Toppahaalarit jo käytössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on tuolla kuopuksella toppapuku jo käytössä. Esikoinen on pitänyt aina sään mukaan toppahousuja ja talvitakkia. Tänään oli niin lämmin että laittoi tuulipuvun takin ja sadetta ja tuulta pitävät ulkohousut.

No ei nyt vielä. Nyt on 10 astetta lämmintä. Oli kyllä tuossa muutaman päivä nuoremmalla toppahaalari päällä, kun oltiin nollan tienoilla. Laiska äiti eikä jaksa pukea vk-haalarin alle riittävästi kerroksia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
mikä on välikausihaalari? MIten se eroo toppapuvusta tai tuulipuvusta?

Minä taas ihmettelen mikä on tuulipuku. ;) Muistelisin äidilla joskus lapsuudessani olleen sellaisen tuulipuvuksi kutsutun asun jossa oli vain yksi ohut tuulenpitävä kerroa, ei muuta. Ihan tuollaisiin en ole enää törmännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Minä taas ihmettelen mikä on tuulipuku. ;) Muistelisin äidilla joskus lapsuudessani olleen sellaisen tuulipuvuksi kutsutun asun jossa oli vain yksi ohut tuulenpitävä kerroa, ei muuta. Ihan tuollaisiin en ole enää törmännyt.

Tuulipuku on tuulikangas + vuori (yleensä puuvilla)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Tuulipuku on tuulikangas + vuori (yleensä puuvilla)

Ok. No sitten lienee sama asia kuin välikausipuku (joissa nykyään tuo "tuulikanga" on siis paitsi tuulen myös veden kestavää). =)

Yhteistyössä