita alkaa tulla lisää,ihanaa:heart:
Meillä ikäeroa tulee tän hetkiseen kuopukseen 1v9kk,noin:)

Mulla on ihan sika kipeet rinnat:eek:Ei oo koskaan aiemmin oirehtinut näin voimakkaasti rinnoissa raskaus;)Liivit sattuu suorastaan...
Muuten aika oireetonta,hiukan etovaa oloa,palelua ja pissähätää.
Olen ne kaksi testiä tehnyt,ti haamun päiväpisusta,ke vahvan plussan aamupisusta.Ja enempi en aijo tehdä.Yritän muutenkin ottaa tän odotuksen niin lunkisti kuin voin:cool:En oo suunnitellut alkuraskaudenultria enkä edes meinaa neuvolaankaan vielä soittaa,ehtiihän tässä vielä tapahtua vaikka mitä jos tapahtuakseen:eek:

Mites muiden tuoreiden plussaajien fiilikset ja mietteet?

lily-rose ja salaisuus rv 3+5 kierron mukaan,mikä ei siis ole kyllä mahdollista:rolleyes:Mutta selvinnee sitten aikanaan oikeat viikot.
(la kierron mukaan 4.5)
 
lily-rose meille sama ikäero tulossa :) mäkään en meinaa var
haisultraan mennä, viime raskaudessa sen sain, kun oli vuotelua. Toivottavasti ei tuu tässä raskaudessa semmosta, se oli aika stressaavaa kun ei oikein tienny mitä tapahtuu.. hyvin kaikki meni sitten kuitenkin loppuun asti :)
Meillä on viikon päästä esikoisen neuvola, sillon aattelin jos sen äitiysneuvola-ajan sais samalla varattua.
imetyksestä onko täällä joku joka imettää vielä? Meinaatteko jatkaa vielä? Mä aattelin jatkaa tonne 2v asti, mutta oon nyt alkanu miettii että pitäskö kuitenkin vierottaa ennen toisen syntymistä.. voi olla aika rankkaa... Äh. No vielä on aikaa miettiä.. :) oon nyt kuitenkin vähentänyt.

Saisinko jo kertoa kaikille?? :D oon niin malttamaton :) luulen kyllä että oma äiti aavistaa jo.. ja ehkä sille pian kerronkin.
Kukaan ei siis vielä tiedä, paitsi tuo ukko tietenkin :) sekin on innoissaan kyllä.

Chamon no höh :) mut tuu tosiaan välillä huikkaa kuulumisia!:wave:

mamiksi monelle onnea ja tervetuloa! :wave:


Epi ja Paavo 4+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hauskaa kun on ihmisiä joiden kanssa jakaa tämä ihan epätodelliselta tuntuva asia. Olen niitä, jotka eivät voi olla puhumatta ihan kaikesta läheisten kanssa, ja melkoista itsensä voittamista vaatii näiden viimeaikaisten tapahtumien salassapito. Lupasin miehelle, että en puhu tästä vielä kellekkään. Se on varovaisempaa lajia kuin minä. Mutta kirjoittamistahan ei lasketa ;)

Nyt kun kello on 15 min yli puolen yön kuukautiseni ovat vihdoin virallisesti myöhässä. (kp 29/28) Testin tein kuitenkin jo torstaiaamuna ja siihen pärähti selvä plussa ihan hetkessä. Nyt maltan vielä pari päivää ennen kuin teen toisen. Tietenkin sitä pelkää että tämä on vaan kemiallista tai keskeytyy hetkenä minä hyvänsä.

Oireet ovat olleet kyllä niin selvät, että jo 5 päivää päättäväisen lapsentekohetkemme jälkeen olin varma että meillä tärppäsi. Aamuyöllä alkoivat ihan hurjat vatsakrampit. Niitä jatkui melkein viikon. Ei onneksi kuitenkaan sentään koko aikaa ihan ensimmäisen päivän voimalla. Ja pahoinvpinti alkoi samalla. Nyt viime päivinä ei ole enää kramppaillut, mutta maha turpoaa iltaisin ihan palloksi minullakin :)

Jos hyvin käy, tästä tulee meidän esikoisemme. Kaikki on siis ihan uutta minulle. :eek:
 
Hei kaikille! Vappuvauvaa odoteltais! :) Mä tein ekan plussatestin viime sunnuntaina ja sen jälkeen niitä on pitänyt kokeilla melkein joka päivä, että tummeneehan varmasti viivat.. Esikoinen olis siis tekeillä! <3

Nyt olis vissiin 4+3 menossa. LA olis 2.5. Vähän huolettaa kun ei ole melkein mitään muita oireita kuin menkkojen puuttuminen.. Rinnat on vähän arat ja silloin tällöin nippailee vatsaa.
 
