Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Jee! Onnea oireista! xD mut toivotaan nyt kuitenkin että pysyisi suht hyvä olo jatkossakin. Eihän se oikeasti mukavaa ole voida pahoin. Mutta voin kuvitella kyllä että huono olo on samalla myös pieni helpotus kun ollut muuten hiljaista oirerintamalla. )
Tänään ei taas mitään oireita :D Pari yötä myös levottomat jalat pysynyt pois (jes) ja rinnatkin muuttu taas eilen täysin normaaliksi. Jos piinapäivät on piinaavia, niin ei ne oo kyllä mitään näihin verrattuna, että oireet katoaa vähän väliä pariksikin päiväksi ja sit on huolesta soikeena. Jotenkin eilen tuli fiilis, että me emme näe sydämen sykettä keskiviikkona :( Olisinpa väärässä ja se fiilis muuttuisi tässä vielä.

Täällä ei ruoat ällötä, päinvastoin, pystyy vetää isoja määriä mitä vaan, mut ongelma on, että mitään ei juuri tee mieli, mutta pakko syödä ja sit kun syö, niin kyllä sitä ruokaa myös menee :D Jatkuva nälkä vaivaa koko ajan ja yölläkin saa syödä + jatkuva vessassa ramppaaminen alkaa ärsyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Olen pahoillani kaikkien puolesta, jotka kärsii voimakkaista pahoinvoinneista. Jo se muutaman tunnin huono olo oli inhottavaa, niin voin vain kuvitella miltä tuntuu voida huonosti koko ajan :( Toivottavasti teillä pian helpottaa ♡
 
Onko teillä jotain, mitä kaipaatte ja haluaisitte syödä, mutta raskaana ollessa ei saa?
Minä olen ihan hulluna auraan ja harmittaa, kun sitä ei saa nyt vedellä suoraan paketista :( Joten tarttee tehdä kinkku-aura kastiketta, että sitä saa edes jossain muodossa :D Onneks mitään muita kiellettyjä himoja ei ole :p
 
Deleted member 148660
Onko teillä jotain, mitä kaipaatte ja haluaisitte syödä, mutta raskaana ollessa ei saa?
Minä olen ihan hulluna auraan ja harmittaa, kun sitä ei saa nyt vedellä suoraan paketista Joten tarttee tehdä kinkku-aura kastiketta, että sitä saa edes jossain muodossa Onneks mitään muita kiellettyjä himoja ei ole
Minä opin syömään Auraa vasta heinäkuussa sellaisenaan (oon yrittänyt opetella), niin että myös nautin siitä... Ja raskauden ilmettyä mieli tehny ihan hulluna! Lisäks lakritsia/salmiakkia tekis kovasti mieli...
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Deleted member 148660
Ällöttääkö teitä tietyt ruoat? Mä en voi sietää lihaa tai kanaa tällä hetkellä. Ekassa raskaudessa ällötti pelkästään kana. Jo pelkkä haju saa huonon olon.
Ällötyksiä on puolestaan ollu parina viime viikkona vaikka mitä. Oikeestaan helpompi ollu miettiä vain mitä vois kuvitella syövänsä ja syöny sit sitä. Ja yleensä sekin muuttunut heti seuraavana päivänä jo ällötysten listalle. Mut kyllä liharuoat varsinkin .. perunaa ei myöskään tekis yhtään mieli.
 
Täälläkin alkaa nyt pahoinvointi nostaa päätä.. väkisin söin ennen töihin lähtöä leipää ja koko aamupäivän etonu. Vähän jugurttia ja minitomaatteja sain alas, mut et kunnon lounasta yrittäs syödä.. :sick:

Tekis mieli savu- ja graavilohta kiellettyjen listalta, mut ainakin savukala oli pahasta viime viikonloppuna :( Mitään selkeää ällötystä ei vielä ole tullut, kun kaikki nyt vähän ällöttää..
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Mieliteoista jne.
Siis mulla on kauhea ikävä jo nyt salmiakkia. Ei tunnu yhtään samalta käydä ostamassa viikonloppuherkkuja kun pitää tyytyä vain hedelmäkarkkeihin tai suklaaseen ;D
Pakko testata kyllä sitä "raskaussalmiakkia".

Mulla kans ruoka maistuu tosi hyvin. Melkeen liian hyvin. :D Tänään on ollut aamuvuorossa havaittavissa sitä, että pari tuntia syömisen jälkeen on jo hirveä nälkä ja jossei heti saa suuhun jotakin niin on tosi epämukava olo. Ei varsinaisesti okseta, mutta heikottaa ja "inhottaa". On ollut pari kertaa pakko tulla kahvihuoneeseen laittamaan jotain pientä suuhun että selviää ruokapaussiin asti. Iiik!
 
