Tosi kurja tilanne,mitähän ihmettä tekis... kissa asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuon ikäisen kissan, joka on ulkoillut vasta pari kertaa, pystyy ihan hyvin opettamaan sisäkissaksi vielä. Mä olen nähnyt kymmeniä ulkokissoja, jotka ovat tänä päivänä sisäkissoja, joten eiköhän tuoste teidänkin kissastanne sisällä viihtyjä tule, kun laittaa tulemaan.

Vaihtoehtoisesti voitte tehda kissatarhan, jossa se saa vapaasti ulkoilla.

Millä oikeudella teidän muksu päästää kissan ulos? Jos olette sopineet, että kissanne ei ulkoile vapaasti, niin luulisi lapsenkin ymmärtävän sen. Kerro lapselle, mitä vaaroja ulkona vaanii. Alkakaa käyttämään kissaa ulkona valjaissa. Voitte kävellä kissan kanssa kissan ehdoilla. Yksi vaihtoehto olisi myös rakentaa kissatarha eli pihalle sellainen häkki, missä ulkokoiratkin ovat. Tosin häkin on oltava kissalle erilainen... Meidän kissamme ulkoilee valjaissa, eikä siis vapaasti päästetä sitä ulos. Hyvin se viihtyy ulkona narun päässä.

[QUOTE="vieras";23625381]Lässyttäkää vaan mut kyllä se on ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ pitää kissaa sisälla vaikka se kaipaa ulos. Kissa on peto ja sen kuuluu saada saalistaa, eikä olla missään narun päässä pihalla!! Kissat kuuluu maalle!!
Ap: etsi vaan kissallesi uusi koti sillä noin se kärsii!![/QUOTE]

Totta puhut.

Niin ja kissani ovat eläinsuojeluyhdistyksestä. Olen allekirjoittanut sopimuksen, jossa kielletään kissojen ulos päästäminen vapaana. Että kyllä nuo ammattilaiset ovat minun kanssani samaa mieltä tästä asiasta. :)

[QUOTE="sipsi";23625461]Älkää laskeko itsekseen ulos... Pidän kissoista, mutta surkeaa oli taannoin kuunnella linnunpesästä hätäistä huutoa, kun kotikisu (suorastaan läski, panta kaulassa) saalisvietteineen kiipesi puuhun - lintuemo ressukka yritti kovasti kissaa häätää... Siinä tilanteessa sain kissan alas kävyillä viskomalla ja huutamalla.
[/QUOTE]

Meillä asuu kivimuurin raossa metsähiiri, jota lasten kanssa ihastellaan ikkunasta. Joku naapuruston katti sitä ja lintuja käy vaanimassa, ja kohta varmaan saalistus onnistuu. Kysymys kuuluukin, mikä v*tun oikeus sillä kissalla on "toteuttaa itseään" mun pihallani ja heikentää kun pihani lajikirjoa? Mua ei hiiret häiritse, koska ne pysyvät pihalla eivätkä tunge sisään taloon, joten en todellakaan tarvitse kaupunkilaiskattien "palveluksia". Onneksi saan pian kissaloukun:)

[QUOTE="aloittaja";23625268]meillä ei ole mahdollisuuksia tuollaisiin aitauksiin ja ei sekään ole vapaana liikkumista.
Valjaissa se on tähän saakka ollut mut ei passaa.
Kissalla selvästi kova vietti saalistamaan kun silmät kiiluen lintuja kyttää[/QUOTE]

Miksei ole mahdollisuuksia? Ettekö halua laittaa rahaa moiseen vai mikä estää? Mun tuntemani häkkikissat tykkäävät ulkoilusta ihan hulluna ja tyytyväisinä kyttäävät lintuja siitä huolimatta, etteivät hampaitaan pääse sulkiin upottamaan.

