Tosi mustasukkaiset on mielisairaita ja narsisteja ( HS- tänään )

Lukekaa ja oppikaa jos kiinnostaa. Oli tosi mielenkiintoinen artikkeli. Siinä oli myös vinkkejä miten tunnistaa jo suhteen alussa sekopään ettei tarvi kärsiä parisuhdeväkivallasta vaan voi jättää hyvissä ajoin toisen.
 
JONSERED Karhunkantaja
Mutta joku pitää mustasukkaisuutta imartelevana... Ei sekään taida ihan tervettä olla. Eikä se auta, että ulkoapäin neuvotaan ja kerrotaan, jos ei ole halua irrottautua suhteesta.
 
Rukoilijasirkka
Sairas mustasukkaisuus on semmosta, joka ei oikeasti liity toisen tekemisiin.

Se on kai loogista, että jos toinen pettää, toinen tulee mustasukkaiseksi. Voisiko sitä edes sanoa mustasukkaisuudeksi, oikeastaan viha ja suru on silloin varmaan normaali reaktio.
 
vieras
Jotenkin avauksen sävystä tulee tunne, että aloittaja kuvittelee vain miesten olevan narsisteja. Täysin samat asiat pätevät naisiin. Väkivalta on vain eri luonteista ja usein todella pitkäkestoista, ellei mies ymmärrä lähteä. Silloinkin nainen vielä kostaa ja kiusaa jopa vuosikausia. Äitini hyvä esimerkkki.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Lukekaa ja oppikaa jos kiinnostaa. Oli tosi mielenkiintoinen artikkeli. Siinä oli myös vinkkejä miten tunnistaa jo suhteen alussa sekopään ettei tarvi kärsiä parisuhdeväkivallasta vaan voi jättää hyvissä ajoin toisen.
mistä löytyy tällainen artikkeli?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja pur:
ei narsistia heti tunnista
Normaalilla älyllä tai hieman älykkäämpää narsistia on vaikea tunnistaa. Siinähän se taudinkuvan hienous piileekin...
Käsittääkseni narsismi ei ole sairaus, vaan luonteenpiirre.
Muistaakseni löytyy tautiluokituksesta. Tosin narsistiset piirteet ovat todellakin "vain" luonteenpiirteitä. Ei kai sosiopaattisuuskaan ole luonteenpiirre?
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Lukekaa ja oppikaa jos kiinnostaa. Oli tosi mielenkiintoinen artikkeli. Siinä oli myös vinkkejä miten tunnistaa jo suhteen alussa sekopään ettei tarvi kärsiä parisuhdeväkivallasta vaan voi jättää hyvissä ajoin toisen.
mistä löytyy tällainen artikkeli?
Tämän päivän Hesarissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin avauksen sävystä tulee tunne, että aloittaja kuvittelee vain miesten olevan narsisteja. Täysin samat asiat pätevät naisiin. Väkivalta on vain eri luonteista ja usein todella pitkäkestoista, ellei mies ymmärrä lähteä. Silloinkin nainen vielä kostaa ja kiusaa jopa vuosikausia. Äitini hyvä esimerkkki.
Älä kuvittele tai laita toisten ihmisten päähän omia totuuksiasi.
Mulla on hyvää kokemusta kahdesta sekopää naisesta jotka soittelivat, kirjoittelivat ja mustamaalasivat mua netissä mielisairailla teksteillä parin vuoden ajan. Mun ainoa synti siinä oli olla heidän heilojensa ex ihastus ja kaveri. Enkä vieläkään luota että olisin siitä toisesta päässyt eroon loppuiäkseni.
 
mam
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja pur:
ei narsistia heti tunnista
Normaalilla älyllä tai hieman älykkäämpää narsistia on vaikea tunnistaa. Siinähän se taudinkuvan hienous piileekin...
Käsittääkseni narsismi ei ole sairaus, vaan luonteenpiirre.
On ihan ICD tautiluokitus narsistisella persoonallisuus häiriöllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Motha:
Mua mietitytti se kohta jossa sanottiin että toiseen kohdistuva järjettömän suuri huomio seurustelun alusssa on hälyyttävää. Mitä se on ??
Se että soittaa tai tekstaa ihan jatkuvasti. Uskoisin ainakin että tarkoitti tätä.
Joo se voi olla osa. Mulla oli kerran yks sellainen tuttavuus että soitti vastaajaan jatkuvasti ja tuli oven taakse jos en vastannut sille. Hullu taisi tämäkin olla.
 
Olen siis ollut suhteen alussa narsisti mutta parantunut siitä kun olen oppinut tuntemaan puolisoni ja luottamaan häneen. Miks mulla on ihan eri kuva narsismista :whistle: Ja järjettömän suuri huomion määrä suhteen alussa voi kertoa myös vahvasta ihastumisesta ja kenties lapsellisesta käytöksestä. Mutta artikkelia en ole lukenut.
 

Yhteistyössä