Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Deleted member 148660
Täällä on nyt kova huoli. Ruskea tuhruvuoto alkoi tosiaan pari päivää ultran jälkeen, ja ajattelinkin sen johtuneen vain ultrasta ja sisätutkimuksesta, vaikka kummastuttikin, että se alkoi vasta parin päivän päästä tutkimuksesta.

Nyt vuotoa on kestänyt jo 10 päivää, ja ne vähäisetkin oireet väsymys, lievä kuvotus, palelu ovat kadonneet tyystin parissa päivässä. Meidän piti kertoa uutiset isänpäivänä perheille, mutta intuitio sanoo, että ei kannata. Täytynee maanantaina soitella neuvolaan, mutta epäilen, että ne eivät ota tutkittavaksi, kun vuoto on vähäistä ja kipua ei ole. Nt- ultra vasta 17.11.
Millä viikoilla olitkaan? Mullahan oli kans 1,5 vko vuotoa (8+2 - 9+6) joka oli välillä ihan veristä, eikä vain ruskeaa ja samaan aikaan huono olo (aikalailla ainoa oire) katosi viikoksi. Sain silloin neuvolaan ajan, kun vuoto oli kestänyt niin pitkään. Ultra oli kylläkin vasta vuodon loputtua ja lääkäri vain kovasti ihmetteli mitä minä siellä teen, kun vuoto oli kerran lakannut ja pahoinvointikin palannut. Kuitenkin suostui ultraamaan ja kaikki oli hyvin.

Eli voi olla myös kaikki kunnossa vuodosta huolimatta :) mutta uskon, että huoli suuri. Jospa kuitenkin tosiaan yrittäisit päästä sinne neuvolaan.
 
Kasikuus vierailee
Täällä on nyt kova huoli. Ruskea tuhruvuoto alkoi tosiaan pari päivää ultran jälkeen, ja ajattelinkin sen johtuneen vain ultrasta ja sisätutkimuksesta, vaikka kummastuttikin, että se alkoi vasta parin päivän päästä tutkimuksesta.

Nyt vuotoa on kestänyt jo 10 päivää, ja ne vähäisetkin oireet väsymys, lievä kuvotus, palelu ovat kadonneet tyystin parissa päivässä. Meidän piti kertoa uutiset isänpäivänä perheille, mutta intuitio sanoo, että ei kannata. Täytynee maanantaina soitella neuvolaan, mutta epäilen, että ne eivät ota tutkittavaksi, kun vuoto on vähäistä ja kipua ei ole. Nt- ultra vasta 17.11.
Voi ei :( Voisiko neuvola ottaa edes sydänäänien kuunteluun, jos sieltä vaikka sykkeet saisi kuuluviin? Mulla on tullut tän raskauden aikana myös 10pvä ajan vuotoa ja oireina enää vain väsymys ja rintojen turvotus. Se lievä pahoinvointi ja rintojen kipu loppui reilu viikko sitten. Toivon kovasti, että siellä on pienellä kaikki hyvin ❤
 
@Pihaportti @Kasikuus
Tänään on viikkoja 9+1. Mennytkin multa jotenkin ihan ohi, että teilläkin on noita vuotoja ollut. Lohduttavaa kuulla, että teillä on siitä huolimatta ollut kaikki hyvin.

Mullahan oli myös raskauden alussa heti plussan jälkeen ruskeaa vuotoa 6 päivää, ja se oli nykyistä runsaampaa. Siksi en nyt aluksi ollut tuosta vuodosta huolissani, mutta nyt kun oireetkin katosivat samanaikaisesti, niin iski epätoivo. Toivotaan tosiaan, että ne ottaisivat minutkin sinne neuvolaan ultrattavaksi näillä tiedoilla!
 
Neuvolassa käyty. Pikkuinen ❤ siellä jumpsutti.
Mies otti yhteyttä ja sanoi et jos haluan jatkaa yhdessä, ni sit abortti, muuten ei anna enää mahdollisuutta. Törkeä ja oksettava koko tyyppi. Laitoin vaan et meillähän hieno suhde olikin ku raskausuutisen jälkeen alkaa uhkailu ja painostaminen abortilla. No se siitä.
 
  • Vau!
Reactions: Ehkä sitttenkin?
@Pihaportti @Kasikuus
Tänään on viikkoja 9+1. Mennytkin multa jotenkin ihan ohi, että teilläkin on noita vuotoja ollut. Lohduttavaa kuulla, että teillä on siitä huolimatta ollut kaikki hyvin.

Mullahan oli myös raskauden alussa heti plussan jälkeen ruskeaa vuotoa 6 päivää, ja se oli nykyistä runsaampaa. Siksi en nyt aluksi ollut tuosta vuodosta huolissani, mutta nyt kun oireetkin katosivat samanaikaisesti, niin iski epätoivo. Toivotaan tosiaan, että ne ottaisivat minutkin sinne neuvolaan ultrattavaksi näillä tiedoilla!
Tsemppiä, toivottavasti kaikki hyvin. ❤ Rusehtava vuoto on aika normaalia raskausaikana. Mulla oli viikko sit ja ultrassa tarkastettiin.
 
@Ekis1 Onko sulla doppleria?
Täällä välillä se huoli on läsnä oireettomuuden takia, mutta sain kaverilta dopplerin, joka on kummasti tuonut helpotusta. Alkuun, kun ei mitään saanut kuuluviin, niin huolestu, mutta tänäänkin (9+2) sain sykkeet kunnolla kuuluviin, niin heti tulee huojentuneempi olo ♡
Toivottavasti pääset neuvolaan tarkistukseen, vaikka tokihan ne vuodot on aika normaaleja alkuraskaudessa.
Mulla oli ultrassa 8+1 viikoilla edelleen keltarauhanen kummittelemassa, joka oli kasvanu :eek: Joten koko ajan odotan sitä samaa kauheaa kipua ja vuotoa mikä tuli 6+5, kun se puhkee (jos puhkee) ja vuotaa ulos.

