tosi pienestä nyt hermostun, mutta on vaan pinna niin tiukalla... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä-äiti

Vieras
rahat on tosi vähissä, lapsilisiä tässä odotellaan ja toivotaan ettei kukaan sairastu tai satu muuta yllättävää sitä ennen. tästä syystä on pinna hiukan kireällä miehen viikonloppuisen kauppareissun jäljiltä, vaikkakin turhan pienestä nyt varmaan kimmahdin. :(

sanoin miehelle kauppaan lähtiessä että nyt on rahat niin vähissä, että ostat vaan välttämättömimmät, kaiken turhan jätät kauppaan. luettelin vielä, että älä osta jugurtteja, mehuja tai herkkuja, niitä ilman pärjätään kyllä nyt perjantaihin asti. sitten annoin ostoslistaa: 3 1,5 litran maitoa, lapsille xylitolpurkkaa, hedelmiä ja juustoa. muuta ei tarvi.

mies tulee kaupasta ja purkaa ostokset: 2 siideriä (itselleen, minä en juo ), 1,5 litran limu (itselleen, kukaan muu ei juo ), tölkki jääteetä (itselleen, kukaan muu ei tykkää ), 2 jugurttia (joista toisen tempaisi itse heti aterian jälkkäriksi, muille ei tarjonnut ), paketti leikkelemakkaraa ja ranskanleipä (nämä vetäisi itsekseen iltapalaksi ). maitoa toi kokonaista 2 litran purkkia, lasten purkan oli unohtanut. mä menin ihan hiljaiseksi. :(

no, mies varmaan menee sit uudelleen kauppaan ja hakee ne tarvittavat... kuulostaa vähän siltä et sulla on tiukkaa rahan kanssa mut miehellä ei jos kerran tollasia ostaa. onko yhteiset rahat vai onko molemmilla omat tilit?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no, mies varmaan menee sit uudelleen kauppaan ja hakee ne tarvittavat... kuulostaa vähän siltä et sulla on tiukkaa rahan kanssa mut miehellä ei jos kerran tollasia ostaa. onko yhteiset rahat vai onko molemmilla omat tilit?

meillä on siis yhteinen tili, jossa on summa x rahaa. ei mitään ylimääräistä missään, ei miehellä eikä mulla.

No et hermostu turhaan, toi oli niin älytön teko mieheltä, että toivottavasti osaa edes hävetä.

Tiesikö miehesi teidän rahatilanteen ihan tosissaan, siis niin, että ymmärsi sen kanssa.
Kyllä minunkin mieheni joskus tekee jotain älytöntä, mutta koskaan ei ole tehnyt tekoa joka vie leivän pois lapsen suusta.
Mieluummin on syömättä itse, että lapsella on hyvä olo.

Tänään sitten katat ruokapöytään sinulle ja lapselle ruuan ja miehelle nätisti lasi ja jäätee viereen, ei se muuten opi. Syököön kynsiään.

Ei mies mitenkään perustellut ostoksiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

meillä on siis yhteinen tili, jossa on summa x rahaa. ei mitään ylimääräistä missään, ei miehellä eikä mulla.

No jollain rahallahan se on ne ostanut, eli täytyy sillä olla. Todellakin tyhjästä hermostut!!

Tosi itsekästä, siitä olen samaa mieltä. Mutta jos mua käskytettäisiin tolla tavalla jos olisin menossa kauppaan (et osta sitä, ostat tätä), niin saattaisin protestiksi tehdä jotain vastaavaa. En nyt toki silti perheen viimeisillä rahoilla. Voisko asiasta keskustella vähän eri sävyyn?

Voi herranjestas että voi olla ajattelematon! Kyllä mäkin olisin loukkaantunut.. tuli mieleen yks kerta,kun mies suunnitteli ihan kiilto silmissä uuden telkkarin ostoa ja huomautin että meidän taloudessa olis vähän parempiakin rahanreikiä,varsinkin kun meillä on hyvä telkkari ennestään. Sitten pikkusiskoni tuli syyslomallaan käymään ja suunnittelin että vien hänet leffaan,niin jo kuului miehen suusta että "ois niitä kai parempiakin rahanreikiä...."

