Törkeetä laskutusta Tyksillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukku

Vieras
Mentiin Tyksiin tuossa edellisviikolla toisesta sairaalasta lähetettyinä yöllä. Oltiin siellä n. 23.40 ja laskuttivat siitäkin koko päivästä vaikka kukaan ei silloin mitään meidän avuksi edes tehnyt!!! Hiukan törkeetä mun mielestä.

Jos tuon olisin tiennyt oltas avattu osaston ovi vasta 00.01!!! Soitinkin asiasta mutta ei sille mitään voi, heillä on tämmönen systeemi.

Kiva kiva, silläkin rahalla olis saanu ruokaa moneks päiväks:(

Noinhan se menee kaikkialla mun tietääkseni. Maksu niistä vuorokausista joina on sairaalassa potilaana ollut.
Mutta ei se maksu kyllä päätähuimaava ole, ja aika pieni asia siitä että tulee hoidetuksi kuntoon.

Mä menin kanssa synnyttämään 23,40 ja tiesin kyllä että kokopäivästä laskuttavat mutta en sitten jäänyt oven taakse odottamaan ja hyvä niin kun lapsi syntyi 00,06 =)

Ei se heidän sisäänkirjaus järjestelmä tunne kuin täydet päivät ja tietokoneelle sut sisäänkirjataan niin se on se päivä ja näin

Niin, no mutta jossakin se raja pitää olla. Aina joku siitä valittelisi, olisi se mihin aikaan tahansa. Ja kyllähän maksat koko päivästä vaikka tuskin sieltä kukaan kotiinlähtöäkään jää odottelemaan sinne klo 24 asti.. Että saa rahalleen täydet vastineet. :D

Alkuperäinen kirjoittaja kiukku:
Mentiin Tyksiin tuossa edellisviikolla toisesta sairaalasta lähetettyinä yöllä. Oltiin siellä n. 23.40 ja laskuttivat siitäkin koko päivästä vaikka kukaan ei silloin mitään meidän avuksi edes tehnyt!!! Hiukan törkeetä mun mielestä.

Jos tuon olisin tiennyt oltas avattu osaston ovi vasta 00.01!!! Soitinkin asiasta mutta ei sille mitään voi, heillä on tämmönen systeemi.

Kiva kiva, silläkin rahalla olis saanu ruokaa moneks päiväks:(

ite oon töissä TAYSissa ja tiedän käytännön, niin kun ei ollut lapsella hengenhätä niin venattiin käytiin kodon kautta, siinä meni se 10, että oltiin vasta 24 jälkeen poliklinikalla.

No joo, onhan se noinkin. Ilman muuta on tärkeää että lapsi on kunnossa vaikka asia hoidettiinkin vasta seuraavana päivänä puolilta päivin. Täällä sairaalassa kehottivat heti menemään Tyksiin eikä vasta seuraavana aamuna että asialle heti tehtäisiin jotain koska infektioriski oli suuri. Oletinkin kiireessä sinne mentäessä että ne oikeesti tekevät asialle jotain heti eikä 12 tunnin päästä. Johan taas saatiin hysteerinen äiti ja kivulias lapsi vieläkin hysteerisemmiksi...

Kuitenkin veetuttaa sekin että tuokin "täyden maksun päivä" odoteltiin lapsen kanssa käytävällä kun tädit mietti että mihinkähän huoneeseen me nuo laitetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, onhan se noinkin. Ilman muuta on tärkeää että lapsi on kunnossa vaikka asia hoidettiinkin vasta seuraavana päivänä puolilta päivin. Täällä sairaalassa kehottivat heti menemään Tyksiin eikä vasta seuraavana aamuna että asialle heti tehtäisiin jotain koska infektioriski oli suuri. Oletinkin kiireessä sinne mentäessä että ne oikeesti tekevät asialle jotain heti eikä 12 tunnin päästä. Johan taas saatiin hysteerinen äiti ja kivulias lapsi vieläkin hysteerisemmiksi...

Kuitenkin veetuttaa sekin että tuokin "täyden maksun päivä" odoteltiin lapsen kanssa käytävällä kun tädit mietti että mihinkähän huoneeseen me nuo laitetaan...

ymmärrän, että vithuttaa. Minä siis kirjoittelin tuon edellisen tekstin ja tarkoitin, että 10 minuuttia venaltiin TAYSin parkkiksella ja käytiin vielä tk:lta lähtiessä kodon kautta, niin saatiin kulutettua se puoli tuntia.

Niin ja meille tulee varmaan lasku myös kotipaikkakunnankin sairaalasta kun siellä oltiin kanssa, tosin ei oltu osastolla vaan röntgenissä, ensiavussa ja leikkaussalissa...

Ei kai samalta päivältä voida periä kahdesta eri paikasta päivämaksua?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja meille tulee varmaan lasku myös kotipaikkakunnankin sairaalasta kun siellä oltiin kanssa, tosin ei oltu osastolla vaan röntgenissä, ensiavussa ja leikkaussalissa...

Ei kai samalta päivältä voida periä kahdesta eri paikasta päivämaksua?

kyllä voivat laskuttaa kahdesta eri paikasta mikä on tehty toimenpiteitä tai ollut lääkärin vastaanotolla.

Meidän kunnassa tosin käytäntö, että alle 18-vuotiailta ei peritä käyntimaksuja esim. päivystyksessä tai omalääkärillä.

Hyvitystä laskutuksessa sairaalassa, jos potilas siirtyy esim. päivystyspoliklinikalta osastolle eli siinä hyvitetään poliklinikkamaksu ja asiakas maksaa vain osastomaksun ko. pv:ltä eli samalta pv:ltä ei laskuteta sekä poli- että osastomaksua.