Tolkun puolue kristilliset haluaa kokoomusjohtoiseen hallitukseen

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
KD olisi oikein hyvä lisä oikeistohallitukseen. Essayah on yksi parhaista poliitikoista.

vierailija
Ei ole Jessen opit tämän puolueen agendalla, hävetköön.
Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.

Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.

Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;

minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;

minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'

Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'

Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.

vierailija
Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.

Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.

Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;

minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;

minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'

Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'

Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.
– Köyhyys ei synny sattumalta vaan se on ihmisten, erityisesti valtaapitävien toiminnan tulosta. Köyhyys on vääryys, joka saa Raamatussa usein jumalallisen tuomion - mammonan antikristillisen epäjumalan palvojan tuomion.

vierailija
Kahta minä sinulta pyydän - niin kauan kuin elän, älä niitä kiellä: pidä minusta
kaukana vilppi ja valhe, älä anna köyhyyttä, älä rikkauttakaan. Anna ruokaa
sen verran kuin tarvitsen. Jos saan kovin paljon, saatan kieltää Jumalan ja
kysyä mielessäni: "Mikä on Herra?" Jos ylen määrin köyhdyn, saatan varastaa
ja vannoa väärin, rikkoa Jumalani nimeä vastaan. (Sananl. 30:7-9)

vierailija
Mutta Jumala sanoi hänelle: "Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin.
Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut - kenelle se joutuu?" Näin käy sen, joka kerää
rikkautta itselleen mutta jolla ei ole aarretta Jumalan luona." (Luuk. 12:20-21)

vierailija
Jos jollakin paikkakunnalla siinä maassa, jonka Herra, teidän Jumalanne, teille antaa,
asuu joku köyhä israelilainen,(suomalainen) älkää olko niin kovasydämisiä, että kieltäytyisitte auttamasta
häntä. Olkaa anteliaita ja lainatkaa hänelle se, minkä hän tarvitsee. Te ette saa kohdella
tylysti köyhää maanmiestänne kieltämällä häneltä halpamaisesti apunne vain sen vuoksi,
että tiedätte seitsemännen vuoden, velkojen anteeksiantovuoden, olevan lähellä. Jos
kiellätte apunne, hän huutaa avukseen Herraa, ja te joudutte syynalaisiksi.
(5. Moos. 15:7-9)

Syntiä tekee, joka lähimmäistään halveksii, autuas se, joka köyhää säälii. (Sananl. 14:21)

Joka heikkoa sortaa, herjaa hänen Luojaansa, joka Luojaa kunnioittaa, armahtaa köyhää.
(Sananl. 14:31)

Joka köyhää armahtaa, lainaa Herralle, ja Herra maksaa takaisin hyvän teon.
(Sananl. 19:17)

vierailija
– Köyhyys ei synny sattumalta vaan se on ihmisten, erityisesti valtaapitävien toiminnan tulosta. Köyhyys on vääryys, joka saa Raamatussa usein jumalallisen tuomion - mammonan antikristillisen epäjumalan palvojan tuomion.
"Matt 25:26 Mutta hänen Herrans wastais/ ja sanoi hänelle: Sinä paha ja laisca palwelia/ tiesitkös minun sijtä nijttäwän/ cuhunga en minä kylwä/ ja sieldä cocowan/ johonga en minä ole hajottanut.
Matt 25:27 Nijn sinun sijs olis tullut anda minun rahan wahettajille/ ja cosca minä olisin tullut/ nijn minä olisin tosin omani jällens saanut corgolla.
Matt 25:28 Ottacat sijs häneldä se leiwiskä/ ja andacat sille/ jolla on kymmenen leiwiskätä.
Matt 25:29 Sillä jocaidzella/ jolla on/ sille pitä annettaman/ ja hänellä pitä kyllä oleman. Mutta jolla ei ole/ sekin cuin hänellä on/ pitä häneldä otettaman pois.
Matt 25:30 Ja heittäkät se kelwotoin palwelia ulconaiseen pimeyteen/ siellä pitä oleman itcu ja hammasten kiristys.
Matt 25:31 Cosca ihmisen Poica tule hänen cunniasans/ ja caicki pyhät Engelit hänen cansans. Silloin hän istu cunnians istuimella/ ja hänen eteens cootan caicki Canssat.
Matt 25:32 Ja hän eroitta toiset toisistans/ nijncuin paimen eroitta lambat wuohista.
Matt 25:33 Ja asetta lambat oikialle puolellens/ mutta wuohet wasemallens.
Matt 25:34 Silloin sano Cuningas nijlle/ jotca hänen oikialla puolellans owat: Tulcat minun Isäni siunatut/ omistacat se waldacunda/ joca teille on walmistettu mailman algusta.

