Torey Haydenin kirjat

Mie sain siskoltani lainaksi Torey Haydenin kirjan Nukkelapsi. Ja mikä lukuelämys tuo onkaan! Jäin heti koukkuun, vaikken ole lukenut viittäkymmentä sivuakaan vielä! Joskus aikoinaan olen lukenut Tiikerin Lapsen, mutta täysin unohtanut tämän kirjailijan kyvyn kertoa vaikeistakin asioista valoisan positiivisesti! =)
Onko muita Hayden -faneja?
 
Tiikerin lapsen olen aikoinaan lukenut ja tuosta nukkelapsesta kuullut positiivista palautetta. Itselläni on lukemiset ( siis kirjallisuus) olleet viime vuosina niin vähissä, että aivan hävettää. Nyt voisi taas aikaa löytyä, kun on koulut käyty tältä erää.... ellen taas johonkin erehdy hakemaan :whistle:
 
Miulla kanssa ollut lukeminen ihan unohduksissa, mutta nyt olen alkanut sitä taas virittelemään...kun on sippi ja uni meinaa tulla, niin sivun tai kaks jaksan lukea, ja sitten unten maille. Ammattikirjallisuuttahan sitä kait pitäisi lukea, kun kohta töihinpaluu koittaa, mutta kesällä se ei innosta kyllä yhtään. Jos sitten syksyllä koittaisi tuota lajia, nyt keskittyisi tähän "kevyempään" ! =)
 
Mulla on myös neljä hänen kirjaansa ja tykkään niistä kovasti, tosin neljättä en ole vielä lukenut, on nimeltään Toisten lapset. Tiikerin lasta mulla ei ole, sen lainasin kirjastosta, on mun mielestä lukemistani paras.
 
Niinpä niin, ammattijuttujahan tässä pitäisi alkaa lukemaan, jos jotain lukee. Olen yrittänyt olla työhommista pari vuotta ihan pihalla seuraamatta omaa alaa. Kuukauden päästä palaan kiltisti työelämään ja vähän nolottaakin oma ajantasattomuus. Nuorena sitä jaksoi lukea romaaneja vaikka yön läpi, jos hyvä kirja sattui kohdalle. Mutta nyt... miksihän se uni aina yllättää :ashamed:
 
Juu, tarttee varmaan käydä työmaalla hakemassa muutama opus sieltä ja loput kaivaa omista naftaliineista! Siulla onkin työt edessä ihan pian, joko jännittää? Miekin olen nyt ollut pari vuotta kotona, pikkuinen on jo kaksivuotias ja tosiaan tammikuussa on työt täyttä totta! Vähän pelonsekaisin tuntein tässä ollaan, mutta loppujen lopuksi työ ei ole muuttunut mihinkään, ihmiset, ehkä hiukan... Luotan kuitenkin siihen, että kun oikein preppaa ittensä, niin hyvin pärjää! =)
 
Minä olen käynyt näiden parin vuoden aikana silloin tällöin keikkailemassa työpaikallani. Nytkin heinäkuussa on tiedossa 6 työpäivää. Eli ihan kokonaan en ole malttanut kotona olla. Eniten jännittää/kauhistuttaa töiden oikeassa alkamisessa, "oravanpyörään" joutuminen. Se ainainen aikataulu; lapset aamulla kouluun/hoitoon, töihin, kauppaan, ruokaa, kuskausta ympäri kylää lasten harrastuksiin jne. Kunpa osaisi löytää hetkiä ilman ainaista kiirettäkin =) Omiakin tarpeita kannattaisi muistaa edes joskus. Näihin juttuihin yritän kiinnittää huomiota - eiköhän se työelämä sitten ihan kivaltakin tunnu =)
 
Mulla heräsi mielenkiinto ja googletin tätä kirjailijaa. Aika rankkoja tosielämään perustuvia aiheita hänellä! Ilmeisesti kirjailijalla taito kertoa ahdistavastakin aiheesta toivoa herättäen ja myönteisesti. Voisi antaa itsellenikin äitinä hyviä vinkkejä lapsenkasvatukseen, vaikka omani ihan tavislapsia ovatkin. Osa kirjoista on näemmä kirjoitettu jo 80-luvulla, mutta vasta nyt käännetty suomeksi. Pitääpä hankkia käsiini joku teos ja tutustua tyyliin. Olisikin pitkästä aikaa ihan piristävää lukea joku hyvä kirja.
 
