Tosi "kiirreelliset" lapsettomat ?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm mä olin paljon stressaantuneempi, uupuneempi ja kiireisempi ennen lasta. Vaikka nyt vielä opiskelenkin samaan aikaan kun on tuo pieni..

Joten jos jotakuta niin lapsettomia kavereita uskon, jos valittavat väsymystään ja kiireitään.
Tai toki uskon ihan kaikkia, eikä ole syytä kyseenalaistaa, mutta... :D

Mä täytän muutaman noista. Olen siis varmasti tavis. :D

Ehkä. Mutta ei se mitään, tavisten mielestä mä olen outo. Kerran eräs minuun ihastunut mies, joka oli ihan 100 % tavis, jopa sanoi, että miksi mä en voi olla niin kuin muut, mutta miksipä sitä voi muuksi muuttua kuin mitä on... Onneksi mä tunnen sentään pari muutakin kummajaista niin on sentään pari "sielunveljeä" (tai -sisarusta).

No se on heidän elämäänsä, eivät he voi tietää minkälaista elämä on sitten lasten kanssa. Ei mua jaksa stressata miten toiset ihmiset kokevat stressiä ja kiirettä. Kyllä he sitten huomaavat miten elämä muuttuu kun tulee lapsia, eikä missään nimessä elämä muutu mun mielestä huonompaan suuntaan lasten myötä vaan ainoastaan parempaan! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23459493:
No sit se on ikävä kyllä sun oma valinta, että ei oo puolisoa ja asuu koiran kanssa kerrostalossa.

Ihan niin kuin se on oma valinta jos tekee lapsia eikä pääse vatsataudissa 2-vuotiaan kanssa pihalle. Vai mitä?

[QUOTE="vieras";23459513]Ehkä. Mutta ei se mitään, tavisten mielestä mä olen outo. Kerran eräs minuun ihastunut mies, joka oli ihan 100 % tavis, jopa sanoi, että miksi mä en voi olla niin kuin muut, mutta miksipä sitä voi muuksi muuttua kuin mitä on... Onneksi mä tunnen sentään pari muutakin kummajaista niin on sentään pari "sielunveljeä" (tai -sisarusta).[/QUOTE]

Onneksi meitä on moneen junaan. On ehkä vielä tavisten ja kummajaisten alalajejakin. :D

[QUOTE="vieras";23459521]Ihan niin kuin se on oma valinta jos tekee lapsia eikä pääse vatsataudissa 2-vuotiaan kanssa pihalle. Vai mitä?[/QUOTE]

No se 2v ehkä vaatii myös sisätiloissa hieman enemmän hoitoa ja huomiota kuin koira, mutta kyllä. Oma valinta. Ja mulla on juurikin tuollainen 2-vuotias ja myös koira tulossa taas taloon. Täytyy varoa sairastumista vatsatautiin.
Ihan tavallisessa influenssassa olen kyllä lapsen hoitanut, tosin vain miehen työpäivän ajan, sen jälkeen mies on astunut "remmiin".

[QUOTE="vieras";23459333]Ja pakko vielä lisätä, että sairaanakin mun on hoidettava elukat, toisinaan joudun heräämään öisin ja ramppaamaan ulkona ripuloivan koiran kanssa ja siivoamaan paskaa ja oksennusta kolmelta aamuyöstä, tai istumaan tuntitolkulla eläinlääkärin päivystyksessä sairaan kissan kanssa. Omia valintoja enkä valita, mutta edelleen, ei se kiireisyys riipu siitä onko lapsia vai ei.[/QUOTE]

siis ET VOI verrata tuota lapseen.
istumaan tuntitolkulla eläinlääkärin päivystyksessä sairaan kissan kanssa. ...ja ihan kakat jouduit joskus KERRAN pyyhkaseen :D :D :D

Mitä ihmeen vinkumista? Niitä lapsia on t o i v o t t u ja suureksi lahjaksi saatu, miksi ihmeessä sitten riehutaan täällä, että niiden kanssa on paljon tekemistä. Kukaan ei ole velvollinen lapsia saamaan, turha syyllistää lapsettomia "helpommasta" elämästä. Itselläni on vauhdikas taapero ja nautin todella hänen kanssaan touhuamisesta ja olen äärettömän onnellinen, että olen näin suuren ilon elämääni saanut. Kotitöissäkin moni pistää riman turhan korkealle, ei kaiken tarvitse olla aina niin viimeisen päälle, turha luoda elämään paineita tyhjänpäiväisistä asioista.

