Tosi kiva juttu. Ex soitti ja ilmoitti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nykyaika:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kai niillä lapsilla nyt kesällä jotkin kengät oli jalassa? Samat käy vallan mainiosti ja kai niillä lapsilla nyt vaatteet on koulussakin päällä? Eiköhän ne käy ihan samat.

Eli sun mielestä 12- ja 14-vuotiaat voi mennä ihan hyvin häihin farkuissa ja tennareissa ja topissa? Tai capreissa ja tunikassa ja crockseissa? Okei. Mun eksän mielestä ei voi.

On kai lapsella muitakin kenkiä kuin koko kansan suosikit crocksit? :-O
Mutta kyllä farkut ja tennari kera siistin kauluspaidan on ihan ok. Pitää olla jo hienot häät jos sinne tarvitsee lapsetkin puvun.

Mun mielestä kyllä farkut ei ole juhlavaate. Ei lapsellakaan.

No nykyaikana esim. nuoren pojan juhlaverme on farkut, kauluspaita rötköttäen päällä ja siihen kravatti ja tennarit.

Maailma muuttuu! ;) Miksi pitää jämähtää tiettyyn kaavaan.

No kun just yritin vääntää sille rautalankaa. Mutta kun tulos on just tää, jollei lapsilla ole juhlavaatteita, niin jäävät kaksin mummolaan siksi aikaa kun muut menee häihin. Ei ex näyttänyt näkevän tässä toisessa vaihtoehdossa mitään ongelmaa, mutta mä tunnen lapseni sen verran hyvin että itku kurkussa kyllä jäävät kun toiset lähtee juhlimaan. Sanoin ettei mulla ole varaa ostaa, se sanoi että no ei sille sitten mitään voi mutta sitten lapset ei pääse mukaan häihin.
Ja eksä nimenomaan puhui juhlavaatteista, ei normaaleista arkivaatteista.

siis exä ei suostunut maksamaan niitä vaatteita? mä voisin olla niin inhottava, että soittaisin suoraan mummolle (exän äidille) ja selittäisin tilanteen. ehkä hän voisi auttaa vaatteiden hankinnassa?

Itse käyn usein kirpputoreilla ja ostan hyväkuntoiset, hiukan isotkin, vaatteet jotta olis vähän varallekin jotain. Kirppikseltä saa ison kasan vaatetta samalla rahalla mitä yksi vaate maksaa kaupassa. Ootko katsonut huuto.nettiä? sieltäkin vois löytyä jotain sopivaa, jos vielä ehtii.

Juhlavaatteita voi kirppareilla tosiaan saada 5 eurollakin ihan hyvin. Sinne katsomaan jos haluaa ne lapset juhliin ja jos ei homma toimi, niin sitten lapset jääköön äidillesi jos hän oli valmis ottamaan.

Aikuiset ihmiset koittakaa nyt ajatella lasten parasta, miten ois 50% ja 50% että lapset saa juhlavaatteet. Onneks mun vanhemmat ku eros ajatteli aina meidän lasten parasta enkä ikinä oo kärsinyt näistä vanhempien riidoista. Ei muuta ku puhelin käteen ja sopimaan asioista, ettei lasten tartte kärsiä. Sitä mieltä kyllä itse olen et jos on miehen puolen juhlat ja olemassa olevat vaatteet ei kelpaa niin hankkikoot sellaiset sitte mitkä kelpaa, mut lasten puolesta oisin valmis joustamaan.

No kun just yritin vääntää sille rautalankaa. Mutta kun tulos on just tää, jollei lapsilla ole juhlavaatteita, niin jäävät kaksin mummolaan siksi aikaa kun muut menee häihin. Ei ex näyttänyt näkevän tässä toisessa vaihtoehdossa mitään ongelmaa, mutta mä tunnen lapseni sen verran hyvin että itku kurkussa kyllä jäävät kun toiset lähtee juhlimaan. Sanoin ettei mulla ole varaa ostaa, se sanoi että no ei sille sitten mitään voi mutta sitten lapset ei pääse mukaan häihin.

No voi **ttu..se ei ihan oikeesti halua lapsia mukaan häihin???? Kosteat juhlat tiedossa???

oletteko jotenkin jakaneet niin että sä ostat lapsile vaatteet vaikka yhteishuoltajuus?? miksi exä ei niitä osta jollette ole tollasta sopimusa tehneet..?

jos sille ei sovi, että lapset lähtee puhtaissa, siisteissä vaatteissa häihin niin ostakoot itse ne kuteet. ihme nirppanokkukko.

