Toukokuiset

Olen todella pahoillani Sariar :(

Onnea uusille plussanneille!

Mä en ole vielä kertonut edelleenkään kenellekään kuin ne 4 jotka tästä ovat lähes alusta tienneetkin. Paitsi isälleni ja suhtautuminen ei ollut kovinkaan kiva. Ai jaa! ja paineli sitten varmaan järkyttyneenä ovesta ulos. Huoh. Vielä olisi monelle läheiselle sukulaiselle kerrottava,ei huvita pätkääkään. Mutta itse olen niin onnellinen ja vauva on haluttu ja tervetullut joten mitäpä muista...

Nannaliina rv9+0
 
Uusi ilmoittautuisi mukaan :)

Minä 32v ja kuudes vauveli olisi tulossa:heart: Huomasin että täällä oli ainakin yksi jolle myös tulossa kuudes :)
Meillä muut lapset 11kk-13v.

La mun ja ultran mukaan 31.5.11


täytyy kirjoitella paremmalla ajalla. kuopus ei ole nyt samaa mieltä siitä että istun koneella ;)
 
Pahoitteluni Sariar!

Teille kaikille hurjasti onnea hyvistä ultrauutisista! Mulla on nt-ultra vasta 12.11, eli joudun jännäämään vielä 2 viikkoa!! Menee ihan hilkulle taas sekin, kun 13+1 vasta tekevät sen. Tosin kuopuksesta olin nt:ssä 13+6, viimesenä mahollisena päivänä.

Mulla on ollut hiljaiseloa nyt, kun on niin ikäviä asioita sattunut. Meitä on tässä samassa ystäväpiirissä 3 toukokuista odottajaa ollut ja yhdelle kävi nyt ikävästi, kun sai keskenmenon. Otin sen todella raskaasti ja oma kmkin rupesi taas takataustalla kummittelemaan. Koitan vaan luottaa siihen, että ei kai se nyt 2 kertaa peräkkäin voi sattua itelle... Kaverini on onneksi selvinnyt asiasta varsin hyvin ja toivoo kovasti että me 2 muuta päästäis odotuksessamme loppuun asti.

Juu, mulla pompsahti maha esiin viime vkolla ja siirryin kerta rysäyksellä äippävaatteisiin. Kiloja oli neuvolassa 1,5 vkoa sitten tullut onneksi vasta +2kg, joten hyvä niin. Mun syömiset on kuitenkin ollut lähinnä sitä mikä sisällä on pysynyt...

Pahoinvointi on enää iltasin ja sekin lievähköä, joten kyllä tää tästä. Jalka on vihotellut yhä ja neuvolan mukaan johtunee selästä. En oo siis 6 vkoon liikkunut juuri lainkaan!! kääk! Ens vkolla on neuvolalääkäriaika ja jos kinttu yhä vaivaa, niin sit varmaan tulee lähete fysioon.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

nepula 11+1
 
Osanottoni sariar :hug:.

Ja tervetuloa uudet :wave:.

Mun nt-ultra oli viime viikolla ja hyvin siellä masussa kaikki oli. Varpaat ja sormien luut näkyi hyvin, kun pikkuinen itseään heilutteli. Hassua, miten muutamassa viikossa pikkuinen kasvaa ja kehittyy niin huimaa vauhtia! Alkuraskauden ultrassa kun ei kuukautta aiemmin näkynyt kuin möykky ruskuaispussinsa kanssa.

Tuosta masun kasvamisesta tulinkin kysymään: näkyykö teillä oikeasti jo jotain raskauteen viittaavaa, vai pelkkää turvotusta? Ekasta raskaudesta muistan turvotuksen, mutta masu pullahti vasta rv 17. Nyt viikosta 12 lähtien tää turvotus on niin suurta, että töissä jo katselevat mun mahaa, vaikka yritän sitä piilottaa. Ja mielestäni pelkästä syömisestä ja lihomisesta kaikki johtuu, vaikka periaatteessa kai mahakin voisi kohta alkaa näkyä. Rinnat ovat paisuneet ainakin yhdellä kuppikoolla...Niin, ja hoikka kun olen, niin lihominenkin näkyy heti vyötäröltä.

tivoli 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille ja tervetuloa uusille tulokkaille!

