Toukokuiset 2024

Hei kaikille, itsellä ensimmäinen mahdollinen raskaus. Olen vähän ummikko, niin kertokaahan miksi täällä muutamat kirjoittelee että tekee testejä siis päivittäin? Onko ollut alussa niin haalea plussa vai mitä? Itse tein viikko sitten ke testin (menkat olisi pitänyt tulla about edellisenä vkloppuna) ja tärähti kyllä kaksi todella punaista viivaa heti ja nyt mietin onko tässä jokin syy, että pitäisi testata lisää? Vähän kyllä jännittää onko mitään elollista matkassa mukana, viime viikolla oli tosi voimakasta paineentunnetta alavatsassa, nipistelyä ja sellaisia menkkakipumaisia kipuja. Nyt ei oikein mitään. Ei ole oikein selkeää pahoinvointia, tuntuu että kuvittelen sen itse itselleni, koska olen usein pahoinvoiva ihan muutenkin. Mieheni hien olen yhtäkkiä alkanut haistamaan todella selvästi, mutta tässäkin mietin josko mies vain on jotenkin hikisempänä ja kuvittelen tämänkin oireen. Rinnat ovat sivuilta kipeät. Pissa mielestäni tummempaa vaikka juon vettä ihan samaan malliin kuin aiemmin. Reilun viikon päästä varhaisultra, toivon mukaan silloin selviää. En ole varsinaisesti lasta toivonut, mutta tietysti tässä jännittäessä toivoisi että se siellä nyt olisi ja kaikki ok.
Ei niitä testejä enempää tarvitse tehdä plussan jälkeen. Itsellä liuskatesti näytti eka haaleampaa plussaa, halusin vielä testata myöhemmin että viiva lähtee vahvenemaan eli hormoonit lisääntyy. Ja kun oireetkin on ollu lievempiä/erilaisia kuin ekassa raskaudessa niin tuntuu välillä että onko sitä oikeesti raskaana, testit on antanu siihen varmuutta :D
 
vierailija
Mä teen siksi, kun mulla on ollut kemiallisia takana (testi ekana plussa mut sit haalistuu pois) ja kohdunulkoinen (testi vahvistui tosi hitaasti), joten halusin poissulkea nämä testaamalla. lopetin kyllä testien teon sit ku molemmat viivat oli yhtä vahvat. Mulla kans noista aiemmista kokemuksista johtuen on vähän traumatausta joten halusin silläkin testata koska se helpotti pelkoja.
Ahaa okei, kiitos vastauksesta! Tuokin kemiallinen raskaus aivan uus juttu mulle *menee googlaamaan*.. Tsemppiä paljon sulle ja toivottavasti kaikki hyvin :)
 
Voisin hypätä mukaan siltä osin kun arki antaa myöden, en käytä Facebookia säännöllisesti, joten sinne en ole siirtymässä. Toissapäivänä tuli tehtyä plussatesti, jossa viiva ilmestyi testiin puolessa minuutissa(myöhässä olin vasta pari päivää). 😳 Edellisen viikon oli tiputellut kuten ennen menkkoja ja yhtenä päivänä jopa ihan reilustikin. Vuoto kuitenkin loppui ja ällö oli paljasti totuuden. Vähän jännittää miten tässä käy, mutta kohdunulkoinen tämä todennäköisesti ei ole kun testiviiva oli kerralla niin selkeä.
Tämä on kolmas raskaus, kotona on tosin vain kaksivuotias. Esikoinen valitettavasti menehtyi ennenaikaisuuden vuoksi 3,5 vuotta sitten.
Tuli vähän yllätyksenä tämä raskaus, sillä aiempiin on mennyt puolisen vuotta ja tämä tuli kerrasta. Toki lopputuloksestahan ei tiedä vielä. Ja pidetäänkin salaisuutena ainakin sinne nt-ultraan asti lähipiirille ja pidempään etäisimmille.
Neuvolaan en ole vielä soitellut, ensi viikolla ajattelin ottaa yhteyttä. Laskettu aika olisi lyhyen kierron vuoksi siellä 14.5. paikkeilla laskureiden mukaan.
 
