tosta siivous-ketjusta tuli mieleen kysymys, et te joilla on KAIKILLE tavaroille

• Viestiketjun aloittaja tyhmä kaiketi
  • Ensimmäinen viesti
onko liika liikaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja onko liika liikaa?:
Askartelu/ompelutarvikkeiden säilytys on muuten kamala homma. Nyt niitä löytyy: autotallista, erilaista (pahvi)laatikoista, apteekkarin laatikostosta, sellaisesta korihyllyhässäkästä, pikkulokerikoista, parista vaatekaapista...

Siinä on vaan se ongelma, että aina pitää ostaa uusia säilytyskalusteita ;)
Liika on liikaa :D Toisaalta.... mulla inspiraatio alkaa tehdä jotain iskee yleensä lauantaisin klo 18 jälkeen. Eli kun kaupat ovat jo kiinni. Joten on pakko ollut olla niitä tarvikkeita, josmielii jotain tehdä. Tosin nythän kaupat saavat olla auki sunnuntaisinkin, mutta mahtavatko kaikki silti olla. Ja mä ainakin ostan mielelläni kankaita, lankoja ja askartelutarvikkeita silloin, kun huomaan niiden olevan allennusmyynnissä.

Mä haaveilen sellaisesta lattiasta kattoon olevasta 3 m leveästä hyllystä, jossa olisi eri kokoisia lipastonlaatikoita. Mutta vaikka sellaisen teettäisikin, mihin hittoon sen laittaisi? :/
Siinähän se askartelijan ongelma onkin: kaikkea haalii varastoon, kun löytää jotain käyttökelpoista. Sama ongelma kaikilla tuntemillani ihmisillä jotka "näpertää" jotakin.

Muistan kerran kun järjestettiin lastenkutsuja, niin sovittiin, että kaikki tekee lapsille kruunut. Yksi ihminen sitten alkoi siinä tuskastelemaan, että mistä hän nyt semmoisen tekee, kun ei ole tarvikkeitakaan.

Toivottavasti se ei huomannut kun mun leuka putos lattialle. ;)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
tollanen romu hylly mulla tossa keittiössä :D ja hauskaa tässä on se että mä siivosin ton reilu kuukaus sitte.. silloin siihen jäi yks siisti pino papereita ja yks laatikko... :snotty:
Ihana :D :D Mulla pursuaa tällä hetkellä siivous&romukomero mm rikkinäisiä loisteputkia yms romua, mitä ei voi roskikseen viedä. Toinen ulkovarasto on täynnä tietokoneen ja näyttöjen raatoja, rikkinäisiä kodinkoneita ynnä muuta mukavaa. Kaipaan sitä aikaa, jolloin romut sai viedä roskakatoksen seinustalle ja jäteauto vei ne sieltä sinne, minne piti viedä.

tollanen romu hylly mulla tossa keittiössä :D ja hauskaa tässä on se että mä siivosin ton reilu kuukaus sitte.. silloin siihen jäi yks siisti pino papereita ja yks laatikko... :snotty:
Ihana :D :D Mulla pursuaa tällä hetkellä siivous&romukomero mm rikkinäisiä loisteputkia yms romua, mitä ei voi roskikseen viedä. Toinen ulkovarasto on täynnä tietokoneen ja näyttöjen raatoja, rikkinäisiä kodinkoneita ynnä muuta mukavaa. Kaipaan sitä aikaa, jolloin romut sai viedä roskakatoksen seinustalle ja jäteauto vei ne sieltä sinne, minne piti viedä.
meillä kans... just patetreita,lamppuja ym. sitte siivouskaapissa on kaikkea mitä ehkä joskus vielä tarvii.. silikoonia, kittiä ym mitä ei kylmässä ulkovarastossa voi säilyttää... hyllyn kannakkeita, pakkasuteippiä,maalisuteja,tela.. maaleja :D että just ja just sinne imuri mahtuu kun oikein tunkee... mutats itet muut siivousromut onkin hujan hajan keittiössä,vessassa ja kylppärissä :D

Keittiönoita
meillä kans... just patetreita,lamppuja ym. sitte siivouskaapissa on kaikkea mitä ehkä joskus vielä tarvii.. silikoonia, kittiä ym mitä ei kylmässä ulkovarastossa voi säilyttää... hyllyn kannakkeita, pakkasuteippiä,maalisuteja,tela.. maaleja :D että just ja just sinne imuri mahtuu kun oikein tunkee... mutats itet muut siivousromut onkin hujan hajan keittiössä,vessassa ja kylppärissä :D
Maalit, siveltimet, telat, hiomakone, sahat, tasoitusaineet, mehiläisvahat.... oih, rompetta riittää :D

Keittiönoita
Siinähän se askartelijan ongelma onkin: kaikkea haalii varastoon, kun löytää jotain käyttökelpoista. Sama ongelma kaikilla tuntemillani ihmisillä jotka "näpertää" jotakin.