Oletteko muuten mistä tilanneet tai ostaneet aiemmin tai nyt jo hyväksi havaittuja housuja? Mulla vatsa on niin turvonnut ettei kiinnosta pitää mitään entisiä jalassa vaikka vielä mahtuvatkin.
Olen siirtynyt samasta syystä (kaikki housuvyötäröt ahistaa vaikka vaatteet mahtuisikim) mammavyötäröisiin sukkahousuihin jolloin voin käyttää kaikkia mekkojani, hameitani ja pitkiä neuleita yms.
 
Huono olo seilaa edes takaisin. Kun ei syö, oksettaa. Kun syö, oksettaa. Mitään ei tarvi onneksi nyt yrjötä ulos mutta tää vellova etova olo ihan kaamea. Kyllä minä niin odotan normaalia oloa. Jaksaminen on vähänä, kiinnostus mitään kohtaan ihan nollissa, hieman masentaakin. 7+3 tänään.
Tsemppiä kovasti! Kyllä se normaalius edessä jossain odottaa. Harmi tietenkin kun kukaan ei tiedä Etukäteen että milloin.
Mulla tasaantui ja jäi taa 8 viikolla nuo kuvailemasi olotilat. Tänään pyörähti 10vk käyntiin.
 
Mä jo eilen ihmettelin, että onpas hyvä olo ja googlettelin tietysti keskenmenot yms, kun pahoinvointi loppui yllättäen. No tänään on sitten taas ollut karsea olo :D nähtävästi tosiaan voi vaihdella päivittäin, jostain luin, että tällä viikolöa hormonit on korkeimmillaan eli monilla tässä vaiheessa pahin olo, jospa sitten pian rupeaisi helpottamaan eikä tarviis pelätä oireiden loppumista. Ma on onneksi ultra. Maha on taas ollut ihan sekaisin, täytyy kysyä lääkäriltä mitä teen, jos tämmöstä koko ajan niin en pysty tota metforemia ottaan. Joutuuko sitten äitipolilta kysyyn miten tehdään jos mun täytyy se lopettaa, varmasti ainakin paasto sitten nousee. Mut jos ei maha kestä niin ei kestä...

Nuoremman kanssa oon jopa jaksanut käydä ulkona parina päivänä vähän aikaa, lenkille ei tee mieli vieläkään. Harmi jos viimeset kauniit päivät.
 
Tää turvotus on kyl niin älytöntä. Niinku jo aikaisemmin tästä mainitsin, niin näyttää et oisin jo loppumetreillä raskaana. Maha on kivikova pallo. Vaikee tässä on mitää mahaa yrittää piilotella, vaikka mennään viikkojen osalta vasta 8:n paikkeilla. Tosi koomista, mut samalla myös todella epämukavaa.
Siis ihan ku mun kirjoittamaa. En vielä ole edes miehelle kertonut raskaudesta ja maha kun raskaana ois jo pidemmällä. Ahdistavaa.
 
Onko teillä jotain, mitä kaipaatte ja haluaisitte syödä, mutta raskaana ollessa ei saa?
Minä olen ihan hulluna auraan ja harmittaa, kun sitä ei saa nyt vedellä suoraan paketista Joten tarttee tehdä kinkku-aura kastiketta, että sitä saa edes jossain muodossa Onneks mitään muita kiellettyjä himoja ei ole
Siis sama toi aura, mies on pyydellyt et tekisin nugetteja mut en haluu koska niihin kuuluu tuorejuustosta ja aurasta tehty dippi. Ja en kyllä jaksakaan tehä ku kauhee homma ja siivo.
Oikeesti tänä aamuna olisin väsymyksessä juoda tölkin batterya ja polttaa pari tupakkaa.

Onks muita jotka on lopettanu polttamisen? Onko ollu helppoa? Itsellä ajatus on että en enää aloittais mutta sen näkee sit miten käy.
 
