Tori ostajat... ihme touhua :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass ap

Vieras
Onko muilla ollu ihme ostajia tori.fi:ssä viime aikoina?
Sopivat kaupoista, lähettävät osoitteen, kysyvät tilinumeron, viestittävät maksaneensa... mutta missään vaiheessa ei rahoja näy eikä ostajasta enää kuulu tämän jälkeen. Ei siis kysele tuotteen perään.

Lähettääkö joku tuotteita ennen kun rahat näkyy tilillä kun nyt viimesen kuukauden aikana 7 eri ostajaa samalla menetelmällä ollut liikkeellä... :o
Tarkkana saa olla.

Minua taas ihmetyttää jotkin myyjät Torissa :D ilmoituksessa lukee, että yhteydenotot vain soittamalla ja sitten, kun soitat ei myyjästä saa irti kuin epämääräisiä örähdyksiä ("oh" "ei" "ju" "emmätiä").
Yritä siinä sitten sopia noutopaikat ja -ajat...

itse myin kerran huonekaluja,jotka olivat varastossa - johon ei sillä hetkellä saanut valoja. huonekaluista oli kuva- ja hinta oli todella alhainen. ulkonäkö, kunto ja historia selitetty yksityiskohtaisesti ja rehellisesti. ilmestyy ostaja, joka ensin viestissään tiedustelee hyvin ystävällisesti näistä kamppeista; pyytää lisäkuvia. Kerroin olevani seuraavat päivät hyvin kiireinen töitäni johtuen, mutta jos suinkin ehdin varastolle vielä valoisana aikana otan hänelle lisäkuvia kännykällä. noh, lähestyy ilta, alkaa viestiä pukkaamaan. - en ole saanut kuvia, yritätkö vielä uudestaan.- kuvat eivät vieläkään ole tulleet. - saatko otettua kuvat?.. kun pääsin puhelimen ääreen vastaan epäuskoisena mutta yhä ystävällisesti, että en ole ehtinyt mitään kuvia ottamaan vielä. saan vastaukseksi että odotti kuvia ennen iltaa. mistä nyt muuten tietää kyseisistä huonekaluista tarkkaan. (olisi tulossa n.40km päästä hakemaan- ).. laitan viestin, että olen nyt hyvin kiireinen, mutta jos suinkin ehdin, niin laitan kyllä kuvia. no, vapauduttuani velvollisuuksista ajan varastolle, jossa on jo tietysti säkkipimeää. puhelimen kamera on mitä on, ja salama heijastuu mööpeleistä eikä kuvista saa selvää. laitan viestin jossa kerron, ettei kunnollisia kuvia saanut- kerron olosuhteista. saan välittömästi viestin lukuisin huutomerkein varustettuna - miten et onnistu ottamaan paria kuvaa? etkö muka päässyt valoisaan aikaan kuvaamaan, olisiko joku toinen ehkä voinut mennä? ehkä et ole myymässä ollenkaan tai huonekalut on ihan paskaa ja yrität vaan kusettaa." ei voi olla totta, ajattelin. mieheni jo hermostui ja sanoi, että kyseessä on joku hullu, jonka kanssa ei tosiaan kannata kauppaa käydä. vastasin silti vielä ystävällisesti, että seuraavana päivänä olen vapailla ja yritän uudestaan kuvata. noh, aamusta saankin hyviä kuvia jotka lähetän. ostaja kiittää ja sanoo ehkä tulevansa illalla hakemaan niitä.. tiedustelen että mihin aikaan, että joku osaa olla paikalla. vastaa ettei tiedä vielä.. öööhhmm. saan klo 15 viestin, että tulee hakemaan huonekaluja neljän tunnin sisällä- ja jos ei ilmaannu onkin ostanut muualta. vastaan, että ei kukaan mene sinne varastolle kökkimään moneksi tunniksi ja ilmoitan, että en halua tehdä kauppoja hänen kanssaan. saan kamalan haukkumaviestin takaisin, jossa kuulen olevani epärehellinen hullu, joka ei saa koskaan kamojaan myytyä koska ei osaa ottaa niistä kuvia, eikä halua niitä myydä. jep jep. seuraavalla viikolla nuorukainen isänsä kanssa haki huonekalut pojan omaan kotiin- toivat vielä pullapitkon mukanaan kun olivat sitämieltä että saivat tavarat ihan pilkkahintaan. mutta että kaikenlaisia hulluja sitä on.