Muistan kerran kun järjestettiin lastenkutsuja, niin sovittiin, että kaikki tekee lapsille kruunut. Yksi ihminen sitten alkoi siinä tuskastelemaan, että mistä hän nyt semmoisen tekee, kun ei ole tarvikkeitakaan.

Voin kuvitella :D Mä haluaisin oikeastaan sellaisen pienen, tyylikkäästi sisustetun kakkosasunnon, johon voisi kutsua vieraita ja jossa voisi istua katsomassa telkkaria. Ja tässä nykyisessä asunnossa voisi sitten elää ja asua.

Laana
Meillä on niin vähän kaappitilaa, ettei mitenkään mahdu tilpehööri kaappeihin, joten kyllä sitä lojuu. Esim. nyt tuossa pöydällä ruokalappu, itkuhälärit(ei siis käytössä just nyt), jotain etukuponkeja postista, lähes tyhjä suklaarasia jne.

Pitäisi ehkä vaan ostaa lisää koreja yms kaappeihin, mutta varsinkin keittiössä säilytystila menee astioille, oisko niitä sit liikaa? :)

onko liika liikaa?

Voin kuvitella :D Mä haluaisin oikeastaan sellaisen pienen, tyylikkäästi sisustetun kakkosasunnon, johon voisi kutsua vieraita ja jossa voisi istua katsomassa telkkaria. Ja tässä nykyisessä asunnossa voisi sitten elää ja asua.
Ja sitten kun kaikkien askartelut ei ole helmien kokoluokkaa: nyt oon innostunut kunnostaan vanhoja huonekaluja, eikä meillä mahdu poistaan maalia kuin pesuhuoneessa (ja ulkona ei tarkene). Lattia täynnä sanomalehtiä, kaapimia, suteja, santapaperia... Nytkin yksi vanha puusepän valmistama koristeellinen pinnatuoli palasina tuolla kaapiston alla odottamassa hiontainspistä.

Tässä kämpässä varmaan joku sais slaagin!

Keittiönoita
Ja sitten kun kaikkien askartelut ei ole helmien kokoluokkaa: nyt oon innostunut kunnostaan vanhoja huonekaluja, eikä meillä mahdu poistaan maalia kuin pesuhuoneessa (ja ulkona ei tarkene). Lattia täynnä sanomalehtiä, kaapimia, suteja, santapaperia... Nytkin yksi vanha puusepän valmistama koristeellinen pinnatuoli palasina tuolla kaapiston alla odottamassa hiontainspistä.

Tässä kämpässä varmaan joku sais slaagin!
Niinpä, tilaa tarvitaan eikä sitä keskeneräistä kunnostettavana olevaa esinettä saa välillä mihinkään näkymättömiin. Mulla odottaa vanha matka-arkku kunnostamista ja koitan miettiä, missä sitä hommaa tekisin. Varminta varmaan makkarissa, kun siitä saa oven kiinni, ettei koira pääse "avustamaan".

mä en kyllä käsitä että miten kellään pysyy mikään kontrolli kaikkien piuhojen ym kanssa... :eek:
kun meiltäkin löytyy 2x kameran piuha, 2x kameran laturi, 2x kännykän tiedonsiirto piuha... usb tikkuja, adaptereita ym. siis mikä olis muka looginen säilytyspaikak noille... varsinkin kun niitähän tarvii kuitenkin usein...
no meillä on tällainen kulmatietokonepöytä jossa on yksi laatikkokin tuossa reunassa. Siellä on kaikki irtonaiset tietokoneosat, muistitikut, kameran laturi jne. Suunnilleen yhdessä paikassa josta voi ainakin aloittaa etsimisen :p Jos se, mitä etsin, ei ole siellä ni sitte ei kyllä oo hajuakaan missä vois olla...

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
no meillä on tällainen kulmatietokonepöytä jossa on yksi laatikkokin tuossa reunassa. Siellä on kaikki irtonaiset tietokoneosat, muistitikut, kameran laturi jne. Suunnilleen yhdessä paikassa josta voi ainakin aloittaa etsimisen :p Jos se, mitä etsin, ei ole siellä ni sitte ei kyllä oo hajuakaan missä vois olla...
Mulla on tietsikkapöydässä 2 lipastonlaatikkoa ja niissä erilaisia latureita, adaptereita ja laitteita, joita ei tarvita joka päivä. Mutta ei niihin kaikki mahdu.

Lisäys: mun pitäis kans hankkia kulmatietokonepöytä, mutta en tajua, mihin saisin sen mahdutettua. Pitäisi saada käden ulottuville printteri, 2 läppäriä ja 19 tuuman näyttö ja kulmapöytä on oikeastaan ainoa mahdollisuus.

