Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Sieltä löytyi 6+5 viikkoja vastaava alkio, jolla sykki sydän vimmatusti
Kipu ja vuoto johtui vasemman munasarjan nesterakkulasta, joka oli täyttynyt verestä. Kovia kipuja ja vuotoa voi ilmetä vielä pari kolme päivää.
Siis apua, luin tän päivän viestit nyt ja mua pelotti mennä viesteissä eteenpäin ku jännitti sun puolesta. Mulla tuli ihan itku kun luin onnelliset uutiset! ONNEA! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Piu! Täällä pyörähti rv 10 käyntiin, eli tänään 9+0. Ihan hassu ajatus tämäkin, kun sillon 3+5 viikollä tähän viikkoon tuntu olevan IKUISUUS! Appi kertoi, että tänään alkiovaihe on ohi ja kutsumme tästä lähtien lasta sikiöksi tai vauvaksi. Ihana ajatus! Luulin jotenkin, että masu näkyis enemmän, mutta ylipaino suojelee vielä siltä. Mahallaan tuntuu jo jotain, mutta edelleen nukun mahallaan. Kuulemma kohtu nousee vkolla 12 häpyluun yli jolloin sen voi tuntea. Vissiin vasta joulun aikaan saa odotella, että alkaa näkymään ihan raskausmaha.

Onko muut sitä mieltä, että ultria on jotenkin tosi vähän. Vain kaksi koko raskausaikana. Mulla tekis mieli käydä kurkaan viikon päästä, että miltä siellä näyttää. Tosiaan löysin sen ihanan yksityisen kätilön, jonka luona maksaa 70€/ultra, joten ei ois ees paha.
Miten me molemmat ollaan 9+0 kun mun la on 10.5. ja sulla 12.5.? Mitä en nyt hoksaa? :D
 
Ihania uutisia @Kasikuus

Kukahan kysyi kissoista, meillä on myös kaksi kattia ja kysyin tästä neuvolassa. Neuvolan täti sanoi, että niin kauan riski on tosi pieni kun en syö sitä kakka. Eli jos lapiolla kerää kakat ja pesee sit kädet saippualla, niin sisäkissojen kohdalla riski on pieni. Mies siivoushommiin, jos laatikko on ihan ripulissa.
Apua, mulla alko hulluna naurattaa tuo kakan syöminen :D :D xD
 
Aivan ihania uutisia @Kasikuus ♥

Varhaisultrassa käyty ja reippaasti sykkivä sydänhän siellä pikkuisella näkyi. ♥ :love: Onnellinen olo. Tosin, huolestutin itseni nyt sitten vähän siitä, että kätilö sai tyypin mitattua vastaamaan viikkoja 6+3, vaikka tänään on kaikkien laskujen mukaan 7+0. Sanoi kylläkin, että tässä kohtaa yksinkertaisesti mittausvirheet on tyypillisiä, kun on vielä niin pieni alkio kyseessä. Eli ei mitään syytä kuulemma huoleen ja heitot tavallisia, mutta jäi jostain syystä silti vaivaamaan vähäsen.

Nyt voisin sinne fb-ryhmäänkin mielellään liittyä.:giggle:
 
Aivan ihania uutisia @Kasikuus

Varhaisultrassa käyty ja reippaasti sykkivä sydänhän siellä pikkuisella näkyi. Onnellinen olo. Tosin, huolestutin itseni nyt sitten vähän siitä, että kätilö sai tyypin mitattua vastaamaan viikkoja 6+3, vaikka tänään on kaikkien laskujen mukaan 7+0. Sanoi kylläkin, että tässä kohtaa yksinkertaisesti mittausvirheet on tyypillisiä, kun on vielä niin pieni alkio kyseessä. Eli ei mitään syytä kuulemma huoleen ja heitot tavallisia, mutta jäi jostain syystä silti vaivaamaan vähäsen.

Nyt voisin sinne fb-ryhmäänkin mielellään liittyä.
Onnea hyvistä uutisista! :love: :love:
 
Piu! Täällä pyörähti rv 10 käyntiin, eli tänään 9+0. Ihan hassu ajatus tämäkin, kun sillon 3+5 viikollä tähän viikkoon tuntu olevan IKUISUUS! Appi kertoi, että tänään alkiovaihe on ohi ja kutsumme tästä lähtien lasta sikiöksi tai vauvaksi. Ihana ajatus! Luulin jotenkin, että masu näkyis enemmän, mutta ylipaino suojelee vielä siltä. Mahallaan tuntuu jo jotain, mutta edelleen nukun mahallaan. Kuulemma kohtu nousee vkolla 12 häpyluun yli jolloin sen voi tuntea. Vissiin vasta joulun aikaan saa odotella, että alkaa näkymään ihan raskausmaha.

