Toukokuiset 2024

Löytyykö täältä vielä muita joille ois tulossa toukokuinen? 😊

Itse plussasin viime lauantaina, nyt ois viikot about 4+1 ja laskettu aika 8.5. tietämillä. Hieman hämillään oon edelleen, kun jätettiin ehkäisy elokuun alussa pois eli ekasta yrityksestä tärppäsi. Toivotaan vaan että pysyy matkassa loppuun asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Tinksuliini
vierailija
Täällä olisi laskettuaika 7.5. Ja 4+1 viikot nyt 😊 ja täysin sama tilanne, elokuussa alettiin yrittään ja heti tulin raskaaksi.

Tämä on kyl tosi hämmentävän ihanaa aikaa. Ootko saanu vielä mitään raskausoireita?
 
Täällä olisi laskettuaika 7.5. Ja 4+1 viikot nyt ja täysin sama tilanne, elokuussa alettiin yrittään ja heti tulin raskaaksi.

Tämä on kyl tosi hämmentävän ihanaa aikaa. Ootko saanu vielä mitään raskausoireita?
Mahaa turvottaa ihan pirusti 😅 Päivän aikana saa farkkuja aukoa välillä kun puristaa. Vähän myös väsymystä, pissalla saa käydä usein ja välillä tulee hillitön nälkä. Jännä kun on niin erilaiset oireet kuin ekassa raskaudessa alkuvaiheessa. Onko sulla vielä mitään?
 
Joo, siis samaa turvotus ihan käsittämätöntä ja loputon nälkä. Metalli kans maistu tosi voimakkaasti suussa, mut se alkaa helpottaa onneksi. Siitä mausta ei päässyt eroon millään konsteilla eikä ollu mikään hyvä maku elämys 😂

Onko sulla kuinka kauan edellisestä raskaudesta aikaa?
 
Täällä kans! Meillä raskaus saanut alkunsa ivf hoidon tuoresiirrosta. Plussasin sunnuntaina ja la mun laskujen mukaan olisi 10.5. 🥰 tuun hyvin varovaisesti mukaan, koska tosi alussa ollaan mut mulla on yllättävän varma fiilis, ku viivat tuli tosi ajoissa ja on tummunut hyvin (ja kyllä mä testaan joka päivä 🙈)

Toinen lapsi olisi nyt toivottavasti tulossa 🤞🏻♥

Meillä yritystä takana reilu vuosi. Ollaan naispari eli hoidoissa lahjoitetuilla siittiöillä ja näihin tehtyihin hoitoihin on mahtunut kemiallisia ja kohdunulkoinen+samaan aikaan kohdunsisäinen keskenmeno.

Olo tällä hetkellä hyvin epäuskoinen. Oireita tänään ollut hajuherkkyys, ilmavaivat ja tosi voimakas väsymys. Jotain muutakin pientä tuntuu että jo ollut ja aivan päinvastaisia kuin esikoisen raskaudessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tinksuliini
Joo, siis samaa turvotus ihan käsittämätöntä ja loputon nälkä. Metalli kans maistu tosi voimakkaasti suussa, mut se alkaa helpottaa onneksi. Siitä mausta ei päässyt eroon millään konsteilla eikä ollu mikään hyvä maku elämys

Onko sulla kuinka kauan edellisestä raskaudesta aikaa?
Esikoinen syntyi marraskuussa -21 eli heille olisi tulossa 2,5v ikäero 😊
 
Täällä kans! Meillä raskaus saanut alkunsa ivf hoidon tuoresiirrosta. Plussasin sunnuntaina ja la mun laskujen mukaan olisi 10.5. tuun hyvin varovaisesti mukaan, koska tosi alussa ollaan mut mulla on yllättävän varma fiilis, ku viivat tuli tosi ajoissa ja on tummunut hyvin (ja kyllä mä testaan joka päivä )

Toinen lapsi olisi nyt toivottavasti tulossa

Meillä yritystä takana reilu vuosi. Ollaan naispari eli hoidoissa lahjoitetuilla siittiöillä ja näihin tehtyihin hoitoihin on mahtunut kemiallisia ja kohdunulkoinen+samaan aikaan kohdunsisäinen keskenmeno.