@Mami❤️ Ihanaa, että siellä kaikki pienellä hyvin ❤ Tollanen mies joutaa, sanonko mihin. Todella inhottavaa uhkailua! Sinun on varmasti parempi ilman häntä. Voimia! ❤
 
@Kasikuus Itselläni ei ole doppleria, mutta mikäli en sinne neuvolaan pääse ultrattavaksi, niin ajattelin että avoneuvolaan voisin sitten mennä ennen nt-ultraa, jos siellä saataisiin ne sydänäänet kuulumaan.

Joo, vuodot on yleisiä, ja siksi en aluksi huolissani ollutkaan. Myös oireiden loppuminen on yleistä, mutta tuntuu että kun nämä molemmat esiintyvät yhtäaikaa, niin se on huono merkki, ei tietenkään aina. Täytyy nyt odottaa ja toivoa!
 
Kenellä muulla ultra Helsingissä Bulevardilla? Neuvolassa sanottiin (melkein kuukausi sitten), että puoliso saa tulla ultraan mukaan. Nyt kun koronatilanne kuitenkin pahentunut, niin saakohan edelleen? Mistään en löytänyt infoa tähän liittyen.
 
Kenellä muulla ultra Helsingissä Bulevardilla? Neuvolassa sanottiin (melkein kuukausi sitten), että puoliso saa tulla ultraan mukaan. Nyt kun koronatilanne kuitenkin pahentunut, niin saakohan edelleen? Mistään en löytänyt infoa tähän liittyen.
Huutelen tuolta maaliskuisista, kun itsellä pian rakenneultra edessä. Mä löysin Hus:in sivuilta täältä https://www.hus.fi/ajankohtaista/koronavirus-covid-19/vierailu-ja-vastaanottorajoitukset-naistentautien-ja-synnytysten tiedon, että saa tulla yksi terve tukihenkilö/puoliso mukaan Bulevardille. :) Tuonne varmasti päivitetään jos tulis joku muutos. Siellä lukee siis nyt näin:
"Sikiöseulontayksikkö Bulevardi 22
- voit tulla vastaanotolle, jos sinulla ei ole tartuntatautioireita
- mukaan voi tulla yksi terve tukihenkilö / puoliso "
 
Kenellä muulla ultra Helsingissä Bulevardilla? Neuvolassa sanottiin (melkein kuukausi sitten), että puoliso saa tulla ultraan mukaan. Nyt kun koronatilanne kuitenkin pahentunut, niin saakohan edelleen? Mistään en löytänyt infoa tähän liittyen.
Meillä on nyt tiistaina ja olen ainakin siinä uskossa että saa tulla ja on kyllä mukaan tulossa jos ei tule nyt uutta ohjeistusta, maskit toki pitäisi vissiin olla käytössä
 
Hei! Täällä olen sivusta seurannut teidän keskusteluja ja mielelläni jos vielä otatte mukaan niin tulisin fb ryhmään Ens to olisi nt-ultra. Vähän meinaa jännittää kun ei vielä kertaakaan ole ultrattu eikä sydänääniä kuunnteltu.
 
Kuinka nopeasti sen riskiluvun muuten saa nt-ultran jälkeen? Olen mahdollisesti tekemässä sukulaisen kanssa pienen reissun viikonloppuna, ja joutunen kertomaan raskaudesta koska vointi on ollut huono. Olisi siis kiva tietää riskiluku ennen perjantaita (ultra keskiviikkona), mutta onkohan ihan utopiaa...
 
Kuinka nopeasti sen riskiluvun muuten saa nt-ultran jälkeen? Olen mahdollisesti tekemässä sukulaisen kanssa pienen reissun viikonloppuna, ja joutunen kertomaan raskaudesta koska vointi on ollut huono. Olisi siis kiva tietää riskiluku ennen perjantaita (ultra keskiviikkona), mutta onkohan ihan utopiaa...
Toisissa paikoissa riskiluvut saa tietää nt-ultrassa, toisissa voi joutua odottelemaan vähintäänkin useita päiviä tai itse kyselemään neuvolasta määrittelemättömän ajan päästä. Huslab ilmoitti nt-ultran iltana, vaati kylläkin omapostin käyttöön, että näki kirjeen sitä kautta.
 
  • Tykkää
Reactions: Disco Volante
Meillä ultra huomenna ja toivon et noi tulokset tulee tän viikon aikana ja kaikki ok, niin voidaan miehen perheelle kertoa vkl hyvillä mielin kun nähdään. Mun omat vanhemmat sai tietää vkl, äiti jo arvasi kun ollaan käyty siellä harvemmin kylässä janoon syönyt huonosti kun ollaan käyty. :sick:

Jos kaikki ok niin Töissä kerron varmaan sitten laajenemmin ens viikolla (pomo tietää jo) ja sit voi kertoa myös jo vähän vapaammin kavereille. Esikoiselle kerrotaan muutaman viikon päästä kunhan saadaan muutto hoidettua alta pois.

Täällä vaikuttaa että olot nyt olis paranemassa, vkl aamusin tuli ylös mutta muuten ok päivät, mitään en toki jaksa puuhailla mutta kuitenkin kykenee vähän muutakin kun nukkumaan sohvalla
 

Yhteistyössä