Totaalikieltäytyminen syömiseen, apuja tarvitaan....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itku kurkussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itku kurkussa

Vieras
10kk ikäinen poikani on päättänyt olla syömättä. Aamulla menee kyllä puuroa jonkin verran, ehkä n. 1,5dl mutta lounas, välipala ja päivällinen...ottaa muutaman lusikallisen ja sitten täydellinen kieltäytyminen. Ja ruoka on tavallista kotiruokaa. Äskenkin sitten luovutin ja syötin kanakiusausta jugurtin kera, siten meni. Kyllä tuollaiset hyvät menee mutta ei tavallinen ruoka...alan olla jo ihan epätoivoinen, poika ei paina edes 10kg vielä, vaan himpun yli 9kg. Pituutta oli kyllä neuvolassa tullut mutta silti....neuvolassakin vaan sanotaan että ISONNA ANNOKSIA, voi jumalauta, kyse ei ole siitä!

Apua, kertokaa rohkaisevia sanoja epätoivoiselle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Itku kurkussa:
10kk ikäinen poikani on päättänyt olla syömättä. Aamulla menee kyllä puuroa jonkin verran, ehkä n. 1,5dl mutta lounas, välipala ja päivällinen...ottaa muutaman lusikallisen ja sitten täydellinen kieltäytyminen. Ja ruoka on tavallista kotiruokaa. Äskenkin sitten luovutin ja syötin kanakiusausta jugurtin kera, siten meni. Kyllä tuollaiset hyvät menee mutta ei tavallinen ruoka...alan olla jo ihan epätoivoinen, poika ei paina edes 10kg vielä, vaan himpun yli 9kg. Pituutta oli kyllä neuvolassa tullut mutta silti....neuvolassakin vaan sanotaan että ISONNA ANNOKSIA, voi jumalauta, kyse ei ole siitä!

Apua, kertokaa rohkaisevia sanoja epätoivoiselle!!!

Mulla tyttö 1,2 v, painoa 8970g, syö kuin lintunen, ei edes pienen pilttipurkillisen verran ja puuroakin vain vajaa desi aamuisin ja iltaisin... iloinen ja terve, nukkuu hyvin. Neuvolassa käytiin eilen, koska olen painosta huolissani, terkkari sanoi, et jotkut lapset vain pärjäävät pienemmällä määrällä ruokaa..

kakkaako pikkuinen normaalisti, eli tarkoitan onko ummetusta? Se voi aiheuttaa kylläisyyden tunnetta ja siksi ei maistu ruoka. Näin on minulle kerrottu. Meilläkin on lasten kanssa kyllä ollut tuollaisia vähäruokaisia kausia, mutta menneet ajan kanssa ohi.

Enpä osaa auttaa mutta :hug:

Meillä 1,5v painaa 9,5kg ja ollut välillä erittäin vähäsyömäinen joten ymmärrän huolesi. Meniskö itse sormin syötävät ruuat paremmin alas, jos kyse ois vaikkapa hampaidentulon aiheuttamasta ikenien arkuudesta kun lusikka käy niihin tms?

Meillä on lapsilla kausiluontoista syömättömyys. Sitten kun ruoka taas maistuu, niin se maistuukin tosi hyvin. Meidän poika on 1,7v ja painaa 9760g, pituutta on 79cm, ei neuvolassa sanottu mitään, että olisi liian vähän.

Se menee kausittain tuo syöminenkin. Älä hermostu. Meidän 1- vuotiaat on painanu 8 kiloa, eikä kukaan oo koskaan huomautellu asiasta. Kasvoivat tasaisesti. Puuroa näkyy teillä menevän paljon. Kyllä se siitä ajan kans.

Korvatulehdus? Hampaita tulossa? Allergiaa? Tai sitten ihan vaan huono syömään. Meillä on iso poika ja melkeen 2v. Mutta syö kuin lintunen. Syömälakkoja on vähän väliä, kuten esim. nyt. Maitoa vaan menisi alas. On tosi raastavaa äidille, aina saa vääntää siitä syömisestä.

Olen tarjonnut sormiruokaa, poika tuntuu olevan tosi epäluuloinen...ekan kerran napsi mustikat ja rusinat, nyttemmin levittelee kaiken pitkin pöytää. Banaanin mussaa nyrkissään muusiksi. Hampaita on tulossa joten se selittänee osan asiasta, mutta kun ollaan miehen kanssa huomattu että jos antaa tavallista ruokaa eikä suu aukea, ja sitten jos tarjoaa esim. päärynäsosetta niin johan aukeaa suu komeasti. Joo ja maitoa, maitoa joisi kyllä.

Mutta kiitos teille kaikille asiallisista ja ystävällisistä vastauksista! Oli ilo lukea että muitakin "kirppusia" löytyy!!! :) eiköhän tämä tästä...mutta raastavaa se on kyllä.

Yhteistyössä