"

Raamattu on sekä demarien että oikeiston puolella.

Demarit:
-ainakik osittain roggressiivinen verotus (Jeesus käski maksaa verot, ja juutalaiset antoi tulojensa mukaan 10 % valtiolle/temppelille)
-anteliaisuus
-sapatti eli työntekijällä vapaapäivä, joka alkoi jo perjantaina illansuussa (AY-liike)
-heikomman ymmärtäminen

Oikeistolaisuus:
-"Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä". Eli jokaisen terveen on tehtävä töitä. Apostolitkin oli teltantekijöitä ja kalastajia.
-Ei rutista turhista ja itketä koko ajan terapiassa kuten vasurit, vaan tehdään asioita.
-työstä pitää saada oikea palkka, sanoi Paavali muistaakseni
-Jos Jumala antaa rikkautta jolleki niin ei siihen saa sydäntään kiinnittää, mutta rikkaus voi olla Jumalan lahjaa, eikä demarit saa kadehtia rikkaita
-Ei olla jokaisen idän uskonnon ja huumepössyttelyjen perässä, kuten vihervasurit.

"Matt 25:26 Mutta hänen Herrans wastais/ ja sanoi hänelle: Sinä paha ja laisca palwelia/ tiesitkös minun sijtä nijttäwän/ cuhunga en minä kylwä/ ja sieldä cocowan/ johonga en minä ole hajottanut.
Matt 25:27 Nijn sinun sijs olis tullut anda minun rahan wahettajille/ ja cosca minä olisin tullut/ nijn minä olisin tosin omani jällens saanut corgolla.
Matt 25:28 Ottacat sijs häneldä se leiwiskä/ ja andacat sille/ jolla on kymmenen leiwiskätä.
Matt 25:29 Sillä jocaidzella/ jolla on/ sille pitä annettaman/ ja hänellä pitä kyllä oleman. Mutta jolla ei ole/ sekin cuin hänellä on/ pitä häneldä otettaman pois.
Matt 25:30 Ja heittäkät se kelwotoin palwelia ulconaiseen pimeyteen/ siellä pitä oleman itcu ja hammasten kiristys.
Matt 25:31 Cosca ihmisen Poica tule hänen cunniasans/ ja caicki pyhät Engelit hänen cansans. Silloin hän istu cunnians istuimella/ ja hänen eteens cootan caicki Canssat.
Matt 25:32 Ja hän eroitta toiset toisistans/ nijncuin paimen eroitta lambat wuohista.
Matt 25:33 Ja asetta lambat oikialle puolellens/ mutta wuohet wasemallens.
Matt 25:34 Silloin sano Cuningas nijlle/ jotca hänen oikialla puolellans owat: Tulcat minun Isäni siunatut/ omistacat se waldacunda/ joca teille on walmistettu mailman algusta.

"
Älä Pau_la rätki Raamatun lauseita sinne sun tänne, jos ne ei liity aiheeseen. Ne on liian arvokkaita käytettäväksi miten sattuu.

Raamattu on sekä demarien että oikeiston puolella.

Demarit:
-ainakik osittain roggressiivinen verotus (Jeesus käski maksaa verot, ja juutalaiset antoi tulojensa mukaan 10 % valtiolle/temppelille)
-anteliaisuus
-sapatti eli työntekijällä vapaapäivä, joka alkoi jo perjantaina illansuussa (AY-liike)
-heikomman ymmärtäminen

Oikeistolaisuus:
-"Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä". Eli jokaisen terveen on tehtävä töitä. Apostolitkin oli teltantekijöitä ja kalastajia.
-Ei rutista turhista ja itketä koko ajan terapiassa kuten vasurit, vaan tehdään asioita.
-työstä pitää saada oikea palkka, sanoi Paavali muistaakseni
-Jos Jumala antaa rikkautta jolleki niin ei siihen saa sydäntään kiinnittää, mutta rikkaus voi olla Jumalan lahjaa, eikä demarit saa kadehtia rikkaita
-Ei olla jokaisen idän uskonnon ja huumepössyttelyjen perässä, kuten vihervasurit.
Echo, otitko yhden iltakaljan liikaa vai tekeekö luurisi kepposia?

