Toukokuiset

Huomenta, hyi yrjö... :x paha olo velloo sisuksissa, ihanaa...

Eilinen varhaisultra onnellisesti takana ja siellä se oli, meidän pikkuvitonen, ihan oikeassa paikassa ja sykekin näkyi :heart: Laskettu aika siirtyi parilla viikolla eteenpäin eli on nyt 30.5. Pysyn siis nippanappa toukokuisissa. Tosin kun tästä sektiosta on niin vähän aikaa, niin vauvan ei anneta kasvaa kovin suureks kun tuo arpikudos ei veny. Eli ennen laskettua aikaa leikataan tai käynnistellään, hui... :eek: ja joudun/pääsen äitiyspolin seurantaan, katsotaan mahan kasvua ja haavan tilannetta ym.

Gyne oli ihan liian hiirulainen mun makuun, mutta onneks sain itselleni rauhan, että masussa on kaikki ok. Nyt on helpompi olla ja voi suht rauhassa odotella np-ultraa.

Jupeksi taisi kysellä aiotaanko ottaa sukupuolesta selvää... Joo, aiotaan ehdottomasti! Jo viimeks naureskelin ennen ultraa, että jos tulokas on silläkin kertaa poika, niin on kyllä tosi koomista :D ja niinhän siellä oli se 4. poika! Kovasti toivoisin jo tyttöä, varsinkin kun tämä jää vikaksi meidän perheessä, mutta en osaa edes kuvitella, että saisin tytön :LOL: mutta kattellaan kattellaan, saattaahan se olla, että pikku prinsessa saadaan. Olis kyllä aika mahtava juttu!

Nyt pitää kaivaa hapankorput kaapista ennen kun yrjö lentää... YÄK :x:x:x
 
Ihania ultrakuulumisia MayBaby!
Itselläni olisi ultra ensi keskiviikkona mutta mä olen varma että elämää ei enää ole jos on ollutkaan. Ne vähäisetkin oireet ovat kadonneet kokonaan ja pahoinvointia ei ole ollutkaan kuin ihan satunnaisesti hetken. Ei kai kukaan voi päästä näin helpolla raskaudessa? Olen siis psyykannut itseni huonojen uutisten varalta,eihän selle sitten mitään voi. Parempi tietää nyt kuin vasta np-ultrassa niin kuin viime kerralla kun sikiön huomattiin kuolleen rv14. Se oli elämäni kamalin kokemus ja silloinkin aavistin alusta asti vahvasti ettei kaikki ole kunnossa. Istukassa oli vikaa.
Jos tässä nyt huonosti käy niin otan itselleni ainakin parin kuukauden ellen pidemmänkin aikalisän ja jatkan hyvin alkanutta "kroppa-operaatiotani". Viime vuoden joulukuussa aloitin painonpudotuksen ja sain 9kg alas ja nyt olen normaalipainoinen mutta jäi vielä n.4kg:sta tavoite kiinni. Omassa elämässäni on aina pakko olla jotain meneillään :LOL:
Liikuntaan olen jäänyt täysin koukkuun mutta harmittaa etten ole sitä täysipainoisesti päässyt harrastamaan kun olen ollut 4 viikkoa jo sairaana. Nyt on olo jo niin huono että pakko lähteä lääkäriin ja veikkaan että kuuri tulee. Jospa tästä sitten olo kohenisi ja mennään odotuksen suhteen päivä kerrallaan.

Nannaliina rv6+3
 
Ihana kun uusia odottajia tullut !

Omaan napaan....menin sitten tekemään digitestin vielä viime viikon keskiviikkona ja perjantaina ja kakkanmarjat mitä näytti eli raskaana 2-3 viikkoa vaikka olisi pitänyt olla 3+ eli aikas semmosilla fiiliksillä olen kanssa että onkohan elämää enään....oireitakaan ei ole kuin tissit arat.....vitsit kun en raaskis tuonne alkuraskauden ultraan mennä, niin hitsin kallista on 120-140e kelankorvauksen kanssa ... ELi niin kauan raskaana kuin toisin todetaan? No vuotoa ei ole yhtään ollut....neuvolantätikin vain että lähdetään siitä että raskaana ollaan ja viikolla 12 saa selvyyden ellei itse mene tuohon ultraan omakustannus hintaan....piiiitkät viikot edessä vielä!

masuasukki 6+6?
 