Mulla ei tosiaan hirveesti himoja ole, kun on ollut nyt sen verran paha olo. Niinä hetkinä kun ei okseta, ei varsinaisesti myöskään tee mieli mitään. Tänään on onneksi ollut vähän helpompi päivä, en oo oksentanut ollenkaan. Oon jotenkin ehkä jopa yllättynyt, että itselle tämä vasta alle viikon kestänyt pahoinvointi on ollut näin raskasta. En osannut yhtään etukäteen sitä pelätä, koska oon yleensä sellanen että en oksenna helposti ja ajattelin että kyllä nyt semmosen kevyen ellotuksen aina kestää. Mutta käy yllättävän paljon psyykkeen päälle, kun on koko ajan oksettava olo. Ei jaksa keskittyä mihinkään, eikä mikään normaalisti tosi kiva juttukaan tunnu kivalta. :sick::(

Mites, ootteko muut pystyneet juomaan kahvia? Mä en oo enää tällä viikolla pystynyt, ajatuskin kuvottaa. Ja oon ollut tosi kova juomaan kahvia aikasemmin. Hassua. En tosiaan himoitse olon takia mitään, mutta ikävöin aikoja kun pystyin nauttimaan aamukahvista ja teki mieli suunnitella ja kokkailla illan ruokaa. Noh, pitää muistaa että tää on kaikkineen väliaikaista ja itsehän tätä halusin. Ja haluan tietysti edelleen. Pahimpina hetkinä pöntön päällä roikkuessa tuntuu vaan vähän haastavalta löytää sitä odottamisen hehkua ja iloa.:LOL:
 
Mulla ei tosiaan hirveesti himoja ole, kun on ollut nyt sen verran paha olo. Niinä hetkinä kun ei okseta, ei varsinaisesti myöskään tee mieli mitään. Tänään on onneksi ollut vähän helpompi päivä, en oo oksentanut ollenkaan. Oon jotenkin ehkä jopa yllättynyt, että itselle tämä vasta alle viikon kestänyt pahoinvointi on ollut näin raskasta. En osannut yhtään etukäteen sitä pelätä, koska oon yleensä sellanen että en oksenna helposti ja ajattelin että kyllä nyt semmosen kevyen ellotuksen aina kestää. Mutta käy yllättävän paljon psyykkeen päälle, kun on koko ajan oksettava olo. Ei jaksa keskittyä mihinkään, eikä mikään normaalisti tosi kiva juttukaan tunnu kivalta.

Mites, ootteko muut pystyneet juomaan kahvia? Mä en oo enää tällä viikolla pystynyt, ajatuskin kuvottaa. Ja oon ollut tosi kova juomaan kahvia aikasemmin. Hassua. En tosiaan himoitse olon takia mitään, mutta ikävöin aikoja kun pystyin nauttimaan aamukahvista ja teki mieli suunnitella ja kokkailla illan ruokaa. Noh, pitää muistaa että tää on kaikkineen väliaikaista ja itsehän tätä halusin. Ja haluan tietysti edelleen. Pahimpina hetkinä pöntön päällä roikkuessa tuntuu vaan vähän haastavalta löytää sitä odottamisen hehkua ja iloa.
Mulla on välillä aina synkätkin ajatukset tästä raskaudesta, kun en meinaa kestää tätä jatkuvaa pahoinvointia. Mitään ei tee mieli. Jäisiä mansikoita imeskelin tänään aamulla, niin kauan kun mansikka oli suussa olo oli ok.:D
 
Mulla on pahoinvointi vähentynyt huomattavasti, mutta edelleen etoo lievästi. Ei siis vieläkään tee varsinaisesti mieli mitään, ja syön väkisin. Oon kyllä syönyt muutaman salmiakin ja tänään aura-punajuuripaistosta.

Kahvia en ole pystynyt ajattelemaankaan enää moneen viikkoon, ja olen sentään aika hillitön kahvikissa aiemmin.
 
Täällä on nyt parina päivänä ollut havaittavissa pahimman olotilan taittumista.. Tosiaan tuo jatkuva, aamusta iltaan kestävä etominen sai mielen vähän masentuneen oloiseksi jossain vaiheessa:confused: tuntui ettei aamulla herätessä ollut mitään odotettavissa päivältä, muuta kun pahaa oloa. Mistään mistä on ennen nauttinut, ei enää muuta kuin ällötä (kuten tuo kahvi juurikin..). Toisaalta on myös iloinen siitä ettei kahvi maistu ollenkaan, muuten olisi aika vaikea pysyä noissa kofeiini suosituksissa. Oluen ystävänä ostin heti alkuraskaudessa kokeiluun jonkun alkoholittoman oluen, mutta senkin juominen ällöttää tällähetkellä. Mutta olo siis hieman parempaan ainakin toistaiseksi (viikkoja 7+5), tiedä sitten pitäisikö huolestua vai olla vain tyytyväinen.
 

Yhteistyössä