Törkeää palvelua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Ihmeellistä toi kännykkäliikkeiden palvelu :o

Ostin edellispäivänä uuden samsungin kännykän, joka maksoi 200e (alennuksessa, alun perin 400e). Heti samana päivänä siinä jo ilmeni jotain häikkää. Maanantain ja tiistain sit yritin vielä käyttää sitä (kun en ollut varma vioista). Siinä oli peräti 3 vikaa! Se tilttasi välillä niin, että pariin minuuttiin ei toiminut mikään näppäin. Sitten se katkoi puheluja ja kun soitin jollekin, ei ääntäni kuulunut (itse kuulin sen äänen jolle soitin).

Tänään sitten mentiin sinne liikkeeseen. Paikalla oli vaan yksi työntekijä (joka oli harjoittelija). Jouduimme pitkään jonottamaan. Sitten ko. työntekijä sanoi, että emme saa uutta kännykkää rikkinäisen 2vrk vanhan kännykkämme tilalle, koska puhelinta on jo käytetty ja ladattu :o Hän meinasi lähettää sen suoraan huoltoon ja sanoi, että ei ole oikeutta vaihtaa uuteen tms.

Sitten vanhempani soittivat parille tutulle sekä asiakaspalveluun. Meille kerrottiin, että on olemassa joku Doa-sopimus, jonka mukaan rikkinäisen kännykän tilalle saa uuden, jos kännykkä on alle 5vrk vanha. Menimme (taas) jonottamaan ja joku päästettiin meitä ennenkin (joku jota ennen olimme jonossa). Vanhempani mainitsivat sen Doa-sopimuksen ja yhtäkkiä se työntekijä tiesikin mistä sopimuksesta oli kyse ja alkoi lukea sitä...ei ollut aiemmin tutustunut siihen :o Ainaki väitti kuulleensa siitä, kun aloimme puhua ottavamme hänen esimieheensä yhteyttä. Tuntuu kuin tuo sopimuksen olemassaolo olisi tahallaan pimitetty :kieh: Sit se selitteli et hän on ollu vasta 3 viikkoa töissä eikä voi tietää kaikkea...outoa et harjotteliha jätetään yksin. Sitäpaitsi jos ei tiedä, pitää lukea ohjeet tai soittaa jollekin, joka tietää eikä uskotella asiakkaille väärää tietoa! Onneksi sain uuden kännykän.

Mulle sanottiin, et doa sopimus menis niin, ettei liikkeen ole mikään pakko antaa uutta puhelinta. Vaan puhelin lähetetään huoltoon ja huolto lähettää uuden puhelimen.
Dna kaupalla olis tuo 5vkr:n sääntö ihan "oma keksimä".

Näin siis olen kuullut, en vanno todeksi...

Samsungin puhelimista en tiedä mutta toi Siemens st60 jonka aikoinaan osti meni jatkuvasti rikki! Ekan kerran se tietysti rikkoutui sitten ku takuuaika meni umpeen, just mun tuuria. Sitä paitsi musta tuntuu et mulla on joku kirous koska järjestään kaikki puhelimet mitä olen ostanut menee rikki vuodessa :o vaikka niille ei mitään erikoisempaa olisi tapahtunutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Olis ehkä kuitenki pitäny ostaa nokian kännykkä. Millaisia noi samsungin puhelimet yleensä on, meneekö helposti rikki/onko huonolaatuisia?

Mä kokeilin joskus Samsungia noin 2 viikkoa kun riitti.. Akun lataus ei riittäny nimeksikään joten koko ajan sai olla laturin päässä kiinni :/
Ainoa hyvä koko puhelimessa oli se, että siinä oli kreikallaiset aakkoset :D