Itseäni ihmetyttää myyjät. Olen lähiaikoina ollut yhteydessä 5-6 joista kaksi vastannut ollenkaan. Voisiko ystävällisesti edes vastata että myyty jo. Kaikkiin ilmoituksiin olen ollut yhteydessä sähköpostitse.

Kaikki sähköpostit ei kyllä torista tule perille... tämä on todistettu muutaman ostajan kanssa, ovat olleet yhteydessä sekä sähköpostilla että puhelimitse.

Näyttää sitä kaikenlaista olevan liikkeellä molemmin puolin.

[QUOTE="jopa";30491930]itse myin kerran huonekaluja,jotka.....[/QUOTE]

Oletko kuullut siitä, että virke aloitetaan isolla kirjaimella, ja on myös suositeltavaa jakaa pitkä teksti kappaleiksi?

Hah hah, kerran möin kamojani ja mainitsin selkeästi että "vain nouto" koska tavarat oli niin hankala pakata ja särkyvää... no sitten sähköposteili joku joka ihan väenvängällä halusi tavarat ja että piti postista noutaa... Aikamme vängättiin kunnes lupasin lähettää tavarat. Annoin myös puhelinnumeroni koska halusin olla luotettavan oloinen ostajalle. Noohh... sitten se ostaja alkoi soittelemaan joka päivä mulle ja alkoi jutustella niitä näitä, en todellakaan olisi ehtinyt ja jaksanut jutella tuntemattoman kanssa hänen harrastuksistaan, ym.

Lähetin tavarat sitten pikapikaa kun alkoi tulla soittojen lisäksi tekstiviestejäkin, alkoi hermot mennä. Ja tavarat oli isoja mutta myin pilkkahintaan, niiden paketointi ja postiin vienti autolla maksoi jo sen verran että kyllästyin koko myymiseen torissa. Paketti kesti muutaman päivän mennä ostajalle, sen ajan jouduin kestämään hänen yhteydenottojaan ja "rupattelujaan", vaikka mulla oli todella kiireistä silloin (työt, opiskelut, päättötyö, jne.).

Alkuperäinen kirjoittaja Kiireinen työläinen;30492915:
Hah hah, kerran möin kamojani ja mainitsin selkeästi että "vain nouto" koska tavarat oli niin hankala pakata ja särkyvää... no sitten sähköposteili joku joka ihan väenvängällä halusi tavarat ja että piti postista noutaa... Aikamme vängättiin kunnes lupasin lähettää tavarat. Annoin myös puhelinnumeroni koska halusin olla luotettavan oloinen ostajalle. Noohh... sitten se ostaja alkoi soittelemaan joka päivä mulle ja alkoi jutustella niitä näitä, en todellakaan olisi ehtinyt ja jaksanut jutella tuntemattoman kanssa hänen harrastuksistaan, ym.

Lähetin tavarat sitten pikapikaa kun alkoi tulla soittojen lisäksi tekstiviestejäkin, alkoi hermot mennä. Ja tavarat oli isoja mutta myin pilkkahintaan, niiden paketointi ja postiin vienti autolla maksoi jo sen verran että kyllästyin koko myymiseen torissa. Paketti kesti muutaman päivän mennä ostajalle, sen ajan jouduin kestämään hänen yhteydenottojaan ja "rupattelujaan", vaikka mulla oli todella kiireistä silloin (työt, opiskelut, päättötyö, jne.).

Sehän ei ole tori.fi:n vika että siellä on hulluja ja sitten sellasia ihmisiä jotka ei osaa sanoa hulluille ei.

Sehän ei ole tori.fi:n vika että siellä on hulluja ja sitten sellasia ihmisiä jotka ei osaa sanoa hulluille ei.

No sanoko toi "Kiireinen työläinen" niin? Ei mun mielestä. Se varmaan lopetti touhun siks että Tori.fi on oikeesti täynnä vitun outoa porukkaa ja huijareita ja kaikenmaailman "juupas eipäs" tyyppejä. Kuka sellasessa mestassa jaksaa myydä. Ja joo, sehän ei ole Tori.fi vika, mutta se on niiden Tori.fi ostajien vika, mistä tässä keskustelussa puhuttiinkin.