Tilasin "mielenrauhan" takaamiseksi Angel sounds-kotidopplerin, mutta se meinasi olla kaikkea muuta kuin hermojen tasaaja. Aluksi oli vaikea löytää pikkuisen sydänääniä, joka tietysti hermostutti. Nyt viime päivinä sydänäänet ovat kuitenkin löytyneet tosi nopsaan, kasvaahan toinen siellä pesässään koko ajan.

Tivoli kyseli, joko muilla näkyy masu. -Mielestäni mulla ei vielä kunnolla näy, sillä on tuota ylipainoa sen verran ettei raskausmasu erotu ihan heti. Housut kyllä puristaa mahan kohdalta, joten kyllähän se masu kasvaa vaikkei itse sitä niin erottaisikaan. Hoikemmilla varmasti erottuu aiemmin.

Minulla on ollut kahdessa aiemmassa raskaudessa raskausdiabetes ja se on tietysti uhkana tässäkin raskaudessa. Söin jo ennen raskautumista (ja sen toivossa) metforminia ja lääkäri käski jatkaa sen syömistä koko raskauden ajan ettei sokerit niin heittelisi.
Lapset ovat tosin olleet normaalikokoisia syntyessään ja sokeriarvot kohillaan muulloin paitsi sokerirasituksessa paastoarvo koholla hiukan. Sokeriraistushan se on edessä nytkin.

Iloista (kohta) marraskuuta kaikille!

Mupukka 13+5
 
Minulla pullahti maha jo tällä viikolla ja vaikea sitä on enää peitellä. Jumpassa kun käytän ihomyötäisiä asuja niin kyllä tulee katseita osaksi,ei haittaa siis mutta kyllä se nyt jo on selvä. Live-ihmiset eivät vielä tiedä kun vedän mahaa sitten muiden läsnäollessa vaan sisään,ajattelin alkaa kertomaan np-ultran jälkeen. Ä-vaatteet täälläkin jo käytössä,kamalan paha olla tavishousuilla,puristavat ja kiristävät ja siitä tulee huono olo. Väsymys oli alussa ihan olematonta,nyt se on jo suht kovaa ja en meinaa pärjätä ilman lepotaukoa millään.

Rv 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Onnittelut Tivolille hienoista ultrakuulumisista!
En oikein tiedä, onko mulla maha tullut näkyviin, vai onko kaikki tosiaan vain turvotusta. Fiilis on ollut, että sitä itseään se on. Mutta toisaalta töissä tuntuvat olevan vielä niin pimennossa, että epäilen, ettei se sitten kuitenkaan näy. Varmuuden vuoksi mulla on joka päivä joku villatakki tai jakku "lepattamassa" siinä masun ympärillä, ettei näkyisi sitäkään vähää... :whistle: Mammavaatteita en ole vielä joutunut ottamaan käyttöön, mutta tänään piti heivata yhden housut, jotka olin ajatellut laittaa jalkaan - puristi niin. Kohta varmaan... Ikävä vain, että esikoinen kun syntyi syksyllä, niin kaikki mun mammavaatteet on kesävaatteita, lähestulkoon.
Onko kukaan alkanut tuntea vielä liikkeitä? Mulla alkoi mahassa perhostelu viime viikolla - ja kyllä tuntui aktiviteettia olevankin. =)

Jupeksi 14+0!
 
Heips!Täällä myös tuntuu liikkeet,on ihana kuulostella niitä,viikkoja on nyt 14+3.:heart: Masu tuntuu aina iltaisin työpäivän päälle vielä pinkeämmälle kun päivän seisoo ja juoksentelee jaloillaan.Ja kyllä se jo sen verran pömpöttää että äippähousut piti käydä ostamassa ja työhousuihin on jo kuminauha viritelmä asetettu...:D
 
Moi! Mulla ollut nyt vähän hiljaiseloa, joskin tuonne toiseen toukokuisten ketjuun olen jaksanut päivittää tietoja...

Nt ultra oli perjantaina, LA vaihtui 18.5 ja vauva vastasi viikkoja 13+2. Kaikki mitat ym oli ok ja rauhallinen vaavi oli. Heilutti kättään ym, mutta ei kyllä mitään sähäkkää menoa pitänyt :) Eipä haittaa, kuopus oli liiankin aktiivinen ja potki minkä kerkes! Jos nyt olis rauhallisempi kaveri masussa.

Pahoinvointi on lopulta ohi, päänsärkyä on ollut enempi ja vähempi yli 3 vkoa, se rassaa!! Normisti mulla ei oo koskaan päänsärkyä. Jalka on nyt parempi ja saatan uskaltaa ens vkolla vihdoin lenkillekin, johan oli 1,5 kk tauko!

