Mä olen kyllä niin pettynyt tuon hautaustoimiston palveluun =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähtiyö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tähtiyö

Aktiivinen jäsen
26.12.2007
2 175
0
36
Siis kyseessä kuitenkin yritys jolle kuuluisi hoitaa käytännönjärjestelyt joihin sureva omainen ei välttämättä itse kykene.
Menimme siis Helsingissä sijaitsevaan hautaustoimistoon sopimaan isäni hautausjärjestelyistä.
Siellä oli sellainen nuori nainen joka ei esittänyt edes surunvalitteluja.
Siinä kun sovimme käytännön asioista kuten arkuista,kukista muistotilaisuudesta yms. hän naureskeli ihan ihme asioille :/
Meitä ei sattuneesta syystä paljon naurattanut joten koimme sen aika loukkaavana.

No hän lähetti sitten sopimuksen sähköpostilla minulle ja kuinka ollakkaan oli kirjannut siihen hautauksen kellonajan väärin.
Samoin minun,eli tilaajan,nimi oli väärin.
No varmistin papin kanssa ajan oikeaksi emmekä siis olleet väärän aikaan kappelilla,onneksi.

Kappelissa huomasin että arkkuun on laitettu hapsuja ja tupsuja joista nimenomaan kieltäydyimme koska ne sopineet siihen isän luonteen huomioonottaen.Hän ei olisi pitänyt mistään "hörhelöistä".
Sopimuksessa oli maininta että ei hapsuja eikä tupsuja.
Okei,pieni asia mutta kuitenkin jotenkin niin merkityksellinen.

Lasku tuli kuitenkin nopeasti.2 päivää hautajaisten jälkeen.Saatekirjeessä oli maininta että ilmoittavat perunkirjoituksen ajankohdan kunhan ovat saaneet tilaamansa sukuselvitykset.
Soitin ja muistutin että olen ne tilannut ja saanutkin jo.Se oli myös jo kirjattu sopimukseen mutta ilmeisesti ko. henkilö ei osannut sitä sopparia lukea.
Saatiin aika sovituksi ja menimme paikalle.
Kotimatkalla aloin lukea tarkemmin että mitä siinä perukirjassa lukeekaan niin huomasin että kuolinpäivä oli väärin.
Samoin isäni lapsiksi oli kirjattu minut,siskoni ja veljeni sijasta isäni :o
Soitin sinne ja lupasivat lähettää korjatun version sähköpostilla.

Pääsin kotiin ja luukusta oli kolahtanut lasku hautakivestä.
No viimein,oli sitä jo yli kolme viikkoa odotettukkin ja hautaustoimisto oli luvannut sen minulle viimeistään 1½ viikoa ennen perunkirjoitusta.Kahdesti olin jo sen perään kysellyt.

Aloin sitä sitten onneksi tarkemmin tutkia niin huomasin ettei siinä ollut laskutettu mummoni,eli isäni äidin, nimen kultausta.
Kyseessä siis mummolleni aikanaan ostettu kivi johon tilasimme siirrot,pesun,isän tietojen kaiverruksen ja kultauksen sekä mummon nimen uudelleenkultauksen.
Soitto sinne kiviliikkeeseen ja totesivat ettei heille ole puhuttu siitä toisesta kultauksesta mitään.
Ja tämäkin oli sopimukseen kirjattu.

Onneksi mulla tuo sopimus vielä tallessa.
Aion kyllä laittaa niin vihaisen palautteen että kipinät sinkoilee.
Pistää niin vihaksi ja toisaalta surettaa että jos maksaa PALJON siitä että hommat hoidetaan kun itse ei jaksa ja lopputulos on kuitenkin tämä.

Onneksi isä on kuitenkin saatu lepoon,äitinsä viereen.

..tai mennä työntekijä vaihtoon-..jokaisella liikkeellä on yrittäjä,joten käy keskustelut hänen kanssaan..listaa kaikki asiat jo ennakkoon paperille mitkä ovat menneet pielee..

