Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla huomenna ultra 6+5. Voi tosin olla myös 7+0, mutta vahvasti oletan ensimmäistä vaihtoehtoa.

Oon tänään lähinnä juossu eestaas flunssasen taaperon kanssa yrittäen keksiä sille tekemistä. Ja itselleni. Loppupäivä menee kyllä maaten sohvalla pikkuautojen kanssa. Ja ajoissa sänkyyn ni ois jo huominen!
 
Mä en tiedä yhtään missä mennään, jos laskisin menkoista ni oisin jo nyt 5+4, ovisplussan mukaan olisin 5+3 , mut omien ovistuntemusten mukaan oletan olevani vasta 4+6. Eli ens to kun mennään ultraan, ni 5+6 - 6+4 välillä kuvittelen olevani :D
 
Millon sulla siis ollut viimeiset menkat?
Mulla esim viimeisimmässä onnistuneessa raskaudessa oli niin et menkat alkoi lauantaina. Seuraavan vk lauantaina tavattiin miehen kans ja sit oli pari vk taukoa. Tulin siis raskaaksi 7pv menkkojen alkamisen jälkeen. Mut ovulaatio oli siis Viikko sen jälkeen . Ultra ja kaikki varmisti sen. Tiesin sen millon raskaaksi tulin mut koko ajan lapsi oli vk pienempi ja ei ollut uskoa sitä et viikko ennen ovulaatiota yhdynnästä tulee edes raskaaksi.
Ne alko siis 21.7. Mulla ei pillereiden lopetuksen jälkeen oikein kierrot oo ollu säännöllisiä eikä pillereiden aikaan ollu ollenkaan menkkoja. Oletettuna ovispäivänä tein ovistestin mut oli nega vielä lähipäivinä ja seuraava yhdyntä oli vasta 6pv tästä (kp 24) ja epäilen siitä tulleeni raskaaksi. Olin flunssassa kierron puolivälissä, eikö seki voi ovulaatiota myöhentää?
 
Meillä on ultra 7+0, jolloin piti olla lapsettomuuspolin ensikäynti, aattelin että siinä ois hyvä closure tälle asialle ja oli pyydetty jo töistä vapaaksi :)

onko muilla hengästymistä tai sykkeen nousua? Siis kuvittelen olevani kohtalaisessa kunnossa, niin äskön kuuma suihku sai sykkeen nousemaan ja hengityksen raskautumaan :D parit portaat, huonekalujen siirto tai etenkin kävely pistää jo nyt puuskuttamaan, mä aina mietin että keksinköhän mä nää ”oireet” :D
 
Meillä on ultra 7+0, jolloin piti olla lapsettomuuspolin ensikäynti, aattelin että siinä ois hyvä closure tälle asialle ja oli pyydetty jo töistä vapaaksi

onko muilla hengästymistä tai sykkeen nousua? Siis kuvittelen olevani kohtalaisessa kunnossa, niin äskön kuuma suihku sai sykkeen nousemaan ja hengityksen raskautumaan parit portaat, huonekalujen siirto tai etenkin kävely pistää jo nyt puuskuttamaan, mä aina mietin että keksinköhän mä nää ”oireet”
Mulla on, mulla aika Garminin kello kädessä ja sekin on jo huomannut sykkeen nousun. Tänään pitäisi lähteä spinningiin, meinaan jo nukahtaa tähän sohvalle ja katsotaan, tuleeko siitä pyöräilystä mitään vai lopetanko tän kerran jälkeen.
 
Mulla on, mulla aika Garminin kello kädessä ja sekin on jo huomannut sykkeen nousun. Tänään pitäisi lähteä spinningiin, meinaan jo nukahtaa tähän sohvalle ja katsotaan, tuleeko siitä pyöräilystä mitään vai lopetanko tän kerran jälkeen.
Mulla kesti se tunne, että sydän hakkasi herkästi ja vähäkin ponnistelu (vaikka rappuset) hengästytti, vaan jonkun viikon verran siellä tosi alussa ja enää sitä ei ole pariin viikkoon ollut. Nyt menen jossain ~7+4:ssa. Nyt on kyllä muutenkin ollut ihmeellinen ja ihana viikko, ei mitään oireita alkuviikon turvonneen olon (tunne kuin kivi mahassa) lisäksi, joka nyt sekin normalisoitunut.
Tuntuu että oma kroppa jotenkin tähän mennessä pikakelannut näitä ensimmäisten 2-6 raskausviikon oireita eteenpäin. Aika mahdoton uskoa että alkuraskauden pahoinvointikin olis jäänyt yhteensä alle kymmeneen olotilaltaan krapulaa/merisairautta muistuttavaan päivään, jotka ei edes olleet putkeen vaan aina välissä pari normaalia päivää. Odotan koko ajan millon se pahoinvointi ja väsymys OIKEASTI alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ViileäVenla
Mulla kesti se tunne, että sydän hakkasi herkästi ja vähäkin ponnistelu (vaikka rappuset) hengästytti, vaan jonkun viikon verran siellä tosi alussa ja enää sitä ei ole pariin viikkoon ollut. Nyt menen jossain ~7+4:ssa. Nyt on kyllä muutenkin ollut ihmeellinen ja ihana viikko, ei mitään oireita alkuviikon turvonneen olon (tunne kuin kivi mahassa) lisäksi, joka nyt sekin normalisoitunut.
Tuntuu että oma kroppa jotenkin tähän mennessä pikakelannut näitä ensimmäisten 2-6 raskausviikon oireita eteenpäin. Aika mahdoton uskoa että alkuraskauden pahoinvointikin olis jäänyt yhteensä alle kymmeneen olotilaltaan krapulaa/merisairautta muistuttavaan päivään, jotka ei edes olleet putkeen vaan aina välissä pari normaalia päivää. Odotan koko ajan millon se pahoinvointi ja väsymys OIKEASTI alkaa.
Sama. Varsinkin, kun edelliset raskaudet ollu alkuoireiltaan erilaiset
 
