Törkeää käytöstä Pipsalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pipsa on modena av-vauvalla. Siellä saa haukkua mamuja, mungoa, kenet vaan, mutta kun sanoo että pipsalla on rumat kengät ja se kirjoittaa enkkua väärin, saa bannit. Pointti on se, että meillä on täällä suomessa sananvapaus, ja jos ihminen tunkee netin täyteen omia kuviaan, jopa pelkissäpelkissä rintsikoissa, kenellä tahansa on oikeus arvostella. En tietenkään hyväksy kiusaamista, mutta jos sanoo oman mielipiteen jostain, mitä arvon bloggari on itse kaikkien nähtäväksi laittanut, niin miten se on niin väärin? Jos ei kestä kritiikkiä älä laita naamaasi nettiin.

On tuo kyllä hämmentävää, miten joidenkin silmissä netti on niin eri paikka kuin oikea maailma.
Voit toki kadullakin huudella törkeyksiä ihmisten ulkomuodosta koska Suomessa on sananvapaus, mutta aika äkkiä joku tilanteeseen puuttuu häiriökäyttäytymisenä.
Aivan kuten netissäkin.
Se että minä kävelen kaupungilla, julkisella paikalla, tarkoittaa että olen esillä ja alttiina myös monenlaisille mielipiteille ulkomuodostani.
Harva kuitenkaan sanoo ääneen tuntemattomalle noita ilkeitä mielipiteitään ja jos sanoo, on yleensä mielenterveysongelmainen.
Miksi netti olisi eri asia?

• Tykkää
Reactions: Wolt
Pipsa on modena av-vauvalla. Siellä saa haukkua mamuja, mungoa, kenet vaan, mutta kun sanoo että pipsalla on rumat kengät ja se kirjoittaa enkkua väärin, saa bannit. Pointti on se, että meillä on täällä suomessa sananvapaus, ja jos ihminen tunkee netin täyteen omia kuviaan, jopa pelkissäpelkissä rintsikoissa, kenellä tahansa on oikeus arvostella. En tietenkään hyväksy kiusaamista, mutta jos sanoo oman mielipiteen jostain, mitä arvon bloggari on itse kaikkien nähtäväksi laittanut, niin miten se on niin väärin? Jos ei kestä kritiikkiä älä laita naamaasi nettiin.

Ymmärrän kyllä aloittajan ärsyyntymisen, mikäli tarina pitää paikkansa. Onhan se vähän noloa, jos mode alkaa sensuroimaan vasta sitten, kun kalikka kalahtaa omaan nilkkaan, mutta muita saa kyllä haukkua sielunsa kyllyydestä.

Ymmärrän kyllä aloittajan ärsyyntymisen, mikäli tarina pitää paikkansa. Onhan se vähän noloa, jos mode alkaa sensuroimaan vasta sitten, kun kalikka kalahtaa omaan nilkkaan, mutta muita saa kyllä haukkua sielunsa kyllyydestä.

Kiitos. Edellisille kommentoijille: mä en hauku kenenkään ulkoasua tms, enkä muutakaan. Pipsa laittaa instaan kuvia, missä se esittelee uusia kenkiään. Minusta kengät oli rumat ja sanoin sen. Kengistä. En Pipsasta. Oletuksena on vissiin, että olen ihq bloggaaja jolla on ihqut kengät joita kaikki ihqut seuraajana kehuu. Ei se vaan mene niin.

Mua harmittaa, että teiniäitiä haukutaan narkkariks, Mungon jalkoja, tukkaa, valintoja, koulutusta ja kielitaitoa arvostellaan 100-sivuisissa ketjuissa, mff-lauraa haukuttiin ja pilkattiin, vaikka tyyppi oli siirtynyt ajasta ikuisuuteen, mamuja haukutaan alvariinsa raiskareiksi ja niin pois päin. Sitten tulee yks kommentti, mis sanotaan, että pipsalla on rumat kengät - tulee bannit! :)

Kiitos. Edellisille kommentoijille: mä en hauku kenenkään ulkoasua tms, enkä muutakaan. Pipsa laittaa instaan kuvia, missä se esittelee uusia kenkiään. Minusta kengät oli rumat ja sanoin sen. Kengistä. En Pipsasta. Oletuksena on vissiin, että olen ihq bloggaaja jolla on ihqut kengät joita kaikki ihqut seuraajana kehuu. Ei se vaan mene niin.