Olo tällä hetkellä hyvin epäuskoinen. Oireita tänään ollut hajuherkkyys, ilmavaivat ja tosi voimakas väsymys. Jotain muutakin pientä tuntuu että jo ollut ja aivan päinvastaisia kuin esikoisen raskaudessa.
On kyllä jännää seurata miten raskaudet tulee eroamaan! Ekasta mulla oli melkeen heti rinnat arat mutta nyt ei tunnu yhtään mitään. Väsymyskään ei oo niin voimakasta, ainakaan vielä. Saa nähä iskeekö pahoinvointi milloin 🙈 Onko teille tulossa millainen ikäero lapsille?
 
On kyllä jännää seurata miten raskaudet tulee eroamaan! Ekasta mulla oli melkeen heti rinnat arat mutta nyt ei tunnu yhtään mitään. Väsymyskään ei oo niin voimakasta, ainakaan vielä. Saa nähä iskeekö pahoinvointi milloin Onko teille tulossa millainen ikäero lapsille?
Meillä tulee joku kuukauden tai puolitoista vajaa kolme vuotta 🥰 esikoinen on siis kesäkuinen -21
 
  • Tykkää
Reactions: neilikka91
Siis tää turvotus on ihan mahdotonta... Oli pakko vaihtaa urheiluleggarit päälle kun aika monet muut housut jo puristaa. Täytyy vissiin jo kaivella äitiysvaatteet esille komerosta. Onneksi oon kans säästäny parit isoksi jääneet legginsit, niillä mennään jos ei muut tunnu hyvälle.

Pakko oli vielä yks liuskatesti tehdä kun halusin nähdä että vahvistuuhan viiva. Viikonloppuna/alkuviikosta oli vielä aika hailakka. Ja viiva pamahti heti ja tummui testiviivan väriseksi 😁
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Teillä molemmilla on kiva ikäero, kun/jos kaikki menee odotetusti 💛

Meillä on mahdollisella uudella toukokuisella eroa esikoiseen 10-vuotta 😅. Ollaan uusioperhe eikä lapsia pitänyt enään tulla vaikka oonki vielä suht nuori. Näin se elämä tuo ihania odottamattomia uusia tuulia!

Voin samaistua tohon turvotukseen täysin 😂
 
Joo täällä myös turvottaa. Ja siis mä en tiedä miten mut tänään aamulla oli jäätävä etova olo. Vaikka olisi varmaan vasta 3+6🙈 mulla oli kyl pahaa pahoinvointia esikoisesta mut alkoi vasta 4+ viikon loppupuolella.
 
On kyllä jännää seurata miten raskaudet tulee eroamaan! Ekasta mulla oli melkeen heti rinnat arat mutta nyt ei tunnu yhtään mitään. Väsymyskään ei oo niin voimakasta, ainakaan vielä. Saa nähä iskeekö pahoinvointi milloin Onko teille tulossa millainen ikäero lapsille?
IItsellä myös raskaus alkanut ivf:llä ja Toivottavasti pysyy matkassa. Laskettu aika olisi 7.5. Meillä tätä toista lasta on odotettu jo kolmisen vuotta.. Niin olisihan niin mahtava fiilis jos menis hyvin. 😊 Mukava myös lukea muiden raskauksia jotka alkanut ivf:llä. Itsellä, kun ei ole ketään tuttua joka kokenut saman 🥰
 