No eiköhän jokaisella ole ne omat kiireensä, ihan tilanteesta ja persoonasta riippuen, oli lapsia tai ei. Itse olen ainakin viettänyt viime vuodet aika kiireetöntä elämää lasten kanssa kotona, ainakin kun vertaa aikaan ennen lapsia. Tällöin tein pitkää työpäivää, oli paljon harrastuksia, näin ystäviä paljon enemmän, matkustelin, oli kaikkea koko ajan meneillään. Eli siihen nähden elän kyllä kiireettömämpää aikaa nyt. Monella se voi olla toisinpäin, mutta en ymmärrä, miksi tästäkin nyt pitää lähteä kilpailemaan. Kiirekin kun yleensä on ihan oma valinta.

Mun ei tarvitse osallistua tähän vertailuun/kilpailuun.
Olen työssäkäyvä lapseton eikä mulla ole mihinkään muualle oikeasti "kiire" kun aamulla töihin. Muuten voin olla kuin "ellun kanat". Okei, on kissa, mutta siis se on kissa. Okei, on harrastuksia, mutta ne on harrastuksia. Lasta olemme toivoneet, saa tulla sitä kiirettä :D.

[QUOTE="vieras";23459333]Ja pakko vielä lisätä, että sairaanakin mun on hoidettava elukat, toisinaan joudun heräämään öisin ja ramppaamaan ulkona ripuloivan koiran kanssa ja siivoamaan paskaa ja oksennusta kolmelta aamuyöstä, tai istumaan tuntitolkulla eläinlääkärin päivystyksessä sairaan kissan kanssa. Omia valintoja enkä valita, mutta edelleen, ei se kiireisyys riipu siitä onko lapsia vai ei.[/QUOTE]

Koiran voi lopettaa, lasta ei..

Niin kuvailit tuossa juuri asioita joita jokainen äiti joutuu ainakin jossain vaiheessa tekemään, ja itse lasten äitinä ja koirien omistajana voin sanoa että kyllä lapset sairastelevat paljon useammin kuin eläimet. Vaikkakin meillä yhden koiran kans ollut operaatiota vaikka muille jakaa. Ja yhden kokonaisen yön valvoin ja pidin itkevää koiraa sylissä erään leikkauksen jälkeen. Samoin olen tehnyt lapselleni kun hän keuhkokuumeen takia ei saanut nukuttua. Ja samoin olen siivonnut niitä oksennuksia kun lapsilla ollut mahatauti. Tai olen pessyt mattoja klo 04 kun lapselta on tullut voimakas nenäverenvuoto ja koko lapsen huone veressä. Mitä sitten?
Ne on vaan asioita jotka on tehtävä kun on valinnut oman tiensä jota kulkea. Tai voi tietty jättää tekemättä mutta sitten onkin asunto aika sikala jos jättää oksennukset ja veret siivoamatta. Mulla oli kyllä kiireitä kun olin lapseton, ja mulla on kiireitä kun on lapsia. Mutta lasten kautta olen oppinut ottamaan rennommin ja pysähtymään. Lapset eivät pidä siitä että kaikki on aikataulutettua ja mennään tukka putkella. Lasten myötä elämään on tullut tietty tärkeysjärjestys ja toivoisin että jokainen lapsetonkin osaisi arvostaa itseään sen verran ettei kuluttaisi itseään loppuun.