Mulla on tietsikkapöydässä 2 lipastonlaatikkoa ja niissä erilaisia latureita, adaptereita ja laitteita, joita ei tarvita joka päivä. Mutta ei niihin kaikki mahdu.

Lisäys: mun pitäis kans hankkia kulmatietokonepöytä, mutta en tajua, mihin saisin sen mahdutettua. Pitäisi saada käden ulottuville printteri, 2 läppäriä ja 19 tuuman näyttö ja kulmapöytä on oikeastaan ainoa mahdollisuus.
no tää mikä meillä on, ei todella oo kovin kätevä. keskusyksikkö on tuolla alhaalla tosi hankalasti, ei meinaa piuhat riittää sinne. Näyttö on meillä kanssa iso, valtaa puoli pöytää vaikka onki upotettu tuonne kulmaan. Printteri on tuossa ylhäällä. Mut en mä tajua mihin tässä ne läppärit laittas jos molemmat on saatava käyttöön ja vielä tavallinen näppis lisäksi.

Lokeroa ja luukkua on sitte senki edestä, niihin kertyy vaan ihme paperia ja roinaa...

Keittiönoita
no tää mikä meillä on, ei todella oo kovin kätevä. keskusyksikkö on tuolla alhaalla tosi hankalasti, ei meinaa piuhat riittää sinne. Näyttö on meillä kanssa iso, valtaa puoli pöytää vaikka onki upotettu tuonne kulmaan. Printteri on tuossa ylhäällä. Mut en mä tajua mihin tässä ne läppärit laittas jos molemmat on saatava käyttöön ja vielä tavallinen näppis lisäksi.

Lokeroa ja luukkua on sitte senki edestä, niihin kertyy vaan ihme paperia ja roinaa...
Mun pitäisi ostaa jostain toimistotarvikkeita myyvästä kaupasta se pöytä. Mutta kun nekään ei aina ole erityisen hyviä. Tai sitten teettää.

tai sitte isompi pöytä, vanha ruokapöytä toimii suht hyvin, siihen amhtuu laitteet ja näyttö, keskusyksikkökin mahtuu kivasti pöydän alle.. samaten tollenen toimisto lokerikko... (ja siis tämä toimii teorian tasolla... kun on taipumusta tavaran pinoiluun ym niin laajat pöytätasot on todella huonoja :D )

pk
Napit peltipurkissa mun kaapissa, kynät korissa työhuoneessa, sakset keittiön pöydällä ja toiset siinä korissa työhuoneessa, heijastimet eteisen kaapissa tai takeissa.

Työhuoneen pöydällä on taipumus kerätä päälleen sälää, papereita, kuulokkeita ym. Niille löytyisi parempikin paikka, mutta aina niitä kerääntyy tähän.. :/

Keittikselle
http://www.hsy.fi/jatehuolto/palvelut/vastaanotto/keraysautot/Sivut/default.aspx

meillä on lajiteltu tilpehöörit käyttötarkoituksen mukaan, kaks pientä muovilaatikkoa on täynnä tunnistamattomia esineitä jotka oottaa sitä et mies kattois ne läpi :D
mies on onneks kans melko järjestelmällinen tyyppi, pitää kalut pakeissa ja muut omat juttunsa siististi.
aikansa se kesti että vaan viitti alottaa sen että kattoo kaikki rojulaatikot läpi, mutta sitte ku sen teki niin olipa jotenkin puhdistava kokemus :whistle: :LOL:

Askartelu/ompelutarvikkeiden säilytys on muuten kamala homma. Nyt niitä löytyy: autotallista, erilaista (pahvi)laatikoista, apteekkarin laatikostosta, sellaisesta korihyllyhässäkästä, pikkulokerikoista, parista vaatekaapista...

Siinä on vaan se ongelma, että aina pitää ostaa uusia säilytyskalusteita ;)
Liika on liikaa :D Toisaalta.... mulla inspiraatio alkaa tehdä jotain iskee yleensä lauantaisin klo 18 jälkeen. Eli kun kaupat ovat jo kiinni. Joten on pakko ollut olla niitä tarvikkeita, josmielii jotain tehdä. Tosin nythän kaupat saavat olla auki sunnuntaisinkin, mutta mahtavatko kaikki silti olla. Ja mä ainakin ostan mielelläni kankaita, lankoja ja askartelutarvikkeita silloin, kun huomaan niiden olevan allennusmyynnissä.

