TOREY HAYDEN: AAVETYTTÖ

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Tässä iltapäivän aikana luin tuon kirjan loppuun (viimeset 200 sivua) ja oli kyllä :o
Ihan kauhea olo ja kylmä viilti pintaa vähän väliä :x
Siis järkyttäviä ne lapsen kertomat.
Miten tässä sit uskaltaa tänään mennä nukkumaan????

ei kiristä. imettelen vaan ihmisten tarvetta lukea kaikkea sairasta ja mitä todempaa sen enemmän silmät kiiluu ja päivitellään. kiksejähän lukemallakin haetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Minusta ei ollut Haydenin parhain teos. Tykkäsin hlökohtaisesti Tiikerinlapsesta eniten.

Mulla on tuo vielä lukematta, mistä se kertoo?
Häkkipoika oli jotenkin, multa on sana hukassa, siis vähemmän romaanimainen? Mutta siinä oli onnellinen loppu!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Minusta ei ollut Haydenin parhain teos. Tykkäsin hlökohtaisesti Tiikerinlapsesta eniten.

Mulla on tuo vielä lukematta, mistä se kertoo?
Häkkipoika oli jotenkin, multa on sana hukassa, siis vähemmän romaanimainen? Mutta siinä oli onnellinen loppu!

Kumpi?

Joskus vuos sitten ite kiinostuin noista kirjoista kun lainasin yhden kirjan missä oli just yhdellä lapsella ohimennen samantapaisia juttuja kun meidän esikoisella.
Esikoinen käy vieläkin psykoterapiassa bio isän aiheuttamien traumojen takia.
Pienten ihmisten mielessä on niin paljon kaikkea mitä ei voi ees osata ite aina ajatella. Traumatisoituneelle lapselle joku asia voikin olla ihan jotain muuta kuin mitä aikuinen ajattelee.

Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Mistä Haydenin kirjat kertovat? Onko kovinkin pelottavia/jännittäviä? Näen painajaisia helposti.. :ashamed:

Erityisopettajan kertomuksia tosielämästä, kamalia kertomuksia järkyttävistä lapsikohtaloista, laiminlyönneistä, hyväksikäytöstä. Lapsi on kokenut jonkun trauman, josta seurannut taantumaan ja joutunut pois normiluokasta Haydenin luokalle. Noin pika päälisin puolin kuvailtuna.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Mistä Haydenin kirjat kertovat? Onko kovinkin pelottavia/jännittäviä? Näen painajaisia helposti.. :ashamed:

Erityisopettajan kertomuksia tosielämästä, kamalia kertomuksia järkyttävistä lapsikohtaloista, laiminlyönneistä, hyväksikäytöstä. Lapsi on kokenut jonkun trauman, josta seurannut taantumaan ja joutunut pois normiluokasta Haydenin luokalle. Noin pika päälisin puolin kuvailtuna.

Uiks! Taitaa olla liian ahdistavia ja pelottavia mulle. Aikoinaan (kakarana ) luin iltaisin Hohtoa ja ennen nukkumaan menoa mun oli vaihdettava Aku Ankkaan, etten näkisi yöllä painajaisia. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:

Uiks! Taitaa olla liian ahdistavia ja pelottavia mulle. Aikoinaan (kakarana ) luin iltaisin Hohtoa ja ennen nukkumaan menoa mun oli vaihdettava Aku Ankkaan, etten näkisi yöllä painajaisia. :ashamed:

Älä sitten vaan ikinä koskaan lue Shlomo Venezia, Sonderkommando - Tarinani Auschwitzista

Luin ton ja muutaman päivän päästä näin karmeita painajaisia että jouduin teloittamaan naisia ja lapsia :o
Heräsin siihen kun itkin ja huusin ja olin ihan hikinen.

Noissa Haydenin kirjoissa jotkuu on tosi rankkoja.

Yhteistyössä