Tositarina: Annoin lapseni lastenkotiin ja liftasin ympäri Suomea

http://www.studio55.fi/artikkeli/1089945/

Riittääkö teillä ymmärrystä tuolle? Itsellä neljä lasta, viides tulossa ja noiden neljän isästä eronnut ja 30 vuottakin lähestyy, eikä tulisi mieleenikään olla noin itsekäs. "Etsii itseään", huhhei...
 
Ohis
"- Muutin Kouvolaan ja aloin tehdä uudestaan tuttavuutta lapsiini. He tietävät kyllä, miksi toimin niin kuin toimin ja ymmärtävät. Minulla on nykyään erittäin hyvät välit lapsiini, myös esikoiseeni, joka ei aluksi halunnut olla kanssani tekemisissä, Satu iloitsee."

Ööö... Miten voi olla että lapset ymmärtävät ja hyväksyvät äitinsä toimet, jos esikoinen ei halunnut olla edes hänen kanssaan tekemisissä??
 
vieras
Niin justiin :headwall: kuule aina sitä löytyy niitä itteä "huonompia" esimerkkejä joilla voi pönkittää omaa itsetuntoaan ja esitellä että on sentään parempi kuin nuo -mutta niin löytyy niitä parempiakin!!!!
 
poipoipoi
Onkin parempi ensin etsiä itseään ja sitten tehdä lapsia. Taas lasten näkökulmasta ajateltuna, miten pelottavaa ja surullista on se, että äiti ei halua pitää heistä huolta, olla edes mukana heidän elämässään vaan lähtee "etsimään itseään". Mikä ikävä lapsilla on. Ja epätietoisuus kaikesta.
 
vieras
Täytyy sanoa, että ei oikein riitä mulla ymmärrys. Ja hyvä säkä on hälle käynyt, jos lapset ihan oikeasti ovat vilpittömästi antaneet anteeksi ja ymmärtävät äitinsä ratkaisun...
 
Riittää
Riittää ymmärrystä, mutta olisin ehkä vienyt lapset isälle ennemmin kuin lastenkotiin vieraiden huostaan. Nainen paloi loppuun. Itse tein lapseni saman ikäisenä kuin tarinan nainen, silloin sanoin että en kaipaile mitään baarielämää, nyt 25v alkaisi menojalka vipattaa ja onneksi 8v minua vanhempi avokki ymmärtää ja päästää mut tuulettumaan kerran kuussa.
 
Lilli
Mä jäin miettimään, keitä ne on ne lapset, jotka nyt asuvat kotona.. Ovatko uusia? Seikkailun jälkeisiä?
Mun mielestä tuo on väärin lapsia kohtaan. Olla poissa 2 vuotta ja sitten palata "tutustumaan lapsiin uudelleen". Lapset laitoksessa sen aikaa, että äiti voi etsiä itseään.
Toisekseen, miten ihmeessä on voinut jättää lapset vieraiden hoitoon ja lähteä pois. Eikö tullut ikävä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Riittää ymmärrystä. En mä voi tietää mitä muiden ihmisten päässää liikkuu, jos on noin toimittava ettei nuppi poksahda, niin sitten on.
Tuollaisen päässä ei liiku kuin kusta. Viisi avioliittoa ja viisi pentua. Tuollainen tempaus ja ihmettelee, ettei "paha" äitipuoli siedä eikä hyväksy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin justiin :headwall: kuule aina sitä löytyy niitä itteä "huonompia" esimerkkejä joilla voi pönkittää omaa itsetuntoaan ja esitellä että on sentään parempi kuin nuo -mutta niin löytyy niitä parempiakin!!!!
No tästähän kyse onkin, juu. Ymmärrän sen, että monen lapsen kanssa väsyy, mutta en noin radikaalia ratkaisua ymmärrä. Olisi hankkinut vaikkapa tukiperheen tai omaa aikaa muulla tavalla. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riittää:
Riittää ymmärrystä, mutta olisin ehkä vienyt lapset isälle ennemmin kuin lastenkotiin vieraiden huostaan. Nainen paloi loppuun. Itse tein lapseni saman ikäisenä kuin tarinan nainen, silloin sanoin että en kaipaile mitään baarielämää, nyt 25v alkaisi menojalka vipattaa ja onneksi 8v minua vanhempi avokki ymmärtää ja päästää mut tuulettumaan kerran kuussa.
Taas oikein malliesimerkki, kun kokemattomuuden suomalla rajattomalla itseluottamuksella on uhottu baarien jääneen. Ja nyt sitten vipattaakin. Onneksi olkoon tulevan eronne johdosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin justiin :headwall: kuule aina sitä löytyy niitä itteä "huonompia" esimerkkejä joilla voi pönkittää omaa itsetuntoaan ja esitellä että on sentään parempi kuin nuo -mutta niin löytyy niitä parempiakin!!!!
No tästähän kyse onkin, juu. Ymmärrän sen, että monen lapsen kanssa väsyy, mutta en noin radikaalia ratkaisua ymmärrä. Olisi hankkinut vaikkapa tukiperheen tai omaa aikaa muulla tavalla. :/
Mistä tiedät, että perheessä ei ole kokeiltu ensin muita ratkaisuja, esim tukiperhettä tai yritetty saada sellaista, mutta ei ole löytynyt?