Huomenta!
Nepula ja Maybaby: Onnittelut hyvien ultrauutisten johdosta! =)
Sariar: Voi kurjuus - ne epäilyksetkö sitten alkoivat näyttää oikeilta? Onneksi ei ole ollut vuotoa, vielä on mahdollisuus, sitä älä unohda - niin kauan raskaana kunnes toisin todetaan!:hug:
Nannaliina: Voi ei, sullakin on epäilykset heränneet?! Varmasti hyvä, että menet ultraan jo ensi viikolla - täällä pidetään peukkuja!:hug:
Tänne ei taaskaan ihmeempiä kuulu. Pahoinvointi on tosiaan ilmeisesti taaksejäänyttä elämää, mutta en siltikään ole vielä saanut itseäni huolestumaan. Täällähän mennään viikolla 10+3, ja muistelen esikoisen odotuksesta, että näillä main ne pahoinvoinnit (jotka ei silloinkaan ihmeempiä olleet) jäi pois. Mutta tilalle on tullut niin ikään esikoisen odotuksesta tuttu vaiva eli unettomuus - mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin sekin jää ennen pitkää pois. Nyt vaan olen parina yönä tällä viikolla herännyt yöllä (tyypillisesti vessaan...), enkä olekaan sitten enää saanut unta.
Mulla on ollut mielessä tehdä pientä galluppia tässä porukassa. Elikkäs te, joilla on jo kaksi lasta tai enemmän, onko ollut mitään mustasukkaisuutta lasten kesken, miten se on ilmennyt, ja miten olette ongelman hoitaneet? Meillehän tosiaan odotetaan kakkosta, ja asia on vähän vaivannut. Poika kun on paitsi vanhempiensa ensimmäinen lapsi, myös kaikkien isovanhempiensa ensimmäinen lapsenlapsi. Ja nyt täytyy korostaa, että hän ei siis ole mikään hemmoteltu kauhukakara, mutta ompahan nyt vain tottunut saamaan aika paljon huomiota osakseen.
Hyvää perjantaipäivää kaikille toivottaa
Jupeksi 10+3 (kääk, jo yli neljännes takana!)
 
Meillä ei ainakaan ole ollut mitään mustasukkaisuutta mutta kun neljä ensimmäistä on tulleet ihan sattumalta n.1v3k ikäerolla niin ovat olleet niin pieniä itsekin vielä. Päinvastoin,ovat todella läheisiä ja tärkeitä toisilleen. Nelosen ja vitosen ikäeroksi tuli sitten kahden peräkkäisen km:n jälkeen 2v7kk ja jos tässä nyt kaikki menee hyvin loppuun asti niin vitosen ja kutosen ikäero on 1v9kk.
Mä sain eilen antibioottikuurin kun päällä on mykoplasma,poskiontelotulehdus ja keuhkoputkentulehdus ja olo on aika kamala.
Onneksi saimme tyttätrion hoitoon jo eilen illalla ja 6v on eskarissa joten eihän minulla ole täällä kuin tuo reilu 1v tämän päivän. Ja eskarilainen on haettava 12 jälkeen mutta ihan kiva päästä hetkeksi ulos,vaikka sitten kipeänä kun ei tässä onneksi kuumetta ole. Enkä minä edes osaa olla,pakko kipeänäkin tehdä kotihommia ja vaikka mitä,pölkky olen :D
Vaikka oireita ei ole niin silti tuolla mahassa tuntuu sellaiselta "raskaalta" eli se painon tunne löytyy mutta eihän se sitä tarkoita että sydän löisi. No,onneksi päivät kuluu mutta kyllä se keskiviikko taitaa olla piinaa aamusta asti.