vierailija
Heippa!
Ei voi koskaan tietää miten käy,,, täytän tänävuonna 45v, ilman ehkäsyä oltu 5v, ajatuksena tulee vielä iltatähti tai ei.... 2022 tammikuussa keskeytynyt KM, jonka joutui lääkkeillä tekeen tyhjennyksen. Oli rankkaa, oli viikolla 9.
Olin aikeissa laitattaa kierukan takas, ku ikää jo alkaa olla...
No mutta nyt ei menkkoja oo tullut, kierto yleensä 26 pv ollut viime vuodet....ja nyt testissä hailakka viiva...väärinhän se näytytää jostain kilpparintoimminnasta johtuen tai muusta...olin varaamassa aikaa kierukan laittoon, et nyt oma ikä tulee vastaan...! Pitää tehä testi uudelleen aamulla... Mulla on jo isot lapset, alkais uus vaihe elämässä....nuorin tyttö 12, poika 14, poika 16 ja poika 19v.... apuaa!
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
vierailija
Heippa!
Ei voi koskaan tietää miten käy,,, täytän tänävuonna 45v, ilman ehkäsyä oltu 5v, ajatuksena tulee vielä iltatähti tai ei.... 2022 tammikuussa keskeytynyt KM, jonka joutui lääkkeillä tekeen tyhjennyksen. Oli rankkaa, oli viikolla 9.
Olin aikeissa laitattaa kierukan takas, ku ikää jo alkaa olla...
No mutta nyt ei menkkoja oo tullut, kierto yleensä 26 pv ollut viime vuodet....ja nyt testissä hailakka viiva...väärinhän se näytytää jostain kilpparintoimminnasta johtuen tai muusta...olin varaamassa aikaa kierukan laittoon, et nyt oma ikä tulee vastaan...! Pitää tehä testi uudelleen aamulla... Mulla on jo isot lapset, alkais uus vaihe elämässä....nuorin tyttö 12, poika 14, poika 16 ja poika 19v.... apuaa!
Kylläpä vaan on ihan oikea plussa testeissä... :D
 
vierailija
Täällä myös viikko sitten plussannut. Ensimmäinen olisi siis tulossa, jos kaikki menee vaan hyvin. Laskurin mukaan la 1.5. Rinnat olleet tosi kipeet koko viikon, mutta muita oireita en ole huomannut. Jännittävää kokea tämä ekaa kertaa. Jätettiin ehkäisy pois 4kk sitten ja sovittiin että tulee, jos on tullakseen. ☺
 
  • Tykkää
Reactions: neilikka91
Onko teillä muuten suunnitelmissa käydä varhaisultrassa?

Itse varasin ajan viikoille 7+4. Tekee mieli käydä tsekkaamassa että kaikki on hyvin ja millä viikoilla tarkalleen mennään. Ekassa raskaudessa kävin myös, silloin olikin veristä vuotoa jonka takia halusin varmistaa onko tyyppi kyydissä. Ainakin itselle ultra tuo mielenrauhaa ennen varsinaista ekaa ultraa 😊
 
Varalta kirjoitan tännekin, parin viestin verran tuonne huhtikuisiin aloittelin.
En siis tiedä vielä ollaanko "kumpikuisia".
Testi pos viikko sitten, ehkäisyn läpi joten ei tarkkaa tietoa kierrosta.

hCG oli tiistaina 660, perjantaina 1820 eli vastaisi vasta n. 5-6 "onneksi" kuitenkin .

Ei vielä varmuutta mitä tässä käy..jos matkustaja pysyy mukana nii luultavasti puolison sitten menetän...on minulle tilanteesta äärettömän vihainen jostain syystä.

Olen 35v ja minulla on ennestään neljä lasta.
 
Onko teillä muuten suunnitelmissa käydä varhaisultrassa?

Itse varasin ajan viikoille 7+4. Tekee mieli käydä tsekkaamassa että kaikki on hyvin ja millä viikoilla tarkalleen mennään. Ekassa raskaudessa kävin myös, silloin olikin veristä vuotoa jonka takia halusin varmistaa onko tyyppi kyydissä. Ainakin itselle ultra tuo mielenrauhaa ennen varsinaista ekaa ultraa
Mä soittelin tänään neuvolaan ja klinikalle. Varattiin klinikalle varhaisultran kahden viikon päähän maanantaille 🥰 viikkoja on silloin 6+3. Tehdään mielellään ajoissa aiemman kohdunulkoisen takia. Julkiseltakin tarjosivat varhaisultraa, mutta heillä ei vielä ollut vielä antaa aikoja, joten voi olla et tosiaan meen vaan tuonne yksityiselle. Esikoisen raskaudessa aika varhaisultraan tuntui ikuisuudelta, joten nyt hämmentää, miten pian se onkin jo tulossa 🥰