Mua harmittaa, että teiniäitiä haukutaan narkkariks, Mungon jalkoja, tukkaa, valintoja, koulutusta ja kielitaitoa arvostellaan 100-sivuisissa ketjuissa, mff-lauraa haukuttiin ja pilkattiin, vaikka tyyppi oli siirtynyt ajasta ikuisuuteen, mamuja haukutaan alvariinsa raiskareiksi ja niin pois päin. Sitten tulee yks kommentti, mis sanotaan, että pipsalla on rumat kengät - tulee bannit! :)
Jos tosiaan näin on, että kengistä sanoit pelkästään, niin ei tuo ole oikein.

Jos tosiaan näin on, että kengistä sanoit pelkästään, niin ei tuo ole oikein.

No sitäpä just! Se mua tässä ärsyttää ja siksi epäilen vahvasti että mode on joko Pipsa itse tai joku sen hyvä kaveri/fani. En vaan ymmärrä tuota kaksinaismoralismia, jossa yhtä bloggaajaa saa haukkua aivan niin paljon, kuin sielu sietää ja pipsasta ei saa puhua. Mitään. Esim kun mungo tekee jonkun mielestä kielioppivirheen tms niin heti ollaan haukkumas ja pilkkaamassa. Pipsa kirjoittaa "do I buy them" ja siitä ei saisi edes mainita, että hei se on väärin. Tai jos mungolla on jonkun mielestä rumat valmistujaisvaatteet, niin siitä tehdään satasivuinen ketju. Pipsan kengät on joko ihanat tai tulee bannit.

Siihen kommenttiin vielä, että ulkona liikkumalla altistaisi itsensä samalla tavalla arvostelulle kuin netissä esittelemällä itseään. Okei, eli nakukuvat on susta ok, koska oothan sä uimahallissakin joskus nakuna, tai rannalla biksuissa. Ja jos joku sanoo että nakukuvat ei oikein oo hyvä juttu ni sä vetoat siihen, että ollaan me saunassakin nakuna, että saako sinne tulla haukkumaan? Jos mä kävelen kengät jalassa kadulla, en oleta, että jokainen vieras vastaantulija kommentoi, että onpa söpöt kengät, mutta otan sen riskin, että joku voi sanoa, että hyi. Kun mä laitan mun kengistä kuvan nettiin niin, että kuka tahansa Australiasta Öölantiin voi ne nähä, niin eikö ajatuksenaan olekaan se kehu? Jotenka riskikin on yhtä lailla olemassa.

Ei pipsa siellä ole modena.
ihmiset on vaan kyllästynyt kun aloittaja on siellä päivittäin haukkumassa pipsaa ja keksii päästään mitä huikeimpia juttuja joilla mustamaalaa pipsaa.
itse en enää edes vaivaudu lukemaan ketjuja,vaan ilmoitan ne heti asiattomiksi.
Sen tietää että ketjuissa ei ole mitään hyvää vaan kilpaa haukutaan bloggaria.
Toisekseen tämä aloittaja lienee se pipsan stalkkeri,joka on käynyt tonkimassa postilaatikkoa,ikkunoiden takana jne ja yrittää säännöllisesti saada av:n kautta pipsan nykyisen asuinpaikan.

Ei pipsa siellä ole modena.
ihmiset on vaan kyllästynyt kun aloittaja on siellä päivittäin haukkumassa pipsaa ja keksii päästään mitä huikeimpia juttuja joilla mustamaalaa pipsaa.
itse en enää edes vaivaudu lukemaan ketjuja,vaan ilmoitan ne heti asiattomiksi.
Sen tietää että ketjuissa ei ole mitään hyvää vaan kilpaa haukutaan bloggaria.
Toisekseen tämä aloittaja lienee se pipsan stalkkeri,joka on käynyt tonkimassa postilaatikkoa,ikkunoiden takana jne ja yrittää säännöllisesti saada av:n kautta pipsan nykyisen asuinpaikan.