Oliko DNA-myymälä? Mulla on samantapaisia kokemuksia sieltä... Uusi känny heti rikki (ei toiminut koskaan kunnolla, viat alkoi ekalla käyttökerralla), kävi 3 kk aikana huollossa kolme kertaa. Uutta eivät antaneet tilalle vaikka pyysin sitä heti. Tyhmä minä, olisi pitänyt palauttaa puhelin ja vaatia rahat takaisin.
Kun känny reistaili neljännen kerran, ja olin taas viemässä sitä huoltoon, myyjä totesi todella veemäiseen sävyyn että ei näitä kyllä alvariinsa viitsisi korjailla, eikä me kyllä nyt enää voida antaa sulle lainakapulaa korjauksen ajaksi. Sanoin, että en kai mä huvikseni tätä korjauta, vaihtakaa uuteen sitten, mitäs myytte skeidaa... Sain vastaukseksi jäkätystä, jolloin paiskasin puhelimen seinään (tooooosi aikuismaista :ashamed: mutta raskaushormonit jylläsi) ja karjaisin että kiitti tyhjästä.
Ostin uuden kännyn muualta, jossa ihmeteltiin kovasti puljun toimintaa. Olen kuullut muiltakin samantapaisia huonoja kokemuksia DNA-myymälöistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko DNA-myymälä? Mulla on samantapaisia kokemuksia sieltä... Uusi känny heti rikki (ei toiminut koskaan kunnolla, viat alkoi ekalla käyttökerralla), kävi 3 kk aikana huollossa kolme kertaa. Uutta eivät antaneet tilalle vaikka pyysin sitä heti. Tyhmä minä, olisi pitänyt palauttaa puhelin ja vaatia rahat takaisin.
Kun känny reistaili neljännen kerran, ja olin taas viemässä sitä huoltoon, myyjä totesi todella veemäiseen sävyyn että ei näitä kyllä alvariinsa viitsisi korjailla, eikä me kyllä nyt enää voida antaa sulle lainakapulaa korjauksen ajaksi. Sanoin, että en kai mä huvikseni tätä korjauta, vaihtakaa uuteen sitten, mitäs myytte skeidaa... Sain vastaukseksi jäkätystä, jolloin paiskasin puhelimen seinään (tooooosi aikuismaista :ashamed: mutta raskaushormonit jylläsi) ja karjaisin että kiitti tyhjästä.
Ostin uuden kännyn muualta, jossa ihmeteltiin kovasti puljun toimintaa. Olen kuullut muiltakin samantapaisia huonoja kokemuksia DNA-myymälöistä.

Ei, kun se oli myllyn elisa-liike. Taisivat vielä myydä mulle näytekappaleen (luulen niin), saako niitä myydä? Kaikki alle 5 vrk:n vanhat puhelimet pitäisi vaihtaa uusiin eikä lähettää korjaukseen.

Ihmeellistä toi kännykkäliikkeiden palvelu :o

Ostin edellispäivänä uuden samsungin kännykän, joka maksoi 200e (alennuksessa, alun perin 400e). Heti samana päivänä siinä jo ilmeni jotain häikkää. Maanantain ja tiistain sit yritin vielä käyttää sitä (kun en ollut varma vioista). Siinä oli peräti 3 vikaa! Se tilttasi välillä niin, että pariin minuuttiin ei toiminut mikään näppäin. Sitten se katkoi puheluja ja kun soitin jollekin, ei ääntäni kuulunut (itse kuulin sen äänen jolle soitin).

Tänään sitten mentiin sinne liikkeeseen. Paikalla oli vaan yksi työntekijä (joka oli harjoittelija). Jouduimme pitkään jonottamaan. Sitten ko. työntekijä sanoi, että emme saa uutta kännykkää rikkinäisen 2vrk vanhan kännykkämme tilalle, koska puhelinta on jo käytetty ja ladattu :o Hän meinasi lähettää sen suoraan huoltoon ja sanoi, että ei ole oikeutta vaihtaa uuteen tms.

Sitten vanhempani soittivat parille tutulle sekä asiakaspalveluun. Meille kerrottiin, että on olemassa joku Doa-sopimus, jonka mukaan rikkinäisen kännykän tilalle saa uuden, jos kännykkä on alle 5vrk vanha. Menimme (taas) jonottamaan ja joku päästettiin meitä ennenkin (joku jota ennen olimme jonossa). Vanhempani mainitsivat sen Doa-sopimuksen ja yhtäkkiä se työntekijä tiesikin mistä sopimuksesta oli kyse ja alkoi lukea sitä...ei ollut aiemmin tutustunut siihen :o Ainaki väitti kuulleensa siitä, kun aloimme puhua ottavamme hänen esimieheensä yhteyttä. Tuntuu kuin tuo sopimuksen olemassaolo olisi tahallaan pimitetty :kieh: Sit se selitteli et hän on ollu vasta 3 viikkoa töissä eikä voi tietää kaikkea...outoa et harjotteliha jätetään yksin. Sitäpaitsi jos ei tiedä, pitää lukea ohjeet tai soittaa jollekin, joka tietää eikä uskotella asiakkaille väärää tietoa! Onneksi sain uuden kännykän.

Minäkin sain rikkinäisen, enkä myöskään saanut uutta tilalle, vaikka oli HETI ensimmäisen puhelun aikana riklki. Palutin sen kännykän väkisin, kun en uutta saanut.

Olis ehkä kuitenki pitäny ostaa nokian kännykkä. Millaisia noi samsungin puhelimet yleensä on, meneekö helposti rikki/onko huonolaatuisia?

Mul ainakin useampi toiminut hyvin. Nokia oli rikki heti.

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
ainoa kommentti mulla tähän on että se on aina niin kivaa ku suolataan myyjä oli se sit hänen vika tai ei... sehän se yleensä auttaa tällasessa tilanteessa kaikista parhaiten :whistle:

Anteeksi vaan, mutta vika nimenomaan oli myyjässä! Hänen olisi pitänyt tietää tai tarkistaa asia eikä huijata asiakkaita!

