Alkuperäinen kirjoittaja onko liika liikaa?:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja onko liika liikaa?:
Askartelu/ompelutarvikkeiden säilytys on muuten kamala homma. Nyt niitä löytyy: autotallista, erilaista (pahvi)laatikoista, apteekkarin laatikostosta, sellaisesta korihyllyhässäkästä, pikkulokerikoista, parista vaatekaapista...
Siinä on vaan se ongelma, että aina pitää ostaa uusia säilytyskalusteita
Liika on liikaa
Toisaalta.... mulla inspiraatio alkaa tehdä jotain iskee yleensä lauantaisin klo 18 jälkeen. Eli kun kaupat ovat jo kiinni. Joten on pakko ollut olla niitä tarvikkeita, josmielii jotain tehdä. Tosin nythän kaupat saavat olla auki sunnuntaisinkin, mutta mahtavatko kaikki silti olla. Ja mä ainakin ostan mielelläni kankaita, lankoja ja askartelutarvikkeita silloin, kun huomaan niiden olevan allennusmyynnissä.
Mä haaveilen sellaisesta lattiasta kattoon olevasta 3 m leveästä hyllystä, jossa olisi eri kokoisia lipastonlaatikoita. Mutta vaikka sellaisen teettäisikin, mihin hittoon sen laittaisi? :/
Siinähän se askartelijan ongelma onkin: kaikkea haalii varastoon, kun löytää jotain käyttökelpoista. Sama ongelma kaikilla tuntemillani ihmisillä jotka "näpertää" jotakin.
Muistan kerran kun järjestettiin lastenkutsuja, niin sovittiin, että kaikki tekee lapsille kruunut. Yksi ihminen sitten alkoi siinä tuskastelemaan, että mistä hän nyt semmoisen tekee, kun ei ole tarvikkeitakaan.
Toivottavasti se ei huomannut kun mun leuka putos lattialle.
Ap:n kysymykseen en osaa antaa kovin hyviä vinkkejä, koska meillä kaikelle ei todellakaan löydy paikkaa. Apteekkarin lipaston päällä on yksi kori, johon saa laittaa pientä irtotavaraa. Lipaston laatikot ovat pullollaan ties mitä.
Askartelu- ja käsityöjutut ovat oikeastaan ainoita asioita, jotka meillä onkin periaatteessa järjestyksessä.
Viime keväänä (raskausajan pitkällä sairaslomalla) meni itsellä hermot tarvikkeiden kaaokseen, joten kehittelin oman säilytysjärjertyksen näille.. Erilaiset kynät on isoissa mukeissa ja purnukoissa. Olen päällystänyt monta pientä rasiaa, joihin laitoin etiketin, mitä missäkin on sisällä. Napit ja nauhat (ne, jotka eniten käytössä ja kauneimpia) ovat muutamassa lasipurkissa, joita olen myös vähän tuunaillut nätimmäksi. Kynäpurkit ja napit&nauhapurkit ovat pikkuhyllykössä seinällä työpöydän vieressä.
Työpöydän kätköistä löytyy osa papereista ja muutama laatikko, joissa tarvikkeita. Yhden kenkälaatikon olen pyhittänyt keskeneräiselle askartelutyölle, eli korjaan oman askarteluni turvaan sinne tarvikkeneen jos se jää kesken..
Yhdessä mappihyllykössä on lisää papereita ja pari ikean pikkulaatikostoa, joissa on myös etiketit, eli osaan laittaa kaikki paikalleen (musteet, leimasimet, haaraniitit jne.).
Öljyvärimaalaustarvikkeet ovat yhdessä isossa laatikossa.
Lapsilla on omat askartelutarvikkeensa sängynaluslaatikossa hujan hajan. Pienet tarvikkeet on lastenhuoneessa järjestelty karkkikaupan tyhjiin laatikoihin. Yleensä lapset kyllä tulevat minun askartelutarvikkeista etsimään itselleen sopivimpia tarvikkeita..
Kankaille pitää vielä kehitellä jokin säilytyspaikka. Sain oman ompelukoneen vasta jouluna.
Tajusin tässä kirjoittaessani, että meillä on askartelutarvikkeita ja käsityötarvikeita ripoteltu pitkin kotia. Iso osa säilytyksestä on järjestetty niin, että se on myös oleellinen osa sisustusta.. Koti on asujiensa näköinen.
:saint: