tosta siivous-ketjusta tuli mieleen kysymys, et te joilla on KAIKILLE tavaroille

  • Viestiketjun aloittaja tyhmä kaiketi
  • Ensimmäinen viesti
tyhmä kaiketi
paikka niin mitä se käytännössä tarkoittaa

siis käsitän et vaatteet vaatekaappiin ja astiat keittiön kaappiin, mut ne pikkutilpehöörit yms. mitkä yleensä lojuaa ympäri kämppää niin miten ne teil säilytetään?
onks ne jossain romukaapis koreissa vai miten? jos nyt kävisin kämpän läpi ja saisin sen järjestykseen!
 
no meillä on mm. tuollainen ns. apteekkarin lipasto jonka laatikoissa on jos jotakin...

sitte on kaapeissa koreja/laatikoita joissa on tiettyjä tavaroita.

Teipit, sakset ym. tietyssä paikassa, lahjanauhat toisessa. Käsityötarvikkeet tässä kaapissa jne.

mutta on meillä kyllä vielä tuota roinaakin joka ei ole paikkaansa löytänyt...
 
kaappi
mulla on tosiaan rojukaappi mikä on täynnä laatikoita johon tungen kaiken ylimääräisen sälän ja sit kun tää kaappi on on liian sotkunen niin siivoon sen.

siivoteessani siis kerään kaiken sinne kaappiin.
 
BJ harmaana
Meillä on ainakin kaikelle paikka (oli se sitten vaikka sekaisin eteisen laatikossa) mutta se on sitten eri asia kuinka usein ne tavarat sinne paikoilleen päätyy... :xmas:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mitä pikkutilpehööriä tarkoitat?
Ei meillä loju mitään ympäri kämppää..
tarkoitan nyt siis esim. nappeja, saksia, kyniä, yms. meil on ihan älysti kaikkee ihmeellistä pikkukamaa millä ei oo paikkaa...

oonko mä sit outo vai...
 
canislupus
Tähän minäkin haluaisin vastauksen, minne te olette piilottaneet kaiken tilpehöörin mitä on, kun muilla näyttää kodit niin siistiltä ja meillä on joka lipaston ja kaapin päälinen täynnä tavaraa.
 
Meillei oo mitään tilpehööriä.. siis silleen ett lojuis siellä täällä. Kynät on omalla paikallaan, heijastimet omassa laatikossaan.. Millaista tilpehööriä tässä tarkoitettiin?
Vaikka tän kämpän siisteys on ikävä kyllä kolmannen lapsen myötä kärsinyt, tai mun motivaatio siivota, kaikki tollaset on onneksi samalla mallilla kuin ennen. :D
 
no tässä varmaan haetaan just sellasta pientä sälää mitä helposti kertyy tasoille ja kippoihin ja kuppeihin...

hakaneuloja, nappeja, kyniä, kumi, viivotin, laturi jne... että onko ihmisillä ihan hallistusti kaikki järjestetty omille paikoilleen, mitkä ne on ne omat paikat jne.

mulla esmes muka on kaikille napeille ja muille paikka mutta silti niitä lojuu joka paikassa ja kun niitä tarttis, ei niitä löydykään mistään :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mitä pikkutilpehööriä tarkoitat?
Ei meillä loju mitään ympäri kämppää..
tarkoitan nyt siis esim. nappeja, saksia, kyniä, yms. meil on ihan älysti kaikkee ihmeellistä pikkukamaa millä ei oo paikkaa...

oonko mä sit outo vai...
Okei: siis meillä on kynsisakset kodinhoitohuoneen kaapissa, samassa paikassa on mun pikkuompelupussukka missä on napit ja neulat ja hakaset ja kuminauhat jne. Kynät on työpöydällä keraamisessa kulhossa, ja lapsilla omansa omilla paikoillaan (paitsi sillon kun niillä on kovasti käyttöä), sakset mulla keittiön kaapissa..
 