Jollain tapaa hauskaa että luulet, että kaikki asiaa koskevat aloitukset tekisi sama henkilö. En ole mikään stalkkeri, eikä mieleen tulisi ikinä tonkia kenenkään laatikoita. Huvittavaa että Pipsaa puolustetaan noin tomerasti, söpöä! Oletko kenties Pipsa itse? Ai miten niin et ole, mä kun luulin että kaikki pipsaa puolustavat on hän itse! Samalla tavalla kun kaikki kritisoijatkin on yks ja sama stalkkeri.

Siihen kommenttiin vielä, että ulkona liikkumalla altistaisi itsensä samalla tavalla arvostelulle kuin netissä esittelemällä itseään. Okei, eli nakukuvat on susta ok, koska oothan sä uimahallissakin joskus nakuna, tai rannalla biksuissa. Ja jos joku sanoo että nakukuvat ei oikein oo hyvä juttu ni sä vetoat siihen, että ollaan me saunassakin nakuna, että saako sinne tulla haukkumaan? Jos mä kävelen kengät jalassa kadulla, en oleta, että jokainen vieras vastaantulija kommentoi, että onpa söpöt kengät, mutta otan sen riskin, että joku voi sanoa, että hyi. Kun mä laitan mun kengistä kuvan nettiin niin, että kuka tahansa Australiasta Öölantiin voi ne nähä, niin eikö ajatuksenaan olekaan se kehu? Jotenka riskikin on yhtä lailla olemassa.

Voi jestas mitä logiikkaa.
En ole missään puhunut nakukuvista tai bikineistä, joten älä laita sanoja suuhuni.
Jos menen rannalle bikineissä niin toki siinä samalla otan riskin siitä että ihmiset tuijottavat minua arvioiden.
Joku saattaa AJATELLA, että "hyi".
Harvapa noita negatiivisia ajatuksiaan kuitenkaan sanoo ääneen, koska se ei ole kohteliasta eikä moni uskalla ilkeillä omilla kasvoillaan.
Netissä anonyymius houkuttelee ilkeilemään "sananvapauden nimissä", kun ilkeilystä ei tarvitse kantaa vastuuta.
Se ilkeily ja negatiivisten kommenttien sanominen on silti netissä ihan yhtä epäkohteliasta kuin oikeassa elämässäkin.

Jos joku bloggaaja kysyy lukijoilta mielipidettä tyyliin; onko tämä kaunis vai hirveä?
Ymmärrän jos joku vastaa että hirveä, joku kaunis.
Bloggaaja on itse antanut vastausvaihtoehdot, joten on ihan korrektia sanoa myös että "hirveä".
Jos taas joku kaverini kysyy blogissaan tai tosielämässä "mitä mieltä olette mekostani?", on ihan yhtä törkeää ja epäkohteliasta vastata netissä/tosielämässä että "hyi helv.miten ällöttävä mekko,miten voit edes harkita tuollaisen pitämistä ja olet kyllä niin ruma ihminen muutenkin".
Kohtelias ja mukava ihminen vastaisi esim. että "mekko ei ole ihan minun makuuni, koska...." mutta osaisi tehdä sen kohteliaasti ja kysyjäää loukkaamatta.

Siihen kommenttiin vielä, että ulkona liikkumalla altistaisi itsensä samalla tavalla arvostelulle kuin netissä esittelemällä itseään. Okei, eli nakukuvat on susta ok, koska oothan sä uimahallissakin joskus nakuna, tai rannalla biksuissa. Ja jos joku sanoo että nakukuvat ei oikein oo hyvä juttu ni sä vetoat siihen, että ollaan me saunassakin nakuna, että saako sinne tulla haukkumaan?

Oma kotisauna ja julkinen paikka,esim. kaupungin keskusta tai kirjasto ovat aivan eri paikkoja.
Se että on kotisaunassaan tai suihkussa alasti, ei tarkoita että kirjastoon kannattaisi mennä alasti tai itsestään kannattaisi laittaa esim. instagram-tililleen alastonkuvaa.
Bikinikuvan jostain rannalta voi toki nettiin laittaa, jos ymmärtää että kuva säilyy siellä hieman kauemmin kuin kuva ihmisten verkkokalvoilal sinusta rannalla bikineissä.
Edelleen, bikinikuvassa näkyvää vartaloa on ihan yhtä epäkorrektia ja epäkohteliasta haukkua kuin tosielämässä rannalla haukkuminenkin.

Yhteistyössä