Toukokuiset 2025

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Olisin kiinnostunut liittymään mukaan ekan virallisen ultran jälkeen. Toiveissa ryhmä missä tosiaan olisi se n 20 hlöä maks ja aktiivista osallistumista edes viikkotasolla edellytettäis ettei koe että jotkut vain lukevat mutteivat jaa omia tuntojaan. Ja tosiaan suljettu /salainen ryhmä mitä ei haulla löydy : otetaan ensin vaikka täältä forumilta halukkaat mukaan ja tilanne katsaus sen jälkeen?

joten avyv paikkavaraus jos jo nyt perustetaan
Ihan vielä en itse uskalla Facebook-ryhmään mutta jossain kohti kyllä! 🙏 vasta sitten kun ollaan päästy vähän turvallisemmille viikoille ja kaikille läheisille on kerrottu.
 
vierailija
Järkytyin kun meillä töissä yksi nainen halusi koko työ yhteisölle kertoa et hän on raskaana. Perusteena kertomiselle oli se et hän on kärsinyt verisestä vuodosta ja hänellä on nosto kiellot. Kauankohan nämä nosto kiellot kestävät? Hän on muutenkin patalaiska ihminen ja monesti valitsee sen mistä aita on matalin vaihtoehdon. Ei oo päivääkää etteikö hän ”mainosta” raskauttaan. Luettelee mitä ei saa syödä ja mitä haluaisi syödä, mut kuitenkaan ei saa. Olen monesti ajatellut et hän on huomiohuora.. Hän on itseäni pari viikkoa jäljessä eikä minulla ole minkäänlaista ajatusta kertoa raskautta vielä hetkeen julki. On se varmaan hänelle ikävää kun oma raskauteni tulee julki?!
 
Käyköhän tässä niin et kaikki siirtyy Facebookiin ja tämä sitten hiljenee ja kukaan ei ole enää vertaistukena? 😞 Jos näin on niin oon aina se ulkopuolinen, en ole Facebookissa enkä aio liittyä. Mulla ei oo kavereita tai edes yhtä hyvää ystävää jonka kanssa voisin keskustella. Tää on ollut mun matkalla se tuki ja turva.

Nukuin eilen töitten jälkeen 1.5h päiväunia ja viime yön unijakso oli 11h20min unta. Kylläpä raskaus nukuttaa. Kun töitten jälkeen nukun päiväunet niin oon iltaisin super väsynyt, ei oo voimia ja jaksamista enää kotihommia kohtaa ja tämä on asia mikä vaivaa meitä kotona kun puoliso ei ymmärrä väsymystäni. Jäin miettii, voiko vanilija jäätelöä syödä? Luin litra pakettejen tuoteselosteita sekä kotimaista ja Valion paketissa luki vain maito. Jostain olin kuitenkin lukenut, et Suomessa maito aina pastöroidaan, joten hyvällä ruokahalulla kyllä söin jäätelöä. Valitsin kuitenkin Valion paketin, joten onko ne turvallisia?
 
  • Tykkää
Reactions: Minni__
Oliko täällä innokkaita salaiseen facebook-ryhmään? Voisin yrittää luoda sen nyt viikonloppuna. Itse haluaisin sellaisen pienen max 20 henkilön ryhmän, jossa voisi vapaasti jakaa kaikkea (itse en kovin paljoa uskalla jakaa tällaisessa täysin julkisessa kanavassa)
Mä liittyisin mielellään mukaan. Aiemmissa raskauksissa ollut just pienissä fb ryhmissä ja ne on ollut tärkeitä ja niissä uskaltanut enemmän kirjoitella😊
 
Monella täällä on pahoinvointia, tsemppiä teille kaikille❤ Itse olen ollut ihan hämillään, kun ei ole tässä raskaudessa ollut pahoinvointia muutamaa kertaa lukuunottamatta ja ei kyllä enää todennäköisesti tulekaan kun tänään viikkoja 12+0🥰 Tosin lämmintä ruokaa ei tee mieli yhtään ja voisin elää mandariineilla ja appelsiineilla. Yksi outo mieliteko itsellä on Paula vanukas, johon en muuten koskisi ollenkaan😄 Keskiviikkona on nt-ultra ja pääsee näkemään pienen😍 Toivottavasti siellä kaikki hyvin🙏
 
  • Tykkää
Reactions: Minni__
Käyköhän tässä niin et kaikki siirtyy Facebookiin ja tämä sitten hiljenee ja kukaan ei ole enää vertaistukena? Jos näin on niin oon aina se ulkopuolinen, en ole Facebookissa enkä aio liittyä. Mulla ei oo kavereita tai edes yhtä hyvää ystävää jonka kanssa voisin keskustella. Tää on ollut mun matkalla se tuki ja turva.