No sanoko toi "Kiireinen työläinen" niin? Ei mun mielestä. Se varmaan lopetti touhun siks että Tori.fi on oikeesti täynnä vitun outoa porukkaa ja huijareita ja kaikenmaailman "juupas eipäs" tyyppejä. Kuka sellasessa mestassa jaksaa myydä. Ja joo, sehän ei ole Tori.fi vika, mutta se on niiden Tori.fi ostajien vika, mistä tässä keskustelussa puhuttiinkin.

Se on ihan tuon kirjoittajan vika että tyyppi jäi vänkäämään ja ahdistelemaan kun kirjoittaja ei osannut sanoa EI ensin siihen postittamiseen ja sitten yhteydenottoihin.

Mulla on käynyt yks hullu ostaja, osti lasten legoja. Uhkaili mua kun legoja puuttui vaikka ilmoituksessa niin mainitsin. Tuli siis hakemaan kotoa. Olisi pitänyt antaa legopaloja muista legoistani jotka olisi jääneet ilman palikoita. Pyysi myös bensarahaa, kun joutui meiltä asti hakemaan, olisin voinut häneklle kotiinkin toimittaa! Muuten ihan mukavia ostajia on ollut!

Täällä kerran samaa asiaa ihmetellyt ja kirjoittanut omasta kokemuksestani :D
Olin ostamassa yhtä pöytää, kuvassa siis oli pöytä ja hinta (18€) Yhteydenotot kuinkas muuten kuin s.postilla.
No ei siinä,
pöytä kiinnosti todella paljon ja laitoin s.postia jossa ilmoitin oman puh.numeroni kun en niin jatkuvaan istu s.postin vieressä.
Hän sitten laittaa minulle viestiä pöydästä että
*pöytä ja tuoli ovat vielä vapaana, olit kiinnostunut niistä?*
-Tuoli? kysyin minä
*Niin se tuoli joka siinä oli samassa kuvassa* vastaa myyjä
-En minä nähnyt mitään tuolia kuvassa? (jupisin itsekseni ja koetan olla ystävällinen)
Voisitko sitten ystävällisesti laittaa minulle kuvan tuolista (ja se oli virhe) kun minä en sen kuvaa vaan nyt osaa etsiä tuosta ilmoituksesta ja mikä on näiden hinta
*Tuolin ja pöydän myyn edullisesti (minun muistaakseni) 35€* vastaa myyjä kuvan kera
-Tuo tuoli ei kyllä kiinnosta kun meillä on se jo (hinnasta kauhistuneena sillä ilmoituksessahan oli edelleen pelkkä pöytä joka oli 18€) joten lähtisikö se pöytä erikseen? kysyn minä
Myyjä hetken tarinoi jonninjoutavia tässä välin ja sitten ilmoittaa minulle armollisesti
*no ostatko sinä sen pöydän jos saan tuolille toisaalta ostajan kun toinen haluaa vain pelkän tuolin* vastaa myyjä
Tässävaiheessa minua jo hiukan huvittaa koko tilanne ja ajattelin kysellä uudelleen tuon pöydän hintaa :D
*Voin myydä sen sinulle nyt alennettuun 20€ hintaan,
yhtään halvemmalla en voi myydä sillä se on alle hintapyyntini ja tarkoitus oli myydä tämä settinä* vastaa myyjä
Minä vastaan ( :laugh: ) toivottaen hyvää myynti onnea :D

Ja edelleen en tajunnut missä vaiheessa siihen muka se tuoli astui mukaan kun sitä ei siis ollut Tori.fi palvelun kuvissa eikä myynti tekstissäkään mainittu ja pelkän pöydänkin hinta oli 18€
(tunnustan että linkitin tuon saman myös face seinällenikin ja kukaan muukaan ei nähnyt tuolista mainintaakaan saatikka kuvaa :D )

Joskus täällä kirjoittelin tuosta ja sain vastauksia että myyjä toimi ihan oikein ja ihmeteltiin minun toimintaani kun koetin sen pöydän saada 18€ kuten ilmoituksessa oli mainittu :D
Tori on kuulemma siitä hyvä paikka kaksplus mammojen mielestä kun siellä saa myyjä muuttaa mieltä jopa hinnan suhteen :laugh:
Joten paljon onnea vaan :D

Ostajapariskunta, heh huomasin heti, mies laittaa sähköpostia ja nainen tekstiviestiä tuotteesta. Käyvät hinta neuvottelua, tinkaavat toistensa tarjousta. Ja yön yli mietittyään nainen tiputtaa jo lupaamansa summan. Ja alkaa taas tivaamaan tuotteen kunnosta.
Menköön kauppaan ostoksille! Ärsyttäviä.
Mies sähköpostiosoite omalla nimellä ja naisen puh num samaisen miehen liittymä.
Avohoito kunniaan ;)