Sellasta tänne :) Liikkeitä odotellessa :)

nepula ja Siiri Ester 13+4
 
Heips,

Ajattelin nyt uskoa että raskaus on totta ja etenee kuten pitää =) Viikko 14 alkaa huomenna eli laskettu aika 19.5. Meille tämä on ensimmäinen ja ihana lukea muiden kokemuksia.

24/7 pahaolo on hellittänyt ja nyt pitää muistaa vain syödä tarpeeksi useasti, niin näyttää olot pysyvänkin pois. Lähinnä lähipiiri tietää raskaudesta, mutta ei se enää valtionsalaisuus ole ;-) Töissä en ole kertonut, ajattelin että jos vielä odottais...maha ei sentään kai (?) vielä näy, tai lähinnä voi näyttää että olen lihonnut...tällä syömisellä se nyt on varmaan ihan tottakin -hehe.

Täytynee kai myös tunnustaa tilanneeni vähän mammavaatetta, kun en halua kohdata sitä aamua ettei mun housut mene kiinni...tosin ne on vielä matkalla. Ajattelin myös että kun kuitenkaan kaikki ei sovi/ole sellaisia kuin näytti, niin pitänee tällekin projektille antaa aikaa. Tosin, yritän selvitä mahdollisimman vähillä hankinnoilla...

Miiku76 13+6

Ps. Hoksasin että Nepulalla on 13+4 ja LA päivän aikaisemmin. Olin ultrassa siis olin 4 päivää pitemmällä kuin mitä luultiin, mutta se ei riittänyt LA muuttamiseen. Ja sen verran mua on valistettu että harvoin tullaan ulos ko. päivänä =)
 
Viimeksi muokattu:
joopajoo, kerkesin sit viimeksi sunnuntaina kirjottaa, että pahoinvointi on ohi, maanantaina tyhjäsin taas vatsalaukkua vessanpönttöön.

Nyt alkoi närästyskin maatemennessä, hyi olkoon! Olispa vaan tällanen kerta juttu, ettei tarvi jo tässä vaiheessa ruveta joka päivä vetään rennietä. Illalla sen sitten tietää...

Huomenna käväsen moikkaamassa työpaikallani ja samalla juttelemassa jatkosopimuksesta. Mulle on sanottu, että jos jatkan kotona, niin sopimusta jatketaan, jos haluan palata töihin, joudutaan miettiin, kun rahatilanne on huono ja porukkaa laitettu ulos koko syksyn. Onneksi olen raskaana, olis meinaat fudut muutoin... Ei sillä, että mulla mitään hinkua töihin on, kun kuopuskin vasta 1 v.

sitten iltapalalle nro 1 :)

nepula 14+1
 
Heipparallaa!
Pitkästä aikaa. On ollut töissä viime viikot niin hirmuista pyöritystä, ettei ole oikein ehtinyt käydä edes lukemassa näitä viestejä. Vaikka eihän niitä niin hirveästi ole ollutkaan - onko tämä pino vielä hengissä? Kirjoitelkaa nyt jotain, jooko!?
Tervetuloa, Miiku76 ja onnea hyvistä ultrakuulumisista Nannaliinalle ja Nepulalle!
Nyt mulla näkyy masu jo ihan selvästi, eikä juuri kukaan ole varmaan enää pimennossa, vaikkeivät kehtaa mitään sanoakaan.;) Olo on mitä mainioin, tuntuu, että jaksaisi vaikka mitä. Harmittaa ja huolettaa vain, ettei ole ehtinyt juuri liikuntaa harrastaa - kohtahan ei varmaan enää pystykään, kun masu kasvaa ja tällä menolla myös kunto heikkenee.
Liikkeet on tosiaan tuntuneet jo tuolta viikolta 14 saakka, mutta hiljeni kyllä yhdessä vaiheessa varmaan pariksi viikoksi kokonaan. Siitäkin ehdin huolestua, vaikka tiedänkin, että tässä vaiheessa vielä kysymys todennäköisesti on vain siitä, että vaaveli on kääntynyt niin, että potkii selkärankaan päin. Ja viimeisten parin - kolmen päivän aikana niitä liikkeitä onkin taas tuntunut ihan paljonkin.