Onko muut sitä mieltä, että ultria on jotenkin tosi vähän. Vain kaksi koko raskausaikana. Mulla tekis mieli käydä kurkaan viikon päästä, että miltä siellä näyttää. Tosiaan löysin sen ihanan yksityisen kätilön, jonka luona maksaa 70€/ultra, joten ei ois ees paha.
Mä oon aina käynyt raskausaikana pelkopolilla jossa ultrataan, se on ollut hyvä. Mähän siis pelkään kaikkea niin paljon et ahdistun. Ja nyt lopetettiin lääkitys ahdistuneisuushäiriöön, joten toi pelkopoli korvaa vähä sitä. Ihan liian vähä ultraa muuten.
 
  • Tykkää
Reactions: Anicette
@Kasikuus huh helpotus, onneks siellä oli kaikki hyvin!

Terveiset pöntön ääreltä kaikille. Mulla alkoi niiiiin jäätävä pahoinvointi että oksat pois. Laatta lentää monta kertaa päivässä, mitään en saa tehtyä ja nyt oon omalla ilmoituksella saikulla. Moneen päivään en ole syönyt mitään järkevää, lähinnä yksittäisiä viinirypäleitä, hapankorppuja ja kuplavettä mennyt. Fiilis on lievästi sanottuna synkkä.
 
Tsemppiä @Earhart ! :(

Omalla kohdalla huomannut pahoinvoinnin/etomisen olevan pahimmillaan silloin, jos joutuu kesken unien heräämään, esim. herätyskellon tai vessaan menon takia. Jos saa rauhakseltaan ite herätä ja heti hieman vettä, niin ei ole niin huono-olo :unsure: Välillä toki päivällä/illalla myös etoo, mut sitten on taas syynä liian pitkä ateriaväli tai muuten ei tee mieli yhtään ruokaa.
Eilen iski kauhee himo suklaarusinoihin ja pakkohan niitä oli kaupasta hakea :D Tänään rv6+0 :)
 
vierailija
Täällä ollaan myös saikulla. Pientä palelua, vilunväristystä, lämpöä alta 37.5 , selän jomotusta ja wc juoksua. Soitin tk ja menen antamaan pissa näytteen. Eilen vähän limaista vuotoa. Onko muilla ollut tälläisiä?
 
Tsemppiä @Earhart, toivottavasti pian helpottaa.

Mulla ei ole ainakaan mitään logiikkaa millon pitää oksentaa, sellainen huono olo on edelleen pääosin kokoajan.
Mun pitäis ottaa se thyroxin tyhjään mahaan ja sen jälkeen puolen tunnin päästä saa syödä, yleensä tämä tulee siis ylös mutta vkl piti käydä jo ennenkuin edes olin ottanut mitään. Ja nyt toissa iltana piti myös käydä, ja Eilenkin oli lähellä. Syön siis edelleen karkkia, sipsiä, porkkanoita ja mandariineja. Olen normaalisti leivän suur kuluttaja mutta en muista millon olisin viimeksi syönyt leipää, vaikka meili tekisi kyllä!

Täällä nyt 9+6 ja huomisesta eteenpäin sais mennä labraan mutta tällä viikolla ei oikein töiden puolesta onnistu vielä
 
Täällä ollaan myös saikulla. Pientä palelua, vilunväristystä, lämpöä alta 37.5 , selän jomotusta ja wc juoksua. Soitin tk ja menen antamaan pissa näytteen. Eilen vähän limaista vuotoa. Onko muilla ollut tälläisiä?
Mulla aina alkuraskauden lämpö koholla, viluttaa, selkää jonottaa ja vessassa ravaan. Ainoastaan se raskaus mikä meni kesken oli erilainen, ei mitään tuntemuksia. Joten osaa olla onnellinen näistä.☺
 
@Earhart , voi tosi kurjan kuuloista.. ei varmasti ole kivaa, toivottavasti pian helpottaa. Paljon sulla on nyt viikkoja?

Niin monella on tosi kurja olo, että aika vähällä itse päässyt vaikka olen kokenut välillä, että on todella huono olo. Kertaakaan en ole oksentanut ja olen syönyt sitä mikä maistuu. Kaikkia ruokia ei pysty syömään mikä huono juttu sokerien kannalta, mutta hyvä, että saan perus ruokaa kuitenkin alas.

Eilen lääkärin kanssa sovin, että kokeilen laskea metforen annosta yhteen tablettiin illalla jos se riittäisi pitämään sokerit tarpeeksi hyvänä. Kuulemma ois hyvä 12 viikolle päästä ennenkun insuliiniin vaihtais.
 