Kyllä mä tän tiedän. Mut ei se ovis kaikilla tuu sen 2vk päästä menkoista ja sen takiahan se arvio viikoista voi vaihdella paljonki.
No en minä tarkoittanutkaan sitä että se kaikilla olisi 2vko päässä menkoista, vaan sitä laskutapaa jos ovisajankohta on tiedossa. joka tapauksessa se oikea rv on oviksesta +2vko, eli jos tiedät sun ovisajankohdan edes suunnilleen, niin silloinhan se oikea rv on helppo laskea. Vaikka sun ovis ois kp 21, niin silti hedelmöittymishetki on rv 2 ei rv 3. Jos et tiedä, niin sittenhän sitä ei voi tietää kuin ultraamalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Haavekuvia
Minäkin tuun kurkkii tänne, 5. lapsi, täysin vahinko, söin siis pillereitä, mutta epäuskon ja itkun jälkeen on tervetullut jos pysyy matkassa. Tilanne että isän kanssa ystäviä joka ei halua lapsia ja itsellä 38v. ja lapsiluku täynnä, no elämä on ihmeellistä. 2 testiä tehnyt ja kummassakin selkeät viivat, la 17.5. Ja viikkoja siis 5+3. Asiasta puhuttu lapsen isän kanssa, toivoo minun tekevän abortin mutta en tahdo. Iltatähti siis ja ajatukset vielä mullinmallin. Miten selviän yksin, miten jaksan kun haasteita on nytkin. Ehkä se tästä helpottaa. Väsynyt, huonovointinen ja julmetusti vihloo, 9vuoden pölyt ja sisustus uusiksi, onhan siinä pienellä hommaa tehdä puhdas yksiö tuonne
 
Viimeksi muokattu:
Ne alko siis 21.7. Mulla ei pillereiden lopetuksen jälkeen oikein kierrot oo ollu säännöllisiä eikä pillereiden aikaan ollu ollenkaan menkkoja. Oletettuna ovispäivänä tein ovistestin mut oli nega vielä lähipäivinä ja seuraava yhdyntä oli vasta 6pv tästä (kp 24) ja epäilen siitä tulleeni raskaaksi. Olin flunssassa kierron puolivälissä, eikö seki voi ovulaatiota myöhentää?
Ok. Aika myöhään. Mut tosiaan ovulaatiothan voi tulla vähä miten sattuu.
 
Mullahan oli ovulaatio tässä kierrossa joku kp29-35, tikutin kp25 asti ja sit loppui testit, saanut alkunsa joko kp25 tai kp32 olleesta kerrasta siis varmuudella. :giggle:
Katsotaan, et mitä sanovat neuvolassa lasketuks ajaks, kun soitan ja saanko sitä kautta varhaisultran, itse en muuten aio mennä, jos en sitä kautta saa.
Meillä ei neuvolassa kunnon ultraa ole eikä täälläpäin siis kuulu vakiona varhaisultraa.
 
Mullahan oli ovulaatio tässä kierrossa joku kp29-35, tikutin kp25 asti ja sit loppui testit, saanut alkunsa joko kp25 tai kp32 olleesta kerrasta siis varmuudella. :giggle:
Katsotaan, et mitä sanovat neuvolassa lasketuks ajaks, kun soitan ja saanko sitä kautta varhaisultran, itse en muuten aio mennä, jos en sitä kautta saa.
Meillä ei neuvolassa kunnon ultraa ole eikä täälläpäin siis kuulu vakiona varhaisultraa.
Ei varmaan kellään kuulu, jos ei oo ongelmia, mutta mielenrauhan takia ainakin itse maksan sen mitä pitää :D Taas tuntuu et viime viikolla oli enempi oireita kun tänään :( Kivempi olis voida huonommin, olis varmempi olo, et kaikki etenee hyvin.
 