Siis ihan oikeestikko jollain 14-vuotiaalla (tytöllä??) ei ole mitään parempia vaatteita? Eihän sen ikäset teinit muuta käytäkkään kuin mahdollisimman hienoja. Ja en kyllä usko että crocksit olis ainoot kengätkään. Ei oo ballerinoja, sandaaleja tms. jotka ei tosiaan paria kymppiä enempää oo maksanu alkukesästäkään? Sitten joku nätti hiuskoru vaan hiuksiin niin jo vähän arkisempikin asukokonaisuus juhlistuu ihmeesti. Vai onko se tyttö elänyt koko elämänsä ilman että on yhtään näitä halpoja korujakaan kertynyt? Ja en kyllä usko että vaikka tyttö olis se 12-vuotiaskaan että sillä ei oo sopivia vaatteita. Vai ootteko te jossain korvessa asuvia amisheja?

Pojalle käy täysin hyvin siistimmät KOULUfarkut (niin kai sillä pojalla on siistit vaatteet koulua varten?) ja joku lyhythihanen nuorekas kauluspaita. H&M:ssä saa alesta näihin aikoihin kympillä varmasti jonkun sopivan jos et aiemmin ole vaivautunut lapsillesi ostamaan siistejä ehjiä vaatteita vaan käyttänyt nekin rahat itseesi.

Tässä taas äiti tekee asioista liian vaikeita.

Kyllä ne varmaan kosteat juhlat on.. Ja kirppareilta voisin muuten mennä kattomaan, mut varsinkin tuo 14-v on sen sortin nirppis ettei sille enää kelpaa mikään mitä mä ehdotan. 12-v ehkä saattais suostua pitämäänkin pitkin hampain. Ja siis selvennyksen vuoksi, lähin kirppa on 40 kilsan päässä ja lasten koulu loppuu kolmelta tiistaina (ainoa päivä kun pääsen itse) joten mun pitää mennä päivällä käymään kun lapset on koulussa. Eivät siis voi lähteä makutuomariksi mukaan..
Kyllä ex on ihan fiksusti osallistunut johonkin isompiin hankintoihin jos oon pyytänyt (en enää tosin pitkiin aikoihin), mutta tällä kertaa se ei nyt näköjään oikein tajua ajatella tätä juttua.. Ja kyllähän sillä varmaan viinahammastakin kolottaa, oletan.

Niin ja mä aikaan lainasin kaverilta pikkuveljen ristiäsiin hameen, ku varaa ei ollu sillo porukoilla kummallakaan ostaa (eronneet) mut isä kyl oli sit valmis hankkimaankin tai oisin menny arkisemmissa (isän puolen juhlat). Ei todellakaan ollut mikään kynnyskysymys juhliin pääsemiselle. (olin n. 13v)
Vanhemmat taas ratkoo lasten kautta omia katkeruuksiaan... hoh-hoijaa.

Soitas sille ex-anopille. Ja lasten isä on kyllä tässä tapauksessa enempi velvollinen ne vaatteet hommaamaan. Ja älä ajattelekkaan lähteväsi kirppareita ja huutonettejä kahlailemaan exäsi mielihalujen mukaan, se olis nyt hänen tehtävänsä. Mitä seuraavaksi jos nyt annat periksi? Voin sen kertoa. Minä siis se joka ei niitä vaatteita ostanut samanlaisessa tilanteessa, mutta siltikin oli seuraavana vaatimuksena ostaa lapselle ulkomaanmatka! Iskä kun oli lähdössä uuden perheensä kanssa ulkomaille ja lapsellekin sitä hehkuttanut, että nyt lähdetään. Mutta siis MUN olis pitänyt se lapsen matka maksaa! Siis voi vee.

Alkuperäinen kirjoittaja 123:
Siis ihan oikeestikko jollain 14-vuotiaalla (tytöllä??) ei ole mitään parempia vaatteita? Eihän sen ikäset teinit muuta käytäkkään kuin mahdollisimman hienoja. Ja en kyllä usko että crocksit olis ainoot kengätkään. Ei oo ballerinoja, sandaaleja tms. jotka ei tosiaan paria kymppiä enempää oo maksanu alkukesästäkään? Sitten joku nätti hiuskoru vaan hiuksiin niin jo vähän arkisempikin asukokonaisuus juhlistuu ihmeesti. Vai onko se tyttö elänyt koko elämänsä ilman että on yhtään näitä halpoja korujakaan kertynyt? Ja en kyllä usko että vaikka tyttö olis se 12-vuotiaskaan että sillä ei oo sopivia vaatteita. Vai ootteko te jossain korvessa asuvia amisheja?

Pojalle käy täysin hyvin siistimmät KOULUfarkut (niin kai sillä pojalla on siistit vaatteet koulua varten?) ja joku lyhythihanen nuorekas kauluspaita. H&M:ssä saa alesta näihin aikoihin kympillä varmasti jonkun sopivan jos et aiemmin ole vaivautunut lapsillesi ostamaan siistejä ehjiä vaatteita vaan käyttänyt nekin rahat itseesi.

