Toukokuiset 2025

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mäkin muistan ton suosituksen aiemmista raskauksista, että ei saa käydä vessassa just ennen. Eihän sille mitään voi jos on pakko mennä... Ei oikeen housuunkaan voi pissata.. Juo sit vaan vaik kahvia ja syö vesimelonia ja ananasta siinä ultraa odotellessa 😂😂 Jos vaikka sen 1h pystyis edes pidättämään.



Mulla huonoin olo tuli aina työpäivän jälkeen ja iltaa kohti paheni. Töissäkin teki kyl pahaa, mutta usein oli niin kiire/keskittynyt muuhun, ettei ehkä tullut sitä aktiivisesti mietittyä. Kotona on aikaa kuulostella oloa.

Mutta täytyy sanoa, et mulla pahoinvointi alkaa olla takanapäin! Ihan mahtava tunne ku voi miettiä ruokaa voimatta pahoin. Yritän nyt saada syömisiin taas jotain järkeä ku useampi viikko meni 'syön mitä pystyn' -mentaliteetilla ni nyt taas haluan panostaa johonkin ravintoarvoiltaan järkevään. Ja vähän jotain kotitreeniäkin yritän tehdä taas jos sais keskivartaloa ylläpidettyä hyvänä ni synnytys&palautuminen helpottuis. Kauhea nälkä mulla kyllä on koko ajan, tuntuu että en tuu kylläiseksi mistään 😭 Ja ajattelen kaikkia ruokiaan tosi paljon 😂
😂

Rekisteröidyin muuten vihdoin 👌🏿 tollasella järkevällä nimimerkillä 😁

#12
 
Minä en löydä tuosta HUSin ultraohjeesta mitään mainintaa rakosta tai wc-käynnistä… minullakin on aamuaika, joten jos herätessä käy kotona niin kyllä siinä varmaan se pari h hyvin menee.

Minäkin olen joskus maistanut Namituvalta niitä sydämenmuotoisia salmiakkeja ja ne olivat ihan liian suolaisia makuuni. Muistaakseni kokeilin jotain toistakin makua, joka ei ollut yhtä suolainen. Kiinnostaisi ehkä testata heidän uutuus kola-salmiakki!
Joo mulla just noita sydämenmuotoisia. Ei kyllä voi syödä, aivan liian suolaisia 😂😂 täytyypä siis testata joku muu maku!

Mulla alkaa nyt öklötysolo hieman iskeä mut ei onneksi kovin pahasti - toivottavasti ei pahene. Pitää syödä säännöllisesti niin pysyy verensokerit tasalla. Tänään aivastaessa tuli ihan järkyttävä repäisykipu koko alavatsaan 🧐
 
Joo mulla just noita sydämenmuotoisia. Ei kyllä voi syödä, aivan liian suolaisia täytyypä siis testata joku muu maku!
Hah, oon just suolasen salmiakin suuri ystävä ni saa nähdä toimiiko itselle. Tilasin muutaman pussin eri makuja kun ei meidän lähimmissä k-kaupoissa noita näyttänyt olevan ja pakko oli päästä maistamaan. Edelleenkin on ollut himo kaikkeen etikkaiseen ja kirpeään, suolakurkut ja kirpeät colakarkit nam (ei yhdessä)!

Kävin verikokeissa ja pissanäytteet antamassa tänään, saa nähdä miten kauan kestää tuloksissa. Itselläkin viikonloppuna oli jo parempi olo mutta nyt illalla on saanut taas yökkiä ilmaa, loppuispa jo.
 
Joo mulla just noita sydämenmuotoisia. Ei kyllä voi syödä, aivan liian suolaisia täytyypä siis testata joku muu maku!

Mulla alkaa nyt öklötysolo hieman iskeä mut ei onneksi kovin pahasti - toivottavasti ei pahene. Pitää syödä säännöllisesti niin pysyy verensokerit tasalla. Tänään aivastaessa tuli ihan järkyttävä repäisykipu koko alavatsaan
Ainakaan silloin aiemmassa raskaudessa nautittuna en kokenut liian suolaisiksi! 😮 pitääpä ostaa pussukka ja kokeilla onko jokin muuttunut namuissa vai onko ne vaa sellaisia😀

hus:n sivuilta löytyi tohon ultra+rakko juttuun: ”Varhaisraskauden ultraääniseulonta tehdään joko emättimen kautta tai vatsanpeitteiden päältä. Virtsarakon tulee olla tyhjä.”
Täällä yökukutaan ja janottaa ja perään sitten vessattaa et mahtava kombo👌🏼
 
vierailija
Olisiko tuo täysi rakko -ohje vain siksi, että pitää antaa virtsanäyte? Itse en sitä ekassa neuvolassa tiennyt ja piti juoda sitten muutama lasillinen vettä, että pystyin käynnin lopuksi näytteen antamaan. :D
 

Yhteistyössä