:o oikeesti tosi järkyttävää että noin huonoa ja välinpitämätöntä palvelua voi saada hautaustoimistosta mä olisin todellakin kiehunut jo puolessa välissä noita mokia

Käyppäs tosiaan kertomassa tuo juttu paikan omistajalle! Aivan selvästi tyttönen on nyt väärällä alalla. Ei varmaan tällä hetkellä ole korvaukset päälimmäisenä mielessä, mutta kyllä tuosta pitäisi jo jonkin näköstä hyvitystä saada.
Ja otan osaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
..tai mennä työntekijä vaihtoon-..jokaisella liikkeellä on yrittäjä,joten käy keskustelut hänen kanssaan..listaa kaikki asiat jo ennakkoon paperille mitkä ovat menneet pielee..

Perheyritys ja tämä kyseinen nuori nainen on myös perhettä.
Ja luulisi tosiaan että heillä homma toimisi kun on kuitenkin jo 1941 perustettu hautaustoimisto.Että kokemusta luulisi olevan.
Ajattelin ottaa yhteyttä paitsi kyseiseen toimistoon niin myös Suomen Hautaustoimistojen Liittoon jonkä jäsen tämä kyseinen yritys on.

meillä oli hiukan samanlaisia kokemuksia ja sitten muistotilaisuudessa, joka pidettiin erittäin tunnetussa helsinkiläisessä ravintolassa niin sielläkin tuli pöytään väärät ruuat jne. Eihän me surussamme enää jaksettu valittaa päikän päällä, mutta myöhemmin mummini soitti kiukkuisen puhelun ja saatiin kaikki ilmaiseksi (siis ne ruuat jne. eli muistotilaisuus )

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
meillä oli hiukan samanlaisia kokemuksia ja sitten muistotilaisuudessa, joka pidettiin erittäin tunnetussa helsinkiläisessä ravintolassa niin sielläkin tuli pöytään väärät ruuat jne. Eihän me surussamme enää jaksettu valittaa päikän päällä, mutta myöhemmin mummini soitti kiukkuisen puhelun ja saatiin kaikki ilmaiseksi (siis ne ruuat jne. eli muistotilaisuus )

En minäkkään jaksanut tuon kaiken kaaoksen keskellä muuta kuin todeta että prkle tätäkään asiaa eivät osanneet hoitaa.
Nyt kun alkaa pikkuhiljaa helpottamaan pahin järkytys isän kuolemasta niin on alkanut miettiä että mä en halua kenenkään muun joutuvat tällaisen epäammattimaisen palvelun maksajaksi.

Meillä muistotilaisuus oli ainoa asia jonka hoitivat kunnolla.Tai siis ulkopuolinen pitopalveluhan sen hoiti mutta olivat sentään heille saaneet kerrottua mitä tarjoilulta toivoimme.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:

Perheyritys ja tämä kyseinen nuori nainen on myös perhettä.
Ja luulisi tosiaan että heillä homma toimisi kun on kuitenkin jo 1941 perustettu hautaustoimisto.Että kokemusta luulisi olevan.
Ajattelin ottaa yhteyttä paitsi kyseiseen toimistoon niin myös Suomen Hautaustoimistojen Liittoon jonkä jäsen tämä kyseinen yritys on.

hyvä noin kannattaa..

Osanottoni :hug:

Olette saaneet kyllä todella tökeröä palvelua, jos tuota nyt voi edes palveluksi sanoa :/ Kauheasti virheitä!!
Mikäli vaan jaksat, niin valita ihmeessä asiasta ja vaadi hinnan alennusta, sekä tosiaan ota yhteyttä tuohon liittoon. Kaikenlaisia yrittäjiä sitä löytyykin!

Reklamaatio laitettu pari päivää sitten mutta eivätpä ole vastanneet siihen mitään.
Jos ei ensi viikolla mitään kuulu niin sitten otan tuonne liittoon yhteyttä.

Mitä enemmän välimatkaa tähän asiaan saa,sitä enemmän kiukuttaa tuo "palvelun" taso :/

Yhteistyössä