Nukuin eilen töitten jälkeen 1.5h päiväunia ja viime yön unijakso oli 11h20min unta. Kylläpä raskaus nukuttaa. Kun töitten jälkeen nukun päiväunet niin oon iltaisin super väsynyt, ei oo voimia ja jaksamista enää kotihommia kohtaa ja tämä on asia mikä vaivaa meitä kotona kun puoliso ei ymmärrä väsymystäni. Jäin miettii, voiko vanilija jäätelöä syödä? Luin litra pakettejen tuoteselosteita sekä kotimaista ja Valion paketissa luki vain maito. Jostain olin kuitenkin lukenut, et Suomessa maito aina pastöroidaan, joten hyvällä ruokahalulla kyllä söin jäätelöä. Valitsin kuitenkin Valion paketin, joten onko ne turvallisia?
Minä pysyn mielelläni täällä, toivottavasti joku muukin meidän lisäksi. 😊 Mä en juuri Facebookissa kirjoittele muutenkaan ja koen ainakin tässä vaiheessa, että pysyisin anonyyminä täällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Minni__ ja heltsuli
Minäkään en oikein käytä Facebookia nykyisin, joten pysyn mielellään täällä :)

Minunkin on kovasti tehnyt satsumaa, hedelmäsmoothieta ja vastaavia raikkaita juttuja mieli! Heltsuli, en usko että perus Valiojäätelön kanssa on mitään ongelmaa, kun ei ainakaan tuossa neuvolan lapussa mitään lue jäätelöistä. Ja onpa ihanaa, että Ruu123 pääsee jo ensi viikolla ultraan!
 
  • Tykkää
Reactions: Minni__ ja heltsuli
Siis onko osa saanut neuvolasta lappuja missä kerrotaan mitä saa syödä ja mitä ei? Kyselin kyllä oisko mahdollista saada sellaisia niin vastaus oli et mene ruokaviraston sivuille. Minusta se ruokaviraston sivu on hyvin epäselvä ja suoraan ei kuitenkaan kerrota saako vai ei saa syödä.
Mikä tämä ”maisa” on? Itselläni on Flo käytössä ja tällä viikolla olisi oliivi. Viime viikolla kidneypapu. 🙈 Kyllä marjat ja hedelmä vertailut kuulostaisi paremmilta.
Mukava kuulla ettei kaikki siirry Facebookin.
 
Käyköhän tässä niin et kaikki siirtyy Facebookiin ja tämä sitten hiljenee ja kukaan ei ole enää vertaistukena? Jos näin on niin oon aina se ulkopuolinen, en ole Facebookissa enkä aio liittyä. Mulla ei oo kavereita tai edes yhtä hyvää ystävää jonka kanssa voisin keskustella. Tää on ollut mun matkalla se tuki ja turva.

Nukuin eilen töitten jälkeen 1.5h päiväunia ja viime yön unijakso oli 11h20min unta. Kylläpä raskaus nukuttaa. Kun töitten jälkeen nukun päiväunet niin oon iltaisin super väsynyt, ei oo voimia ja jaksamista enää kotihommia kohtaa ja tämä on asia mikä vaivaa meitä kotona kun puoliso ei ymmärrä väsymystäni. Jäin miettii, voiko vanilija jäätelöä syödä? Luin litra pakettejen tuoteselosteita sekä kotimaista ja Valion paketissa luki vain maito. Jostain olin kuitenkin lukenut, et Suomessa maito aina pastöroidaan, joten hyvällä ruokahalulla kyllä söin jäätelöä. Valitsin kuitenkin Valion paketin, joten onko ne turvallisia?
Älä huoli, mulla ei ole mikään pakko siirtyä FBseen myöhemminkään 😄! Eli hyvin voin täällä jutskailla vaikka muut siirtyisivät Fbn puolelle. Tää on ihan kiva tää perinteinen foorumi 🤗
 
Itsekään en juuri käytä facebookia joten voin ihan hyvin jatkaa hengailua täälläkin. Tuosta jäätelöstä: valmistusprosessissahan jäätelömassa kuumennetaan ja sitten jäädytetään, kyllä siinä jo kaikki listeriat kuolee matkan varrella väkisin 😄 itse oon ainakin syönyt ihan surutta jätskiä, enkä oo kyllä ihan kirjaimellisesti noita kaikkia suosituksiakaan noudattanut esim. lakritsin kanssa, kunhan ei tolkuttomia määriä syö.
 

Yhteistyössä