Onhan lasten antaminen lastenkotiin todella radikalai ratkaisu, mutta me emme tiedä kaikkea mitä taustalla oli ja mihin asti äidin pinna olisi venynyt. Vuosittain tulee näitä tapauksia, kun ahdingossa olevat vanhemmat ovat päätyneet itsemurhaan ja lapsitappoon, koska eivät ole keksineet muuta ratkaisua elämäänsä kun oma jaksaminen ei riitä. Silloin aina jeesustellaan täälläkin, että olisi antanut lapset pois ennemmin kuin tappanut heidät! No, nyt joku kertoo tehneensä niin, eikä ymmärrystä löydy silloinkaan.

Tuhansia lapsia kasvaa lastenkodissa, koska vanhemmilla esim päihteidenkäyttöä tai mielenterveysongelmia, näillä lapsilla ainakin löytyi myöhemmin yhteys äitiinsä.

 
dilledallu
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin justiin :headwall: kuule aina sitä löytyy niitä itteä "huonompia" esimerkkejä joilla voi pönkittää omaa itsetuntoaan ja esitellä että on sentään parempi kuin nuo -mutta niin löytyy niitä parempiakin!!!!
No tästähän kyse onkin, juu. Ymmärrän sen, että monen lapsen kanssa väsyy, mutta en noin radikaalia ratkaisua ymmärrä. Olisi hankkinut vaikkapa tukiperheen tai omaa aikaa muulla tavalla. :/
Itsekkäästi ajateltu ja muitakin tapoja itsensä löytämiseen olisi varmasti löytynyt.
Vain hyvin itsekäs ihminen toimii noin mutta ihmisissä voi tapahtua suuriakin muutoksia..Toivottavasti "liftailu" palautti sen järjen hänenkin päähänsä!
 
Lilli
Miettikääpä, kun tämä äiti tässä harmittelee, että isä ei hyväksy ja on katkaissut välit ja on pahoillaan siitä. Miten se on enemmän väärin kuin se, että itse katkaisi välinsä pieniin lapsiinsa!?
 
njauku
mulla ei riitä ymmärrys millään tavalla. Jotain häikkää pitää olla ja pahasti että pystyy noin tekemään. Ja kyllä ne viis avioliittoa kertoo myös siitä ettei oo kaikki ruuvit kohdallaan ja muutenka kykyä hoitaa järkevästi asioitaan.
 
njauku
mä ymmärrän jos kaks avioliittoa menee puihin ja ehkä viel erittäin huonolla tuurilla kolmas mutta ikinä ei sen jälkeen mitää avioliittoa enää tulis ja katsoisin kyllä aika moisella suurennuslasilla ne tulevat poikaystävätkin... On lapset joutunu jo tommosista vaihtuvista miesehdokkaista aika tasapainoton maailmankuva ja turvaton olo. tätä mieltä oon mä.
 

Yhteistyössä