Tässä taas äiti tekee asioista liian vaikeita.

Plaah. Molemmat on tyttöjä.
Isommalle sanoin, että saa laittaa kevätjuhlissa olleen mekon ja asusteet jotka silloin ostin. Alkoi heti sanomaan vastaan että ei laita kun on pitänyt niitä jo kaksissa (!) juhlissa peräkkäin. Tää isompi ei olekaan ongelma, ottakoon noi vaatteet mukaansa tai jääköön sitten mummolaan, siinä vaiheessa saa itse valita.
Mut tää 12-v. Sillä ei ihan oikeasti ole mitään päälle mahtuvaa mekkoa, muuta kuin naruolkaimisia trikoomekkoja (semmoisia hellemekkoja) ja sitten capreja, farkkuja. Ei mitään juhlavaa tai sellaista jota oikeasti viitsisi juhlavampaan tilaisuuteen laittaa. Ballerinat vois varmaan jalkaansa laittaa, mutta vaatteita ei ole.

En mä tee asioita vaikeeksi. Totesin vaan tosiasiat, mulla ei nyt ole rahaa juuri yhtään tuommoisiin, piste. Ja lapset voi olla menemättä isälleen, mutta sitten niitten on mentävä mun äidille koska mä oon töissä perjantaista sunnuntaihin. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja ajattelis lapsia sekin :
oletteko jotenkin jakaneet niin että sä ostat lapsile vaatteet vaikka yhteishuoltajuus?? miksi exä ei niitä osta jollette ole tollasta sopimusa tehneet..?
.

vaatteiden ostaminen kuuluu lapsen/lasten lähivanhemmille. sen takia etävanhempi maksaa niitä elatusmaksuja.
toisnkin voi sopia mutta se tosiaan on sitten erikseen sovittava asia, muuten se menee noin. ei siihen huoltajuusmuoto vaikuta.

Alkuperäinen kirjoittaja ahdfgk:
Vanhemmat taas ratkoo lasten kautta omia katkeruuksiaan... hoh-hoijaa.

Hohhoijaa itelles. Mun ja exän välit on ihan kunnossa, kiitos kysymästä. Ja katkeruutta ei ole kummankaan puolelta. Mikä siinä on, että heti pitää olla katkera (nainen) jos eksän mielenliikkeet ei aina ihastuta tai mene jakeluun?

No kyllä ne lapset voi mennä sinne häihin ihan missä tahansa puhtaissa ja siisteissä vaatteissa!!
Aivan älytöntä, että aikuiset ihmiset tuollaisesta alkavat ongelmia tekemään. Jos lasten isä ja mummo ovat menossa hääjuhliin ja lapsenne on kutsuttu myös, niin sehän tässä on tärkeää, eikä mitkään uudet vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja täti:
No kyllä ne lapset voi mennä sinne häihin ihan missä tahansa puhtaissa ja siisteissä vaatteissa!!
.

Vaan kun eksän mielestä ei voi! En mä voi väkisinkään lapsia juhlapaikalle roudata ja kipata sinne!

En tiedä ehtiikö mikään tuolta huutiksesta torstaiksi perille. Kai mä kierrän kirpat ja halpahallit tiistaina päivällä ja toivon löytäväni jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelis lapsia sekin :
.

vaatteiden ostaminen kuuluu lapsen/lasten lähivanhemmille. sen takia etävanhempi maksaa niitä elatusmaksuja.
toisnkin voi sopia mutta se tosiaan on sitten erikseen sovittava asia, muuten se menee noin. ei siihen huoltajuusmuoto vaikuta.

No ei se nyt ihan noinkaan mene :whistle: Ei voi ex ilmottaa, että tarvitaan sitä ja tätä koska mulla on lasten kanssa meno :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
miuu, heh, hienosti keksit mainostaa omaa paitaasi ;), täällä ei saa mainostaa

ei mulla ole itsellä mitään myynnissä. ;) tosin mulla on kyllä itselläkin kaksi tyttöä, muttei noin isoja, että voisin lainata mekkoja.

http://www.huuto.net/kohteet/juhlamekko-130-cm/147344579

Onhan tuolla noita juhlamekkoja, kaikenlaisia.

Ilmoita isälle, että tälläiset vaatteet löytyy. Jos ei kelpaa niin voi hankkia paremmat ja lasten koot ilmoitat.

Mutta nyt en ymmärrä. Jos menevät isälleen, eivätkä pääse juhliin. On OK, että ovat keskenään mummolassa. Mutta jos jäävät kotiin ja olet töissä, veisit äidillesi. Miksi mummulassa voivat olla keskenään, mutteivät kotonaan?