Nannaliina rv6+4
 
Viimeksi muokattu:
En mä osaa sanoa onko käymässä toteen, mutta mielessä on koko ajan kyllä. No enään en sorru testailemaan, ja kävi kyllä ilmi että monella oli viikko näkymässä häikkää ollut vaikka kaikki ok, tosin oli niitäkin kellä häikkää viikoissa ja oli tuulimuna tai tuli keskenmeno....eli aika näyttää....tilasin nyt ainakin sen alkuraskauden ultran joka tapauksessa halvimmasta paikasta mitä löysin ja katsotaan mitä tuleman pitää sitten. Ensimmäinen vapaa aika oli vasta 19 päivä ja kesken työpäivän, mutta keksin jotain kyllä. On muuten meittin hääpäivä! Onko miehet ollut tuossa varhaisultrassa mukana kellään? Eiks se tehdä kuitenkin sisä kautta.

Ja onhan tänäänkin mulla ollut etovaa oloa ja alamasussa juilimista ja painon tunnetta ....tiedä kumpaa tarkoittais sekin!
Mutta raskaana ollaan vielä ainakin ja tänään viikotkin vaihtuu eli 7+0 =)
 
Ihania kuulumisia Nannaliinalla =) Toivottavasti itselle tulisi ihania uutisia myös ensi tiistaina =)
Nyt on tullut joka päiväinen yökkimis oire! tietyt hajut pistää yökkimään kunnolla mutta oksennusta ei tule ja hyvä niin. En muutenkaan oksenna helpolla, mutta näköjään tuo yökkiminen luonnistuu vallan mainiosti =) No kiitollinen olen oireista, toivottavasti ei turhaan !
 
No nyt on eka ultra käyty, ja kaikki hyvin. siellä näkyi pikkuinen, jolla kaikki paikallaan - pää, nenä, kädet, jalat, ja sydän, joka sykki vallan vimmatusti...:) Nt:n osalta ei ainakaan kuvien perusteella aihetta huoleen. Ja kylläpä muuten saatiinkin tarkkoja ja teräviä kuvia!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Jupeksi hienoista näkymistä!
Meinaattekos muuten kysyä sukupuolta jos näkyy?
Mä olen kyllä aina kysynyt ja ekasta menikin ihan nappiin eli tyttö,toinen poika. Kolmennesta laukkasin ultrissa vähän väliä kipujen ja sappikiviepäilyjen vuoksi ja kyllä siellä selvä poika oli lääkärien mielestä aina. Tapetoitiin pojille yhteinen,sininen huone mutta kyllä se pieni tyttö silti vain oli :D Ei haitannut tippaakaan. Nelonen ei antanut näkymää mutta oma oloni oli tyttö ja viidennestä oli taas selvä poikaolo ja ultrassa hyvin näkyi paikat. Nyt on taas niin poikaolo mutta nähtäväksi sitten jää...Ihan sama kumpi on,kiitollisena otetaan kummatkin vastaan :)
Mutta tällä kertaa mies sanoi ettei halua tietää ja mikäs siinä sitten,piilotan vaatteet ja kestovaipat sitten paikkaan minne ei mies pääse. Jos nyt siis edes näkyy kumpi tulossa ja eihän se koskaan ihan varma ole niin kuin huomaatte meidän kolmosesta.

Rv 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos, Nannaliina, onnitteluista. en oikein usko, että kysytään sukupuolta. Esikoisen kohdalla kysyttiin, mutta kun siitä ei ottanut selvää, niin todettiin, että ei ollut niin väliksikään. Mä kyllä sitten myöhemmin onnistuin sen bongaamaan, kun yhdellä lääkärikäynnillä lääkäri muuten vain ultrasi ;)- mutta silloin mies nimenomaan sanoi, ettei halua tietää. Ei varmaan halua tietää nytkään. Voisin mä sen tietooni saadakin, mutta kun sillä ei ole kertakaikkiaan mitään väliä, niin en sitten varmaan minäkään selvitä.
Esikoisen kohdalla kyllä mulla oli alusta loppuun ihan poikaolo, ja nyt mulla on ollut enemmänkin tyttöolo. Eli tarkoittaisko tuo, että tyttö tulee? ;)

Viikonloppuja kaikille!
terv. Jupeksi rv 11+5 (meni viimeksi nuo päivät väärin, kun se la aikaistui yhdellä päivällä)
 
Hei.

Täällä yksi uusi hyppää mukaan :) Ikää on 32v ja täällä lapin läänissä asustellaan. Synnäri tulee olemaan LKS :ä.