Täällä myös plussattu ja la osuisi inssistä laskettuna 7.5. Meillä yritystä oli takana reilu vuosi, mutta ilman ehkäisyä ollaan oltu esikoisen syntymästä asti, eli reilu 2v. Ensimmäinen inssi sitten toi plussan 🥰 Varhaisultra olisi 7+2 ja jos siellä kaikki ok, niin olisin myös kiinnostunut liittymään Faceryhmään 😊 Mitään oireita ei ole, mutta näin oli ensimmäisessäkin raskaudessa, että nää ekat viikot ennen varhaisultraa oli ihan oireettomia. Pitäisi nauttia oireettomuudesta, mutta on kyllä epätodellinen olo. Onko sitä oikeasti raskaana kun ei oireitakaan ole 😄
 
Onko ilmestynyt oireita?

Mulla vatsa on turvonnut valtavaksi palloksi, etovaa oloa aamupäivisin ja valtavaa väsymystä (meinaan nukahtaa pystyyn).

En vieläkään meinaa uskoa edes olevani raskaana, mutta samalla on tosi hyvä fiilis tästä, koska oireet luo jotenki turvallisuuden tunnetta mulle. Hieman pelottaa vielä luottaa, ehkä varhaisultran jälkeen uskaltaa enemmän. Mutta siitä tiedän et kerrankin tuntuu jotenkin olo varmalta tästä raskaudesta koska oon ollut jo ihan valmis lataa raskaussovelluksia ja vaikka liittyy jo facebook-ryhmään. 🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: marik91
Onko ilmestynyt oireita?

Mulla vatsa on turvonnut valtavaksi palloksi, etovaa oloa aamupäivisin ja valtavaa väsymystä (meinaan nukahtaa pystyyn).

En vieläkään meinaa uskoa edes olevani raskaana, mutta samalla on tosi hyvä fiilis tästä, koska oireet luo jotenki turvallisuuden tunnetta mulle. Hieman pelottaa vielä luottaa, ehkä varhaisultran jälkeen uskaltaa enemmän. Mutta siitä tiedän et kerrankin tuntuu jotenkin olo varmalta tästä raskaudesta koska oon ollut jo ihan valmis lataa raskaussovelluksia ja vaikka liittyy jo facebook-ryhmään.
Turvotusta on täälläkin, ja väsymystä. Hengästyn herkemmin urheillessa ja rinnat on mielestäni hitusen turvonneet vaikka eivät arista. Ja unet on tosi tapahtumarikkaita, samaa oli esikoista oottaessa 😁 Mut muuten on aika hyvä olo, ei meinaa uskoa että on raskaana. Koko ajan odotan koska pahoinvointi alkaa, täytyykin koittaa nauttia tästä kun toistaiseksi olo on hyvä!
 
Onko ilmestynyt oireita?

Mulla vatsa on turvonnut valtavaksi palloksi, etovaa oloa aamupäivisin ja valtavaa väsymystä (meinaan nukahtaa pystyyn).