Aurinkoista päivää kaikille!
Jupeksi 18+1
 
Minä täällä, kolmikymppinen kolmen pojan äiti kirjoittelee. :) Moi kaikki, mulla on neljäs tulossa ja tiedä missä sitten syntynee, kun on ulkomaille muutto tulossa, täytynee ruveta opettelemaan ulkomaan kieltä (SITÄ kivunlievityksen onnistumista varten sitten!). :) LA on sitten 19.5., nopeastihan tuo on mennyt. Tuskin maltan odottaa rakenneultraa nähdäkseni kumpi siel on, man or woman, kuten yks "kielitaidokko" mies kysyi kun odotin toista lasta, olimme reissun päällä! Ihmeellistä tässä raskaudessa ollut se, että kahvi, jota en yleensä pysty ilman olemaan, oli kaikista pahin yökötys noin viikolle 13 asti, jo haju tuntui ettei pysty olemaan samassa huoneessakaan. Sanoin jo etten enää koskaan juo kahvia, mutta se meni ohi niin nopeasti etten edes ehtinyt huomata. Eli nykyään: kahvimotti joka aamu!

Olisi kiva jutustella esim. muiden ikäisteni äitien kanssa, jotka ovat ehkä viettämässä elämää (ehkä kokeneet synnytyksenkin) muissa kinkereissä, mutta kuitenkin vielä EU:n sisällä! Tai sitten jos muuten mieleen tulee tai tuntuu samanhenkiseltä, niin kirjoitelkaa mietteistänne!
 
Tervetuloa Miiku76 ja täytekakku! :wave:

Täällä ketjussa on aika hiljaista, liekö porukat siirtyneet tuonne toiseen toukokuisten ketjuun? Itse en ole edes jaksanut lukea sitä, kun en alusta lähtien alkanut seurata meininkiä. Tässä toisessa raskaudessa kun itselleni ei ole oikein mitään uutta, mistä pitäisi päästä raportoimaan ;).

Mut joo, kiva kuitenkin, että tännekin tulee uusia kuulumisia silloin tällöin =). Jokos nepulan pahaolo helpottaa?

Mun pahoinvointi loppui viikkoon 12, mikä on aika ihmeellistä. Esikoisen odotuksessa sellaista ei ollut lainkaan ja tässä raskaudessa kuvotus alkoi jo ennen plussausta ja menkkojen odotettua alkupäivää. Muutaman viikon oloni on ollut ihan hyvä, mutta välillä on ollut tosi uupunut ja alakuloinen olo. Luulenpa, että liikunnan puutteesta ja huonoista yöunista johtuen. Rakas juoksuharrastukseni on ollut jäissä talven tulosta saakka, enkä muutakaan teholiikuntaa ole saanut kuin max. kerran viikkoon. Kovasti tekisi mieli urheilla, mutta vajaan 3-vuotiaan kanssa ulkoilu ja miehen jatkuvat iltavuorot eivät edesauta jumpissa tms. käymistä tai reippaita koiranulkoilutuslenkkejä. Sukset tekisi mieli hankkia, mutta tajusin just, että esikoista odottaessa mulla alkoi supistelut jo rv 20, joten jos tässä raskaudessa on samoin, niin hiihtämisestä ei ehkä tule mitään. Ja mistä mä edes saisin aikaa sille, jos en jumpallekaan.

Kiva, että Nannaliina76:llakin oli hyviä ultrakuulumisia!

Ootteko te käyneet sokerirasituksessa tai mahdollisesti jo rakenneultrassa?
Mä kävin sokerirasituksessa pari viikkoa sitten, ja samalla otettiin joku verenhyytymistekijä-verikoe, mut molemmat tulokset oli ok. Rakenneultraan on vielä muutama viikko aikaa.

Mites tunnette jo vauvan liikkeitä? Mä en ole osannut varmaksi sanoa, onko jotain hipaisuja tuntunut aiemmin, mutta eilisaamuna herätessäni ja kyljeltä selälle kääntyessäni kohdun vasen reuna oli kova ja kohollaan ja möykky siirtyi siitä kohti napaa. Pylliäinen liikkui siis ekaa kertaa niin pinnassa, että koko mahanahka liikkui :heart:. Tuli ihana olo ja hyvä mieli koko päiväksi. Pilates-tunnillakin tunsin ekan kunnon potkaisun, kun tein jotain liikettä selälläni. Nyt kuulostelen jatkuvasti, josko tuntisin jotain liikettä, mut ei.