Viides lapsi tulossa. Lapset 99, 01, 04 ja 06 syntyneet. Kolme ensimmäistä tyttöjä ja neljäs poika.:) Nyt LA ois 7.5 ainakin vielä toistaiseksi. Kävin tiistaina neuvolalääkärilla ja sillo ultrattiin, ultran mukaan ois raskaus viikkoa pidemmällä mutta LA:ta ei muutettu. Kuulemma vasta sitten ku heittää kaks viikkoa suuntaan tai toiseen, minusta kyllä vähän ihmeellistä että viikon takia ei vaihdeta. Muissa raskauksissa ei ole heitelly ku yhestä kahteen päivään ja sillo ei kyllä vaihdettu, mutta että viikko ni pysyy LA samana. No rakenneultrassa varmaan tarkemmin katellaan tuo laskettu aika sitten.

Pahoinvointi ja väsymys on ollu jotain aivan kauhiaa. Aikaisemmissa raskauksissa helpottanut viikolla 16 toivottavasti myös nyt.

Nyt lepäilee taas. Hyvää viikonloppua kaikille.

äiti x4 ja pallero 10+6 ( 11+6 )
 
Tervetuloa äitix4.
Aika jännä ettei muutettu LA:ta. Mulla oli ultrassa viikon pienempi kuin menkkojen mukaan olisi mutta sen tiesinkin jo itse. Aina menneet ylitse lasketut (9 p,2 p ,9 p,13 p,13 p) että kurja jos sen takia sitten joutuisi käynnistykseen vaikka ei olisi vielä sitä 2 viikkoa ylikään.
Mä pääsen kyllä ihmeen vähällä. Kahtena aamuna oli pahoinvointia mutta kun tajusin että mun on syötävä illalla tuhdisti ja päivälläkin 2h välein niin eipä pääse paha olo yllättämään yhtään :)

Nannaliina ja kuudes Mussukka rv8+0
 
itse kanssa miettinyt miten lasketaan nykyään tuo LA kun kuukautisten mukaaan mulla olis LA 24.5 mutta se oikea LA oviksen kanssa laskettu on 28.5. Ja tykkäisin kyllä että lasketaan tuon oikean mukaan. Mutta eihän tuo poikkea kuin 4 päivää kuukautisista.... no sen näkee sitten.... vieläkin epävarma olo....viime viikolla oli kyllä oireita paljon, nyt taas hiukan vähemmän. No tiistaina on varhaisultra, saapi olla hyviä uutisia kun on meittin hääpäiväkin silloin =)

8+1 =)
 
Hei kaikille ihanille mammoille :)

Onnea Nannaliina ja Jupeksi ultrien johdosta, ihanaa olis itsekin päästä, nyt olen varannut ihan omin päin ultran tuonne 5.11., kun en millään jaksa odottaa rakenneultraa...!

Täällä reissattu taas sinne ja tänne erilaisten kurssien takia, ja raskauskin on taas välillä ollut vähän "taka-alalla". Mutta siellä se pikkuinen toivottavasti kasvaa hiljakseen. :heart: Löysin muuten hauskan animaation vauvan kasvamisesta kohdussa ihan hedelmöityshetkestä asti, sen voi löytää ruotsalaisen babycenterin kotisivuilta ja siellä kohdan "gravid" alla on webb-tv otsake.

Video on ruotsiksi, mutta mun mielestä tosi hieno!!! (Ja meitä se nyt ei haittaa kun ollaan muutenkin kaksikielinen perhe...) Onneksi edes neuvola on meillä 26.10., että edes jotenkin saa "osallistua" vaavin elämään, vaikka ei olla vielä nähtykään masun sisältöä.

Meillä on muuten monta rautaa jälleen tulessa: Suunnitellaan taloprojektia, tänään laitetaan kaupunkikaavan muutoshakemus vetämään kun tontilla ei tarpeeksi rakennusoikeutta. Asumme nytkin omakotitalossa, mutta aika kaukana keskustasta, ja tavoite olisi päästä muuttamaan lähemmäksi koulua ennen kuin esikoinen aloittaa koulun syksyllä 2012. On ihanaa suunnitella taloa, mutta myös hiukan raskasta; kaikkiin valintoihin kun liittyy taloudellinen puoli...Onko muilla kokemusta moisesta projektista?