En vieläkään meinaa uskoa edes olevani raskaana, mutta samalla on tosi hyvä fiilis tästä, koska oireet luo jotenki turvallisuuden tunnetta mulle. Hieman pelottaa vielä luottaa, ehkä varhaisultran jälkeen uskaltaa enemmän. Mutta siitä tiedän et kerrankin tuntuu jotenkin olo varmalta tästä raskaudesta koska oon ollut jo ihan valmis lataa raskaussovelluksia ja vaikka liittyy jo facebook-ryhmään.
Mulla on ällöttävä olo aamuisin, välillä huimaa, hengästyttää helposti ja ehkä vähän turvottaa. Lisäksi suolistoon kertyy järkyttävästi ilmaa 😬 Imetän 2 v:tä vielä iltaisin ja oon huomannut, että se on alkanut tuntua ikävältä. Yritän lopettaa vuoden loppuun mennessä(mielellään aiemmin), koska en haluaisi kuitenkaan tandem-imettää. Väsynyt olen, mutta taapero nukkuu tällä hetkellä huonosti, joten voi selittyä silläkin.
Mulla on aiemmissakin raskauksissa oireet olleet pahimpana heti alkuun ja sitten hiljalleen helpottuneet. Toisaalta kiva, että on jotain, tietää ainakin että oikeasti eloa on kunnes alkaa liikkeet tuntumaan. Edellisessä tunsin jo RV 12-13 ja ekassa taisi olla RV 14-15 paikkeilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Mulla on ällöttävä olo aamuisin, välillä huimaa, hengästyttää helposti ja ehkä vähän turvottaa. Lisäksi suolistoon kertyy järkyttävästi ilmaa Imetän 2 v:tä vielä iltaisin ja oon huomannut, että se on alkanut tuntua ikävältä. Yritän lopettaa vuoden loppuun mennessä(mielellään aiemmin), koska en haluaisi kuitenkaan tandem-imettää. Väsynyt olen, mutta taapero nukkuu tällä hetkellä huonosti, joten voi selittyä silläkin.
Mulla on aiemmissakin raskauksissa oireet olleet pahimpana heti alkuun ja sitten hiljalleen helpottuneet. Toisaalta kiva, että on jotain, tietää ainakin että oikeasti eloa on kunnes alkaa liikkeet tuntumaan. Edellisessä tunsin jo RV 12-13 ja ekassa taisi olla RV 14-15 paikkeilla.
Meillä kans taaperon unet on välillä semmoset että herättää itkullaan viiden aikaan ja en yleensä sit nukahda uudestaan... Viime yönä hampaat tais häiritä vaihteeksi. Että ei ota selvää kummasta tää väsymys johtuu vai molemmista 😅

Sieltäpä se paha olo tuli, just ku eilen menin sanomaan ettei pahoinvointia ole 😁 Koko aamun ollu semmonen ällötys päällä, aamupala piti syödä oikein hitaasti.
 
Mulla ei oo pahaa oloa, mutta alavatsalla tuntuu turvotusta ja epämukavaa oloa. Joka välillä vähän myös huolettaa. Kipeät ja todella turvonneet rinnat oli se josta tiesin jo ennen testiä, sama juttu aiemmilla kerroilla. Yleensä tässä vaiheessa on jo pahoinvointi alkanut..
 
Mulla on ällöttävä olo aamuisin, välillä huimaa, hengästyttää helposti ja ehkä vähän turvottaa. Lisäksi suolistoon kertyy järkyttävästi ilmaa Imetän 2 v:tä vielä iltaisin ja oon huomannut, että se on alkanut tuntua ikävältä. Yritän lopettaa vuoden loppuun mennessä(mielellään aiemmin), koska en haluaisi kuitenkaan tandem-imettää. Väsynyt olen, mutta taapero nukkuu tällä hetkellä huonosti, joten voi selittyä silläkin.
Mulla on aiemmissakin raskauksissa oireet olleet pahimpana heti alkuun ja sitten hiljalleen helpottuneet. Toisaalta kiva, että on jotain, tietää ainakin että oikeasti eloa on kunnes alkaa liikkeet tuntumaan. Edellisessä tunsin jo RV 12-13 ja ekassa taisi olla RV 14-15 paikkeilla.
Joo noita ilmavaivoja on täälläkin kyllä.
Ja mä kans odotan liikkeitä. Sit varmasti mieli vähän rauhoittuu 🥰 mä tunsin esikoisesta joskus 12-13 viikolla ekat (tiedän tosi aikaisin) toivon et nytkin tuntuisi sit suht ajoissa ❤
 