Mun kokemus Samsungista on et oli elämäni pahin virhe ostaa sen merkkinen puhelin... (toimii kylläkin mitä nyt viestejä syö, lähettää vanhoja viestejä ja sotkee uudet ja vanhat keskenään)... ex-miehet oli jo virheitä mut ton puhelimen osto meni jopa niiden renttujen edelle...

No mä en olis tahtonut luopua mun samsungista, mutta joku ***pä tahtoi sen itselleen |O joten ostin sit nokian joka on aivan paska vehje!
Ja toisekseen, sä tulet olemaan itse myös harjoittelija joten muista sitten tämä tilanne ja ole itse heti täydellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
ainoa kommentti mulla tähän on että se on aina niin kivaa ku suolataan myyjä oli se sit hänen vika tai ei... sehän se yleensä auttaa tällasessa tilanteessa kaikista parhaiten :whistle:

Anteeksi vaan, mutta vika nimenomaan oli myyjässä! Hänen olisi pitänyt tietää tai tarkistaa asia eikä huijata asiakkaita!

Noin olen kuullut myös muualta, ettei saa, joten tuo myyjä ei ole ainoa, joka noin väittää..

jokaisella valmistajalla on käytössä omat doa-vaihtoaikansa. Tuotteen ollessa rikki jo käyttöön ottaessa puhelin vaihdetaan myymälässä uuteen jos se sinne palautetaan ennen doa-ajan umpeutumista. nokialla tämä doa aika on muistin mukaan 7 vrk ja samsungilla muistaakseni myös. Harvemmin näitä tapauksia tulee vastaan ja itselläni neljän kuukauden ajalla tullut yksi, tästä syystä harjoittelija joka kohdallenne on osunut ei tästä välttämättä tiennyt. en halua tätä puolustella, sillä kyseinen asia olisi hänelle kyllä pitänyt selvittää. Puhelin ainakin meillä vaihdetaan jo liikeessä uuteen ja liike saa tukkurilta uuden tilalle. Tämä doa-aika on olemassa myös muissa viihde-elektroniikan tuotteissa kuten tietokoneissa, näytöissä ja muissa. Olkaahan siis tarkkoja kun ostatte tuotteen ja mielestänne se ei toimi kunnolla, niin ottakaa heti yhteyttä myyjäliikkeeseen sillä tuo aikaraja on todellakin pitävä. Jos siitä päivänkin myöhästyy, niin laite on valitettavasti huoltoon laitettava sillä maahantuoja ei hyväksy päivänkään viivettä. Niin ja ap:lle kyllä niitä esillä olleita tuotteita saa myydä, joskus näkyy hinnassa että ollut esillä, mutta eiväthän ne käytettyjä ole, esittelykappaleita vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
No mä en olis tahtonut luopua mun samsungista, mutta joku ***pä tahtoi sen itselleen |O joten ostin sit nokian joka on aivan paska vehje!
Ja toisekseen, sä tulet olemaan itse myös harjoittelija joten muista sitten tämä tilanne ja ole itse heti täydellinen.

Se ei ole mikään syy, että on harjoittelija...ko. myyjä ei edes vaivautunut tarkistamaan asiaa ohjeista vaan väitti kiven kovaan, ettei uutta saa tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:

Se ei ole mikään syy, että on harjoittelija...ko. myyjä ei edes vaivautunut tarkistamaan asiaa ohjeista vaan väitti kiven kovaan, ettei uutta saa tilalle.
Se oli niin varma asiasta niinkuin mullekin väitettiin.
Kerran ux nokia ei kuulunut uutena ja toisesta nokiasta meni 3päivän päästä heti näyttö.Kumpikaan ei ollut edes pudonnut.

Kummassakaan tapauksessa en uutta saanut. Ihan eri liikkeestä olivat

Eiköhän se ole ihan kiinni mieltymyksistä mitä puhelinta kannattaa. Kaikki puhelimet ovat suurin piirtein samalla viivalla vikoineen päivineen. Mitä myyjään tulee olisi hänen ehkä kannattanut tarkistaa asia osaavammalta taholta, ellei häntä oltu nimenomaan neuvottu sanomaan juuri noin. Jokainen meistä on kumminkin vastuussa itsestään, eli myös ostoksistaan ja kannattaa pitää oikeuksistaan kiinni kuluttajana. Minulla löytyy monta omakohtaista tarinaa asiaan liittyen, mutta en ala niitä nyt tässä vatvomaan. Siis ehdotan että jatkossakin pidätte huolta omista kaupoistanne ja korjaatte vääryyden jos näette sellaisen tapahtuneen.. Kyllä muakin tänään v****i kun oli otettu lihapakkauksen hinta kahteen kertaan, kiire oli, mutta ei antanut luonne periksi isolle yhtiölle antaa ilmaista rahaa.. Harjoittelijoita kun on tämä maailma täynnä... ;)

Yhteistyössä