Hyvää viikon alkua kaikille!

fariini ja pulla 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä jännitetään huomista oikein kunnolla !!!! 10.30 alkuraskauden ultra ja saas nähdä miten yö tulee nukuttua! Tulenkohan itku kurkussa pois vai hymy korvissa.....oireita ei ole taas muutamaan päivään ollut....eli huominen on niin tervetullut!!!!! Vieläkin kiukuttaa se digitesti mikä näytti vääriä viikkoja! No huomenna näkee oliko testissä vikaa vai oliko pienen elämä sammunut jo heti alkuunsa....

Huomiseen Ja öitä

murunen 8+2?
 
Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille ja peukkuja ultraa odottaville/jännittäville!!! Kyllä tämä odotus on yhtä tunteiden ja olotilojen vuoristorataa!

Fariini: me rakennettiin omakotitalo odottaessani keskimmäistä 2005. -Hurja rutistushan se oli kaikin puolin, mutta kunnialla selvittiin!

Eilen oli nt-ultra, jossa kaikki ok :heart:. Pieni vastasi viikkoja ja niskaturvotusta oli olematon määrä. Myös kohdussa ollut suuri hematooma oli hävinnyt lähes kokonaan.

Pahaolo alkaa olla historiaa, tunneherkkyys on jotain aivan mittaamatonta. Itku tulee niin ilosta kuin surusta pienestäkin asiasta. Kahden pojan jälkeen on ihan "tyttö-olo", niin erilaiset oireet ovat olleet koko ajan. Saa nähdä kumpiko siellä kelluskelee, en malta olla kysymättä rakenneultrassa :).

Mupukka 12+0
 
Tervetuloa, äitix4! Ja onnittelut! Onnittelut myös Mupukalle hyvien ultrauutisten johdosta! Hienoa, että se hematoomakin on hävinnyt. Tsemppiä sariarille ultraan, jonka onkin itse asiassa just nyt! täällä pidetään peukkuja, että kaikki on kunnossa.
Mä ryntäsin sitten heti sen viimeviikkoisen ultran jälkeen kertomaan töissä pomolle raskaudesta... :LOL: Ja sitten kaduin heti jälkeenpäin, kun ei ne verikokeet kuitenkaan tule vielä hetkeen. No, onpahan tullut oltua hyvä alainen, kun kertoo mahdollisimman aikaisesa vaiheessa...:rolleyes: Pomo tietysti kovasti onnittelemaan (itsekin kolmen lapsen isä), ja samaan hengenvetoon miettimään saadaanko mulle hankkia sijainen - taloustilanne kun ei ole hyvä.: /
Muuten täällä on voinnit aika lailla ennallaan. Housut kiristää vähän, ja olen sitä mieltä, ettei voi olla pelkkää turvotusta. Uni maistuu, mutta onneksi ei väsytä ihan yhtä kamalasti kuin vielä vähän aikaa sitten. Toivon täällä, että se keskiraskauden hyvä vire alkaisi oikein pian. Esikoista odottaessa mulla oli keskimmäisten kolmen kuukauden ajan, vähän pidempäänkin itse asiassa, tosi hyvä ja energinen olo, itse asiassa niin hyvä, ettei koskaan aikaisemmin. sitä odotellessa... :D
terveisin,
Jupeksi 12+1
 
Ultrasta kotiuduttu, ja kyllähän äiti tietää kun jotain on vialla, tuuliminahan se oli ja kaipa se digitesti sen jo näytti kun viikot oli pielessä....mutta ihanaa odotusta kaikille =) Eiköhän se tästä, itkukaan ei ole tullut, kun jo jotenkin sen tiesin....katsotaas mitä tuleman pitää. Täytyy soittaa neuvolalle että mitäs nyt tehdään. En ollut vielä ilmoittanut mitään sinne koko raskaudesta..
 
Kai mäkin uskallan hiljaa hehkuttaa täällä..
Viime perjantaina tuli yllätys plussa ja olo todella epätodellinen... Ikää mulla jo 39v ja ainokainen esikoinen on jo 12v..
l.a näillä näkymil 26.5.. huiii :D

viikkoja 8+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä