TOSI halpoja ruokia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiukilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin siis jossain just selitettiin asiaa, että semmoinen paksu soppa täyttää paremmin kuin samat ruoka-aineet kypsennettynä ilman lientä. Eli juotu vesi menee äkkiä läpi, mutta paksumpi muhju jää pitämään kylläisenä pitkään

Raastepihvit - ei mene lihaa kuin nimeksi
Paistetut perunat
Uunilihapiirakka - maksaa pari euroa ja tulee paljon
Kalapihvit seistä
Pizza - kaikki jämät peliin ja hyppysellinen juustoa päälle
Siskonmakkarakeitto
Purjo-perunakeitto
Itse leivotut leivät
Kanankoivet ja riisi
Uuniperunat ja täyte

Ajattelin just käydä ostaan pinon halpoja nakkeja ja keitellä niitten kaa perunaa ja tonnikalaa.Liha on kallista, parempi jauhelihakin on kallista.en tiijä tuntuu että en minä saa keitettyä mitään.totta se pitää jollaki pitsalla elää ja loppukuu syyä niitä kynsejä.kun on henkinen väsymys.pakko ostaa pestyjä pottuja ei helekkari jaksa kyllä kuoria niitä multasia perunoita suoraan vaan kattilaan.antakaa vinkkejä skitsofreenikolle mitä se söis semmosta helposti valmistuvaa.ajattelin syyä niitä viipaleperunoita mikrossa käryyttää.kyllä se on hankalaa kun se on.joku ehdotti jotain kaupan sosekeittoja ei maistu ne tällähetkellä.yksinäisen ruokapuoli on semmonen ja tämmönen kun meni tuo toimintakyky minimiin.

No mä oon eläny joskus pari viikkoo pelkällä makaronilla ja ketsupilla... :)

Mut joo, tekisin ison kattilallisen hernekeittoo, makaronilaatikkoo tosiaan syö 2 ihmistä jo varmaan sen 3 päivää, tonnikala/perunalaatikko on myös hyvää ja edullista..

Meidän kaupassa oli just 700 gramman karjalanpaistilihat 2,99 euroa. Halpoja ruokia?
* Tomaattikeitto (jatka kaupan pussitomaattikeittoa tomaattimurskalla). Samalla idealla toimii myös vaikka herkkusienikeitto.
* Linsseistä proteiinia ja kuitua edullisesti. Sopivat keittoihin, pataruokiin sellaisenaan salaattiin, kastikkeeksi jne. Kuullota sipulia ja mausteita voissa, lisää linssejä, vettä ja vaikka tomaattimurskaa niin herkullinen "curry" on valmis.
* silakka. laatikkoa, pihvejä jne.
* osta jotain leikkelettä, joka -50 tai -30 tarralla merkitty ja tee siitä kiusausta tai piirakkaa.

Soija jos ei käy, niin tässä meidän perheen edukkaita ruokia:

-linssikeitto (punaisia linssejä, sipulia, valkosipulia, keittojuureksia, tomaattimurskaa, kasvisliemijauhetta, mausteita maun mukaan, suola, pippuri, paprika tms)
-kidneypapukastike (pari tölkkiä papuja jos ei itse keitä, tomaattimurskaa pari kolme tölkkiä, sipulia, vs, porkkanaa mausteita) riisillä tai perunalla
-bataattiporkkanakeitto (sipuli, vs, bataatti, porkkana, kuohukerma/ kookosmaito, kasvislientä, mausteina chili, paprika, suola, mp)
-kasvishernekeitto (herneitä, porkkanoita, paljon vs ja sipulia, kasvislientä), tämä on ihan sairaan hyvää, ja paranee vaan päivien myötä.

Erilaiset kasvisruoat, siis missä papuja/linssejä/soijarouhetta ovat tosi halpoja ja maistuvia.
Tehdään paljon myös intialaistyyppisiä curreja, netti on ohjeita pullollaan. Esim. itsetehty tofu on hyvää eikä maksa paljoa.

Kasvishernekeitto, tai ei se paketti jauhelihaakaan paljoa maksa jos haluaa lihaversion. Erittäin helppoa ja halpaa, pitkän keittoajan vaatii toki.

Myös kasvissosekeitot hyviä ja riittoisia. Esimerkiksi peruna+porkkana+tomaattimurska+sulatejuustoa+kasvisliemikuutioita, tuli tosi hyvää. Lisukkeeksi itse leivottuja sämpylöitä kaikenlaisista pussinpohjista kaapista.

Yhteistyössä