Kai mäkin täältä taustalta uskallaudun ilmottautumaan. Viikko sitten tein ekan haamun, ja se siitä kivasti lähti vahvistumaan ja torstaina digissä oli 2-3vk vaikka odotin että olis vasta 1-2vk. Todennäköisesti vielä teen testejä, niillä saa mielenrauhaa tässä vaiheessa.
Eli menkoista mun kierrolla ja kuin myös ovulaatiosta, laskettu olis 17.5.
Ja me tosiaan odotetaan ilta tähteä ❤ Takana yli vuoden yritys ja vuos sitten yks keskenmeno rv5+.
Mulla ennestään 19.v, 17.v, 15.v ja 11.v, miehelle tämä olisi ensimmäinen 🥰
Mulla keskenmeno taustaa myös loppuun asti menneiden raskauksien välissä, viime vuotinen km tais olla peräti 12 km.

Oireena arat rinnat, etenkin nännit ja on myöskin rinnat turvonnut. Väsymys nyt jo kova. Ja hetkittäin etova olo, etenkin autossa. Ja mulle mun km taustalla, hieman pelottava oire; menkka juolimista melko jatkuvasti, tällästä en muista noist loppuun menneistä, mutta aikakin on saattanu kultaa muistot.

Me ei oo asiasta kerrottu, kun mun siskolle joka on mun tuki ja turva. Nt ultran jälkeen kerrotaan, ihan lähipiirille. Ja varmaan sit rakenne ultran jälkeen jo julkisemmin.

Onnea kaikille toukokuista odottavalle, ihana saada kesää vasten pieni ❤ Ja ihan hirmuisesti tarrasukkia ❤
 
moi, mäkin tulen nyt vähän kuulostelemaan tätä ryhmää. eilen positiivinen raskaustesti. Mulla myös vahva km-tausta viime vuodelta, jonka takia oon selvityksissä et mikä siinä mättää (mä itse epäilisin anemiaa, joka nyt saatiin kesällä hoidettua rautainfuusiolla). Laskettu aika olisi kai 21.5., eli aivan aluillaan ollaan.
 
Heippa!

Olen kirjoitellut jo tuonne huhtikuisiin, mutta tänään varhaisultrassa pieni vastasikin viikkoja 6+2 ja la siirtyisi toukokuun alkuun 😊

Iso yllätys oli, että tämä raskaus olisi ilmeisesti alkanut kaksosraskautena. Kuulemma hyvin hyvin pieni todennäköisyys on, että toinenkin olisi vielä matkassa, mutta todennäköisempää on, että toisen kehitys on jäänyt kesken.

Meille odotetaan kolmatta, vanhemmat lapset syntyneet 2015 ja 2021.

Fb ryhmä kiinnostaa myös, eli linkkiä saa laittaa ❤
 
Täällä aivan tuore plussa, viikkoja nyt 4+2 eli la 25.5. jos tämä tästä lähtee etenemään. Minulla ikää jo 42v., esikoinen 2,5v. Kauhunsekaisin tuntein odotan, tuleeko tästäkin hyperemeesiraskaus. Fb-ryhmä kiinnostaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Mä jo hätäsenä lähdin fb ryhmästä, ja en nyt vielä halua takas ennen ultraa.
Tilanne tosiaan hyvin erikoinen. Tiistaina alko vv:n seassa olemaan vaaleanpunaista, sit keskiviikkona hetkellisesti tuli verta ihan siteeseen, ihsn siis 2 raidan verran, ei vaatinu edes siteen vaihtoa. Ja näytti että paperiin tarttu pieni hyytymä. Ja tulkitsin heti, että eiköhän tää ollu tässä. Mutta se vuoto tyssäs nopeesti, ja palattiin siihen että pyyhkiessä on ihan minimaalista tuhrua. Aamusin ei edes sitä. Julkisella eivät voi kuulemma asialle tehdä mitään, mikä tois varmuutta (musta voisivat ottaa hcg:n verestä, kyllä se antas osviittaa). Ens torstaina yksityiselle varhais uä, ja sit ollaan viisaampia. Että piinallista nyt tämä.