Eilen oli virallinen testipäivä ja Digi näytti 2-3 ja tänään testasin tasavahvat viivat liuskatestiin. Pikkuhiljaa alan luottamaan. Etova olo aamuisin jatkuu, mut onneksi vain aamuisin, enkö vielä oo oksentanut
 
  • Tykkää
Reactions: neilikka91
Täällä on viel aika hiljaista, mut haaveilisin sit jossain vaiheessa sellaisesta pienestä fb-ryhmästä. Meillä oli esikoisen aikaan sellainen ja sieltä sai nii paljon tukea, et jos täältä on kiinnostuneita olis sellai kiva 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
vierailija
Hei kaikille, itsellä ensimmäinen mahdollinen raskaus. Olen vähän ummikko, niin kertokaahan miksi täällä muutamat kirjoittelee että tekee testejä siis päivittäin? Onko ollut alussa niin haalea plussa vai mitä? Itse tein viikko sitten ke testin (menkat olisi pitänyt tulla about edellisenä vkloppuna) ja tärähti kyllä kaksi todella punaista viivaa heti ja nyt mietin onko tässä jokin syy, että pitäisi testata lisää? Vähän kyllä jännittää onko mitään elollista matkassa mukana, viime viikolla oli tosi voimakasta paineentunnetta alavatsassa, nipistelyä ja sellaisia menkkakipumaisia kipuja. Nyt ei oikein mitään. Ei ole oikein selkeää pahoinvointia, tuntuu että kuvittelen sen itse itselleni, koska olen usein pahoinvoiva ihan muutenkin. Mieheni hien olen yhtäkkiä alkanut haistamaan todella selvästi, mutta tässäkin mietin josko mies vain on jotenkin hikisempänä ja kuvittelen tämänkin oireen. Rinnat ovat sivuilta kipeät. Pissa mielestäni tummempaa vaikka juon vettä ihan samaan malliin kuin aiemmin. Reilun viikon päästä varhaisultra, toivon mukaan silloin selviää. En ole varsinaisesti lasta toivonut, mutta tietysti tässä jännittäessä toivoisi että se siellä nyt olisi ja kaikki ok.
 
Hei kaikille, itsellä ensimmäinen mahdollinen raskaus. Olen vähän ummikko, niin kertokaahan miksi täällä muutamat kirjoittelee että tekee testejä siis päivittäin? Onko ollut alussa niin haalea plussa vai mitä? Itse tein viikko sitten ke testin (menkat olisi pitänyt tulla about edellisenä vkloppuna) ja tärähti kyllä kaksi todella punaista viivaa heti ja nyt mietin onko tässä jokin syy, että pitäisi testata lisää? Vähän kyllä jännittää onko mitään elollista matkassa mukana, viime viikolla oli tosi voimakasta paineentunnetta alavatsassa, nipistelyä ja sellaisia menkkakipumaisia kipuja. Nyt ei oikein mitään. Ei ole oikein selkeää pahoinvointia, tuntuu että kuvittelen sen itse itselleni, koska olen usein pahoinvoiva ihan muutenkin. Mieheni hien olen yhtäkkiä alkanut haistamaan todella selvästi, mutta tässäkin mietin josko mies vain on jotenkin hikisempänä ja kuvittelen tämänkin oireen. Rinnat ovat sivuilta kipeät. Pissa mielestäni tummempaa vaikka juon vettä ihan samaan malliin kuin aiemmin. Reilun viikon päästä varhaisultra, toivon mukaan silloin selviää. En ole varsinaisesti lasta toivonut, mutta tietysti tässä jännittäessä toivoisi että se siellä nyt olisi ja kaikki ok.
Mä teen siksi, kun mulla on ollut kemiallisia takana (testi ekana plussa mut sit haalistuu pois) ja kohdunulkoinen (testi vahvistui tosi hitaasti), joten halusin poissulkea nämä testaamalla. 🥰 lopetin kyllä testien teon sit ku molemmat viivat oli yhtä vahvat. Mulla kans noista aiemmista kokemuksista johtuen on vähän traumatausta joten halusin silläkin testata koska se helpotti pelkoja.
 

Yhteistyössä