tortillat

  • Viestiketjun aloittaja yks äiskä
  • Ensimmäinen viesti
yks äiskä
Hei vaan kaikille! Mitä teidän perheessä käytetään tortillojen täytteeksi, jos teillä on lapsia 5-10v niin mitkä ovat heidän herkkujaan.aattelin kun kesäkin tulee ois varmaan ihan kiva välipalanakin ja iltapalana. Millaista kastiketta olette laittaneet siihen. Ois kiva saada vinkkejä sillä tortillat eivät ole kuuluneet vielä meidän perheen "ruokamaailmaan" Onko tortilloissa siis valmiissa pohjissa jotain eroja esim maku erot ym...
Olisiko kukaan kiltti ja vastaisi
Ei muuta ku kesää odotellen
 
Meidän reilu kaksivuotias tykkää tortilloista kun saa laittaa itse sinne väliin mitä haluaaa.

Olen tehnyt kastikkeen joko broilerinsuikaleista tai jauhelihasta, sekaan valmis taco-maustoseos. Ei kannata tehdä liian löysää kastiketta.

Sitten on tomaattisalsaa (valmista), juustodippiä, juustoraastetta, tomaattipilkottuna, kurkkua pilkottuna, joskus paprikaa, salaattia, aikuisille feta-juustoa.

Viimeksi ostin noita maustepohjia, mutta kyllä mielestäni parhaimmat on ne neutraalit.
Taco-mausteseos pussissa on myös ohje, ja taitaa tortillapusseissakin olla.

Tortilloihin voi laittaa melkein mitä mieleen tulee ja varsinkin kivaa lasten kanssa kun hekin saavat mielestänsä, eli laittaa itse väliin mitä haluavat. ja jos kastikkeen tekee heidän tykkäämästään raaka-aineesta.
Isommat lapset on kiva ottaa mukaan myös jo valmisteluihin, on paljon pilkkomista ja muuta.
Pikkusiskojen kanssa tehtiin aina kun olivat yökylässä yhdessä tortilloja, nyt ovat äitillekin opettaneet miten niitä tehdään...

 
Me kans tykätään noista maustamattomista pohjista, ne on parhaita!

Meillä perustäytevaihtoehtona on joko jauheliha tai kinkkusuikaleet. Sitten lisänä tomaattia, kurkkua, juustoraastetta, salaattia, salsaa, fetajuustoa sekä riisi-vihannessekoitusta. Joskus myös ollaan tehty broileritäytteisiä mut jauheliha tai kinkku menee paremmin.
aikuisille lisäks janopenoa.
 
Pikku Piru harmaana
Me myös tykätään tortilloista. Väliin jauhelihaa ja kasvissuikaleita olen pakastealtaasta ostanut ja paistanut. Vähän maustetta ja hampurilaiskastiketta ja salaattia väliin.

Sitten semmonenki on tosi hyvää kun levittää jotakin tuorejuustoa tortillan päälle,esim.ruohosipuli tai aurinkokuivatut tomaatit, koko leveydeltään ja laittaa väliin kylmäsavulihaa jotakin siivuina ja kurkkua,tomaattia ja salaattia kans. Sitten käärii ne tiukalle rullalle ja folion päälle ja antaa vähän aikaa "tekeytyä" jääkaapissa. Ja eiku syömään. Alko heti haluttamaan..nam. :p
 
Meillä tortillojen (tavalliset pohjat parhaita) väliin laitetaan mm.:
- jauheliha-/broilerikastiketta (aika tulisia)
- guacamole-seosta (kaupassa myydään valmiina purkeissa)
- taco-kastiketta (purkissa myös)
- pilkottua sipulia
- suolakurkkukuutioita
- salaattia (jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti)
- juustoraastetta
- kermaviiliä (maustamaton sekä dippikastikkeella maustettu)

NAM!!! Ja eikun syömään!
 

Yhteistyössä