Tossa Meille tuli vauva -ohjelmassa on ihme pariskuntia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töllöttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töllöttäjä

Vieras
Joka ikinen vatvoo niitä rahojaan ja syyttelee muijaa niiden vähyydestä. Miehet hirveitä kontrollifriikkejä ja kaikkitietäviä ja haukkuu muijia siitä, että et tiedä mikä on vauvalle parasta ym ym.

Pariskunnat muutenkaan ei vaikuta erityisen onnellisilta vaan alituista nahistamista jostain.

Onko muut kiinnittäneet samaan huomion?

Ja kaikki haluaa koko suvun sinne synnytykseen mukaan. Eilisessäkin jaksossa parikymppinen veli punasteli ja sanoi, että pysyttelee ihan mielellään vähän kauempana ja antaa toisten nauttia tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Miksei ne ikinä pese sitä vauvan peppua kun aina vaan jotain pyhkeitä käyttää??

Niinpä...

Mä oon kans huomannu että ne ihmiset siinä on vähän outoja...
Ja joskus oikeen ihmettelen et miks ihmeessä ne edes on alkanu lasta "tekemään" ku niitten elämä on tommosta...

joo nyt on ollu kyllä tosi outoja pareja niissä...

mua jäi tämän päiväsestä parista mietityttään että vaihtoko ne tosiaan sitä vaippaa 7-8 kertaa yössä!?! :o toivottavasti ymmärsin väärin...

ja helkutti jos mun mies alkas synnytyksessä iniseen et olis toivonu luonnonmukasta synnytystä eikä haluis mun ottavan epiduraalia niin minä oikeesti löisin sitä! teki mieli paukauttaa sitä ukkoa tosta telkkarin ruudun läpi |O

Se isä oli karmein, joka jo ennen synnytystä suunnitteli sen pienen sinisen vihkonsa kanssa kaikki aikataulut. Sitten kun hoitaja totesi, että vauva on vähän keltainen ja että pitää syöttää 2h välein ettei se kuole tai tule aivovaurioo niin isä vaan hykerteli, kun sai äidin pakotettua siihen 2h rytmiin. Sitten viikon päästä siitä lääkäri totesi, että teitä on nyt vähän peloteltu liikaa....

Alkuperäinen kirjoittaja piupa:
Tuohan on tosi yleistä, ettei peppua joka kerta pestä vaan käytetään puhdistuspyyhkeitä.

No mut kakan jälkeen.. Ite en kyllä vois jättää pesemättä.

Muissa maissa tuo on ihan yleinen käytäntö. Ihmettelen kun Suomeen muutimme lasten kanssa tuota pepun pesemishysteriaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
niin ja se ykski pari joka halus hoitaa sitä vauvaa kellon mukaan. säälitti se pikkuraukka ku väkisin pitivät hereillä ja sitte aina kesken unien herättivät :'(

sillä vauvallahan oli ainakin mun muistaakseni keltaisuutta ja lääkäri oli sanonut että pitää herättää syömään kolmen tunnin välein.

Alkuperäinen kirjoittaja ulkolainen:
Tuohan on tosi yleistä, ettei peppua joka kerta pestä vaan käytetään puhdistuspyyhkeitä.

Muissa maissa tuo on ihan yleinen käytäntö. Ihmettelen kun Suomeen muutimme lasten kanssa tuota pepun pesemishysteriaa.

mä taas ihmettelen, kuka voi jättää pesemättä tai käyttää sellasia kylmiä pyyhkeitä :|
Tuntuu kuin noilta kanadalaisilta/usalaisilta olis maalaisjärki kadoksissaja pahasti.
syöttöhommat on ainakin niin pirun vaikeita =)

Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ulkolainen:

mä taas ihmettelen, kuka voi jättää pesemättä tai käyttää sellasia kylmiä pyyhkeitä :ashamed:

en nyt noin yleistäis, että vain suomessa pestään peppu kakan jälkeen..

Pyllypyyhkeitä käytetään mm lastenklinikalla vaipanvahtojen yhteydessä. Ei niissä mitään ihmeellistä pitäisi olla, ja ne ovat käteviä atooppisen vauvan pyllyn putsaukseen, kun iho ei kestä jatkuvaa hanan alla läträystä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pyllypyyhkeitä käytetään mm lastenklinikalla vaipanvahtojen yhteydessä. Ei niissä mitään ihmeellistä pitäisi olla, ja ne ovat käteviä atooppisen vauvan pyllyn putsaukseen, kun iho ei kestä jatkuvaa hanan alla läträystä.

höpö höpö atopian kanssa ;) kyllä vesi ja rasvaus on se paras keino sanoo 30 vuotta atopiana kanssa elänyt :D Mä en KÄSITÄ miten joku voi pyyhkiä sellasella kylmällä lapulla pienen pyllyn :x :x :x :x
kokeile joskus ite :D

höpö höpö atopian kanssa ;) kyllä vesi ja rasvaus on se paras keino sanoo 30 vuotta atopiana kanssa elänyt :D Mä en KÄSITÄ miten joku voi pyyhkiä sellasella kylmällä lapulla pienen pyllyn :x :x :x :x

Olen kokeillutkin. Ei niissä ole mitään vikaa.
Atopian hoidossa taas noudatan mieluummin ihotautilääkärin ja allergialääkärin ohjeita kuin palstamamman sanomisia. Sinä tuskin käyt suihkussa kuutta kertaa päivässä, sen verran kun sitä kakkapyllyä joutuisi hanan alla vähintään päivittäin käyttämään.

Atopian hoidossa taas noudatan mieluummin ihotautilääkärin ja allergialääkärin ohjeita kuin palstamamman sanomisia. Sinä tuskin käyt suihkussa kuutta kertaa päivässä, sen verran kun sitä kakkapyllyä joutuisi hanan alla vähintään päivittäin käyttämään.

tsot tsot! ihan on allergologi, ihotautilääkäri ja lastenlääkäri tän vahvistanut =) mutta sinä teet sen miten haluat, minä en laspseni pyllyä voisi kylmällä pyyhkeellä pyyhkiä jos lämmin vaihtoehtokin on tarjolla =)

tsot tsot! ihan on allergologi, ihotautilääkäri ja lastenlääkäri tän vahvistanut =) mutta sinä teet sen miten haluat, minä en laspseni pyllyä voisi kylmällä pyyhkeellä pyyhkiä jos lämmin vaihtoehtokin on tarjolla =)

Kehoitatko sä jättämään lääkäreiden antamat ohjeet huomioimatta? lastenklinikalla ei sitä paits ihygieniasyistä edes saa pestä lasten pyllyjä lavuaareissa joten ainoa vaihtoehto on käyttää pyyhkeitä. Hyvin ne toimivat joskin kotikäytössä tulevat kalliiksi.

Yhteistyössä