Tosi tyhmiä supistuksia! *muoks syntyy se!*

Vieras
Hyvältä vaikuttaa. Mulla alkoi lievillä säännöllisillä supistuksilla toinen synnytys, ja ajattelin että toinen syntyy sitten muutamassa tunnissa, mutta niinpä meni melkein minuutilleen samaan kuin eka kerralla, eli lähes vuorokausi meni kaiken kaikkiaan. Päivän mittaan supistukset loppuivatkin välillä, olivat epäsäännöllisiä ja kaikkea mahdollista. Illalla hermostuin kun mitään ei tapahtunut ja menin sairaalaan sillä periaatteella, että laittavat sitten pois. Olikin jo 7 cm auki eikä tuntunut vielä missään. Siitä meni vielä 6 tuntia ennen kuin syntyi.
 
;)
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mitä järkeä on muutaman minuutinkin välein tulevissa suppareissa, kun eivät kunnolla satu?? Iltapäivästä asti tullut supistuksia, oksettaa ja *köh, p*skattaa* mutta kun ei kunnolla koske. Ota tästäkin nyt sitten selvää :xmas:
Eiks tuo paskantamisen tunne ole hyvä merkki... siis sellanen olohan tulee tosi voimakas ku laps syntyy ja täytyy ponnistaa.. kait se siellä laskeutuu ja valmistautuu tulemaan... Mut hei ei mullakaan ollu kipeitä supistuksia.. 5viimestä sattu ja sillo tyttö jo syntykin.. kätilö nauroki ku 10min aikasemmin en ollu ees tulossa synnyttään ;)
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mä olen kävellyt rappusia saadakseni suppareihin vauhtia.
Asutaan rivarissa. Mistä mä tähän hätään rappuset löydän :D
me asutaan kerrostalossa.. eli meillä ois portaat mut ei viiti mennä käytävään juoksee portaita ees taas.. joku kattoo viel ovisilmästä ;D
 
Mulla oli viimeks tollasta ärsyttävää odottelua pari päivää ennen synnytystä! käytiin jatkuvasti 60km päässä synnärillä eikä mitään muutoksia kohdunsuulla! |O
Suppareita tuli kumminkin sen pari päivää putkeen n.10minuutin välein. (eli ei hirveesti nukuttu)
Sit kun jälleen oottelin sairaalassa yön jälkeen että laittaisivat mut kotiin niin kohdunsuu olikin jo n.6cm auki eikä mulla ollut vieläkään kivuliaita supistuksia. :p
Sitten n. 6tunnin jälkeen vauva otti ja syntyi! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mitä järkeä on muutaman minuutinkin välein tulevissa suppareissa, kun eivät kunnolla satu?? Iltapäivästä asti tullut supistuksia, oksettaa ja *köh, p*skattaa* mutta kun ei kunnolla koske. Ota tästäkin nyt sitten selvää :xmas:
Eiks tuo paskantamisen tunne ole hyvä merkki... siis sellanen olohan tulee tosi voimakas ku laps syntyy ja täytyy ponnistaa.. kait se siellä laskeutuu ja valmistautuu tulemaan... Mut hei ei mullakaan ollu kipeitä supistuksia.. 5viimestä sattu ja sillo tyttö jo syntykin.. kätilö nauroki ku 10min aikasemmin en ollu ees tulossa synnyttään ;)
Mä juoskin kanssa viime yönä paskomassa...ja maha on ihan löysä..ja nyt ei juurikaan supistele mut pukkaa huonoo oloo...ja maha edellee sekasin...kumpa sitä itekki pääsis jo synnyttää..pien sulle peukkuja
 
=) kun lukee näitä teidän kirjoituksia tulee niin elävästi mieleen ... omat pähkäilyt ja synnytykset.
Ei muuta kuin onnea ja voimia tulevaan.
Onko kauniimpaa hetkeä syntyä kuin syksyllä kun ulkona räiskyy värit ja aurinko paistaa.
 
AnniHelena
Onnea matkaan jos tosi kyseessä, lähde ajoissa sairaalaan ja tulehan sitten ilmoittelemaan kumpi tuli.

Itse kävin pojan hakemassa tasan viikko sitten (40+3) eikä dramatiikkaa puuttunut: Supparit oli alkuun niin lieviä ja kivuttomia että en niitä suppareiksi edes tunnistanut vaan menin 'ilmavaivoineni' nukkumaan. Sitten tulikin kiire: oli täydet 10 cm auki synnärille saapuessa (klo 8.30), onneksi ei vedet menneet autoon, silloin olisin ollut pulassa. 'Loppuhuipennuksena' oli kyllä vielä hätäsektio sydänäänten laskun vuoksi ja lapsi saapui maailmaan klo 9.25 eli alle tunti sairaalaan saapumisen jälkeen. Itse sain nyytin syliin sitten vasta iltapäivällä kun itse olin heräämössä toipumassa yleisanestesiasta ja lasta tarkkailtiin VVO:lla ja osastolla hätäsektion (6 apgaria) ja matalien verensokereiden vuoksi. Hiukan erilainen synnytys siis kuin esikoisesta (säännöllinen) mutta hemmetin pitkä...

Onneksi ollaan kuitenkin toivuttu hienosti ja nyt kaikki hyvin.
 
Sone
Mitä mitä, Lähteekö Emilyn synnyttää??? :D Joko tulee tiheesti kipeitä suppareita? Ai vitsi , mie haluun uudestaan synnyttää, on se niin jännää, varsinkin nuo viime hetket kun on jo synnytys käynnissä!!!
 
On tullut kipeitä suppareita tyyliin viisi tunnissakin mutta sen verran rauhalliset tunnelmat vielä että sauna on päällä ja kohta sinne rentoutumaan, kattellaan josko homma sais vauhtia löylyistä.. :)
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
On tullut kipeitä suppareita tyyliin viisi tunnissakin mutta sen verran rauhalliset tunnelmat vielä että sauna on päällä ja kohta sinne rentoutumaan, kattellaan josko homma sais vauhtia löylyistä.. :)
Pidetään peukkuja, eiköhän se siitä ala käynnistyy!! Aamulla siulla on varmaan jo vauva :flower: Mie jännäilen kyllä siun puolesta, tuu heti sit ilmottaa miten meni synnytys!!!
 

Yhteistyössä