näin
minulla on esim mainospostille oma kori, tärkeät paperit omassa kansiossa, hiusharjat yms. wc:n kaapissa, sekalaiset pikkutavarat mm. teipit, sakset omassa laatikossa, lääkkeet lääkekaapissa, puhelimen laturit kirjoituspöydän laatikossa, vanhat koulukuvat kirjoituspöydän laatikossa ja laskin myös.... tulee niin pitkä lista ettei mahdu kaikki. Mutta siis periaatteena minulla että kaikki ylimääräinen olisi pois näkyvistä mm. laatikoissa ja kaapeissa ja niitä aina välillä myös järjestelen. Pikkuroinalle on kaapissa oma kori.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mitä pikkutilpehööriä tarkoitat?
Ei meillä loju mitään ympäri kämppää..
tarkoitan nyt siis esim. nappeja, saksia, kyniä, yms. meil on ihan älysti kaikkee ihmeellistä pikkukamaa millä ei oo paikkaa...

oonko mä sit outo vai...
Oot outo. :D

Napit ompelulaatikossa (vaatteiden mukanatulevat varanapit omassa pussukassa), sakset purkissa tiskipöydällä, kynät keittiössä omalla paikalla tai eteisen lipaston laatikossa omalla paikalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mitä pikkutilpehööriä tarkoitat?
Ei meillä loju mitään ympäri kämppää..
tarkoitan nyt siis esim. nappeja, saksia, kyniä, yms. meil on ihan älysti kaikkee ihmeellistä pikkukamaa millä ei oo paikkaa...

oonko mä sit outo vai...
Napit ompelutarvikelaatikossa makkarin yläkaapissa.
Sakset keittiön laatikossa, kynsisakset vessan alakaapissa. Askartelusakset toimiston yläkaapissa askartelulaatikossa.
Kynät mun työpöydällä lehtikotelon nurkassa, muksujen värikynät kirjahyllyn ylähyllyllä isossa mukissa pystyssä.
 
Sissi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mitä pikkutilpehööriä tarkoitat?
Ei meillä loju mitään ympäri kämppää..
tarkoitan nyt siis esim. nappeja, saksia, kyniä, yms. meil on ihan älysti kaikkee ihmeellistä pikkukamaa millä ei oo paikkaa...

oonko mä sit outo vai...
Napit ja sakset on ompelutarvikekaapissa, kynät ja kumit askartelutarvikekaapissa. Kaikille on joku paikka tai muuten ne joutuu roskiin.
 
ap
siis mä oon varmaan outo sit... mä en osaa ees kunnolla selittää mitä se tilpehööri on, mut aina kun siivoon niin iso kori tulee kaikenlaista kamaa mille ei oikeesti ole paikkaa ja siin on tosiaan kaikenlaista. laitan tietty roskiin ne millä ei tee mitään, mut siis keräänkö mä vaan ite sitä tilpehööriä kun luulen tarvitsevani niitä joskus....
 
xx
kaikki miehen tietokoneen johdot ja härvelit yms yms joita harvoin tarvitaan ovat sen yöpöydän virkaa toimittavan arkun sisällä. Laturit ja muut johdot mitä useammin tarvitaan, ovat yhdessä korissa tietokonepöydän päällä olevassa hyllyssä.

Koriste-esineet yms on karsittu vähiin (onkohan sellaisia edes enää tässä talossa) ja kynät, liput, laput, kuitit, pudonneet napit, irronneet heijatimet jne ovat yhdessä korissa eteisessä.
 
ap
siis tehän ootte ihan tajuttomat järjestelmällisiä!!!!!
mullahan menee ikuisuus jos teen tollasen siivouksen meille ja joudun ostaan varmaan sata koria!!!

hatunnosto teille jotka tohon jaksatte panostaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mitä pikkutilpehööriä tarkoitat?
Ei meillä loju mitään ympäri kämppää..
tarkoitan nyt siis esim. nappeja, saksia, kyniä, yms. meil on ihan älysti kaikkee ihmeellistä pikkukamaa millä ei oo paikkaa...

oonko mä sit outo vai...
Meillä napit on ompelulaatikossa, sakset keittiön ylimmässä laatikossa ja kynät keittiön seinälipastossa.
 

Yhteistyössä