Viikkoja on tänään 18+0, joten liikkeet tuntuu nyt aikasemmin, kuin esikoista odottaessa. Maha on alkanut tällä viikolla kasvaa sen verran, että töissä ovat alkaneet tuijottaa, mutta eivät ole uskaltaneet sanoa mitään. On tullut vedettyä herkkujakin niin paljon, että pari kiloa on tullut pelkkää makkaraa tuohon vyötärön kohdalle. Makeanhimo vaivaa joka päivä :p.
 
Täytyy tulla tännekin turisemaan kun on niin hiljaista. Mä en ole edes nähnyt mitään toista Toukokuun ketjua...
Täällä on tunnettu liikkeitä jo rv11+ alkaen mutta sehän ei ole mulle mitään uutta,samalla viikolla alkoi kaksi viimeistäkin raskautta ja ajoissa muutkin. Nyt tuntuu ihanalta kun iltaisin istun sohvalla,pieni myllää oikein kunnolla ja liikkeet tuntuu ihan selvinä käteenkin.
Ensi tiistaina on toinen neuvola ja silloin pitäisi saada rakenneultra-aika. On siihen silti n.5 viikkoa vielä. Sukupuolta aion kysyä,tytöksi veikkaan mutta eihän sitä koskaan tiedä näkyykö edes ja meneekö oikein. Nyt on tullut jo hipelöityä tyttövauvojen vaatteita mutta enpä ole ostanut kuitenkaan. Isoveljeltä jäänyt paljon vaatteita ja menevät ihan tyttösellekin.
Maha on jo selvästi näkyvissä,ei voi enää erehtyä että olenko lihonut vai raskaana=) Kiloja on tullut jo 3 koska koko ajan on nälkä ja pakko syödä 2-3h välein ettei tule pahaa oloa. Laitoin itseni joulukuuksi perinteiselle sulkaa-ja karkkilakolle koska muuten puputan suklaata koko joulukuun takuulla toiset 3 kilon edestä.

Nannaliina rv14+6
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, täytyy sanoa että säännöllinen ulkoliikunta kyllä olis a ja o raskaana ollessa. Ilman sitä tulee mökkihöperöksi. Ite vedin hien pintaan eilen käymällä 2-vuotiaan kans pienissä pulkkamäissä lähistöllä, ylös-alas, ylös-alas... ja sitten oikein hauskaa hällä oli kun vetelin kiemuroita koulun jääkenttää pitkin pulkalla. Ei tässä pilatestunnille ainakaan meikä ehdi lähteä... ei mulla ole onnistunut se alkuraskauden jälkeen ollenkaan, että kävisin säännöllisesti uimassa mitä esim. ite tein, kun iski paniikki miten ne kilot alkavat heti kertyä.

Oletteko te miten aktiivisia noin muuten? Ruoan laiton suhteen, siivouksen, jne? Mulla tuli alkuun hirrrrvittävä väsymys, enkä ilman päiväuniakaan alkuun selvinnyt päivistä, ja huomasin et se johtuu hormoneista, sillä kun lähin ja teinjotain, ei väsy tullut niin voimalla. Mulla on vaihtelevaa, välillä on hullunkiilto silmissä keittiössä sata ruokalajia peräjälkeen valmistuu, ja välillä aivan jotain muuta.. sohva kutsuu...? Mutta olen päättänyt vaikka tuo vireystaso heittelee kovastikin, ettei sokerirasitusta tarvitse tehdä, kertaalleen se tehtiin v. 2008 ja normaali oli, ja tiedän että mulla on taipumusta sokeriaineenvaihdunnan häiriöihin joten yritän sitä jatkuvaa sokerin mussutusta välttää ja myös kertaan välillä neuvolasta saatua ohjetta: syö myös kunnon päivällinen (jonka aiemmin skippasin kokonaan). Ja sitten, muuten syön myöhään illalla ja vatsa on kuin kivi yön, ja näen painajaisia.. Mahd. rennosti mennään, kun on muutakin miettimistä tällä kertaa! No sitten, yks asia vielä, että tuo yöheräily jo viikkojen ajan, alkaa rasittaa - ei saa kunnolla unta vasta kuin yhdeltä, ja sitten säpsähtää hereille jo aamuyöstä, joko pissalle tai lasten takia. Eli mielestäni tässä raskaudessa alkoi aiemmin tämä yöheräily/saikkarointi. Siis viikkoja on nyt reilut 16.
 