[QUOTE="vieras";23458875]Ehkä lapsettomat ei vaan käsitä sitä että he kuitenkin voivat milloin tahansa lähteä kahville kun on sitä hengähdystaukoa.
Lapsettomat saavat myöskin nukkua yönsä ilman heräilyjä.
He eivät myöskään ole vastuussa kenenkään muun elämästä eikä heidän tarvitse siinä samalla siivotessaan katsoa kenenkään perään.
Joten yleisesti ottaen sanoisin niin että lapsettomat eivät vain tajua sitä ettei heillä niiiiiiin kiire ole.
Ja myönnettäköön että nyt kun itsekkin mietin niin ei minulla ihan näin kiire ollut silloin kun ei ollut lasta, vaikka teinkin paljon töitä ja opiskelin.[/QUOTE]

Näin se menee. Eikä sitä vapaa-aikaa osaa arvostaa ennen kuin sen sitten esim. lasten myötä menettää.

[QUOTE="vieras";23459344]sul on varmaan vain yks lapsi? :D kuinka helppoa elämä olikaan yhden lapsen kanssa.. Tää on vähä sama ku yhen lapsen äiti ihmettelee, miten helppoa elämä olikaan lapsettomana ja kahden lapsen äiti ihmettelee, miten yhden lapsen kanssa voi olla kiireistä jne. Sitä kuvittelee, että on jotenkin hirveän kiireinen ennenkuin etenee elämässään "seuraavalle tasolle" ja huomaa että olipas ennen helppoa. :)[/QUOTE]

Seuraavalle tasolle....voi huhhuh... :D

[QUOTE="ALOITTAJA";23459143]POINTTI OLI SIINÄ ETTÄ ON ÄRSYTTÄVÄÄ/HUVITTAVAA SE ETTÄ LAPSETON TEKEE ISON HALOON KIIREISTÄNSÄ , varsinkin kun kiire oli joku 5h junamatka.
ei ollut tarkoitus minun aloittaa kinastelua kenellä kiireempää, vaan siitä että lapsettomien kauhea valitus jostain 5h junamatkasta.[/QUOTE]

Jos tää valittaja olisi ollut lapsellinen, olisiko valitus ollut silloin ok?

[QUOTE="vieras";23459110]mä en taas tajuA MINKÄ TAKIA LAPSETTOMAT kirjottaa tänne palstalle, täähän on kaksplus!
:o :o[/QUOTE]

Minä taas tajuan vielä tämän, onhan tämä varmaan viihteellistä tirkistelyä lapsiperheiden elämään, ainakin siihen pieneen osaan josta palstakirjoitusten perusteella voi saada jonkinlaisen käsityksen. Mutta sitä en ymmärrä, että näissä lapsettomat vs. lapselliset -keskusteluissa lapsettomat jatkuvasti luulevat tietävänsä, millaista se lapsiperheen elämä on. Ja väittävät, että lapsellisilla ei ole sen laajempaa näkemystä kuin heilläkään, vaikka jokainen lapsellinen on joskus ollut lapseton ja tietää siis mitä sekin elämä on. Lapsettomalla taas ei voi olla mitään käsitystä mitä se eläminen lapsiperheenä on. Huvittavimpia ovat nämä "mitä nyt ole tuttavaperheiden elämää lastensa kanssa seurannut, niin tiedän kyllä mitä lapsiperhearki on".

[QUOTE="vieras";23459102]Minä opiskelen korkeakoulussa, käyn töissä, hoidan isoa lemmikkikatrasta, harrastan ja kaiken lisäksi pänttään vielä lääkiksen pääsykokeisiin, valmennuskurssilla istun joka arkipäivä viisi tuntia kaiken muun lisäksi. Mutta eihän mun elämä toki voi olla "kiirreellistä", kun ei ole niitä lapsia.[/QUOTE]

Ai että oikein harrastat? Onpas sulla kiire tosiaan joo. :D Useamman lapsen äidille omat harrastukset on luksusta ja vapaa-aikaa.