Mä haaveilen sellaisesta lattiasta kattoon olevasta 3 m leveästä hyllystä, jossa olisi eri kokoisia lipastonlaatikoita. Mutta vaikka sellaisen teettäisikin, mihin hittoon sen laittaisi? :/

Ap:n kysymykseen en osaa antaa kovin hyviä vinkkejä, koska meillä kaikelle ei todellakaan löydy paikkaa. Apteekkarin lipaston päällä on yksi kori, johon saa laittaa pientä irtotavaraa. Lipaston laatikot ovat pullollaan ties mitä. ;)

Askartelu- ja käsityöjutut ovat oikeastaan ainoita asioita, jotka meillä onkin periaatteessa järjestyksessä. :whistle: Viime keväänä (raskausajan pitkällä sairaslomalla) meni itsellä hermot tarvikkeiden kaaokseen, joten kehittelin oman säilytysjärjertyksen näille.. Erilaiset kynät on isoissa mukeissa ja purnukoissa. Olen päällystänyt monta pientä rasiaa, joihin laitoin etiketin, mitä missäkin on sisällä. Napit ja nauhat (ne, jotka eniten käytössä ja kauneimpia) ovat muutamassa lasipurkissa, joita olen myös vähän tuunaillut nätimmäksi. Kynäpurkit ja napit&nauhapurkit ovat pikkuhyllykössä seinällä työpöydän vieressä.

Työpöydän kätköistä löytyy osa papereista ja muutama laatikko, joissa tarvikkeita. Yhden kenkälaatikon olen pyhittänyt keskeneräiselle askartelutyölle, eli korjaan oman askarteluni turvaan sinne tarvikkeneen jos se jää kesken..

Yhdessä mappihyllykössä on lisää papereita ja pari ikean pikkulaatikostoa, joissa on myös etiketit, eli osaan laittaa kaikki paikalleen (musteet, leimasimet, haaraniitit jne.).

Öljyvärimaalaustarvikkeet ovat yhdessä isossa laatikossa.

Lapsilla on omat askartelutarvikkeensa sängynaluslaatikossa hujan hajan. Pienet tarvikkeet on lastenhuoneessa järjestelty karkkikaupan tyhjiin laatikoihin. Yleensä lapset kyllä tulevat minun askartelutarvikkeista etsimään itselleen sopivimpia tarvikkeita..

Kankaille pitää vielä kehitellä jokin säilytyspaikka. Sain oman ompelukoneen vasta jouluna. :)

Tajusin tässä kirjoittaessani, että meillä on askartelutarvikkeita ja käsityötarvikeita ripoteltu pitkin kotia. Iso osa säilytyksestä on järjestetty niin, että se on myös oleellinen osa sisustusta.. Koti on asujiensa näköinen.
:saint:

kämppäräjähtää
Millä saa vaatehuoneen pysymään järjestyksessä? ei vaan toimi , turhauttavaa siivota ku räjähtää taas hetken päästä. ja sitten tyttölapset on ihan mahottomia krääsän kerääjiä, sitä pikku sälää ja paperisilppua on joka paikassa. ja sit kun lapsia on useampi,niiin huhu huh..

Alkuperäinen kirjoittaja kämppäräjähtää:
Millä saa vaatehuoneen pysymään järjestyksessä? ei vaan toimi , turhauttavaa siivota ku räjähtää taas hetken päästä. ja sitten tyttölapset on ihan mahottomia krääsän kerääjiä, sitä pikku sälää ja paperisilppua on joka paikassa. ja sit kun lapsia on useampi,niiin huhu huh..
Tyttölapset ovat ainakin meillä tulleet äitiinsä. Järjestin joululomalla lastenhuonetta (jossa asuu kaksi pikkuneitiä ). Päivän saldo oli yksi jätesäkillinen sälää roskiin, kolme säkillistä varastoon..

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Keittikselle:
http://www.hsy.fi/jatehuolto/palvelut/vastaanotto/keraysautot/Sivut/default.aspx
Jep, noita aika ajoin kiertää. Mutta jos mä saisin noi romut sinne keräysauton pysähtymispaikalle, saisin ne myös suoraan Sorttiinkin. Systerin kanssa tehtiin kyllä just diili, että kerätään yhdessä romut, UFF:lle menevät yms ja lähdetään tekeen joku päivä systerin autolla romunhävityskierros.

Keittiönoita
tai sitte isompi pöytä, vanha ruokapöytä toimii suht hyvin, siihen amhtuu laitteet ja näyttö, keskusyksikkökin mahtuu kivasti pöydän alle.. samaten tollenen toimisto lokerikko... (ja siis tämä toimii teorian tasolla... kun on taipumusta tavaran pinoiluun ym niin laajat pöytätasot on todella huonoja :D )
Muuten hyvä idea, mutta tähän työhuoneeseen ei mahdu sellasta. Ja kulmapöytä olisi itse työskentelyn kannalta näppärämpi, koska saisin vasemmalle puolelleni printterin, tähän nokan eteen toisen läppärin, oikealle puolelle kakkosnäytön ja vielä sen viereen sivulle toisen läppärin.

Yhteistyössä