[QUOTE="jopa";30491930]itse myin kerran huonekaluja,jotka olivat varastossa - johon ei sillä hetkellä saanut valoja. huonekaluista oli kuva- ja hinta oli todella alhainen. ulkonäkö, kunto ja historia selitetty yksityiskohtaisesti ja rehellisesti. ilmestyy ostaja, joka ensin viestissään tiedustelee hyvin ystävällisesti näistä kamppeista; pyytää lisäkuvia. Kerroin olevani seuraavat päivät hyvin kiireinen töitäni johtuen, mutta jos suinkin ehdin varastolle vielä valoisana aikana otan hänelle lisäkuvia kännykällä. noh, lähestyy ilta, alkaa viestiä pukkaamaan. - en ole saanut kuvia, yritätkö vielä uudestaan.- kuvat eivät vieläkään ole tulleet. - saatko otettua kuvat?.. kun pääsin puhelimen ääreen vastaan epäuskoisena mutta yhä ystävällisesti, että en ole ehtinyt mitään kuvia ottamaan vielä. saan vastaukseksi että odotti kuvia ennen iltaa. mistä nyt muuten tietää kyseisistä huonekaluista tarkkaan. (olisi tulossa n.40km päästä hakemaan- ).. laitan viestin, että olen nyt hyvin kiireinen, mutta jos suinkin ehdin, niin laitan kyllä kuvia. no, vapauduttuani velvollisuuksista ajan varastolle, jossa on jo tietysti säkkipimeää. puhelimen kamera on mitä on, ja salama heijastuu mööpeleistä eikä kuvista saa selvää. laitan viestin jossa kerron, ettei kunnollisia kuvia saanut- kerron olosuhteista. saan välittömästi viestin lukuisin huutomerkein varustettuna - miten et onnistu ottamaan paria kuvaa? etkö muka päässyt valoisaan aikaan kuvaamaan, olisiko joku toinen ehkä voinut mennä? ehkä et ole myymässä ollenkaan tai huonekalut on ihan paskaa ja yrität vaan kusettaa." ei voi olla totta, ajattelin. mieheni jo hermostui ja sanoi, että kyseessä on joku hullu, jonka kanssa ei tosiaan kannata kauppaa käydä. vastasin silti vielä ystävällisesti, että seuraavana päivänä olen vapailla ja yritän uudestaan kuvata. noh, aamusta saankin hyviä kuvia jotka lähetän. ostaja kiittää ja sanoo ehkä tulevansa illalla hakemaan niitä.. tiedustelen että mihin aikaan, että joku osaa olla paikalla. vastaa ettei tiedä vielä.. öööhhmm. saan klo 15 viestin, että tulee hakemaan huonekaluja neljän tunnin sisällä- ja jos ei ilmaannu onkin ostanut muualta. vastaan, että ei kukaan mene sinne varastolle kökkimään moneksi tunniksi ja ilmoitan, että en halua tehdä kauppoja hänen kanssaan. saan kamalan haukkumaviestin takaisin, jossa kuulen olevani epärehellinen hullu, joka ei saa koskaan kamojaan myytyä koska ei osaa ottaa niistä kuvia, eikä halua niitä myydä. jep jep. seuraavalla viikolla nuorukainen isänsä kanssa haki huonekalut pojan omaan kotiin- toivat vielä pullapitkon mukanaan kun olivat sitämieltä että saivat tavarat ihan pilkkahintaan. mutta että kaikenlaisia hulluja sitä on.[/QUOTE]

jaksa lukea näin pitkää!

Juuri sain kuulla olevani "ahne paska" kun en myyny ostajan tinkaamalla ja tinkaamalla hintaa :D tulin hinnassa vastaan jo "tinkivaran" tiputtamalla ja ilmotin että tämä on hinta ja ota tai jätä, mutta kauppa jäi lopulta muutamasta eurosta kiinni.
Eiköhän myyjä kuitenkin määritä hinnan miten haluaa ja ostaja hyväksyy tai ei. Ostakoon sitten mun puolesta uutena ja maksakoon liki 100e siitä minkä ois saanu vähän käytettynä ja toimivana 60e:lla.

Yhteistyössä