Tosi tyhmä kysymys... Mihin niitä vatkaimen mukana tulevia toisia "vatkaimia" käytetään=

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskin leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskin leipuri

Vieras
Ne semmoset kierteellä olevat vatkaimet. Liittyykö jotenkin pulliin tms.? Mitä niillä sotketaan? Täytyy tunnustaa etten ole koskaan käyttänyt kun en tiedä mihin niitä käytetään...:(

[QUOTE="aloittaja";29591381]Siis kun pullia pitää vaivata niin näillä voi vaivata samalla lailla? Tätä vähän mietin. Tuleeko noin parempia pullia jos noilla vaivaan?[/QUOTE]

Kokeile ja raportoi sitten tänne. :) En tiedä sitten, kuinka isoon taikinaan moiset puree.

Minä olen käyttänyt niitä amerikkalaistyylisen suklaaklöntti coocietaikinan valmistamiseen.. On niin jäykkää evästä, ettei ne pesuvispilät enää loppuvaiheessa jaksa pyöriä.. Jotenkin sen taikinan sekoitus on helpompaa noilla koukuilla kuin käsin.

[QUOTE="aloittaja";29591553]Kiitos:) Täytyykin kokeilla ensikerralla.[/QUOTE]

Sekin riippuu koneen tehoistaa miten ison taikinan jaksaa veivata. Ja käytä hitailla kierroksilla:)

JEIJJ... Kerrankin kysymys johon osaan vastata varmalla vastauksella :D ! Käytin niitä just eilen, tein pienen sämpylätaikinan (3dl nestettä ja n.7dl jauhoja), niin tuon määrän niillä pystyi loppuun asti vaivaamaan ilman, että tehot katos koko koneesta :D Olen tehnyt niillä myös 5dl nesteeseen kerran ongelmitta :) Eilinen taikina onnistui tosi hyvin, ja taikina vaivautui tosi hyväksi!

Yhteistyössä