Kaikki oireet olemassa, ja etova olo senkun vaan pahenee! Nyt olis ovulaatiosta laskettuna rv6!
 
Moikka!

Varovasti liityn ketjuun mukaan, plussasin toissapäivänä ja nyt rv 4+2. La olisi 30.5.

Oon 29v ja ensimmäinen lapsi kyseessä, mutta tämä on jo mun neljäs raskaus. Muutama vuosi sitten keskeytin kierukan läpi alkaneen raskauden ja sitten kun aloitettiin yrittämään viime vuonna niin tuli kohdunulkoinen ja pian sen jälkeen keskenmeno. Km jälkeen pidettiin puoli vuotta taukoa ja nyt tärppäsi heti kun päätettiin että ollaan valmiita taas yrittämään.

Jotenkin vaikea uskoa, että tälläkään kertaa menisi maaliin saakka, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin ja koetan ottaa mahdollisimman rennosti vaikka onkin hirveän stressaavat viikot edessä.
 
Onnea uusille plussanneille!



Mä en vielä uskaltaudu facebook-ryhmään mukaan.

oireista: Pientä ajoittaista ällötystä, jäätävää väsymystä sekä eilen tuli nännit tosi aroiksi. Viikoista en tässä vaiheessa ole kovin selvillä. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: neilikka91
Täällä tehty eka plussa 10.9, sen jälkeen käyty kolme kertaa mittauttamassa hcg kun vähän epäselvää kuinka pitkällä oon, mutta ilmeisesti toukokuun loppupuolella olis laskettuaika! 😊
Mua kiinnostais kans joku pienempi Facebook ryhmään pääsystä laitonkin jo viestiä yksityisesti! 😊
Kuulun facessa jo yhteen Toukokuiset 2024 ryhmään, mutta ryhmässä taitaa olla n 300 ihmistä joten en koe sitä "omaksi", esikoisen aikaan tätä kautta perustettiin pienempi ryhmä faceen mihin otettiin tietty määrä porukkaa, sieltä sai hirveesti vertaistukea 🫶🏼
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Hei kaikille, täällä yksi Toukokuinen2024 lisää toivottavasti ❤ viikkoja 5+0 ja la (en ole vielä käynyt neuvolassa) omien laskujen mukaan 27.5.
Kuulun tuohon fb ryhmään mutta siellä on sen verran paljon ihmisiä että toistaiseksi mieluummin kerron tänne anonyymisti 😄
Täälläkin turvottaa (ja ilmavaivat kyllä) mutta se onkin sitten ainut oire - vähän epäuskoinen oli että ollaanko sitä ollenkaan raskaana, kun voihan joku ruokakin laittaa turvonsiin..
Itse olen tällä (vielä) 26 ja mies on vähän nuorempi. Molemmille ensimmäinen ja ollaan sama aikaa tietenkin super onnellisia, mutta myös vähän järkyttyneitä ja peloissaan kun tämä tapahtui niin nopeasti 😄
Ensimmäinen neuvola on vasta lokakuun alussa ja Google on tietysti kovasti sauhunnut.... olen jo ehtinyt syömään ns. Kiellettyjä asioita ennen kuin tajusin, kuten esimerkiksi fetaa (ilmeisesti suomalainen on ok mutta ulkomainen ei ilman kuumennusta?), meetvurstia sekä salamia 😅 en ole kovin stressaava luonne joten ajattelen vaan että no, ne meni jo, ensi kerralla tiedän. Hiusten värjäämistä ei kai suositella, mutta mietin että jotain pitäisi keksiä tämän pehkon pelastamiseksi. Toki en tajunnut tätäkään aiemmin ja on nyt jo kamala juurikasvu ja haalistunut punainen väri..
 

Yhteistyössä