Toukokuiset 2023

Just hyvä viiva noille päiville!
No huh🙈 tässä kun ollaan toisella kierroksella niin silti tuntuu että on yhtä pihalla kun ekallakin kerralla. Jotenkin sitä ei vaan uskalla mitenkään uskoa siihen raskauteen heti alkuun vaikka olis ihan selkeä plussa😅 kai se on jonkinlaista alkushokkia ja panikointia vaikka haluttu lapsi onkin!
 
  • Tykkää
Reactions: Kiemura
Ja minä myös ihan kujalla vaikka toinen lapsi onkin tulossa. Esikoinen on syntynyt tosin 10 vuotta sitten. Eli asiat muuttuneet paljon!

Ihan ravintosuosituksetkin ovat paljon tarkemmat nyt. Niissä koen välillä vaikeuksia, eilen söin vahingossa palan pizzaa missä oli aurajuustoa, keskityin vaan siihen ettei ole "raakaa" lihaa eli parman kinkkua siinä, niin unohdin kokonaan juustot. 😂 Kahvia olen saanut tosi hyvin rajoitettua, ennen sitä join kauheita määriä.
 
  • Tykkää
Reactions: kakkulapio
Ja minä myös ihan kujalla vaikka toinen lapsi onkin tulossa. Esikoinen on syntynyt tosin 10 vuotta sitten. Eli asiat muuttuneet paljon!

Ihan ravintosuosituksetkin ovat paljon tarkemmat nyt. Niissä koen välillä vaikeuksia, eilen söin vahingossa palan pizzaa missä oli aurajuustoa, keskityin vaan siihen ettei ole "raakaa" lihaa eli parman kinkkua siinä, niin unohdin kokonaan juustot. Kahvia olen saanut tosi hyvin rajoitettua, ennen sitä join kauheita määriä.
Hei kyllä sitä aurajuustoa saa syödä jos on kuumennettu kuplivaksi! Eli pizzassa ok! Nimimerkillä rakastan aurajuustoa ja nämä asiat selvitetty edellisen raskauden aikana😅 no hätä siis! Mutta onhan niitä rajoituksia tosiaan aika paljon, itse aion kyllä ottaa hieman rennommin kuin edellisellä kerralla. Kunhan ei raakaa kalaa tai lihaa vedä eikä kovin montaa kahvikuppia päivässä ni hyvä tulee😁
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Mäkin oon nyt saanut varattua ajan neuvolaan ja varhaisultraan. Mietin ensin onko toi vu nyt tarpeellinen mut kyllä mä tarviin sen mielenrauhani vuoks. :) Niin lieväoireista on että jännittää onko kaikki hyvin. Rinnat vähän aristaa ja turvottaa, masussa pikkasen nippailee. Sunnuntaina aattelin tehdä digin vielä, silloin on rv 5+3. Viimeks mulla oli kyllä myös tosi aaltoilevasti alkuun oireita ja pahoinvointi alkoi selvästi joskus rv7.
 
Oliko teillä muilla millaisia oireita jo? Jotain tuolla aiemmin oli keskusteltukin jo. Mulla ei vielä muuta, mutta tiesin heti että oon raskautunu ku vatsa oli sekaisin. Mulla on tosi harvoin niin ja viime alkuraskaudessa ihan sama juttu😅 mulla oli edellisestä aika kauhea pahoinvointi ekan kolmanneksen, etoi aamusta iltaan ja välillä oksentelin, en onneksi ihan päivittäin. Pelottaa jo etukäteen se etova olo jos tulee ja miten siitä selviää😅 mutta voihan olla että tässä raskaudessa ei olisikaan!! Tissit ja nännitkin tuli jossai vaiheessa niiiiiin herkäksi että hyvä että pysty sängystä nousee yöllä vessaan ilman rintsikoita. Ja ai että se vessassaki ramppaaminen... 🤣
 
Mulla alkaa 7. viikko huomenna (tänään 5+6). Tänään ekan kerran halailtu pöntön kanssa, tosin mitään en ollut ehtinyt syödä, että ei siinä paljoa mitään sitten muut ku vettä. Lähes sietämätön etova olo on reiluun puoleen päivään asti ja sitten vähän helpottaa. Pakko syödä parin tunnin välein, että paha olo pysyy poissa. Saa nähdä miten paljon painoa tulee tän aikana 😅 tietysti pyrin valitseman järkeviä asioita, mutta jotain asioita ei voi edes katsoa, joten vähän sillä asenteella, että kunhan vaan jotain saa syötyä... Rinnat ei ole enää kovin kipeät ja nippailut on myös vähentyneet huomattavasti.

Sain myös flunssapöpön viikonloppuna kun olin sukuloimassa ja tässä vahtaan, ettei kuume nouse liian korkeaksi. Eli ei mikään hehkein olo 😅 mutta eiköhän tämä tästä.

Tällä hetkellä sitä mieltä, että malttaa sinne nt-ultraan asti kuitenkin odottaa, ettei tarvitsisi siellä vu:ssa käydä, mutta jos mieli muuttuu, ni varailen sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: kakkulapio
Mulla kans vu ihan oman mielenrauhan takia varattuna.
Oireina tällä hetkellä karmiva väsymys ja pahoinvointi ja melkein kaikki ruoat ja ruoka-aineet etoo. En ole vielä tosin oksentanut. Välillä iltaisin meinaa närästää. Alavatsa kipuilee välillä, kiputuntemukset vaihtelee. Rinnat ja nännit on todella turvoksissa ja todella kipeät.
Testejä en ole tehnyt sitten dpo 16 (4+2) jälkeen, en koe saavani siitä sen enempää tietoa 😊
@kakkulapio mulla sama tuon mahan sekaisuuden kanssa - tosin silloinhan en vielä tiennyt että se olikin ehkä raskausoire 😂 ihmettelin että miksi mulla oli maha monta päivää sekaisin, jälkikäteen tajusin että se osui ajankohtaan oletetun hedelmöittymisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kakkulapio

Yhteistyössä