Tää on kyllä aika hiljanen ketju, tosin mäkin kirjottelen tuonne toiseen toukokuisten ketjuun odotuspuolella...

Nykysin ei oikein oo mitään uutta, pahoinvointi on loppunut kokonaan, toinen kolmannes menossa ja kuten ennenkin, ei juuri mitään vaivoja tms. Liikkeet tunsin 14+2 alkaen ja voimistuvat koko ajan :) Rakenneultra on vasta 5.1 ja sydänääniäkään en oo päässy kuulemaan kertaakaan :( Neuvola on vasta ens vkolla kun se siirty tältä vkolta ja sillon toivottavasti kuunnellaan dopplerilla.

Mulla liikunta on ollu tosi heikkoa, ensin oli jalka sen 2 kk toimintakyvytön, nyt sillä taas pääsee käveleen. Oon käyny 2 x lenkillä vasta. Kunto on heikentynyt selkeesti ton 2 kk tauon takia :(

Painoa on tullut jo 6 kg, 2 kk pahoinvoinnista huolimatta!! en ymmärrä, miten se on mahdollista, jos ei pysty syömään, niin siitä huolimatta painoa vaan tulee. Nyt kun vielä alkaa nää "painonnousuviikot" tästä eteenpäin, niin kai se 20 kg taas pläjähtää päälle :(

nepula 16+2
 
Hei kaikille,

Jostain syystä luulin, että mailiin tulisi ilmoitus jos joku kommentoi ja Nepulan kirjoittaessa mun jälkeen sellaisen sainkin, mutta en sen jälkeen. Ajatellin täällä siis olevan ihan hiljaista, onneksi ei olekaan =)

Ihme juttu tuon pahaolon kanssa, taisi käydä samalla tavalla kuin Nepulallekin eli pari viikkoa ei mitään, mutta viime viikot olen yrjöillyt n. joka toinen aamu klo 7.00 - 7.30 välillä. Aika tarkka ykä =) Tosin paha olo tulee kuin salama ja pöntön halaamisen jälkeen kaikki on taas ohan normaalia.

Maha on nyt kyllä pullahtanut ulos, mieskin sanoi että onpa se kasvanut. Painoa on tullut kolme kiloa ja koko ajan on sellainen tunne kuin olis rantapallon niellyt. Töissä kerroin pomolle, oli vähän pakko kun meinasi tulla väärinkäsityksiä mun spurtista hissistä vessaan ja edellisenä päivänä sattui olemaan asiakastilaisuus... lähimmät työkaverit tietää kanssa ja jotenkin se on tosi helpottavaa =)

Rakenneultraan olen menossa 3.1 ja en millään malttaisi odottaa. Haluan niiiiin kovasti nähdä sintin, varsinkin kun taisin pari päivää sitten tuntea ensimmäiset hipaisut masussa. Tottakai sukupuoli kiinnostaa myös, niin ja se että kaikki on hyvin.

Ruuasta sen verran että vaikka pahaa ei teekään, niin silti mulla ei tee ruokaa mieli. Pakotan itseni syömään, koska muuten tulee yökköolo. Kokkaan myös ja yritän parhaani mukaan tehdä ruokaa joka olis mahdollisimman puhdasta. Tämä ei johdu pelkästään raskaudesta, satuin vain lukemaan Aitoa Ruokaa-kirjaa (tosin en uskaltanut lukea loppuun....) ja se kyllä availi silmiä eineksistä yms. En ole fanaattinen minkään asian suhteen, en edes tämän, mutta hieman trakemmin olen alkanut lukea tuoteselosteita.

Väsy on onneksi hellittänyt, vaikka hb on laskenut koko ajan. Viimeksi se oli 109 ja rautaa piti alkaa syömään ettei nyt enää siitä alenisi. Jotenkin muutenkin olen energisempi, tosin sohvaperunan luonteesta en silti pääse...onneksi meillä on nuo rekut jotka vaativat lenkkejä =)

Hyviä vointeja kaikille!

Miiku76 18 + 0
 
Tulin taas kuulumisia merkkaamaan, vaikka en tiiä lukeeko tätä ketjua enää kukaan... aika hiljasta on! Rakenneultra oli toissapäivänä ja vauvalla kaikki oli hyvin, tyttö olisi tulossa :)

nepula ja Siiri 21+2
 

Yhteistyössä