Ei kissan hakeminen eläinsuojeluyhdistykseltäkään ilmaista ole, koska sinne viedyt kissat leikataan ja madotetaan ja kulut veloitetaan omistajalta. Eli investoikaa nyt suosiolla siihen ulkoaitaukseen, kun kerran olette lemmikkiinne sitoutuneet.

Jalostetulla lemmikillä luonnon suoma oikeus....Eiköhän tämä oikeus koske sitten ihan kaikkia lemmikkejä? Päästäkää kaikki koiran omistajat koiranne irti, kun niiden silmät ihan kiiluu halusta vapauteen :laugh: Samoin kaikki lehmät ja hevoset ja siat vois päästää ulos kaduille. Katsotaan sitten miten kivaa meillä kaikilla on :cool:

Jalostetulla lemmikillä luonnon suoma oikeus....Eiköhän tämä oikeus koske sitten ihan kaikkia lemmikkejä? Päästäkää kaikki koiran omistajat koiranne irti, kun niiden silmät ihan kiiluu halusta vapauteen :laugh: Samoin kaikki lehmät ja hevoset ja siat vois päästää ulos kaduille. Katsotaan sitten miten kivaa meillä kaikilla on :cool:

:laugh: Sonneja tokikaan unohtamatta... Ja äkäiset pässit ja vuohipukit tuonne vaan torille toteuttamaan itseään - eli tökkimään sarvilla ihmisten ahtereita... Hmmm, ehkä nuo terraario Pythonitkin voisi laskea säiden lämmettyä nälkäisinä ulos "vapauteen" :)

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23625989:
tässäpä hyvä esimerkki siitä, että sisäkissa ei ole onnellinen. kissa on villi ja vappaa ja sellainen sen pitää antaa olla. eli anna kisun vaan mennä ulos. leikkauta se, niin hyvin pysyy kotipihalla

Rivarilähiössä asuvana voin sanoa, että ei ne leikatutkaan omalla pihalla pysy...

Ja jos kerran kissa on villi ja vapaa ni eikö pitäisi lopettaa koko eläinrodun lemmikkinä pitäminen? Metsään vaan kaikki ja lopetetaan niiden syöttäminen. Kait nyt villi kissa talvetkin osaa ravontonsa ja suojansa etsiä ihan itse...

Totuttakaa se kissa valjaisiin. Totta kai se on uteliaana menossa pihalle, mutta ei se oikeasti sisälläolosta mitään kärsi... Ihan turhaa inhimillistämistä. Moni kissanomistaja ei tajua, että kissa todellisuudessa kärsii kun se on aina ulkona. Monet ulkokissat on huonokuntoisia, kakkaa perseessä ja punkkeja ihossa, menossa kehräämään jokaiselle vastaantulijalle.

Ja sit vielä se, että kissa häiritsee lintujen pesintää, eikä kuulu suomen luontoon muutenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23626881:
Ja sit vielä se, että kissa häiritsee lintujen pesintää, eikä kuulu suomen luontoon muutenkaan.

:flower: juuri näin!

pari kissaa olen vienu muovipussissa omistajalleen ku olivat meijän pihalla. koira tappo net :/ mutta olivat väärässä osotteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23627010:
Auts, kauheaa sinullekin tuo...

joo, ei se kivvaa ollu :( naapuri otti asian hyvin, kysy vain että ei koiralle tullu mittään ja ovi nokan eestä kiinni. sama nnaapurin kissoja olivat. toisella kertaa vain mutisi että näin talvela on hankala kaivaa kuoppaa.. ainoa huoli...

[QUOTE="vieras";23627042]No ehkäpä se naapuri ei halua alkaa sinulle vuodattaa tuntojaan, olethan kuitenkin hänen lemmikkinsä tappajan omistaja.[/QUOTE]

juu ei ole sen tyyppinen eläintenpitäjä että niile tunteita sois. kissat on vain hiiren karkottimenna. ei muuten.

sori, mutta koira oli omalla pihallaan irti ja kissa meän pihalla, eli täysin väärässä osotteessa.

Yhteistyössä