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Tosi itsekästä, siitä olen samaa mieltä. Mutta jos mua käskytettäisiin tolla tavalla jos olisin menossa kauppaan (et osta sitä, ostat tätä), niin saattaisin protestiksi tehdä jotain vastaavaa. En nyt toki silti perheen viimeisillä rahoilla. Voisko asiasta keskustella vähän eri sävyyn?

Jos mulle mies sanoisi että meillä on nyt tosiaan rahat vähissä,että mietitään tarkkaan mitä ostetaan,niin EN TOSIAAN protestoisi ostamalla itselleni ylimääräisiä herkkuja unohtamalla lapset kokonaan..! haloo..

Et todellakaan hermostunut turhasta. Mä olisin räjähtäny ja haukkunu miehen pystyyn. Meillä myös tiukka rahatilanne, niin voin hyvin kuvitella miltä susta on tuntunut. Mä joudun kans miehelle tolkuttaan, ettei ylimääräiseen oo varaa. Välillä ostaa sitten jotain pientä 2-5e juttuja. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun ostaa vähän väliä, niin sitä on helposti kuussa mennyt 30e ylimääräiseen...joskus jopa enempi.

Jos mulle mies sanoisi että meillä on nyt tosiaan rahat vähissä,että mietitään tarkkaan mitä ostetaan,niin EN TOSIAAN protestoisi ostamalla itselleni ylimääräisiä herkkuja unohtamalla lapset kokonaan..! haloo..

Joo, jos noin sanoisi, niin ei siinä mitään protestoimista olisikaan. Mutta ei toista tarvi käskyttää ku vähäjärkistä. Ajattelin vaan, että jospa se oli miehen motivaatio tohon. En mä mitenkään sanonu, että olis ollu hyväksyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
No et hermostu turhaan, toi oli niin älytön teko mieheltä, että toivottavasti osaa edes hävetä.

Tiesikö miehesi teidän rahatilanteen ihan tosissaan, siis niin, että ymmärsi sen kanssa.
Kyllä minunkin mieheni joskus tekee jotain älytöntä, mutta koskaan ei ole tehnyt tekoa joka vie leivän pois lapsen suusta.
Mieluummin on syömättä itse, että lapsella on hyvä olo.

Tänään sitten katat ruokapöytään sinulle ja lapselle ruuan ja miehelle nätisti lasi ja jäätee viereen, ei se muuten opi. Syököön kynsiään.

Ei mies mitenkään perustellut ostoksiaan?

Todellakin kannatan ajatusta että miehelle vain lasi ja jäätee siihen viereen että tajuais mitä tuli tehtyä B)

Alkuperäinen kirjoittaja pilke:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No jollain rahallahan se on ne ostanut, eli täytyy sillä olla. Todellakin tyhjästä hermostut!!

hmm, kuinka tämän nyt vääntäisin? eli tilillä oli tietty summa rahaa, jonka olin laskenut riittävän niihin ostoksiin, jotka miestä pyysin tuomaan. hieman olisi jäänyt ylikin hätävaraksi, jos vaikka joku nyt sattuisi sairastumaan tms. mutta mies käytti tuon kyseisen summan niihin omiin ostoksiinsa, jätti osan niistä pyydetyistä tuomatta ja nyt siellä tilillä ei sitten ole enää kuin tyhjä reikä. olinko nyt ymmärrettävämpi?

Meillä mies vähän samanlainen, on aikaisemmin ollut rahaa (käteistä) tuhansia tilillä eikä ole joutunut aijemmin miettimään riittääkö rahat. Nyt on tilanne toinen ja ei vieläkään meinaa osata käyttää järkevästi :(

en mielestäni käskyttänyt. kerroin miehelle paljonko tilillä on rahaa ja mihin asti sillä on pärjättävä. mies kysyi mitä sieltä kaupasta pitää tuoda ja minä kerroin. sävy oli ihan asiallinen.

Mä olin ymmärtävinäni tuon jo ekasta viestistä, joko telepatiaa tai liian tuttua. En osaa vieläkään muuta kuin :hug: etkä hermostunut turhasta. Äläkä välitä viisastelijoista!

t. kakkonen

Niille pitää olla iiiiiiiiiiiso lappu (niinkun lapselle) ja siihen merkittynä kuin paljon rahaa käytettävissä ja mitä ostetaan (selkeästi) ja että muuta EI SAA OSTAA!