Ei varmaan kellään kuulu, jos ei oo ongelmia, mutta mielenrauhan takia ainakin itse maksan sen mitä pitää Taas tuntuu et viime viikolla oli enempi oireita kun tänään Kivempi olis voida huonommin, olis varmempi olo, et kaikki etenee hyvin.
Kyllä joissakin kunnissa on ilmainen varhaisultra, ainakin Lahdessa on tuollainen etu ollut(y)
 
No en minä tarkoittanutkaan sitä että se kaikilla olisi 2vko päässä menkoista, vaan sitä laskutapaa jos ovisajankohta on tiedossa. joka tapauksessa se oikea rv on oviksesta +2vko, eli jos tiedät sun ovisajankohdan edes suunnilleen, niin silloinhan se oikea rv on helppo laskea. Vaikka sun ovis ois kp 21, niin silti hedelmöittymishetki on rv 2 ei rv 3. Jos et tiedä, niin sittenhän sitä ei voi tietää kuin ultraamalla.
Kyllä, juuri näin itsekin laskin :)
 
Miten te nukutte? Siis heräsin TAAS kolmelta. Sentään sinnittelin puoli viiteen asti sängyssä ennenkuin nousin. Kahvikupposta tässä jo juon ja kello 4.55. Huhhei. Oon kyllä flunssassa että todennäköisesti saan päivällä ottaa unet kun koululaisetkin koulussa.
 
Miten te nukutte? Siis heräsin TAAS kolmelta. Sentään sinnittelin puoli viiteen asti sängyssä ennenkuin nousin. Kahvikupposta tässä jo juon ja kello 4.55. Huhhei. Oon kyllä flunssassa että todennäköisesti saan päivällä ottaa unet kun koululaisetkin koulussa.
No siis 4-5 aikaa on noustava vessaa ja miehen kello soi viideltä. Yritän käydä uudestaa nukkuu mut harvoin onnistuu. Jos mies on viel kotona ni räplään puhelinta jos olen yksin ni rupeen kattomaan Nhl viaplaystä, jos on pelipäivä. Oon nyt siis lomalla ja odotan innolla töihin paluuta et miten käy nukkumisen.
 
Miten te nukutte? Siis heräsin TAAS kolmelta. Sentään sinnittelin puoli viiteen asti sängyssä ennenkuin nousin. Kahvikupposta tässä jo juon ja kello 4.55. Huhhei. Oon kyllä flunssassa että todennäköisesti saan päivällä ottaa unet kun koululaisetkin koulussa.
Todella huonosti! Eilen olin kävelevä haamu, kun yö oli mennyt näin --> nukahdin 20.30, heräsin 22.00, nukahdin 01.15, heräsin 2.14 (heräilin vähän väliä) , aloin nukkuu 3.30 ja nousin ylös 5.40 (tollakin välillä heräsin varmaan sen 7krt.) Tätä on nyt jatkunut viikon verran ja alan olee tosi poikki. Onneks on kesäloma meneillään ja jatkuu vielä ensi viikon.
 
Täällä edelleen oireina vain kauhea väsymys/unettomuus, sekä jatkuva näläntunne. Rintaan ilmestynyt pieni patti, joka kipuilee välillä enemmän ja välillä sitten ei ollenkaan. Pahoinvointia odotellessa (en kyllä oikeasti odota) , että vois ehkä tajutakin, että mukana on pieni ihme. Ei ole meinaa missään vaiheessa ollut raskaana oleva olo.

Ar-ultraan menemme yksityiselle joskus 6+3-7+0 välillä, jos en saa kunnallisen kautta sitä. Minulla riskiraskaus ja ar-ultra pitäisi saada kunnallisen kautta, mutta neuvolalääkäri oli edellisen raskauden kohdalla sitä mieltä, etten tartte sitä. Nyt yritän vaatia sen, koska riski on, että on kiinnittynyt sektioarpeen ja edellisen kohdalla oli epäilys kohdunulkoisesta. Olemme silti valmiita maksamaan ultran itse. Täällä keski-suomessa taisi terveystalolla on n. 170e ja ovumialla 155e.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista ja kivuista kärsiville ❤

Täällä tuli tänään täyteen vasta 4+0 :D
 
Mä oon ollut aiemminkin jo huono nukkumaan öisin, aamulla kyllä väsyttäis.. ennen kuitenkin aina nukahin suht nopeesti uudestaan vaikka heräilin parin tunnin välein, nyt sit jään etenkin aamuyöstä vaan pyörimään. Taapero huuteli viideltä että peitto tippu ja siitä asti oon sit valvonu. Kai sitä vois sit nousta. 5h ultraan, huhhuh.
 

Yhteistyössä