[QUOTE="vieras";23459462]Sellaisia ihmisiä, jotka vaikkapa asuvat rivarissa tai omakotitalossa, joilla on kaksi lasta, kaksi autoa, ehkä koira, mitäänsanomattomat työpaikat, eivät ole yliopistokoulutettuja, eivät tunne suuria taiteilijoita tai tieteen historiaa, äänestävät suuria puolueita, mutta ajattelevat asioita syvällisesti hyvin harvoin, kuuluvat kirkkoon, katsovat Maikkaria ja käyvät Mäkkärissä, kodissa on jonkin verran Iittalaa ja Marimekkoa, joita he luulevat hienoiksi design-nimiksi ja tavalliselle väelle sopivaksi laatutaiteeksi, mutta enimmäkseen heidän kodissaan on Anttilasta ja Ikeasta ostettua tavaraa, ei mitään originellia tai erikoista, he juovat olutta ja katsovat Idolsia ja Salkkareita. Ylipäänsä he ovat ihmisiä, jotka sulautuvat massaan kuin vesitippa mereen. Ja he myös pyrkivät siihen. Tapaan heitä aina joskus ja aina järkytyn. Jotenkin aina unohdan, että heitä on oikeasti olemassa ja että he ovat... sellaisia.[/QUOTE]

Loistavaa sarkasmia! Paitsi ettei se tainnut olla sitä.. Vai että oikein eivät ole yliopistokoulutettuja... Salli mun nauraa.

t. FM

Eiköhän jokaisella ole omat kiireensä, oli niitä lapsia tai ei. Itselläni on tällä hetkellä todella leppoisaa kotiäitinä vauvan kanssa, isommat lapset ovat päiväkodissa. Joskus on kiireisempiä viikkoja kun sattuu paljon menoja yhtäperää mutta tämäkin viikko on taas siitä rennoimmasta päästä eli todella on aikaa juoda rauhassa kahvinsa je tehdä pitkiä lenkkejä koiran kanssa jne. Tässä sivussa kun katson lapsetonta ystävääni niin kyllä hänellä on yleensä paljon kiireisempää kuin minulla.

Jos lapsiperheellisiä ärsyttää lapsettomien "kiireet" niin varmasti yhtälailla montaa lapsetonta ärsyttää lapsellisen ystävänsä valitus "kiireistä". Jos kuitenkin voisi hetken yrittää ymmärtää toista ja vaikka antaa tämän purkaa sitä pahaa mieltään ja väsymystään.

"Kyllä, ihminen jolla on lapsia, on lujemmalla elämässään kuin lapseton. Turha väittää muuta!"
Voi voi kun on rankkaa! Samaan hengenvetoon väität kai, että naiset ovat parempia kuin miehet, homot alempiarvoisempia kuin heterot ja brunetet älykkäämpiä kuin blondit? :D eikö mene jakeluun, ettei lapsellisen ja lapsettoman kiireitä voi verrata keskenään, sen verran erilaisia ne elämäntilanteet ovat!
Onneksi on myös meitä, jotka eivät pidä uranaisen elämäänsä yhtään sen kiireellisempänä tai kiireettömämpänä kuin kotiäitienkään.

[QUOTE="miksi";23462681]Miksi ihmeessä te olette halunneet lapsia, jos ne ovat vain kamala riesa ja vievät sen "oman ajan"??[/QUOTE]

Tässäkin on se oma pointtinsa. Varmaan moni lapseton näkee että kotiäidin elämähän on sitä omaa aikaa 24/7 kun ei tarvi käydä töissä, opiskella tms. Saa vaan olla omassa kodissa ihan rauhassa oman perheensä kanssa ja käyttää päivät ihan siihen mihin itse haluaa.

Voi voi voi voi voi voi ai kauheeta ai kauheeta kun on niin kiire niin kiire kun on lapsia. Ei kellään muulla voi olla sellaista kiirettä. Siis ihan kauhee kiire. Huh, nytkin niiiiin kiireisenä paahdan tässä kaksplussalla kun lapsettomat kaverit varmaan nukkuu töissä..

Yhteistyössä