Tosiaanko päiväkodeissa tehdään näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnsku

Aktiivinen jäsen
12.01.2007
7 767
0
36
Omat lapset ovat kotihoidossa, mutta kaverin lapset päiväkodissa. He ovat 2 ja 3-vuotiaat. Tuhmia sanoja oppineet sanomaan :whistle:

Päiväkodissa tädit pesevät suut oikeesti saippualla :whistle: Mä oon luullut, että se on vaan semmonen sanonta :ashamed: Eihän 2-vuotias edes ymmärrä mitä sanat tarkoittaa :/

En ole kuullut että tehtäisiin, mutta miksi ei saisi tehdä.
Siinä on rangaistus jutusta mitä ei saa tehdä. Ei meilläkään sillä saippualla koko suuta pestä edes isommalta, tippa fairya hammashajaan ja sillä jynssätään ne rumat sanat pois

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Siinä on rangaistus jutusta mitä ei saa tehdä. Ei meilläkään sillä saippualla koko suuta pestä edes isommalta, tippa fairya hammashajaan ja sillä jynssätään ne rumat sanat pois

Onhan se tavallaan väkivaltaa, koska ei se lapsi siihen vapaaehtoisesti suostu, vaan vahvemman voimaa käyttäen tuollainen tehdään.

En ole kuullut että tehtäisiin, mutta miksi ei saiai tehdä.
Siinä on randaistus jutusta itä ei saa tehsä. Ei meilläkään sillä saippualla koko suuta pestä edes isommalta, tippa fairya hammashajaan ja sillä jynssätään ne rumat sanat pois

Niin no en mä tiedä saisiko vai ei, mutta en mä tykkäis jos mun 2veen suuhun menis joku täti työntää saippuaa. Lähinnä olin ehkä huvittunut kuitenkin, en tiedä.
Sitä en kysynyt ovatko he sopineet, että näin tehdään.

Olin työharjoittelussa päiväkodissa ja siellä oli TODELLA pahankurinen Down-poika. Hän aina ulkona istui pulkan kyydissä kun hänen henk.koht.hoitaja veti pulkkaa. Poika siinä aina matkalla otti maasta jäisiä kivikovia lumipaakkuja ja heitti niillä muita. Tää hoitaja repi yhtäkkiä pojan pois pulkasta ja alkoi hinkata kovalla jääpaakulla pojan naamaa ja sanoi "tuntuuko tämä mukavalta, tuntuuko".Mua säälitti ihan kamalasti :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Olin työharjoittelussa päiväkodissa ja siellä oli TODELLA pahankurinen Down-poika. Hän aina ulkona istui pulkan kyydissä kun hänen henk.koht.hoitaja veti pulkkaa. Poika siinä aina matkalla otti maasta jäisiä kivikovia lumipaakkuja ja heitti niillä muita. Tää hoitaja repi yhtäkkiä pojan pois pulkasta ja alkoi hinkata kovalla jääpaakulla pojan naamaa ja sanoi "tuntuuko tämä mukavalta, tuntuuko".Mua säälitti ihan kamalasti :(

:/

JA SILLÄ PESETTE VIEL HAMPAAT?! älä sit ihmettele jos hammashuolto on joskus teillä onkelma.. hyi että!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onhan se tavallaan väkivaltaa, koska ei se lapsi siihen vapaaehtoisesti suostu, vaan vahvemman voimaa käyttäen tuollainen tehdään.

Et oo tosissas!
Jos lapsi ei suostu vapaaehtoisesti myöskään pesemään hampaitaan, pukemaan vaatteitaan, syömään jne. niin tämäkin on väkivaltaa, kun vanhempi ne sitten "väkisin" tekee?

:o meillä ei onneksi tota kiroilu ongelmaa ole ollut,kun kumpikaan vanhemmista ei kiroile lapsen kuullen ja sillon joskus 3-4 v:nä kun tyttö oppi joitain sanoja,niin olimme niin kuin ei mitään ois tapahtunu..tokihan on kuullut muilta lapsilta sujuvasti kaikki kirosanat,mutta ainakaan meidän vanhempien kuullen ei kiroile,enkä usko että muutenkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Mun lapsen ex-pph laittoi lapsille kiroilusta rangaistukseksi SUOLAA suuhun. Siihen oli pakko puuttua.

Toi ei olis meen lapsille mikään rangaistus, sen verran ovat suolan peraan.