Jos kaikki antavat 10% tuloistaan verottajalle, ei kyseessä ole progressiivinen verotus. Olisi kyllä loistava veromalli - siis kaikkien tulolajien veroprosentiksi 10!

Itse ketjun aiheesta, Sari Essayah on fiksu ja ansaitsisi kyllä ministerisalkun.

nuori kilpakävelijä

vierailija
Kuulkaa, te rikkaat! Itkekää ja valittakaa kurjuutta, joka tulee osaksenne.
Teidän rikkautenne on lahonnut ja teidän vaatteenne ovat koin syömiä.
Teidän kultanne ja hopeanne on ruosteessa. Niiden ruoste on todistava teitä vastaan,
ja se syö lihaanne kuin tuli. Te olette koonneet rikkauksia näinä lopun aikoina.
Te olette riistäneet palkan työmiehiltä, jotka ovat leikanneet teidän peltonne.
Kuulkaa: se palkka huutaa, ja korjuuväen valitukset ovat tulleet Herran Sebaotin korviin.
Te olette maan päällä eläneet yltäkylläisyydessä ja mässäilyissä, te olette lihottaneet
sydäntänne teurastuspäivänä. Te olette tuominneet ja surmanneet viattoman;
ei hän asetu teitä vastaan. (Jaak. 5:1-6)

Echo, otitko yhden iltakaljan liikaa vai tekeekö luurisi kepposia?

Jos kaikki antavat 10% tuloistaan verottajalle, ei kyseessä ole progressiivinen verotus. Olisi kyllä loistava veromalli - siis kaikkien tulolajien veroprosentiksi 10!

Itse ketjun aiheesta, Sari Essayah on fiksu ja ansaitsisi kyllä ministerisalkun.

nuori kilpakävelijä
No juu, ehkä tuo 10 % kävis paremmin kuvaamaan sakotusta, eli vaikkapa ylinopeudesta tulee tulojen mukaan erilaiset päiväsakot.

vierailija
"Viime vuonna ilmestyneessä Kiveen hakattu? -kirjassa Ville Mäkipelto kirjoittaa artikkelissaan Neljä tapaa muuttaa pyhää tekstiä:

"Raamattuun valikoituneet kirjoitukset ovat alusta loppuun saakka erilaisista ajatuksista ja lähteistä kokoon toimitettuja teoksia."

Tämä kerroksisuus haastaa tutkijoita yhä edelleen ja uusia oivalluksia eri tekstien muotoutumisesta tehdään jatkuvasti.

Mäkipelto kuvaa esimerkiksi 800–1000-luvuilla tuotetun masoreettisen tekstin (juutalainen tekstitraditio) ja Septuagintan (Raamatun kreikankielinen käännös) eroja.

Masoreettinen Raamattu on Septuagintaa huomattavasti myöhäisempi ja sitä on käytetty suomalaisenkin Raamatun pohjana. Se on säilynyt jokseenkin muuttumattomana vuosisatoja.

Septuaginta taas on käännetty kadonneista heprean- ja arameankielisistä teksteistä. Vertailu näiden kahden Vanhan testamentin välillä kertoo paljon eri aikoina tehdyistä muutoksista, lisäyksistä, poistoista ja siitä, miten kunakin aikana tekstiä on haluttu tulkita.

Teologiset käsitykset vaihtelevat ja osa pyhiin teksteihin sisältyneistä ajatuksista on kadonnut vuosisatojen kuluessa." -yle-

Edelleen jatkan, että Raamatusta löytyy eväät niin kokkarien kuin demarien ajatteluun (vaikka demarit on valitettavasti ateistisempia). Pitää auttaa, mutta silloin jos köyhyys johtuu itsestä, pitää vaan ottaa itseä niskasta kiinni.

Sanalaskuissa laiskojen päätä ei silitellä:

"Kuinka kauan sinä, laiska, makaat, milloin nouset unestasi?
Nuku vielä vähän, torku vähän, makaa vähän ristissä käsin, niin köyhyys käy päällesi niinkuin aseistettu mies."

"Taitava poika kokoaa kesällä, kunnoton poika elonaikana nukkuu."

"Jos olet ollut veltto, joutuu ahtaana aikana voimasi ahtaalle".

Yhteistyössä