@Earhart , voi tosi kurjan kuuloista.. ei varmasti ole kivaa, toivottavasti pian helpottaa. Paljon sulla on nyt viikkoja?

Niin monella on tosi kurja olo, että aika vähällä itse päässyt vaikka olen kokenut välillä, että on todella huono olo. Kertaakaan en ole oksentanut ja olen syönyt sitä mikä maistuu. Kaikkia ruokia ei pysty syömään mikä huono juttu sokerien kannalta, mutta hyvä, että saan perus ruokaa kuitenkin alas.

Eilen lääkärin kanssa sovin, että kokeilen laskea metforen annosta yhteen tablettiin illalla jos se riittäisi pitämään sokerit tarpeeksi hyvänä. Kuulemma ois hyvä 12 viikolle päästä ennenkun insuliiniin vaihtais.
Neuvolan mukaan 7+1, mut mä veikkaan että vähemmän, koska ovis oli niin myöhään. Tänään oon saanut syötyä kaksi hapankorppua (tulivat heti ylös), puolikkaan kaurapalan ja kulauksen mustikkakeittoa (ne tulivat myös heti ylös). Tästä on hehkuva raskausonni kyllä kaukana! :D
 
Tsemppihalaus @Earhart ♥ Toi on kyllä todella peestä. Itehän en edes oo oksennellut pitkin päivää, lähinnä aamulla ja viikonloppuna myös randomisti yhdesti illalla, mutta kamalaa on silti. Eikä edes se itse oksentaminen ole mulle se pahin, vaan se kammottava olo joka suurimman osan ajasta ei ole ihan tarpeeksi paha että yrjö tulisi, mutta sen verran hirveä ettei mitään pysty tekemään. :rolleyes:

Mulla on nyt sunnuntaista asti ollut pahoinvointirannekkeet. Vaikea sanoa onko näistä ollut mitään apua, mutta en uskalla enää ottaa poiskaan.:LOL:
 
Katoin just et täähän on jo viides viikko pahoinvointielämää. Oon siis yli kuukauden ollut jo poissa pelistä, kun näinä viikkoina en käytännössä ole pystynyt edes puolitehokkaasti suoriutumaan töistä, ja sen lisäks nukun vaan kokoajan. Toivottavasti alkais teillä muillakin pian olot helpottaa, neuvolassa sanoi et parin vkon sisään pitäis alkaa yleensä helpottaa. Toivon sitä kovasti! Siinä vaiheessa oltais jo 10+
 
Minäkään en oo oksentanut kuin pari kertaa, mutta eipä sillä väliä kun olo on ollut niin järkyttävä silti. Ehkä oksentaminen vois jopa auttaa siihen oloon? Täytyy kokeilla. Oon oksentanut elämäni aikana varmaan alle 10 kertaa yhteensä.

Tänään taas itsellä parempi päivä onneksi. Viikonloppuna siis jo pahoinvointi lieveni, mutta eilen oli taas ihan horror-päivä. Kiva kuitenkin, kun tämä ei ole enää 24/7, eli varmaan vähenemään päin. Olen pystynyt kuitenkin kaiken aikaa syömään väkisin, ja pakkokin on syödä tunnin välein jotain, tai olo pahenee entisestään.
 
Tsemppihalaus @Earhart Toi on kyllä todella peestä. Itehän en edes oo oksennellut pitkin päivää, lähinnä aamulla ja viikonloppuna myös randomisti yhdesti illalla, mutta kamalaa on silti. Eikä edes se itse oksentaminen ole mulle se pahin, vaan se kammottava olo joka suurimman osan ajasta ei ole ihan tarpeeksi paha että yrjö tulisi, mutta sen verran hirveä ettei mitään pysty tekemään.

Mulla on nyt sunnuntaista asti ollut pahoinvointirannekkeet. Vaikea sanoa onko näistä ollut mitään apua, mutta en uskalla enää ottaa poiskaan.
Kiitos ❤
Mä soitin sit kuitenkin terveyskeskukseen ja sain saman tien ajan lääkärille. Terveydenhoitajalla oli huoli kuivumisesta kun en saa juotua sitä määrää nestettä millä korvaisi sen oksennetun. En ihan tiedä mitä se lääkäri pystyy tässä tilanteessa tekemään muuta kun kirjoittamaan saikkua.

Ja hei tsemppiä ihan kaikille kenellä on yhtään huonoja oloja tai muita huolia ❤ olo voi olla silti ihan yhtä hirvittävä tai pahempi vaikka ei tarttis pää pöntössä ollakaan.
 

Yhteistyössä