Alkais ärräpäitä lentelee entistä enemmän :D
Meillä poika tykkää aromisuolasta, käy aina salaa kaapilla maistelemassa :|

Mutta todella typerä rangaistus :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Mun lapsen ex-pph laittoi lapsille kiroilusta rangaistukseksi SUOLAA suuhun. Siihen oli pakko puuttua.

Toi ei olis meen lapsille mikään rangaistus, sen verran ovat suolan peraan.

Alkais ärräpäitä lentelee entistä enemmän :D
Meillä poika tykkää aromisuolasta, käy aina salaa kaapilla maistelemassa :|

Mutta todella typerä rangaistus :kieh:

Hitto kirjotusvirhe vielä kailen lisäks, ja ihan turha mennä enää korjaamaan kun se näkyy tossa lainauksessa kuitenkin.

Juu todella typerä rangaistus kaikenkaikkiaan tunkea suuhun jotain. Mä oon vieläkin kiukkunen kun mies anto Hurrikaanille lusikalla tabascoo, ei kylläkään rangaistukseks vaan siks kun neiti halus maistaa ja ikää oli sillon alta 2v.

Meillä on käytössä sopimus 0,5?/kirosana, eli isi maksaa lapsille tai lapset isille (mähän en tän sopimuksen piiriin kuulu kun en kiroilekkaan).

Päikkäreissä muuten tehdään monia asioita, joista ei vanhemmille kerrota - joskus on hoitajalta vahingossa jotain lipsahtanut, ja noloksi selittelyksi on mennyt kun asiaan on vanhemmat tarttuneet. Kyllä mä puuttuisin asiaan heti jos joku pesisi saippualla mun lasten suut, ja ilmoittaisin myös eteenpäin. Ja tuo Fairy-logiikka... jos isolta lapselta lurahtaa vaikka isompi hätä housuun, kun ei malttanut ajoissa jättää leikkejään kesken, niin pyyhkisitkö naaman likaisilla alkkareilla? Joskus ennen muinoinhan saatettiin lapsia tälläkin tavalla tavoille opettaa, mutta onneksi ajat ovat menneet eteenpäin. Asioita kun voidaan opettaa ihan keskustelemallakin.

Olin joskus meidän pojasta puhumassa jonkun ammatti-ihmisen kanssa. Sanoin että päiväkodissa neuvoivat et jos pestäisiin suuta saippualla rumien puhumisen takia. Tää ammatti-ihminen melkein tuli silmille kun huusi et "SUUN PESEMINEN SAIPPUALLA LUOKITELLAAN LAPSEN PAHOINPITELYKSI!!!!!!!!!!!" Vielä perään karjui ettei päiväkodissa saa koskaan antaa tälläisiä neuvoja! Että silleen, empä sitten uskaltanut sanoa että pesty on.

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:

:o :(

No ei tehdä noin, vaikka lapsi kotona väittäisikin että jos kiroilee niin suu pestään saippualla.
Ehkä kiroileva lapsi viedään vessaan, hoitaja on ottavinaan saippuaa käteensä ja pesee sitten lapsen suun pelkällä vedellä. Tai sitten siellä vaan sanotaan että jos kiroilee niin suu pestään saippualla.

Minusta kuulostaa karmivalle, jos todella päiväkodissa pestään suu saippualla. Jos minun lapselle noin tehtäisiin keskustelisin tilanteesta hoitajien kanssa ja tarvittaessa ottaisin yhteyttä päivähoidon johtajaan. Totta sekin tietysti on että tuhmia ei tarvitse hoidossa puhua, mutta kyllä miedommat rangaistukset olisivat aiheellisia. Mietiskelen tässä vaan, että mitenkäs minä voin vaatia lapsiltani kiroilemattomuutta, kun itse suuttuessa lipsautan kaikennäköistä suusta :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
No ei tehdä noin, vaikka lapsi kotona väittäisikin että jos kiroilee niin suu pestään saippualla.
Ehkä kiroileva lapsi viedään vessaan, hoitaja on ottavinaan saippuaa käteensä ja pesee sitten lapsen suun pelkällä vedellä. Tai sitten siellä vaan sanotaan että jos kiroilee niin suu pestään saippualla.
Näin mäkin ajattelisin, että pelkällä vedellä. En sitten tiedä...
Silti, jos 2-vuotias sanoo. perse... niin eihän se ymmärrä mitä rangaistavaa siinä on.

:xmas:

Niin juuri, mitä 2-vuotias ymmärtää? Monen isommankin mielestä kirosanat on vaan huvittavia, niillä testaillaan vanhempien reaktioita. Jos eka reaktio on että saippuaa suuhun, niin voi voi... ehkä voisi aikuinen mennä itseensä.