Joo eipä nuo Toreyn kirjat mitään hauskoja ole, mutta olen pitänyt niistä vaikka rankkaa luettavaa ne ovat. mulla noi kirjat ovat englannin kielisinä painettu silloin joskus 80 luvulla ja taitaa olla tuo tiikerin lapsi ainoa jonka olen suomeksi lukennut.
Itse luen aina iltaisin sängyssä, kun muuten ei tuu uni. Välillä huomaa lukevansa vielä vaikka kello olisi 4 aamulla, riippuen tietenkin kirjasta
 
älä lannistu jos et pidä tuosta kirjasta. Itse luin sen vasta sen jälkeen, kun olin lukenut muita Toreyn kirjoja ja en pitänyt siitä. Olisi varmaankin jäänyt viimeiseksi jos en olisi muita lukenut.
Tuota uusinta Aavetyttöä pitäisi aloitella lukemaan, kun taas sää huononee. Sain sen syntymäpäivälahjaksi ja odotan innolla...
 
Siskollani on tuo Aavetyttö ja lupasi sen miulle kunhan on itte sen ekaks lukenut. Mie kyllä tykkään noista Haydenin kirjoista, vaikka rankkoja ovatkin. Jotenkin liippaa omaa ammattia sen verran vierestä, että ns. erikoislapset ovat tuttuja ja kiinnostavia. Pitääkin mennä kirjastoon vielä käymään, jos miekin vaikka löytäisin tuon Auringonkukkametsän.... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pegasus:
älä lannistu jos et pidä tuosta kirjasta. Itse luin sen vasta sen jälkeen, kun olin lukenut muita Toreyn kirjoja ja en pitänyt siitä. Olisi varmaankin jäänyt viimeiseksi jos en olisi muita lukenut.
Tuota uusinta Aavetyttöä pitäisi aloitella lukemaan, kun taas sää huononee. Sain sen syntymäpäivälahjaksi ja odotan innolla...
Luettua tuli eikä tosiaan olisi varmaan tuon kirjan perusteella jäänyt kirjailija mitenkään erityisemmin mieleen. Miehen kanssa ollaan kuitenkin hiljattain puhuttu sodan jättämistä arvista ja käytiinpä siellä auswitcissakin viime kesänä, joten aihe sinänsä oli aika mielenkiintoinen. Tänään kävin kirjastossa ja olisin lainannut näitä lapsikirjoja, mutta yhtään ei ollut paikalla. Toiseen kertaan... =)

 
Mie sain tänään Aavetytön lainaksi ja oikein odotan sitä hetkeä, että pääsen sitä lukemaan, kun juur eilen miehelleni mökötin sitä, että ei ole luettavaa..... Äitini luki sen ekaksi ja kommentoi tänään, että se ei todellakaan ole mitään "lepopäivän ratoksi" luettavaa, mutta kovasti pistää ajatuksia liikkeelle.
Miulla on vielä tuo Auringonkukkametsä lukematta, ei ollut meidän kirjastossa yhtään Haydenia paikalla. Taidan tämän jälkeen laittaa sen varaukseen.
=)
 
Tosi suosittuja nämä Haydenin kirjat. Meidän kirjastosta löytyi vain Toisten lapsia. Sitä nyt luen ja hyvältä tuntuu. Pistää kyllä ajattelemaan kuinka onnekas olen, kun meillä on neljä täysin tervettä lasta.
 

Yhteistyössä