Heii..voisin myöskin varovaisesti liittyä tähän porukkaa..plussatesti ensimmäisen kerran tiistaina ja sen jälkeen ke ja pe... Pienoinen epäuskoisuus vaivaa ja huomenna testaan viimeisen kerran! Sunnuntaina pitäs menkat alkaa jos on alkaakseen. Olen kyllä onnesta soikeana!! Laskettu aika olis about 6.5 :)
Katya11: Ei mullakaan mitään oireita juuri ole..vähän mahasta nippaillu ja jotenkin aamuisin varsinkin oudon "täyden oloinen". Rinnat oli viikko sitten todella kipeet, mutta nyt sekin oire hiipunut :confused:
Ioni: myös mulla ensimmäinen lapsi ja samat pelot jaan kanssasi. Toivottelen kuitenkin sulle jo Onnea raskautumisesta, koska plussa testissä on aina plussa! :)
 
katua11 onnea! Meillä sama LA :)

hanspili myös onnea!!

Täällä on ollu vähän stressipäivä, on ollu vieraita kylässä ja mä oon vähän semmonen etten tykkää isossa porukassa olla, rupee vähän ahistaa, ja kun puolet vieraista vaan viipy ja viipy enkä millään olis enää jaksanu enää niitä kattella.. huh, no nyt voi jo ottaa rennosti.
Väsymys on ihan jäätävää.. ei tahdo riittää ne sallitut kolme kuppia kahvia päivässä, päivällä on pakko päästä pitkälleen.

Jaa taidan vähän kattella leffaa ja syödä valkosuklaakeksejä :p



Epi ja Paavo 4+3
 
Täällä yksi toukomama! :wave:

Eilen plussasin, ensin perinteisellä Clearblue testillä vaalean plussan ja sit 2x digitaalisella 'raskaana 1-2 viikkoa'. Ihana positiivinen shokki, vielä 4kk sitten mies ei halunnut ikinä toista lasta ja nyt on taipunut ja viimeiset 3kk oltu tulee jos on tullakseen- meiningillä. Ja sieltähän se tuli jo kolmannella mahdollisella kerralla! <3 Ja mikä ihaninta mieskin otti asian todella hyvin ja on innoissaan.

Meillä siis yksi lapsi ennestään, 2v 3kk poika, eli jos vauva kestää kyydissä loppuun asti niin ikäeroksi tulee melkein tasan 3 vuotta. Nyt luulen että LA menee noin 6. toukokuuta paikkeille, esikoisen laskettu aika oli 21.5. mutta syntyi vasta 7.6. rv 42+3 :D

Minulla yksi KM takana ennen esikoista, keskeytyi rv 5+5.. joten en uskalla vielä tuuletella mutta varovasti olen mukana!

Onnea kaikille plussanneille ja toivotaan että mahdollisimman moni kestää mukana loppuun saakka! :heart:

Chillie 4+0!
 
Kiitos onnitteluista Hanspili, ja onnea myös teille kaikille muillekin <3

epipremnum: Minukin väsyttää aivan armottomasti. Päivällä nukuin massiiviset melkein 3 tunnin päikkärit ja nyt sitten kukun valveilla vaikka kello on jo vaikka mitä ja väsyttää. Sisäinen kello ihan sekaisin.

Oletteko muut huomanneet mielialoissa muutoksia? Minun piti tänään hakea miehelleni netistä kaavio jossa näkyy hormooonitasot käyrinä (miten määrät lähtee hurjaan kasvuun hedelmöityksen jälkeen, siis estrogeeni ja progesteroni), kun halusin saada sen uskomaan, että kaikki tämä kiukuttelu ja häröily ei suinkaan johdu mistään mielenhäiriöstä :)

Tänään (kun jo sunnuntain puolella mennään) minulla viikot 4+2, ja LA olisi 4.-5.5 laskurin mukaan, riippuen siitä laskinko viimeisten kuukautisten vai hedelmöitysajan mukaan.

Muut ensikertalaiset, ajatelkaas: ME voidaan olla ÄITEJÄ ensi äitienpäivänä!
Mullle ainakin maistuisi sellainen kakku :)
 

Yhteistyössä